Jump to content

1.Nesil Mazda 6 Periyodik Bakım Önerileri


Outlander
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. Aracımla 5 bin km yol yapmış olduğum halde genelde kısa mesafeler kullandığım için ve başka bir nedenden dolayı motor yağını değiştirmek istiyorum. Öncelikle bakım ve özellikle yağ konusunda titizimdir. Aracı alır almaz daha 2 km yapmadan yağını kaliteli bir 5w30'la değiştirdim. Günlük rutin okula git gelde 4-5 km yol yaptığım için yağı erkenden değiştireceğim. Tüm araçlarımda böyle yaptım. Ancak takıldığım bir mevzu var (Bahsetmiş olduğum "başka bir neden"). Araca 5w30 koyduktan sonra bu 5 bin kilometrede yaklaşık 0.7-0.8 lt yağda eksilme oldu. Kaçak falan da bulamadım. Motor 200 binde olduğu için biraz ince geldiğini düşünüyorum yağın. Acaba şimdiki değişimde 5w50 mi yoksa direk 10w60 mı kullansam yağ olarak?

İkinci olarak otomatik şanzuman yağını da değiştireceğim. Bulabildiğim en iyi yağ Mobil 1 Fully Synthetic ATF. Litresi 70 lira civarı. Acaba bu yağı kullanan var mı aramızda? Yada farklı bir yağ önerebilir misiniz?

Şimdiden teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yine 5w30 dan devam edin..   en fazla 5-40 .. daha da yukarı çıkmayın.  shell purelife çok eksiliyor . denemeyin.

bu yağ sübap lastiklerinden yanma odasına iniyordur.. eksilmesinde bir zarar yok. aracınız lpg li ise yanmış yağ kurumu motorunuzu/sübaplarınızı  korur

 

şanzıman sıvısı olarak servisten orjianal dexelia M-V  spec yağ almanızı tavsiye ederim..  her şanzıman sıvısı bu spec leri karşılamıyor . bahsettiğiniz mobil 1 de;   şanzımanınıza uygun değil.   yanlış bir yağ seçimi yapmış olursunuz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim sayın Zealot. Emin olunmayan konularda bir bilene danışmak her zaman iyidir :) Yağ için 5w30 olarak devam edeceğim. Castrol yada Mobil 1 den başka yağ kullanmam. Şanzıman için de Dexelia alacağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Dün özel serviste aracımın bakımlarını yaptırdım sonunda. Yalnız usta ısrarla 10w40 yağ koydu motora. Çok canımı sıktı bu durum. Yağdan mıdır nedir aracın bi alıp veremediği var sanki hızlanmalarda. Yarın sabah ilk iş yağı 5w30la tekrar değiştireyim diyorum ne dersiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla Sayın @Zealot eğer kuruntu yapmıyorsam gözlemlerim motorun daha sıcak olduğundan yana bu yağla. Normalde uzun yoldan gelsem de kaput soğuk olurdu. Şimdi 30 dk yolculuğun ardından araçtan inince yüzüme sıcak hava geliyor. Bilemedim gerçekten... Biraz daha bekleyeyim o zaman dediğiniz gibi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne koyarsanız koyun,   isterseniz 20-50 isterseniz 10w-60

Motor 100 derece de çalışacaktir. 

95de termostat 103de fan açıyordu sanırım.  Naparsaniz yapın 110-120 derece ye çıkmaz. 

Klima açarsanız kaputun altı çok ısınır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Zealot :

Ne koyarsanız koyun,   isterseniz 20-50 isterseniz 10w-60

Motor 100 derece de çalışacaktir. 

95de termostat 103de fan açıyordu sanırım.  Naparsaniz yapın 110-120 derece ye çıkmaz. 

Klima açarsanız kaputun altı çok ısınır. 

Çok teşekkür ederim. Evet klima detayını unutmuşum. Hiç kapatmadan araç sürdüm. Aslında doğru bir hareket olmasa da otobanda 200-210 km/h kadar aracı iteledim herhangi bir hararet emaresi görebilir miyim diye. Bu hızı da 5-6 dk kadar korudum. Herhangi bir terslik olmadı. Kendi kendime evham yapıyorum herhalde😅

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz hızlandıkca,  yağ ve suyun da devirdaim hızı artıyor,    eksilmedikleri sürece bir şey olmaz. 

Ha uzun süreli çok yüksek basınctan silindir kapak contasi yanarsa,  kucağa alırsınız motoru 😃

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen öyle. Kullandığımız araçlar piyasada zaten az. Aracın adını duyan çok kendini bilen neredeyse yok. Forumun kıymetini o yüzden bilmek lazım gerçekten. Bizler de anca bu şekilde öğreniyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...