Jump to content

Yeni Mazda 3 Los Angeles Otomobil Fuar'ında Tanıtıldı


Canuck
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

56 dakika önce, Arabalar :

Dikiz aynasınıda sağlam tutturmamışlar. Düşüp göğüsün arasına sıkışmış :)

 

ben de diyorum neye benziyor:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Sedan ve HB yi yani ikisini birden çok kötü bulan sadece ben miyim ?  Özellikle o HB yi görünce aman Allah ım dedim , ne iğrenç ne berbat bi görüntüdür o ... 2.Nesil Mazda 3 ve Mazda 6 ( özellikle Sport ) tan sonra bu dizaynlar bana aşırı derecede itici geliyor..Neden Mazda 3 ü  D segment araç görünümünde yapmış o canım mühendisler akıl sır erdirmek imkansız.Mazda 3 2.nesil araçların diğer serilerden daha çok tutulmasının iki ana sebebi vardı 1-Donanım 2-Dizayn..Bizim millet donanımdan pek haz etmez 150 bin tl verip bomboş teneke gibi jettaya passata biner , demek ki satış  grafiğinin zamanında artmasının en önemli sebebi görüntü imiş..İkinci nesilin üzerine daha iyisini sanırım yapamayacaklar..Özetle hiç ama hiç beğenmedim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, PeLiKaN :

Sedan ve HB yi yani ikisini birden çok kötü bulan sadece ben miyim ?  Özellikle o HB yi görünce aman Allah ım dedim , ne iğrenç ne berbat bi görüntüdür o ... 2.Nesil Mazda 3 ve Mazda 6 ( özellikle Sport ) tan sonra bu dizaynlar bana aşırı derecede itici geliyor..Neden Mazda 3 ü  D segment araç görünümünde yapmış o canım mühendisler akıl sır erdirmek imkansız.Mazda 3 2.nesil araçların diğer serilerden daha çok tutulmasının iki ana sebebi vardı 1-Donanım 2-Dizayn..Bizim millet donanımdan pek haz etmez 150 bin tl verip bomboş teneke gibi jettaya passata biner , demek ki satış  grafiğinin zamanında artmasının en önemli sebebi görüntü imiş..İkinci nesilin üzerine daha iyisini sanırım yapamayacaklar..Özetle hiç ama hiç beğenmedim.

Vay arkadaş ne dedin öyle sen, topa tutarlar seni haberin olsun 🤣🤣😅

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tasarım işi zevk meseleside hakikaten hatchback versiyon hiç olmamış bence. sedan güzel mi evet. ancak mazda sedan 3, mazda 6 benzemiş. d segment görünümü ve artan boyutları ile daha fazla satma şansı var. eski kasanın ne şuçu vardı mazdaya sormak lazım? hb veya sedan karoserde yandan görüntüde azıcık göz tırmalıyor. gerçi canlı görmek lazım en güzeli. ancak hb kasda lades demişler res men. Nerdeyse tüm firmalar golf daha fazla satsın diye uğraşıyor desem yanlış olmaz. yeni m3 te bir tek iç dizayn güzel görünüyor. gerçi makyajlı m3 de baya iyiydi bu konuda. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Youtubede yeni 3ün birkaç incelemsini izledim iç kısımdaki işçilik ve kalite iyileşmiş premium bir hava var ama orta konsol bence fiyasko hele multimedia ekranı çok uzak vede görüntüsü hiç hoş değil zaten dokunmatik ekran tamamen kaldırılmış uzaktan uzaga bir görüntü kalmış oda ekranın boyutu küçük olduğundan kullanımı nasıl olur bilemiyorum ,gösterge paneli iyileşmiş bence orta kısımdaki göstergenin hayalet olması güzel, güncel 3 teki gösterge panelinin power ve power sense paketlerindeki görüntüsü motorsiklet paneline  benziyordu. Sonuç olarak eksi taraflarıda var güzel olan taraflarıda gelsin bir hele gider bayide bakar hatta test sürüşü yapıp o zaman bir daha değerlendiririz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.02.2019 at 07:20, PeLiKaN :

Sedan ve HB yi yani ikisini birden çok kötü bulan sadece ben miyim ?  Özellikle o HB yi görünce aman Allah ım dedim , ne iğrenç ne berbat bi görüntüdür o ... 2.Nesil Mazda 3 ve Mazda 6 ( özellikle Sport ) tan sonra bu dizaynlar bana aşırı derecede itici geliyor..Neden Mazda 3 ü  D segment araç görünümünde yapmış o canım mühendisler akıl sır erdirmek imkansız.Mazda 3 2.nesil araçların diğer serilerden daha çok tutulmasının iki ana sebebi vardı 1-Donanım 2-Dizayn..Bizim millet donanımdan pek haz etmez 150 bin tl verip bomboş teneke gibi jettaya passata biner , demek ki satış  grafiğinin zamanında artmasının en önemli sebebi görüntü imiş..İkinci nesilin üzerine daha iyisini sanırım yapamayacaklar..Özetle hiç ama hiç beğenmedim.

