Jump to content

Yeni Araba Alırken En Üst Donanım Olsun Sorunsalı


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Başka bir konudaki tartışmayı o konunun bütünlüğünü bozacağı için buradan devam edilmesi daha iyi olur. Yöneticilerimiz de oradaki mesajları buraya taşıyabilirlerse güzel olur.

Arkadaşlar bırakın bu alt donanım tü kaka modlarını. Sanki hepimiz ful donanım araçlara mı bindik? Çok değil daha BK kasada hız sabitleyici yoktu mesala. İhtiyaca göre donanım seçelim, o donanımları da kullanıyorsak eyvallah. Ama alt donanım kötüdür, alt donanım alan kerizdir gibi davranışlara girmeyelim. Modifikasyonlarla o donanımların da üstüne çıkılabilir çünkü. Ha uğraşmak istemezseniz, orjinali gibi olmayacağını sanırsınız eyvallah. 

Ben aracımı aldığımda çok uzun yol yaptığım için otomatik ve hız sabitleyici olmazsa olmazımdı, önceki aracımda gizli buzlanma sebebiyle düşük hızda yaşadığım kaza sonrasında da esp nin olmazsa olmaz olduğunu gördüm. Bu kriterlerle aldım. Gayet de mutluyum. Tek pişman olduğum nokta sunroof. O da aradaki 5 bin tl farka değmezdi şahsen. Şu anda bmw lerin ışık paketi diye ek para verdiği fazlalıklar mevcut örneğin aracımda. Ayakaltı ambiyans aydınlatması konusunda görebilirsiniz. Bazı şeyler dışarıdan eklemeden gelmiyor, donanım paketi ne olursa olsun.

Bu en üst donanım diye tutturan arkadaşlara söylüyorum, niye mirai almadınız o zaman? Yani bu donanım olayı uzar gider, her donanımın bir üstü vardır.  Yeni kasada da power sense en üst. Ama power alanlar var. vs vs..
Asıl olay ihtiyaca göre almak, eldekiyle yetinmektir. Tabiki aynı paraysa temizlikte fark yoksa üst donanım. Ama şahsen daha temiz bir alt donanım almak varken, kötü kullanılmış bir üst donanım araç almazdım. 

Cümlelerimdeki şahsen, bence gibi kelimelere dikkat etmenizi öneririm.

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında sen de değinmişsin,  tercihleri biraz da ihtiyaçlar ve tecrübeler belirliyor. Yalnız (kendi aracım için söylüyorum) sonradan para versen de olmayacak özellikleri varsa benim gibi 3-5 fazla verip üst donanımı almayı tercih edebilir, bunun için kendini zorlayabilirsin.

3. Nesil Mazda3 te Powersense te malum MRCC başta olmak üzere bir çok güvenlik artısı var. Bu özelliklerin çoğu  istesen de sonradan takılamıyor. Bundan dolayı ben de tercihen şartları zorlayıp bunu aldım ki temel kriterim güvenliktir araç alırken, o yönde de şartları zorlayarak araç alırım genelde.

Tabii burada şartların ne kadar zorlanabileceği yani bütçe de önemli. En üst model olsun diye bir dolu borç altına girip keyfini sürememektense alt modelde rahat gezmek daha doğru olur. Arzu edilen üst donanım ise hemen çıkmak da gerekmez, biraz sabır ve doğru bir yol ile erişilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mevzubahis power sense ise sonuna kadar haklıısn. Adaptif hız sabitleyici tek başına yeter. 

Ama biri burada söylemişti. Zaten sürekli şehiriçi kullandığı için gerek duymadığını. 

Güvenlik donanımında da mazda zaten en baz donanımda bile sunuyor. 

Touring impressive e gelirsek rvm hariç bir güvenlik donanımı yok. Ben de aynadaki ışığına bakasıya kadar aynaya bakarım. Kendi görüşüm bu. Otomatik frenleme olsa amenna. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Mutlu Tekir :

Touring impressive e gelirsek rvm hariç bir güvenlik donanımı yok. Ben de aynadaki ışığına bakasıya kadar aynaya bakarım. Kendi görüşüm bu. Otomatik frenleme olsa amenna. 

