Jump to content

Mazda CX-5 Almalı mıyım?


serkan306
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3/20/2018 at 15:04, serkan306 :

Bu size neden garip geldi anlamadım. Sonuçta saydığınız işler hobidir ve bu hobilerin bütçenize ek getirileri vardır. Bu hobilerin ne tip araçla yapılacağı konusunda da ekonomik maliyetler önemli bir kriterdir bana göre. Yani her fırsat bulduğunda bir kaçamak yapıyorsan ayrı, ayda bir gidiyorsan ayrı, off-road yapıyorsan ayrı ayrı değerlendirmeleri vardır. Ha birde şehir içi yaşam tarzınıza da uyması gerekir diye düşünüyorum. Ben bu kriterleri üst üste koyduğumda ya bir SUV alacaktım veya bir crossover. Ben de öncelikle motor hacmi olarak maksimum 1.6 l almalıyım diye karar verdim. Donanım, güvenlik, yakıt tüketimi vs. gibi konuları düşünerek iki modele yoğunlaştım ( bu iki modele gelene kadar tüm Japon markaların araçlarını inceledim. ). Birincisi Nissan Qashqai, ikinci olarak Suzuki S-Cross. Nissan 4x4'ü sadece 2.0 motorlarda sunduğu için bu aracı tercih ettim. Benim ihtiyaçlarıma karşılık veriyor ama ben Mazda'yı aradığım için, konfor, tasarım ve kalite yönünden biraz eksik kaldığı için CX-5 almayı düşündüm ama bana yıllık ek maliyeti yüksek olduğu için vazgeçtim.

Dağ taş için büyük araç gerekir fikrinize de katılmıyorum. Örnek olsun diye söylüyorum, Suzuki Jimny arazide aracınızdan çok daha üstün performans sergiler. Kendisi de küçücüktür, hatta Lada Niva bile rezil edebilir. Benim aracım 4x4, "lock" özelliği olan bir 4x4. 

Yine yakıtı düşük olanlarla dağ, taş gezilmez fikrinize de katılmıyorum. Ham arazide zaten bu araçların hiçbiri gitmez. Bizim gideceğimiz yollar hafif bozuk stabilize yollardır. Bu yollarda da altı biraz yüksek Nissan Qashqai gibi önden çekişli araçlar bile çok rahat gidebiliyor. Sadece çamurlu veya karlı zeminlerde 4x4'e ihtiyaç duyuluyor. Benim gezdiğim yerlere örnek olması açısından araçla gittiğim yerlerin fotoğraflarını atayım dedim :)

Siz sigortada ve kaskoda en üst indirim dilimindesiniz anladığım kadarıyla, bu yüzden olağan üstü düşük fiyatlar çıkmış. 

Son olarak CX-5 zaten benim iki-üç yıl sonraki planlarımda var ama şu an için erken olduğunu görmüş oldum. Nasip olursa ilerde sahip olmak istediğim bir araç.

 

Merhabalar,

Bana itiraz etmekle birlikte esasen bir nokta hariç benzer şeyler yazmışsınız.

4x4 gerekli değil ise kesinlikle seda alıınmalı- maliyet, konfor her alanda SUV'u ezer. 

Ufak arazide 2 çekerde iş görür. Bende bu görüşteydim, ancak yaklaşık 10 yıl önce, toprak patikadan giderken U dönmek için çimenlik alana girdim, kontrol de ettim düz çimenlik, araç sorunsuz giderken birden ön sol teker toprağa saplandı. Meğersem bir noktadan su akıyormuş, ve toprağın o ufak 1 metrelik kısmı çamur olmuş, ve teker o bir metre içine gömüldü, diğer tekerler sağlam zeminde olmasına rağmen patinaja kalktığı için kurtulmadı. 2 saat uğraştım. Baktım olmuyor yardım istemeye gittim, GSM çekmiyor, bir araç bulup döndüm, akan su artmış, ve aracın bu sefer sadece ön sol değil ön 2 tekeri çamura gömülmüştü, 2 saat uğraştık, olmadı, o araç gitti başka araç çağırdı, 5 saat olduğunda araç tamamen çamura gömüldü,bir yerden gelen su artık 5 metre genişliğinde alanı çamur yapmıştı. Hava kararmaya başladığı anlarda 2 araç ile aracı zar zor kurtardık. Yardıma gelenleride üst baş her yeri battık. Kriko için toprak kazıp gibini taş doldurup kriko ile tekeri kaldırıp altını taş doldurduk. Bunu 4 teker içinde yaptıp. Stress sıkıntıyı hayal edin. O sebep ile hafif eğimli otoparkta patinaja kalabilen iki çeker araçlar ile asla asfalt dışına çıkmam. ki esasen bu araçlar tek tekerden çektiği için sorun. Bazı markalar üst seviye modellerinde 4x4 olmamasına rağmen abs ile ön difransiyel için 2 tekerinde zor durumda dönmesini sağlayabiliyor. Bu araçlar olur. Ama sadece çok üst seviye modellerde var şimdilik.

