Jump to content

Mazda Haziran 2018 Satışları


gclkan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ülkemiz'de otomobil pazarında 37 marka yer almaktadır. Bu markaların haziran ayı satış rakamları değerlendirildiğinde LEXUS'tan sonra (% 250) en fazla pazar kaybına uğrayan markanın % 223 ile MAZDA olması dikkat çekicidir. Mazda Türkiye ve bayilerinin bu durumu sorgulaması gerekir. Aşağıdaki tabloda Japon ve Güney Kore otomobil markalarının 2018 yılı ilk aylık satış rakamları ile son aydaki azalış miktarı ve azalış oranı listelenmiş bulunmaktadır. KİA ve HONDA önceki aya göre % 5 ve % 8 pazar kaybederken MAZDA'nın % 223 pazar kaybetmiş olması düşündürücüdür. MAZDA'nın pazardaki eş değer rakibi olan SUBARU'da ise pazar kaybının % 50 olması, MAZDA TÜRKİYE yöneticilerini düşündürmesi gerekir.

MARKA Ocak/
January
Şubat/
February
Mart/
March
Nisan/
April
Mayıs/
May
Haziran/
June
Toplam/ Total Hazira Ayında önceki aya göre azalan miktar Oransal Azalış
MAZDA 62 76 135 134 129 40 576 -89 -2,23
SUZUKI 67 122 323 253 383 127 1.275 -256 -2,02
MITSUBISHI 191 377 448 751 263 160 2.190 -103 -0,64
SUBARU 86 55 224 165 144 96 770 -48 -0,50
NISSAN 862 1.624 3.105 2.186 2.624 1.778 12.179 -846 -0,48
HYUNDAI 2.206 3.005 4.417 4.401 4.804 3.356 22.189 -1.448 -0,43
TOYOTA 2.457 2.173 3.565 3.230 3.160 2.275 16.860 -885 -0,39
HONDA 1.398 1.720 3.179 2.527 2.720 2.515 14.059 -205 -0,08
KIA 542 657 1.079 1.306 963 919 5.466 -44 -0,05
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence duruma, kur ve vergi değişimlerine bağlı olarak Haziran'daki büyük fiyat artışlarını dikkate alarak bakmak lazım. Listeye bakınca, pek çok markada bu büyük fiyat artışları şok etkisi yaratmış. Seçim sonrasındaki ekonomik göstergelere bağlı olarak, önümüzdeki aylarda durum daha kötü de olabilir. Bence firmalar yıllık satış sonuçlarına bakarak bir takım aksiyonlar alacaklardır.

İlave bir not: İkinci çeyrekte tüm Türkiye'de yeni otomobil satışlarında %38'lik bir azalma varmış. Önümüzdeki aylarda da bu şekilde devam edecek diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten seçim ve diğer belirsizliklerin etkisine değinilmiş. bu belirsizlikler sadece araç piyasasını değil, genel anlamda ticaretin döndüğü her yeri etkiliyor.

piyasadaki tüm araç markaları etkilenirken, türkiye piyasasında zaten bilinirliği az olan mazda bundan en çok etkileniyor.

araba almanın iyice güçleştiği dönemde kimse mazda gibi türkiyedeki pazarı sınırlı olan bir arabaya yönelmiyor, herkes garanti markalara rağbet ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence bir önceki aya bakmak çok sağlıklı değil. arkadaşların da belirttiği üzere bir önceki aya göre değişim seçim atmosferi, ekonomik belirsizlik ve kurla açıklanabilir. Asıl sorun Mazda altık aylık periyodda neden sadece 576 araç satabilmiş, ki aylık 100 araç dahi etmiyor. Eğer veriler sadece binek araçlara aitse ve Mitsubishi Mazda'yı dörde katlamışsa şapkayı önüne koyup düşünmek gerekir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...