Ben sedan kasaya bayıldım, BL Mazda 3'lerin tasarımına bayılırım, aslında hepsi kendi zaman diliminde sınıfının en güzel görünen araçlarından ama ben 3. nesili zirve olarak görüyorum. 4. neslin iç mekanı benim pek sevmediğim ama trendin takipçisi olarak çok sade tasarlanmış. Ben oyuncaklı, bol düğmeli kokpit seviyorum ama artık böyle araçları uzun bir süre göremeyiz gibi. Kalite olarak diyecek yok, premium sınıfa yakışır görünüyor ama canlı da görmek lazım. Tasarım olarak hbnin C sütununa hiç ısınamadım, yandan ve arka çaprazdan kötü durmuyor ama özellikle ön çaprazdan göz aşinalığı istiyor, hoş gelmiyor. Sedanın tasarımına bayıldım. Aslında oturmuş bir felsefeye sahip olduğunun göstergesi olarak önceki nesilden izler taşıması da mantıklı. Her nesilde bir birinden kopuk araçlar, bir arayışta olmanın işareti. Bu açıdan da artık tasarım anlayışı oturdu diyebiliriz. İmkanlar dahilinde sahip olmak isteyeceğim bir araç, gelince ilk fırsatta da bir test sürüşü yapmak isterim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatchback konusunda arkadaşlar fazla acımasız yorum yapıyorlar, bence oldukca güzel tasarlanmış, önceki ince görünümlü dizayndan, daha kalın, kaslı omurgalı yapısı bazı arkadaşları biraz etkilemiş görünüyor. Eminim gerçek görüntüsü daha albenili olacaktır.

image.jpeg.251832937dfc573d51bd846a77bd118c.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bugun benim aracı servise goturdum. gitmişken yeni Mazda 3 ile ufak bir test surusu yaptım. 

Burada, artik en alt model haric hepsi 2.5 litre motorla geliyor. 186HP. Benim 2 litre (155 HP) ile karsilastirinca cok anormal bir guc artis hissi vermiyor dogal olarak. Bunda en buyuk etken turbo olmamasi tabi. Mazda atmosferik motorda halen israrci. Fakat bu sinifa gore yeterli motorun gucu. Sadece insan bazen turbo motorlarda olan alt devir torkunu ariyor insan.

Malum bagimsiz arka suspansiyon gitti. Ama bozuk yollara veya sert virajlara girmedim o nedenle ben bir fark hissetmedim. Mazda Torsion-Beam suspansiyonun yol tutusuna ve komfora olumsuz etki yapmadigi konusunda oldukca iddiali. Acikcasi arka suspansiyonun geometrisi bu araci alan kisilerin %99’unun umurunda olmayacaktir zaten :) Direksiyon hissi mevcut Mazda 3’te oldugu gibi hala cok iyi. Direksiyon ne cok yumusak ne de cok sert. 

Sport (Hatchback) modeli on izgara siyah renkli. Sedan modelde ise krom cerceve var. Tamamen siyah izgara cok daha agresif ve sportif bence. Hatchback modelin arka kismini pek cok kisi elestiriyor ama ben begenen azinlik grubundayim. Sedan model de cok guzel ama hatchback modelin canlisi daha bir degisik duruyor. Piyasada bu sinifta pek cok hatchback arac birbirine benziyor ama yeni Mazda bu konuda farkli. Tek dezavantaji bence HB dizayn nedeniyle arka camlarin iyice kuculmus olmasi. Bu nedenle ic mekanda arka taraf biraz karanlik. Ozellikle cokcuklar arka koltukta otururken disariyi gormekte biraz zorlanabilir. Arka koltukta diz mesafesi de iyilesmis gibi geldi bana eskisine gore. Benim boyum 1:80. Surucu kontugunu kendime gore ayarladiktan sonra arka koltuga oturdum ve halen en az 5 parmak mesafe vardi halen dizimle kotuk arasinda. Eski modelde diz mesafesi daha dar. Arka fren ve sinyal lambalarinin estetigi de eskiye gore cok daha iyi.