 

Büyük araç ise arazi için değil, tatile çıktığımızda çanta ıvır zıvır çok olduğu için. Yoksa elbette ufak daha avantajlıdır. Dediğim gibi esasen firmalar iki çeker içinde diferansiyel kilidi taklidi olan yazılımsal diferansiyel kilidini kullansalar gerçekten o zaman 4x4 almaya gerek kalmaz çoğu kişi için. Yoksa şaka değil, bizim evin otoparkında hafif çapraz eğim var, yağmur ve dökülen yapraklardan araçlar rampadan çıkamamıştı -kar yok, yağmur var, ama araçlar çıkamamıştı, çünkü direksiyonu döndürüp çapraz rampaya giriyorsun, tekerin bastığı yerde asfalta yapışan yapraklar patinaja sebep oluyordu.  Ben ise kumsal ve bir yoğun derin kar hariç CX-5 ile daha patinaja kalmadım bile.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

Bahsettiğiniz çukurdan, 4x4 de çıkamaz.. 

 

 

 

Elbette %100 konuşamam ancak başta sadece 1 teker hafif gömülmüştü, bu sebep ile çıkabilirdi, süre geçtikten sonra diğer tekerlerde gömüldü. En azından kurtarma o denli uzun sürmezdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef 4x4 ler de gücü soldan sağa aktaran  mekanik kilit yok. Yazılımsal olarak patinaj çekene fren yapıyor ve bu ağır yük altında çok etkili değil. 

Gücü önden arkaya aktarma kapasitesi de bizim tatlı su suv larimizda kısıtlı,  her ne kadar %60 a kadar falan dese de,  reelde hiç öyle olmuyor. Çünkü arka aks ta da gücü bir taraftan diğer taraf aktaran mekanik kilit yok. Yine esp/tcs sayesinde fren yapıyor.

Bu tatlı su suv ları aynı zamanda 3-5 dk çamura saplanıp gaz verirseniz,  4wd sistemi aşırı ısındı diyerek devreden çıkarıyor. Bknz cx3 ve cx5.

Devam edelim bir cx5in sağ tarafıni krikoya kaldırırsaniz, sağ ön ve arka  teker patinaj çekecek , sonra fren yapmaya çalışacak ve yapabilirse, aracı kriko dan düşürecek. Burada problem şu nokta da başlıyor, eğer biraz yokuş yukarı durumda, sağ tarafı kaldırırsaniz,  bizim fren ve tork yönetim sistemi, yani elektronik diferansiyel kilidi,  yük altında, yeterli gücü yere basan tarafa aktaramiyor. Bunun 4x4 ve önden çekiş araçlar arasında bir farkı yok.  Yazılımsal bir mevzu. 

Çözümleme : 4x4 sistemler,  böyle arazi için tasarlanmış araçlarda sert ve sağlam çalışıyor fakat şehir araçlarında,  hafif olsun, kompak olsun, az yaksın diye çok başarılı sonuçlar peşinde koşmuyor ve yazılıma güveniyorlar. Malesef yazılım da kestirilemeyen sonuçlar doğurabiliyor..  Sonuç : şehir içi suvlarinda en iyi performans i en iyi tcs esp yazilimina sahip olan  kazanır.  Çoğunlukla önden çekiş e göre çok büyük vaatlerde bulunmaz. Anca yağmurda patinaj iz kalkarsiniz. 

Bu konu ile ilgili bir test de yaptık @M.E.Gile birlikte.

