Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Stop Etme Problemi


dr.jack
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İyi akşamlar, hayırlı forumlar arkadaşlar. Yaklaşık 4 ay önce mazda 3 2011 model impressive donanım otomatik şanzıman aracı ilk aracım olarak seçtim ve beğenerek aldım. Gümüşhanede yaşıyorum ve burası bir hayli soğuk. Aracımı çalıştırdığım zaman 1800-1900 gibi yüksek devirde bir süre çalışıyor sonra devir giderek normal değerlere geliyor. Buraya kadar herşey normal fakat vitesi P modundan D moduna aldığımda devir çok hızlı şekilde düşüyor ve aracım stop ediyor. Aynı şekilde P modundan R moduna aldığımda da aynı sorunu yaşıyorum. Tekrar çalıştırmak istediğimde zorlanarak çalışıyor. Gaz vermeye devam edersem araç bir süre gidince bu sorun da ortadan kalkıyor. Aracım LPGli fakat bu sorunu yaşamamak için özellikle benzinde kullanmaya gayret gösteriyorum fakat yine aynı. Sizce bu sorunun sebebi ne olabilir. Beni araçtan epey bir soğuttu da çünkü. Özellikle 2 araç arasından çıkmaya çalışırken çok sıkıntı çekiyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğuyacak bir durum yok, büyük ihtimalle lpg ayarından kaynaklı.

Akü resetleyip 2-3 gün sadece benzinde kullanın bakalım sorun tekrarlayacak mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Mutlu Tekir :

Soğuyacak bir durum yok, büyük ihtimalle lpg ayarından kaynaklı.

Akü resetleyip 2-3 gün sadece benzinde kullanın bakalım sorun tekrarlayacak mı?

Zaten 1 haftadır benzinde kullanıyorum hocam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli mi benzinde kullandınız? Kaç km benzinde kullandınız bu 1 haftalık sürede?

Periyodik bakımı en son ne zaman yaptırdınız? Bujiler en son ne zaman ne ile değişti? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Sürekli mi benzinde kullandınız? Kaç km benzinde kullandınız bu 1 haftalık sürede?

Periyodik bakımı en son ne zaman yaptırdınız? Bujiler en son ne zaman ne ile değişti? 

 

Kilometre sayısını bilemiyorum fakat işe gidip gelirken kullandım. Aracı yeni aldığımda kışlık bakımlarını yaptırmıştım. Yağ değişimi vs yapıldı. Bujilerin ne zaman değiştiğini bilmiyorum eski sahibine sorarım. Ben de gazdan dolayı olduğunu düşünüp sadece benzinde kullandım fakat dediğim problem devam etti.

 

19 dakika önce, Çağlar Bayur :

motor biraz ısınınca hiçbir sorun kalmıyor mu?

Aynen öyle hocam ısınınca hiçbir sorun kalmıyor. İlk çalıştırdığım zamanlarda oluyor sadece. Isınmaktan kastım tabi hareket edince bir süre. Yoksa motor rölantide 10 dakika falan beklesem dahi vitesi D veya R moduna attığım anda araç devrini hızlıca düşürüyor ve stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sağa sola para haracamdan önce, motor kompresyon ölçtürün. hemen her tamircide vardır, devamlı gidilen ustanız bedavaya bile ölçer, muhtemelen 10-11 çıkacak. böyle ise kurum temizliği yaptırın tercihen bosch servisinde, üstüne 100 km civarı benzinde kullanın. %99 düzelecek.

kompresyon 8-9 lara inmişse, iyi değil o sonraki konu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Çağlar Bayur :

sağa sola para haracamdan önce, motor kompresyon ölçtürün. hemen her tamircide vardır, devamlı gidilen ustanız bedavaya bile ölçer, muhtemelen 10-11 çıkacak. böyle ise kurum temizliği yaptırın tercihen bosch servisinde, üstüne 100 km civarı benzinde kullanın. %99 düzelecek.

kompresyon 8-9 lara inmişse, iyi değil o sonraki konu

Hocam Gümüşhane gibi küçük bir yerde yaşıyorum. Buradaki sanayi de çok küçük o yüzden sanırım o ölçümü yaptırmam mümkün değil. Trabzona da gidersem direk servisine götürürüm diye düşünüyorum.  Sağolun yardımlarınız için burdaki sanayiye yine de bir sorayım ölçüm yapabiliyorlarsa yapsınlar.

 

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Çaplar hocamın da dikkat çektiği üzere subaplar da gitmiş olabilir. 

Sübaplar benim de aklıma gelmedi değil. O topa girersek aşağı yukarı masrafı ne olur hocam?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

1000 2000 arasında değişiyor sanırım. 

