Jump to content

İridyum Buji Temizleme


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araçtan geçen sene çıkan, 35.000 km kullanmış olduğum NGK iridyum bujileri temizledim. Benzinli araçlarda, yurt dışı tavsiye edilen değişim aralığı 100.000-120.000 km, bujilere bakınca gerçekten daha giderleri olduğunu düşünüyorum, özellikle porselen kısımlarında hiç bir deformasyon, kir, yanık vs yoktu. 

Temizleme işe yararsa benimdir, çalışmazsa zaten gözden çıkarmıştım. Bu riski göze alarak uygulama yapmanızı öneririm.

İşlem için gerekli malzemeler; Tuz ruhu(evet tuz ruhu yani %18-20 oranda hidroklorik asit) , eski diş fırçası, balata spreyi, 3-5 cm derinliğinde herhangi bir kap, saç kurutma makinesi, plastik eldiven.

Tuz ruhunu kaba boşaltıyoruz, bujileri dikey konumda ateşleme yapan (kirli elektrot kısmı) 2 cm tuz ruhunun içinde kalacak biçimde 5 dk bekletiyoruz. Çıkan bujilerin tuz ruhu ile temas eden yerlerine balata spreyi sıkıyoruz ve diş fırcası ile incitmeden nazik nazik temizliyoruz. İşlemi bütün bujilere uyguladıktan sonra saç kurutma makinesi ile bujileri kurutuyoruz. 

Görsel sonuç;

Önce

 

 

IMG-20170419-WA0007.thumb.jpg.5825156a8ce792d3d5c0eef765aab3b6.jpg

IMG-20170419-WA0009.thumb.jpg.17cf7223a1fb5001ac660638bb193799.jpg

Sonra

 

ngk iridyum.jpg

ngk iridyum1.jpg

ngk iridyum2.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Standart buji & iridyum arasında ki ateşleme farkı. Şarj dinamosu ve bobinler üzerinde ki etkisi düşündürmüyor da değil aslında.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, Mutlu Tekir :

Devir (sinyal) farkı var. İnanmadım. :)

Bak bunu düşünmedim Mutlu.

Testi yaptığı makina da böyle bir özellik varsa, haklı olabilirsin.

En deli de Tofaş'ın LPG bujisi çakıyor, çok ekmek yedirir satan elemana.

6 dakika önce, NeW3 :

Sıfır diye satsan alırım 😁

Az kullanılmış Bosch iridyumlar var.

100 ml tuz ruhuna, 2 fırça darbesine bakar.

Düşünürsen 😂 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Bak bunu düşünmedim Mutlu.

Testi yaptığı makina da böyle bir özellik varsa, haklı olabilirsin.

En deli de Tofaş'ın LPG bujisi çakıyor, çok ekmek yedirir satan elemana.

Az kullanılmış Bosch iridyumlar var.

100 ml tuz ruhuna, 2 fırça darbesine bakar.

Düşünürsen 😂 

Eyvallah daha önce düşünemedik altı ay önce Çin den aldım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende AliExpress'den almıştım bunları. Ali'den gelip de uzmeyen nadir siparislerimden. 

Bosch iridyumu tavsiye etmem zaten, ya da 0.7 mm elektrot araligi benim LPG kitine uygun değildi. 

Bujide Ngk ve denso hariç gerisi yalan gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

3. Nesil Mazda 3 için buji degisimine servis 50.000 km de yapılacak dedi 40.000 km bakımında. 

Erken degil mi? Degistirmeme gibi bir ihtimalimiz var mi? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.03.2019 at 09:55, Omur_Karaman :

3. Nesil Mazda 3 için buji degisimine servis 50.000 km de yapılacak dedi 40.000 km bakımında. 

Erken degil mi? Degistirmeme gibi bir ihtimalimiz var mi? 

 

Bu konuda aşağıdaki linkte şöyle bir tavsiye var;

"Tavsiye edilen servis aralığından önce daima bujileri değiştirin  . Tam servis döngüsünü beklemek bujilerin yuvasına yapışmasına neden olabilir ve bu da sökülmeleri zorlaştırabilir. Ek olarak, bir bujinin ömrünün son% 20'sinde meydana gelen aşınma, yeni bir buji grubunun maliyetinden daha fazla yakıt tüketmenize neden olacaktır."

Ayrıca bu linkte buji çeşitleri de tanımlanıyor.