Dik bir yokuşda sağ teker asfalta ve  sol teker buza gelecek şekilde tam aynı noktaya 4 araç getirip denedik. Esp açık veya kapalı,  az gaz vererek, cok vererek, elimizden gelen herşeyi yaparak  araçları buradan kurtarmaya çalıştık. Mazda ve ford lar başarısız olurken malesef, ne yazık ki, üzülerek söylüyorum, vw çıktı...  =(

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Keza bir aracı a noktasından kurtarmaya çalışırken 100 hp lik bir motoru ele alalım 

 Önden çekiş de,  biri patinaj çeker, motor tork u kısar ve yere basan tekerleğe ne kadar verir artık kısmet,   x kadar versin diyelim 

4 çeker de  de, iki tekerlek patinaj çekerse,  kalan iki tekerleğe  x/2  kadar güç gidecektir.   

Şimdi bu aracı olduğu yerden kurtarmak için gerekli kuvvet 0.8x  ise,  iki tarafı yere basan her iki araç da çıkar, 

3 tekeri çamura gelirse,   orta diferansiyel gücü arkaya veya öne tam aktaramazsa 0,8 x  i sağlayamadıği için  4x4 de çıkamaz,  önden çekiş in ikisi de çamura geldiği için zaten çıkamaz. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Attığım fotoğraflarda üstten dördüncü fotoğraftaki yerde kara saplandık. Araç Michelinin dört mevsim lastikleriyle gayet güzel ilerliyordu ama altı çok yüksek olmadığı için yaklaşık 16-17 cm yüksekliğe gelince gitmedi, ben de ileri geri yaparak zorladım en sonunda hiç hareket etmedi. Havanın kararmasına iki üç saat var, telefon çekmiyor, en yakın kırk dakika yürüme mesafesinde orman işletmelerinin bir klubesi, orda da bir traktör var. İtmeye çalışarak, teker arkalarına tahta falan koyup çıkarmaya çalıştık çıkmadı. En son iki taraftan kriko ile kaldırıp teker altlarını taş ile besledik. Havanın kararmasına yarım saat kala çıkabildik. Etrafta kurt izleri falan var. Mahsur kalsak kimseye haber de vermedik. O an biraz Yusuf çektik ama hoş bir anı oldu bizim için. Ben aracın lock modunu çok araştırmadım ama sanırım bu araç da patinaja düşen yere fren yapıp gücü elektronik olarak aktarmaya çalışıyor. Gerçi lastiklerim kışlık olsa bukadar uğraşmazdık diye tahmin ediyorum ama benim şimdilik beklentim stabilize yolda ve hafif arazide iş görsün, karlı zeminde daha iyi yol alsın. Off road ayrı bir olay, bunu yapacak aracı şehir içinde kullanamazsın. Bu yüzden bence tatlı su suvları bu ihtiyacı karşılamada yeterli. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

Malesef 4x4 ler de gücü soldan sağa aktaran  mekanik kilit yok. Yazılımsal olarak patinaj çekene fren yapıyor ve bu ağır yük altında çok etkili değil. 

Gücü önden arkaya aktarma kapasitesi de bizim tatlı su suv larimizda kısıtlı,  her ne kadar %60 a kadar falan dese de,  reelde hiç öyle olmuyor. Çünkü arka aks ta da gücü bir taraftan diğer taraf aktaran mekanik kilit yok. Yine esp/tcs sayesinde fren yapıyor.

Bu tatlı su suv ları aynı zamanda 3-5 dk çamura saplanıp gaz verirseniz,  4wd sistemi aşırı ısındı diyerek devreden çıkarıyor. Bknz cx3 ve cx5.

Devam edelim bir cx5in sağ tarafıni krikoya kaldırırsaniz, sağ ön ve arka  teker patinaj çekecek , sonra fren yapmaya çalışacak ve yapabilirse, aracı kriko dan düşürecek. Burada problem şu nokta da başlıyor, eğer biraz yokuş yukarı durumda, sağ tarafı kaldırırsaniz,  bizim fren ve tork yönetim sistemi, yani elektronik diferansiyel kilidi,  yük altında, yeterli gücü yere basan tarafa aktaramiyor. Bunun 4x4 ve önden çekiş araçlar arasında bir farkı yok.  Yazılımsal bir mevzu. 

