Jump to content

Araçlarınızda Start-Stop Özelliğini Kullanıyor musunuz?


İlhan
 Paylaş

Araçlarınızda Start Özelliğini Kullanıyor musunuz?  

46 oy

  1. 1. Araçlarınızda İ-Stop Özelliğini Kullanıyor musunuz?

    • Evet
      39
    • Hayır
      7


Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, ilk günden beri aktif olarak kullanıyorum ve daha önce kullandığım araçlarda kilerden (örnek olarak Hyundai Elentra 2017)  çok daha iyi bir sistem olduğunu söyleyebilirim.

Öncelikle her frene basışta devreye girmemesi kontrolü size bırakması çok avantajlı. Diğer sistemlerde fren ile araç durduysa devreye giriyor ve bu durum kontrolsüz kavşakta ki duruşlarda dahi devreye girmesine neden oluyor. Yani 2-3 sn lik bir kontrol süresi için durmanız gerekiyor ama motor kapanıyor.

Ayrıca devreye girmesi ve devreden girmesi de çok hızlı. Kısacası ben çok memnunum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bugün tam 758 km sonra aracımda i-stop devreye girdi. Devreye girme sebebi ise akü kaynaklıydı. Yakıt menüsünde i-stop hazır değil ve akünün üzeri motor ile klima gibi mavi değildi. Akünün şarj olmasıyla birlikte kendini devreye aldı ve tek kelime ile bayıldım sistemin çalışmasına.

Lakin araçta gözlemlediğim bir şey var...Aracı ilk çalıştırdığımda araç bir traktör edasıyla çalışıyor. Bu beni oldukça rahatsız etti. vitesin konumunu P den N ye çekince rahatlıyor tabiki ama bu şekilde çalışması normal midir.

Araçta kontak kapatırken izlediğim yöntem. Vitesi N konumuna alıp elektronik el frenini çekiyorum. sonrasında P ye alıp kontak kapatıyorum. Kontak açarken de tersini yapıyorum. Otomatik vites deneyimin neredeyse yok diyebilirim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba Serdar, 

İ-stop u halletmene sevindim, geçmiş olsun diyeyim. 

İlk çalıştırmada devir de normal rolanti devrinden yüksektir dikkat ettiysen. Bu Mazda benzinli motorların genel bir özelliği. Bir önce ki nesilde de vardı. P de ya da N de olması ile ilgisi olmaması lazım, çünkü şanzıman ile ilgili değil bu durum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muzaffer Abi Merhaba,

Açıkçası ben şanzıamana yük binmesinden kaynaklı bir ses diye düşünmüştüm. Anladığım kadarıyla benzinlilerde normal bir durum bu. Acaba sebebi ne ola ki...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanıyorum hem de fazlasıyla :) Bugüne kadar şehir içinde %86 gibi bir oran yakalayabildim en fazla. Bu da araç 0 kilometreye iner inmez çok büyük oranda devreye girdi demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Kingcool :

Bugün tam 758 km sonra aracımda i-stop devreye girdi. Devreye girme sebebi ise akü kaynaklıydı. Yakıt menüsünde i-stop hazır değil ve akünün üzeri motor ile klima gibi mavi değildi. Akünün şarj olmasıyla birlikte kendini devreye aldı ve tek kelime ile bayıldım sistemin çalışmasına.

Lakin araçta gözlemlediğim bir şey var...Aracı ilk çalıştırdığımda araç bir traktör edasıyla çalışıyor. Bu beni oldukça rahatsız etti. vitesin konumunu P den N ye çekince rahatlıyor tabiki ama bu şekilde çalışması normal midir.

Araçta kontak kapatırken izlediğim yöntem. Vitesi N konumuna alıp elektronik el frenini çekiyorum. sonrasında P ye alıp kontak kapatıyorum. Kontak açarken de tersini yapıyorum. Otomatik vites deneyimin neredeyse yok diyebilirim.

 

Aracın gümrükte veya gemide beklemil olması bir miktar akünün boşalmasına ve i-stop'un girmemesine vesile olmuş olabilir. Sorunun çözülmüş olduğuna sevindim. 

