Jump to content

Mazda CX-3 Garanti Mağduriyeti


ikandaz
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar, öncelikle aracım cx-3 olup 15 nisan 2016'da mazda bostanlardan 0 olarak aldım. malum 3 yıl garanti, 2 yıl da iyi niyet garantisiyle geliyor. ben her 10 bin bakımını serviste yaptım, iyi niyet garantisi bozulmasın diye.

lakin aracın sisteme giriş tarihi 15.09 2015 olarak görünmekteydi, her defasında bakımda gittiğim servise tarihin düzeltilmesini istediğimi belirttim ama bi türlü düzeltilemedi. şu dönemde aracın arada motor ışığı yanmakta ve maf sensöründen sebep hata vermekte. değiştirilmesi için başvuruldu ama garanti dolduğu için değiştirilemiyor. aracın 16 nisan 2016 da aldığımı belirtmeme ve ruhsatta da böyle görünmesine rağmen bostanların aldığı tarihi baz alıyorlar. güya ilgili bayi o sırada kapanmaktaymış ve bana 2. satış yapılmış. fakat sözleşme dahil olmak üzere ben aracı ruhsat tarihinde 0 olarak aldım. bu konuda ne yapılabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladığım: bayi stoğu taşımamış araçları tescil ettirmiş. sonra satmış. tescil tarihi olarak garanti başlar, ancak burada özel bir bayi durumu varsa, distribütör de elini taşın altına koymalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Çağlar Bayur :

anladığım: bayi stoğu taşımamış araçları tescil ettirmiş. sonra satmış. tescil tarihi olarak garanti başlar, ancak burada özel bir bayi durumu varsa, distribütör de elini taşın altına koymalı

bayi faturayı kestikten sonra tescil ettirmesi gerekmiyor mu? garantinin, elinizdeki fatura terihinden itibaren başlaması gerektiğini biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.10.2018 at 12:04, Mehmet Özdemir :

bayi faturayı kestikten sonra tescil ettirmesi gerekmiyor mu? garantinin, elinizdeki fatura terihinden itibaren başlaması gerektiğini biliyorum.

sene sonu gelmeden veya başka nedenlerden bayi stoğunu üstüne alabilir (nedenleri ayrı konu) bu takdirde araç bildiğiniz satılmış oluyor, bayi ye veya şahsa, tescil edilmiş oluyor yani. distribütör tarafından bakınca o gün garanti günü başlamış oluyor.

Ancak size satışı yaparken bunun açıkça belitilmiş olması lazım.

Stoğun devri distribütör isteği ile olmuşsa, o zaman özel durumda size satışı yapıldığı gün garantiyi başlatmalrı da şart değil ancak etik olurdu.

Stoğu bayi kendi sorunları için devir almışsa ı zaman distribütörün etik yükümlülüğü yok.

sizin anlatımınızdan çıkardığım sonuç bu.  araç tescili yapılmış, plakası çıkmış ancak bayiden dışarı çıkmamaış, sonra size satılmış.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

selamlar hayır tescili  yapılmadı, tescili benim aracı alışımla birlikte yapıldı ve plaka  yeni alındı. ilk trafik sigortasını ise şase numarası üzerinden yaptık ve daha sonra plaka gelince zeyilname yaptık.

 

buna rağmen distrübütor problem çıkarmaya devam ederse ne yapılabilir.

18 saat önce, Çağlar Bayur :

sene sonu gelmeden veya başka nedenlerden bayi stoğunu üstüne alabilir (nedenleri ayrı konu) bu takdirde araç bildiğiniz satılmış oluyor, bayi ye veya şahsa, tescil edilmiş oluyor yani. distribütör tarafından bakınca o gün garanti günü başlamış oluyor.

Ancak size satışı yaparken bunun açıkça belitilmiş olması lazım.

Stoğun devri distribütör isteği ile olmuşsa, o zaman özel durumda size satışı yapıldığı gün garantiyi başlatmalrı da şart değil ancak etik olurdu.

Stoğu bayi kendi sorunları için devir almışsa ı zaman distribütörün etik yükümlülüğü yok.

sizin anlatımınızdan çıkardığım sonuç bu.  araç tescili yapılmış, plakası çıkmış ancak bayiden dışarı çıkmamaış, sonra size satılmış.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda tr durum ile ilgili şikayetinizi iletin. araçın tescil evrakınıda mail ile atın. verecekleri cevaba göre hareket edersiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tescil tarihinden itibaren 5 yıl garantili olması gerek aracınızın yetkililerle iletişime geçerseniz yardımcı olacaktır size.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎19‎.‎10‎.‎2018 at 17:09, ikandaz :

Merhabalar, öncelikle aracım cx-3 olup 15 nisan 2016'da mazda bostanlardan 0 olarak aldım. malum 3 yıl garanti, 2 yıl da iyi niyet garantisiyle geliyor. ben her 10 bin bakımını serviste yaptım, iyi niyet garantisi bozulmasın diye.

 

Peki nerde kaldı bunun iyi niyet garantisi? Yada iyi niyet garantisine giren arızalar hangisidir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2015 model araçların direk 5 yıl garantisi olduğunu biliyorum. Sizin aracınızda 5 yıl kapsamına girmesi gerek. (3+2) değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ikandaz merhaba bir an önce Mazda TR müşteri hizmetlerini arayarak yahut email atarak bir kayıt oluşturun. Ortada anlaşılamama yahut yanlış anlaşılma gibi bir durum söz konusu. Basitçe halledilecektir kanımca.. Yeterki doğru kişiye doğru şekilde kendinizi ifade edin. Çözülecektir sorununuz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önce servis, sonra Mazda müşteri hizmetleri sonrasında kanuni yollar. 

Bu arada başvurunuzu belgeletin garanti süresi içinde başvurmuştum gibi. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...