Çözümleme : 4x4 sistemler,  böyle arazi için tasarlanmış araçlarda sert ve sağlam çalışıyor fakat şehir araçlarında,  hafif olsun, kompak olsun, az yaksın diye çok başarılı sonuçlar peşinde koşmuyor ve yazılıma güveniyorlar. Malesef yazılım da kestirilemeyen sonuçlar doğurabiliyor..  Sonuç : şehir içi suvlarinda en iyi performans i en iyi tcs esp yazilimina sahip olan  kazanır.  Çoğunlukla önden çekiş e göre çok büyük vaatlerde bulunmaz. Anca yağmurda patinaj iz kalkarsiniz. 

Bu konu ile ilgili bir test de yaptık @M.E.Gile birlikte.

Dik bir yokuşda sağ teker asfalta ve  sol teker buza gelecek şekilde tam aynı noktaya 4 araç getirip denedik. Esp açık veya kapalı,  az gaz vererek, cok vererek, elimizden gelen herşeyi yaparak  araçları buradan kurtarmaya çalıştık. Mazda ve ford lar başarısız olurken malesef, ne yazık ki, üzülerek söylüyorum, vw çıktı...  =(

 

 

Valla cx-5 almak benim için çok ciddi bir yatırımdı. Almadan önce pek çok yabancı forumda yüzlerce kullanıcı deneyimi okudum. Cx-5 de awd ısındı vb hata kimseden duymadım. Ben yaz günü kumsalda 20dk civarı gittim araç kimi an 10-12sn aynı yerde kaldığım oldu ama ne awd ısındı hatası aldım ne başka birşey. 17’’ Jantlara kadar kuma gömülen araç ile   Kumda uzun süre sorunsuz kullandım. Tek sorun araç patinaja kaldığı durumlarda ki bunu motor sesinden kolaylıkla anlıyorum, araç yan yan gidiyor, yani düz gitmek zor, aynı şey yoğun karda da geçerli, zorlandığı yerlerde yan yan gitme eğilimine giriyor araç. Buda dar yerlerde sorun çıkarabilir.

Elbette kullandığımız aracın yazılımsal diferansiyel kilidi kullandığını biliyoruz ancak cx-5 bu şekilde ki en başarılı suv lardan biri. Cx-5 den önce jeep kullandım ve öğrendiğim testler vb değil gerçek kullanıcı deneyimi. Bu sebep ile en iyi kaynak yerli ve yabancı forumlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, Batuhan79 :

Cx-5 de awd ısındı vb hata kimseden duymadım.

Aynı şeyi benden de duyabilirsiniz, hatta  forumdaki ismini paylaştığım arkadaşlardan da aynı şeyi duyabilirsiniz.  @Burak, @Servet, @Tarahumara, @kindness

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Batuhan79 :

Cx-5 de awd ısındı vb hata kimseden duymadım

Yağmurlu ve çamurlu bir günde 45 derece civarı eğimli bir yokuşu çıkmaya çalıştık CX-5 ile ama başarılı olamadık. Yanlış hatırlamıyorsam 15-20 saniye içerisinde AWD ısıntı hatası verdi. @Zealot kullanıyordu aracı daha iyi bilir. Geri geri indi araç ve ardından @Servet abi Land Rover'ı ile keçi gibi çıktı aynı yeri.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan @Tarahumara

ilginç, ben aracı en zorlayacak durumun yaz sıcağında kumsalda gitmek olacağını düşündüm, ve yazın bir kaç defa aracı uzun süre kumda kullandım. Hiç bir zaman ısınma hatası almadım. Aracı almadan evvel Avustraılyalıların olduğu bir grupta takılmıştım. Araç ile alakalı pek çok video izledim ve dediğim gibi bu tarz bir şikayet eden duymamıştım. Örneğin bazen awd sisteminin geç tepki verdiği keşke bir yazılım güncellemesi yapsalar, birde aracın alt şaşi’ye koruma plakaları monte edebilmek için bağlantı yerleri yok şeklinde şikayetler aklımda kaldı ama ısınma duymadım. Bunun dışında elbette bu aracın bir offroad aracı olmadığı bilincindeyiz. Bu tip araçları alanların derdi ekmekten ne kadar yağ çıkartırız derdidir. Ben Jeep’in awd sisteminide başarılı buldum, youtube’dan bakabilirsiniz, rengade’i nasıl kayalıklarda uzun süre götürüyorlar. Ancak beklenildiği gibi kuru tip sanzıman olduğu için ciddi sayıda şikayetler vardı forumlarında.  Isınma sorunu için yarın detaylı bakacağım ne durumda karşılaşılıyor, şikayet oranı ne miktarda diye.