 

Alıntı https://shop.advanceautoparts.com/r/advice/car-maintenance/the-differences-between-spark-plugs

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskiden, eskimiş buji ciddi yakıt tüketimine sebep olurdu, yanmayan benzin çiğ atılırdi

Şimdi o2 sensörü sayesinde ecu çiğ benzin gördüğü anda püskürtmeyi değiştiriyor. 

Close loop da, sürekli o2 sensörü çıkan gazı tahlil edip milisaniye sonra ecu ya yakıt ve emisyon hakkında bilgi veriyor. 

Eğer düzgün yanmayi sağlayamaz ve hatayı düzeltemezse,  %20 zengin karışımdan sonra motor arıza lambası yakar. 

Hızlanma esnasında yani open loop da, sensör devre dışıdır ve baz harita ya göre püskürtme ve ateşleme yapılır. Bu esnada da zengin karışımı tutuşturmak buji için çok zor değildir ama yinede eski buji sapitabilir. 

Sonuç olarak eskiyen buji yi, cok da eskimeden dibini görmeden değiştirin.

Ha kapak a kaynar ve sökülmezse,  silindir kapağı açılır. Ocak söndürür yuva yıkar...

Çok pahalı bişey değil değiştirmek iyidir.😊

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, Ilgaz-p :

Lpg ile yaklaşık 65000 km yapmış bujilerim

IMG_20190323_124956.jpg

IMG_20190323_124947.jpg

IMG_20190323_124941.jpg

Tırnak aralıklarinda açılma yoksa, iridyum uçlar sağlamsa temizledikten sonra bir 20-30 k daha yapabilir gibi.

Motorun yağ eksiltme/yakma durumu nasıl bu arada?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Zealot :

 

Şimdi o2 sensörü sayesinde ecu çiğ benzin gördüğü anda püskürtmeyi değiştiriyor. 

Close loop da, sürekli o2 sensörü çıkan gazı tahlil edip milisaniye sonra ecu ya yakıt ve emisyon hakkında bilgi veriyor. 

Eğer düzgün yanmayi sağlayamaz ve hatayı düzeltemezse,  %20 zengin karışımdan sonra motor arıza lambası yakar. 

Hızlanma esnasında yani open loop da, sensör devre dışıdır ve baz harita ya göre püskürtme ve ateşleme yapılır.

 

Oralarda epeyce işler oluyormuş:)

Bilgi için teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, quiteguide :

Tırnak aralıklarinda açılma yoksa, iridyum uçlar sağlamsa temizledikten sonra bir 20-30 k daha yapabilir gibi.

Motorun yağ eksiltme/yakma durumu nasıl bu arada?

Tırnak Aralıklarını kontroletmedim açıkcası 5-30 kullanıyordum eksiltme 800 ml kadar olunca 5-40 a geçtim şu anda 4000 km civarı yaptım 200 ml gibi bi eksiltme mevcut tahminimce 600 650 ml civarı olur eksiltme ( 217000 KM araç )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tahmin ettim.

İlk resimdeki bujinin kapagin dışında kalan kısmı belli ediyor.

Motul 8100 X-cess 5W40 Ultra Performance denenebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
28.03.2019 at 16:09, quiteguide :

Tahmin ettim.

İlk resimdeki bujinin kapagin dışında kalan kısmı belli ediyor.

Motul 8100 X-cess 5W40 Ultra Performance denenebilir.

 motul hiç kullanmadım, hep mobil kullanıyorum,   esp formula'dan çok memnundum ancak 5-30 yağ ince kaldığından dolayı, 5-40 'a geçtim , her ne kadar ustam 10-40 tavsiye etsede tam sentetik olmadığı için kullanmak istemiyorum 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Ilgaz-p :

 motul hiç kullanmadım, hep mobil kullanıyorum,   esp formula'dan çok memnundum ancak 5-30 yağ ince kaldığından dolayı, 5-40 'a geçtim , her ne kadar ustam 10-40 tavsiye etsede tam sentetik olmadığı için kullanmak istemiyorum 

Bu bujinin sapının sarı olması ile ilgili de bir düzeltme yapayım. Bujiyi sökmek için kullanılan lokma/anahtar daha önce 'yagli bir ortamda' kullanıldı ise bu durum meydana geliyor, iyi sıkılmış bir bujinin üst kapaktan kaçırması mantıken de imkansız.

LPG'li, yüksek km araç için 5-40 iyidir.

Üretici 10-40'a da onay veriyorsa, özellikle sıcak iklimde, yaz aylarında kullanılabilir.

Motorun, ısınma süresini ve ısınınca yüksek devirlerde ki tepkisini gözlemlemek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...