RVM bence bu kadar basit bir sistem değil. Trafikte her daim dikkatin üst seviyede olmayabiliyorsun. 2010 Mazda3 ümü kullandığım dönemde hiç beklemediğim anda uyarı alıp da nereden çıktı bu araç dediğimi bilirim. Bazen öyle anlarda işe yarar ki tam da verdiğin o farka değdiğini düşünürsün ama dediğin gibi Impressive - Touring arasında başka da bir güvenlik farkı yoktur. Diğer artılar konfor veya görüntü yönündedir hep.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Mutlu Tekir :

Touring impressive e gelirsek rvm hariç bir güvenlik donanımı yok. Ben de aynadaki ışığına bakasıya kadar aynaya bakarım. Kendi görüşüm bu. Otomatik frenleme olsa amenna. 

Bazen öyle bir an oluyor ki, aynaya baksakta göremiyoruz. Basit bir ışık gibi gelebilir ama bence çok gerekli bir donanım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi sen bu işi biraz takıntı yaptın, kimse senin touring in kötü benim impressive im iyi tartışması yapmıyor, araçtaki artı her donanım ona değer katar. Mirai nin dizeli vardı da biz mi almadık. İnan anahtarsız çalıştırma için ekstradan bi kaç bin öderdim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Koltuk ısıtmanın değerini Erzurum’ da yaşayan bilir gardaş :D 

Toruring ile impresive arasında çok fiyat farkı yok ki @Mutlu Tekir hocam. 60 a touring satıyor adam, 62 verir impressive alırım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, M.E.G :

Koltuk ısıtmanın değerini Erzurum’ da yaşayan bilir gardaş :D 

Toruring ile impresive arasında çok fiyat farkı yok ki @Mutlu Tekir hocam. 60 a touring satıyor adam, 62 verir impressive alırım. 

Kesinlikle. Benim zamanımda touringler 40 civarı, impressiveler 45 civarıydı. Şu anda touringlerin düzgünleri 52 den başlamakta. impressiveler de 57 civarı sanırım. Aradaki 5 tl çıkmayabilir, düzgünü denk gelmeyebilir. Dediğim gibi düzgünden yana kullanırdım oyumu. 

Koltuk ısıtma kesinlikle gereklilik. Ekim ortasında takar mart başında çıkarırım minderi. 10 $. :D

20 dakika önce, Mustafa Y. :

Abi sen bu işi biraz takıntı yaptın, kimse senin touring in kötü benim impressive im iyi tartışması yapmıyor, araçtaki artı her donanım ona değer katar. Mirai nin dizeli vardı da biz mi almadık. İnan anahtarsız çalıştırma için ekstradan bi kaç bin öderdim. 

İşte herşey bir seçim. Mirai benzinli mi, dizel impressive mi. Kimine göre motorun özellikleri ağır basar, kimine donanımın. İhtiyaçlar, beklentiler...

Benim için arabalar yap boz gibi. Mazdayla araçla uğraşmayı sever oldum. Birşeyler eklemeyi sever oldum. 

Yarın gidip seat leon ya da golf alsam comfortline alır highline a döndürürüm. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Mutlu Tekir :

. Aradaki 5 tl çıkmayabilir...

Anahtar sözcük bu :) 5 bin tl var ve çok temiz impressive buldun... Hangisini alırdın? Sunroof, rvm, koltuk ısıtma...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, M.E.G :

Anahtar sözcük bu :) 5 bin tl var ve çok temiz impressive buldun... Hangisini alırdın? Sunroof, rvm, koltuk ısıtma...

E tabiki de. Ben zaten aksini söylemiyorum ki.

 

Alıntı

Tabiki aynı paraysa temizlikte fark yoksa üst donanım. Ama şahsen daha temiz bir alt donanım almak varken, kötü kullanılmış bir üst donanım araç almazdım. 

 

Ama arada 5 bin tl var, o impressive kötü bakılmış, bakımları aksatılmış. O paraya da düzgün impressive bulamıyorsun, ama touring var. Hangisini alırdın? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, Mutlu Tekir :

Mevzubahis power sense ise sonuna kadar haklıısn. Adaptif hız sabitleyici tek başına yeter. 

Ama biri burada söylemişti. Zaten sürekli şehiriçi kullandığı için gerek duymadığını. 

Güvenlik donanımında da mazda zaten en baz donanımda bile sunuyor. 

Touring impressive e gelirsek rvm hariç bir güvenlik donanımı yok. Ben de aynadaki ışığına bakasıya kadar aynaya bakarım. Kendi görüşüm bu. Otomatik frenleme olsa amenna. 

adaptif hız sabitleyiciyi önceki hafta cumartesi Bakırköy e gittiğimde dahi birçok yerde kullandım,alıştıktan sonra çok aşırı dur kalklara girilmeyen trafikte dahi kullanma ihtiyacı duyuyor insan...