 

@Tarahumara yol statusu dışında çok dik bir rampa ise düşük arazi vitesi isteyebilir. Jeep Trailhawk modellerde bu düşük vitesi sunuyor bu tip engeller için. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@İlhan @Tarahumara nın bahsettiklerine ilaveten yanlış hatırlamıyorsam @Zealot CX-5'in hata vermesine bir özelliğin kapatılması da etkili olmuş olabilir demişti. O zaman hangi özelliği kapattığını tam hatırlamıyorum. Ufuk bu mesajları görürse, kendisi detaylı olarak yazar zaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok akşam bahsettiğim gibi sabah bakındım, CX-5 Awd sistemi ısınması ile alakalı şikayetlere rastlamadım. CRV, KUGA, Infinty vb modeller için rastladım ama dediğim gibi CX-5 için bulamadım. -ki almadan önce Consumer Reports'a ücretli 1 yıl üye olmuş, orda ki analizlere de bakmıştım. CX-5 ile alakalı bulabildiğim sadece motor ısınması şikayetleri. Oda radyatör suyunun yetersiz gelmesi tarzında şikayetler. Sizin ya lastiğiniz çok kötüydü yada @kindness ın dediği gibi araç ayarları ile alakalı bir sorun vardı. 

 

12 saat önce, serkan306 :

Attığım fotoğraflarda üstten dördüncü fotoğraftaki yerde kara saplandık. Araç Michelinin dört mevsim lastikleriyle gayet güzel ilerliyordu ama altı çok yüksek olmadığı için yaklaşık 16-17 cm yüksekliğe gelince gitmedi, ben de ileri geri yaparak zorladım en sonunda hiç hareket etmedi. Havanın kararmasına iki üç saat var, telefon çekmiyor, en yakın kırk dakika yürüme mesafesinde orman işletmelerinin bir klubesi, orda da bir traktör var. İtmeye çalışarak, teker arkalarına tahta falan koyup çıkarmaya çalıştık çıkmadı. En son iki taraftan kriko ile kaldırıp teker altlarını taş ile besledik. Havanın kararmasına yarım saat kala çıkabildik. Etrafta kurt izleri falan var. Mahsur kalsak kimseye haber de vermedik. O an biraz Yusuf çektik ama hoş bir anı oldu bizim için. Ben aracın lock modunu çok araştırmadım ama sanırım bu araç da patinaja düşen yere fren yapıp gücü elektronik olarak aktarmaya çalışıyor. Gerçi lastiklerim kışlık olsa bukadar uğraşmazdık diye tahmin ediyorum ama benim şimdilik beklentim stabilize yolda ve hafif arazide iş görsün, karlı zeminde daha iyi yol alsın. Off road ayrı bir olay, bunu yapacak aracı şehir içinde kullanamazsın. Bu yüzden bence tatlı su suvları bu ihtiyacı karşılamada yeterli. 

 
 

Lastik en önemli parça, ben hafif çamur patika desteği olan lastik tercih ediyorum. Gerçek kilitli şanzıman kullanan gerçek off-road araçları ancak kalmamak üzere, ağırlık, yakıt tüketimi vb sebepli üreticiler hep yazılımsal 4x4'e kayıyor. Şuan neredeyse sadece pick-up'larda mekanik diferansiyel kilitleri kalacak gibi.

 

Örneğin bu videonun sonunda ki koşullar bizim için gayet tatminkar, bu tarz pek çok video mevcut, bu koşullarda cx-5 başarılı ise başarılı bir araçtır. -ki yine uygun lastik olmamasına rağmen kurtulmayı başarmış. Benim için bu kafidir. Yani daha beter bir yere aracı sokmam yürürüm zaten :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, kindness :

@İlhan @Tarahumara nın bahsettiklerine ilaveten yanlış hatırlamıyorsam @Zealot CX-5'in hata vermesine bir özelliğin kapatılması da etkili olmuş olabilir demişti. O zaman hangi özelliği kapattığını tam hatırlamıyorum. Ufuk bu mesajları görürse, kendisi detaylı olarak yazar zaten. 