Her araç nominal çalışma sıcaklığına gelene kadar bir miktar gürültülü çalışabilir. Vitesi P konumundan N konumuna aldığınızda gürültünün biraz kesiliyor olması Tork Konventörlü şanzımanın yapısından kaynaklanıyor. Aynı şekilde N konumundan D konumuna aldığınızda da (şayet frene basılı tutuyorsanız) gürültü ve sarsıntı artacaktır. (herkes fark edemeyebilir). Normaldir. 

Belki kontak kapatırken bunu yapıyor ama yazmamış olabilirsiniz yinede bilgilendirmede fayda olacağını düşünüyorum. Vitesi D konumundan N konumuna alıp el frenini aktif ettikten sonra mutlaka ayak frenininden ayağınızı çekin. Aracın bütün yükü el frenine kalsın. Ayağınız frene basılı şekildr N konumunda el frenini çekip P ye alırsanız, ön lastiklerdeki frenleme etkisi kaybolmayacağından ön tekerleklerdeki yük Park dişlilerine ve el frenine bölünecektir.

N konumuna alın. El frenini çekin. Ayak freninden tamamen ayağınızı çekin. Tekrar frene basıp P konumuna almanız daha sağlıklı olacaktır. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, SafaTR :

Aracın gümrükte veya gemide beklemil olması bir miktar akünün boşalmasına ve i-stop'un girmemesine vesile olmuş olabilir. Sorunun çözülmüş olduğuna sevindim. 

Her araç nominal çalışma sıcaklığına gelene kadar bir miktar gürültülü çalışabilir. Vitesi P konumundan N konumuna aldığınızda gürültünün biraz kesiliyor olması Tork Konventörlü şanzımanın yapısından kaynaklanıyor. Aynı şekilde N konumundan D konumuna aldığınızda da (şayet frene basılı tutuyorsanız) gürültü ve sarsıntı artacaktır. (herkes fark edemeyebilir). Normaldir. 

Belki kontak kapatırken bunu yapıyor ama yazmamış olabilirsiniz yinede bilgilendirmede fayda olacağını düşünüyorum. Vitesi D konumundan N konumuna alıp el frenini aktif ettikten sonra mutlaka ayak frenininden ayağınızı çekin. Aracın bütün yükü el frenine kalsın. Ayağınız frene basılı şekildr N konumunda el frenini çekip P ye alırsanız, ön lastiklerdeki frenleme etkisi kaybolmayacağından ön tekerleklerdeki yük Park dişlilerine ve el frenine bölünecektir.

N konumuna alın. El frenini çekin. Ayak freninden tamamen ayağınızı çekin. Tekrar frene basıp P konumuna almanız daha sağlıklı olacaktır. 

 

D'ye geçişte de ufak bir sarsıntı oluyor. Bariz hissettim. Hatta forumlarda okuduğumda bir kişinin bundan dolayı şanzımanı değiştirdiğini sonra pişman olduğunu bu araçlarda bunun normal olduğunu okuyunca rahatladım.

El frenini çektikten sonra ayağım frende de olsa fren otomatik olarak kendini ayarlıyor ve kısıyor. Sonrasında hiç freni zorladığım olmadı ama bu değerli bilgi için çok teşekkürler...

%86 olduğunu nasıl anlıyorsunuz. Araçta bu bilgi nerede yazıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Kingcool :

%86 olduğunu nasıl anlıyorsunuz. Araçta bu bilgi nerede yazıyor?

Uygulamalar - Yakıt Ekonomisi . Aşağıdaki linkte videomuzda mevcut ;

 

Bu ekranda aracın o sürüş içerisindeki duraklamaların % kaçında i-stop ile tasarruf sağladığını görebiliyorsunuz.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Burak :

Uygulamalar - Yakıt Ekonomisi . Aşağıdaki linkte videomuzda mevcut ;

 

Bu ekranda aracın o sürüş içerisindeki duraklamaların % kaçında i-stop ile tasarruf sağladığını görebiliyorsunuz.

Abi çok teşekkürler... Forumu kullanmayı bilmediğimizden alıntıyı sana yapamadım maruz gör :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Kingcool :

Abi çok teşekkürler... Forumu kullanmayı bilmediğimizden alıntıyı sana yapamadım maruz gör :)

Sorun yok, ben anladım ;) Videoyu özellikle senin cevabına yönelik dakikadan başlattım. Dilersen baştan da izleyebilirsin o ve çektiğimiz diğer videoları :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...