Bir saat önce, Burak :

Aslında sen de değinmişsin,  tercihleri biraz da ihtiyaçlar ve tecrübeler belirliyor. Yalnız (kendi aracım için söylüyorum) sonradan para versen de olmayacak özellikleri varsa benim gibi 3-5 fazla verip üst donanımı almayı tercih edebilir, bunun için kendini zorlayabilirsin.

3. Nesil Mazda3 te Powersense te malum MRCC başta olmak üzere bir çok güvenlik artısı var. Bu özelliklerin çoğu  istesen de sonradan takılamıyor. Bundan dolayı ben de tercihen şartları zorlayıp bunu aldım ki temel kriterim güvenliktir araç alırken, o yönde de şartları zorlayarak araç alırım genelde.

Tabii burada şartların ne kadar zorlanabileceği yani bütçe de önemli. En üst model olsun diye bir dolu borç altına girip keyfini sürememektense alt modelde rahat gezmek daha doğru olur. Arzu edilen üst donanım ise hemen çıkmak da gerekmez, biraz sabır ve doğru bir yol ile erişilir.

Bir önceki arabamı kullanırken az çok ihtiyaçlarımı belirlemiştim powersense donanımdaki artılar hesapta yoktu hatta dizele hiç niyetim yoktu ilk aracımıda lpg olmasın diye bakmıştım 6 yıl sıkıntısız kullanmıştım neyse şu an diyorum ki iyikide bu araca sahibim maddi olarak üç yıl biraz zorlanacağım ancak gittiğim yol ve hava şartlarında şunu anladımki en doğru seçim olmuş...şimdiden 5 yıllık kalkınma planlarını yapmaya başladım bile  bundan sonraki hedef Suv awd araç cx3 küçük cx5 anca uyar kapısını açıp kabaca bir baktım satılmış bir araç olduğu için binmeyi münasip görmedim ama her yönüyle tatminkar eee 5 yıl sonra emekliliğe 5 yıl kalıcak kısmetse hanımda günü tamamlar yaşı bekler 5 yıl sonra azıcık gezeriz dağ tepe yahu ohooo hayat hikayesi yazmaya başlamışız kusura bakmayın.....şunuda 

ilave edeyim  aradaki fiyat farkı donanım için fazladeğil bence...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son model araçların ful donanımını bırakın ben daha 2004 Model Mazda 6 nın bazı özelliklerini bilmiyorum. Gülmeyin, gerçekten durum bu. Teybin sadece 2 kanalını ayarladım, biri yerli, diğeri yabancı şarkılar kanalı.  :)

+++

- Hız sabitleyici: Merak edip bir kere çalıştırdım o kadar. Otobanlarda gerekebilir, ona birşey diyemem. Pek uzunyola çıktığım yok.

- Jantlar: İşte bu olmazsa olmazım. İllaki en iyisi olacak.

- Sonroof: Özellikle istemem. İrili ufaklı çok sorun yaşayan var.

- Deri koltuk: Benden uzak dursun. Kışın buz, yazın alev. Deri çatlakları göz tırmalıyor.

+++

Ne kadar az teknoloji, o kadar daha az baş ağrısı... :)

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, ReaL35 :

Son model araçların ful donanımını bırakın ben daha 2004 Model Mazda 6 nın bazı özelliklerini bilmiyorum. Gülmeyin, gerçekten durum bu. Teybin sadece 2 kanalını ayarladım, biri yerli, diğeri yabancı şarkılar kanalı.  :)

+++

- Hız sabitleyici: Merak edip bir kere çalıştırdım o kadar. Otobanlarda gerekebilir, ona birşey diyemem. Pek uzunyola çıktığım yok.

- Jantlar: İşte bu olmazsa olmazım. İllaki en iyisi olacak.

- Sonroof: Özellikle istemem. İrili ufaklı çok sorun yaşayan var.

- Deri koltuk: Benden uzak dursun. Kışın buz, yazın alev. Deri çatlakları göz tırmalıyor.

+++

Ne kadar az teknoloji, o kadar daha az baş ağrısı... :)

 

Sonunda istediğim yorum işte. Donanım her zaman avantajlı olacak diye bir kaide yok.

Jant değiştirmenin şöyle güzel bir tarafı olabilir. Yazlık kışlık takımlar ayrılır. Boşuna lastik değişim balans işkencesine maruz kalmaz lastikler.

Hız sabitleyici hariç diğer konulardaki düşüncelerim de aynı.