Biz @Servet reisi dinleyip, 

Kitapçıkta asla kapatmayın diye yazan, elektronik diferansiyel kilidini, yani tcs yi kapattık =) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, jackjoker :

gerçek mekaniksel diferansiyel kilit > yazılım

mekanik kilit keyfi ve kullanışlığını diğer yazılımsal çözümlerin hiç biri veremez. 

 

elbette, ancak bu zengin olunca 2 araç MTV'si ödemeye gücüm yetince yerine getirmeyi düşündüğüm bir hayal. Mekanik kilit hem aracı ağırlaştırıyor hemde 2.5lt, 3.5lt gibi abuk motorlar ile geliyor. Bu konuda ki teknolojinin 40-50 yıldır aynı kalması ilginç.

Kuzenimin eski sorento'sunda vardı, ama 20lt/100km falan yakıyordu araç. Birde onda mekanik kilit devreye alınıp çıkartılamıyordu, taktırırsan hep devrede oluyordu. Öyle garip birşeydi. Hidrolik yönetilebilir değildi. Buda kötü birşey.

5 dakika önce, Zealot :

Biz servet reisi dinleyip, 

Kitapçıkta asla kapatmayın diye yazan, elektronik diferansiyel kilidini, yani tcs yi kapattık =) 

 

Daha fazla yoruma gerek yok :) Tek kapatan sizsiniz herhalde ki başka örnek hatayı alan bulamadım :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Artık mekanik kilitli 4x4 araç neredeyse yok..  

Onden çekislerde  yeni type r  da var. 

Arkadan çekişte  rx8 lerde var ve 2.0 mx5 de var 

2 dakika önce, Batuhan79 :

 

Daha fazla yoruma gerek yok :) Tek kapatan sizsiniz herhalde ki başka örnek hatayı alan bulamadım :)

 

Ha hatanın tcs ile alakası yok .  Onu kapanmadan önce almıştık. Biyere saplanıp 2 dk ileri geri uğraşın, 4wd sistemi aşırı ısınma, devre dışı diyor 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum ama geçerli bir sebebim var. Ben duramadım ve S-cross'umu sattım dün. Zehir damara girmişti bir kere, Cx-5 almadan ne ruhum ve kafam rahat etmeyecekti. Şu an almayı düşündüğüm iki adet Cx-5 var. Sizden tercihi ile ilgili yardım talebinde bulunuyorum. Araçlar ile ilgili bilgi konusunda desteğini esirgemeyen Mazda Herter'e ve Asalet Bey'e teşekkür ederim. Araçlar şöyle: A aracı: İstediğim dış renk, istediğim iç renk, 100k kmde, servis bakımlı, tek parça değişen, tek parça boyası var. X TL fiyatı var. B aracı: İstediğim dış renk, çok istemediğim iç renk, 115k kmde, 50k kmye kadar servis bakımlı, tek parça boyası var. X-3.000 TL fiyatı var, yani 3.000 TL daha ucuz. Bence bu şartlar altında fiyatları hemen hemen aynı veya A aracı 1.000 TL pahalı olmalı sahibi pek inmiyor fiyatını. Sizce hangisi ve neden alınmalı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle A aracı.

1- Servis Bakımlı

2- isediğiniz iç renk

3- 100 K

Sonuçta aracın içinde oturacaksınız. Bari içi istediğiniz renk olsun. Binerken zevk alın.

Tabi 2 kriteride aynı temizlikte olduğunu düşünerek söylüyorum. Şehir dışı yolculuklarda kullanılan araç daha az yıpranır mekanik olarak bu da bi köşede dursun değerlendirin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, M.E.G :

Kesinlikle A aracı.

1- Servis Bakımlı

2- isediğiniz iç renk

3- 100 K

Sonuçta aracın içinde oturacaksınız. Bari içi istediğiniz renk olsun. Binerken zevk alın.

Tabi 2 kriteride aynı temizlikte olduğunu düşünerek söylüyorum. Şehir dışı yolculuklarda kullanılan araç daha az yıpranır mekanik olarak bu da bi köşede dursun değerlendirin. 

Milletimiz sağ olsun, değişen boya konusunda biraz takıntılı olduğu için B aracı tek parça çamurluğu boyalı diye onu da satarken avantaj olur diye düşünmüştüm ama dediğiniz gibi A aracı fiyatı dışında tav olduğum araç 😁

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...