Yetkili servisinde değildir sanırım o fiyatlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, dr.jack :

Yetkili servisinde değildir sanırım o fiyatlar

yok yetkili serviste takılacak orjinal subaplar da zaten hem pahalı hem de ısıya daha dayanıklı değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soruna bakınca lpg kaynaklı gibi geldi bana özellikle vitese yük binince stop etmesi ilginç en güzeli yetkili servise götürmek orada bilgisayara bağlayıp bakarlar belki bir elektronik parça arızasıdır,  bu arada lpg takılalı kaç km olmuş eğer fazla ise yazıldığı gibi sübapların değişmesi gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
22.02.2018 at 11:21, NoooFearrrr :

Soruna bakınca lpg kaynaklı gibi geldi bana özellikle vitese yük binince stop etmesi ilginç en güzeli yetkili servise götürmek orada bilgisayara bağlayıp bakarlar belki bir elektronik parça arızasıdır,  bu arada lpg takılalı kaç km olmuş eğer fazla ise yazıldığı gibi sübapların değişmesi gerekebilir.

Bilgisayarda arıza kodu gaz - fren pedal sensörü hatası gibi bişeyler çıktı bu ne demektir ki acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor kompresyon değeri düşük çıkmış arkadaşlar. Servis sübaplardan olduğunu söyledi. Tahmin ettiğim gibi korktuğum başıma geldi. Bujiler de yanmış  onlar da değişecek. Balataların da değişmesi gerektiği söylendi. Klima gazı da çok az kalmış. Bilmiyorum diye kandırmış olamazlar, sonuçta Trabzon yetkili servis diye düşünüyorum. Ki öncesinde garantiden konsolu değiştirmişlerdi. Bu saydıklarım ve bir kaç parça hatırlamadığım şeyler de var ilaveten. 3800 lira parçaların toplam fiyatı. 1500 lira da işçilik istediler. Ben de yaptırın dedim daha fazla uğraşıp kurcalamak istemedim. Bir de LPG olduğu için garanti de vermiyorlar. Sonuç olarak 5500 civarı sıkışmış kaportanın altına :((((

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yetkili servis olduğu için fiyat normal. Yapacak bir şey yok. :( Geçmiş olsun. Kompresyon değerlerini not aldınız mı? Subapları orijinal mi takıyorlar?

Bari gonya malı çelik subap taksalardı. Bi daha böyle derdiniz olmasaydı. @Zealot iyi bilir bu konuları. 

Bir de aracınız kıymetli bir araç. Bence değer. Ama ben olsaydım tercihim, iyi bir ustanın elinde dışarıda yaptırmak olurdu sanırım. Kişiden kişiye değişir ben uğraşmayı seviyorum. Sizin kararınız da yanlış değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, zoptrik :

Yetkili servis olduğu için fiyat normal. Yapacak bir şey yok. :( Geçmiş olsun. Kompresyon değerlerini not aldınız mı? Subapları orijinal mi takıyorlar?

Bari gonya malı çelik subap taksalardı. Bi daha böyle derdiniz olmasaydı. @Zealot iyi bilir bu konuları. 

Bir de aracınız kıymetli bir araç. Bence değer. Ama ben olsaydım tercihim, iyi bir ustanın elinde dışarıda yaptırmak olurdu sanırım. Kişiden kişiye değişir ben uğraşmayı seviyorum. Sizin kararınız da yanlış değil.

Değerleri not almadım ama gittiğimde alırım. Parçalar belçikadan ya da başka bir ülkeden gelecekmiş, 2 hafta sonra yapılacak işlemler. Sizin tercihiniz de çok doğru bir yaklaşım, ben biraz büyük şehirlere uzak olduğum için servise mecbur kaldım. Çelik sübap olayını sormadım. Takılabiliyor mu gerçekten? Uyumlu mu yani bizim aracımıza? Aracı 88 binde aldım 92 binde şuan, bu sorun ortaya çıktı. Sadece o biraz moralimi bozdu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takılabilir ama servis her zaman orijinal parça kullanır. Orijinal parça her zaman iyidir ama bunun istisnaları var tabiki. Araçlarımızda LPG olduğu için ve LPG tertemiz bir yakıt olduğu ve karbon atığı bırakmadığı için subapların üzerinde kurum bırakmaz. Bu da benzin için tasarlanmış magnezyum alaşımlı subaplar için büyük problemdir. Üzerinde izolasyon (kurum/karbon) olmayan subaplar aşırı ısınır ve yaşadığınız problemi yapar. Temel sebep budur. Yani aracınız değil kullanıdığınız yakıt problemin ana sebebidir. Sanayide düz mantık direk çelik subap takılır. Aslında pek de sağlıklı bir işlem olmamakla birlikte (ufak tefek güç kayıpları, egzantrik miline çok az miktar fazla yük vs.) açtığı masrafa bakarak mantıklı oluyor bu işlem. Servise sorun sonuçta işi yapacak onlar ne derlerse onu yapın. Buradan klavyeden herşeyi yazmak çok kolay. Bu konuda çoook uzun bir konu vardı aratırsanız bulursunuz. Bunlar uzun uzun tartışıldı. Geçmiş olsun tekrardan. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...