------------ ---

Şahsen araç değiştirsem şu an ya cx-5 alırım, az bozuk yollara rahatça girebilmek için. Ya da makyajlı mazda 3 power sense alırım, adaptif hız sabitleyici+şerit takip sistemi olduğu için. Uzun yol ihtiyacımı anca bunlar karşılar çünkü. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tourıng dedıgınız arac bos bı arac degıl eskı kasa Bk nın en dolusundan bence daha dolu bl tourıng. Dolu bk kasa da katlanan ayna yoktu kendılıgınden kararan dıkız aynası yoktu 4 hopartor vardı cruıse yoktu zaten. Tek artısı Bk nın Bl tourıngden sunroof. Ama İmpressıve ayrı bı dunya.

1. Koltuk ısıtması,

2. cruıse kontrol, 

3.  rvm

4. far yagmur sensoru

5. 6 hoparlor

6. katlanan ısıtmalı ayna karatmalı dıkız aynası

7. Ön cam rezıztans

8. Sunroof

9. 16 ınc jant

10. Far yıkama

Yanlıs anlamayın da ımpressıvenin bı jantı suan 390 tl Mazda butıkten bakabılırsın 4 jantı zaten 1600 tl

https://www.mazdabutik.com/urun/alasimli-jant-16-6/

ımpressıve cok cok dolu bı arac en az 10 mılyarlık ekstra var uzerınde

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Mutlu Tekir :

Sonunda istediğim yorum işte. Donanım her zaman avantajlı olacak diye bir kaide yok.

Jant değiştirmenin şöyle güzel bir tarafı olabilir. Yazlık kışlık takımlar ayrılır. Boşuna lastik değişim balans işkencesine maruz kalmaz lastikler.

Hız sabitleyici hariç diğer konulardaki düşüncelerim de aynı.

------------ ---

Şahsen araç değiştirsem şu an ya cx-5 alırım, az bozuk yollara rahatça girebilmek için. Ya da makyajlı mazda 3 power sense alırım, adaptif hız sabitleyici+şerit takip sistemi olduğu için. Uzun yol ihtiyacımı anca bunlar karşılar çünkü. 

Önceki aracımda 8 jant 8 lastiğim vardı gerçekten rahatlık ve lastikler içinde çok iyi jantlara takılı olması lastikçi tanıdıktı 20 tl ye değiştiriyordu jant söktak yapsak 80/90 alırım derdi jantların parası 4 yılda çıktı 2 yılda kar ettik hediye ettim bir tanıdığa....cx 5 hedef 12 den ihtiyaçlara ve kullanım için düşündüğüm şartlara tamamen uyacağını düşündüğüm bir araç      Ayrıca şunu belirteyim ilk başta belirttiğin illede üst donanım takıntısı veya herkeste var bende de olsun mantığı gerçekten yanlış insan ihtiyaçlarını belirleyebilmeli ve ona göre hareket etmeli 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben geçen sene kendime yeni bir araç bakarken inceledigim otomobillerden biri de Hyundai Elantra idi.  Bu arada, bence Türkiye'de satilan en iyi Hyundai modeli Elantra'dir.  Elantra bildigim kadari ile ABD'de en çok satan Hyundai modelidir.  Hyundai satin almayi düsünenlere sadece Elantra tavsiye ederim.

Elantra Türkiye'de 2017'de 2 donanim paketi seçenegi ile satiliyordu.  Alt donanim paketinde hiçbir sey yok, ne cruise kontrol, ne deri direksiyon, ne tampon sensörleri, hiçbir özellik yok.  Sadece üst donanim paketinde mütevazi denilebilecek özellikler var.  Ben sadece üst donanim paketinin beni tatmin edebilecegini farkettim.

Ancak, ben benzinli ve manuel bir araç istiyordum.  Bundan vazgeçmezdim.  Hyundai Elantra benzinli manuel ise Türkiye'de sadece alt donanim paketi ile satiliyordu.  Yani araçta hiçbir özellik bulunmuyordu.  Cruise kontrol, deri direksiyon gibi temel seyler bile yoktu.  Bu bana çok sasirtici geldi.  Hatta bayii ile bu saskinligimi paylastim.  Onlar da eger durumda bir degisiklik olursa beni arayacaklarini söylediler.  Ama hiç aramadilar.

Diyecegim o ki, bence Hyundai Türkiye bu donanim seçiminde ciddi bir hata yapiyor.  Eger benzinli ve manuel Elantra üst donanim paketi ile gelseydi belki bugün ben o araci kullaniyor olabilirdim.  Tabii ki Mazda 3'den çok memnunum ama bu yanlis donanim seçimi sonucunda Hyundai bir müsteri kaybetti.  Bence aracin donanim seviyesini benzinli veya dizel olmasi, manuel veya otomatik olmasi belirlememelidir.  Müsteri belirlemelidir.  Tabii müsterinin bilinçli oldugunu varsayiyorum.

Mazda 3 animsadigim kadariyla 4 donanim paketi seçenegi ile geliyordu.  Benim tercihim Reflex paketi oldu çünkü ondaki özellikler beni tatmin etmeye yetiyordu.  En üst paket (Power?) bana çok gerekli olmayabilirdi.  Ayrica, ben dijital yerine analog bir hiz göstergesinden yanaydim.  Tek elestirdigim nokta takometrenin biraz küçük olmasiydi.  Ona da hala alismaya çalisiyorum.  :rolleyes:

Ayrica, Mazda Türkiye aracin donanim seviyesini benzinli veya dizel olmasina, manuel veya otomatik olmasina göre belirlemiyor.  Müsteri tercihi burada tek etken.  Bu da takdir edilebilecek bir nokta (özellikle Hyundai ile karsilastirildiginda).  Kimse size "benzinli araçlar bu donanim ile gelmiyor" gibi abuk bir yorum yapmiyor.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, ReaL35 :

Son model araçların ful donanımını bırakın ben daha 2004 Model Mazda 6 nın bazı özelliklerini bilmiyorum. Gülmeyin, gerçekten durum bu. Teybin sadece 2 kanalını ayarladım, biri yerli, diğeri yabancı şarkılar kanalı.  :)

+++

- Hız sabitleyici: Merak edip bir kere çalıştırdım o kadar. Otobanlarda gerekebilir, ona birşey diyemem. Pek uzunyola çıktığım yok.

- Jantlar: İşte bu olmazsa olmazım. İllaki en iyisi olacak.

- Sonroof: Özellikle istemem. İrili ufaklı çok sorun yaşayan var.

- Deri koltuk: Benden uzak dursun. Kışın buz, yazın alev. Deri çatlakları göz tırmalıyor.

+++

Ne kadar az teknoloji, o kadar daha az baş ağrısı... :)

 

Deri koltuk konusu için  powersense in koltuklarını bir deneyin derim bende de bir antipati vardı deri koltuk için hatta hanım da istemiyordu ancak ilk andan itibaren beyaz delikli deri koltuk fikrimizi değiştirdi şu an kış kullanımında hiçbir yan etkisini hissetmedim desem yahu insan rahata lükse çabuk alışıyor herhalde:tey:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@münürb

10 yaşındaki satılık Mazdaları bayağı bir inceledim. Hiçbirinde sağlam deri koltuk göremedim maalesef.

+++

Yoksa deri koltuk elbette bambaşka.

Yaz mevsiminde; direksiyona elinizi değdirirseniz, eliniz yanar. Benim iki kez yandı. Camda güneşlik yoktu.

Koltukların ne yapacağını siz düşünün. Şort ile otoya binerseniz poponun yanma olasılığı çok yüksek. :)

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

VAlla ben donanım olarak:  led zenon angel farmıs, derı koltukmus,  hafızalı koltukmus, ekranlı teypmıs (hıc sevmem), alakam olmaz aramam yanı.  Olmazsa olmazım otomatık vıtes, sunroof, cruıse control, koltuk ısıtma. Gerısı hıkaye bana gore bos muabbet. Yok  far yıkamaymıs, yok  kendınlıgnden kararan aynamıs, yok bılmem neymıs, yok otomatık far yagmur sensoruymus hepsı bos ıs bana göre

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, ReaL35 :

@münürb

10 yaşındaki satılık Mazdaları bayağı bir inceledim. Hiçbirinde sağlam deri koltuk göremedim maalesef.

+++

Yoksa deri koltuk elbette bambaşka.

Yaz mevsiminde; direksiyona elinizi değdirirseniz, eliniz yanar. Benim iki kez yandı. Camda güneşlik yoktu.

Koltukların ne yapacağını siz düşünün. Şort ile otoya binerseniz poponun yanma olasılığı çok yüksek. :)

5 yıllık kalkınma planlarında belirttiğim üzere 5 yıl gibi bir süre belirledim hayat ne gösterir bilemeyiz elbet yaz ayları konusunda mutlaka ki haklısınız  her gülün dikeni olacak elbet :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...