Ic mekan: Bence bu model ile Mazda ic mekan kalitesi konusunda citayi yuksellti. Aracin icinde cok fazla vakit gecirmedim ancak fazla elestirecek bir yer bulamiyorum. Koltuklar cok daha konforlu, On konsol ve gostergeler son derece modern, Infotaintment sisteminin calisma hizi ve grafiklerin kalitesi cok iyi. Artik dokunmatik ekran yok yalniz. O nedenle ekran surucuden biraz daha uzakta. Ama ben mevcut modelde neredeyse her seyi ana dugmeden yapiyorum o nedenle dokunmayik ekran olmamasi cok sorun degil. Br sure sonra parmak izlerinden igrenc bir hale geliyor zaten :) Apple CarPlay ve Android Auto var tabi ki. Bu arada en ust modelde kirmizi-siyah deri karisimi muthis gercekten. Ben deri koltuklu alsam kesin bu renk kombinasyonu secerim.

Beni en cok sasirtan noktalardan birisi ic mekanin sessizligi ve konforu oldu. Benim aracta 50km ustune cikinca artarak devam eden tekerlek, ruzgar ve motor ugultusundan eser yok. Mazda bu sefer ses yalitimini iyi yapmis. Test surusunden sonra benim aracin sesi dizel kamyon gibi geldi bana :)

Uzun lafin kisasi yeni Mazda eskisine gore her yonden daha iyi. Bir de turbo motor opsiyonu olsa ben kesin degistirmeyi dusunurdum. 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Avrupa spec model ile de ilk testleri yapıldı, genel olarak çok beğenildi hatta yalıtım ve konfor sınıf lideri deniyor ancak Mazda partikül filtresi kullanmayı reddettiği için motorlar büyük darbe aldı avrupada. 2.0 165hp motor gitti, 2.2 dizeller gitti. Silindir kapama teknolojisi olan ve 24v mild hybrid 2..0 122hp motor var da hem euro 6d-temp, hemde 2021 RDE ölçümlerine uysun diye canını almışlar motorun belli, çok cansız deniyor. 115hp 1.8 dizel var birde. Skyactiv-x motorun bir an evvel çıkması lazım, çok geç kalıyorlar.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
11 saat önce, Katil Balina :

 

cok güzel anlatmış ben begendim, infotainment sistemi ben de begenmedim, fren ile gaza ayni anda basinca uyari vermesi çok guzel heleki bayanlar için cok iyi düşünülmüş. yalitim iyileşmiş, arka taraf biraz daha geniş olsa ve havalandirma da olsa daha iyi olabilirdi, premium hava katmış 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Makedonya gezisi sırasında Üsküp'te Mazda bayisi önünden geçerken dayanamadım girdim içeri. Test sürüşü yapacak zamanım yoktu fakat aracı kurcalayıp birkaç fotoğraf çektim. 

 

 

IMG_20190422_103628.jpg

IMG_20190422_103825.jpg

IMG_20190422_103828.jpg

IMG_20190422_103926.jpg

IMG_20190422_103956.jpg

IMG_20190422_104806.jpg

IMG_20190422_104808.jpg

IMG_20190422_104810.jpg

IMG_20190422_104840.jpg

IMG_20190422_104844.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkçeye çeviri:

 

   " Her şeyden önce SkyActiv Vehicle Architecture, Mazda 3 yapısının sağlamlığını yüzde 30 oranında artırdı.Bu da, NVH (Gürültü, Titreşim, Sertlik) seviyelerini büyük ölçüde düşürdü. Titreşimlerin yapı içerisinde hareket etmesi daha zordur ve eğer sertliği arttırırsa kabinde farkedilirdir. Bu, önceki model için geliştirilen Mazda'ya ek olarak, arka arkaya daha yapısal düzenlemelerle sağlandı. Yeni bir yaklaşım ise “iki duvarlı” yapının halılar ve yer yalıtımı altında birleştirilmesidir. Temelde, Mazda 3Sedan'ın metal yapısı halılardan ve kabindeki döşemelerden küçük bir boşlukla ayrılır. Oldukça etkileyici ve ayrıca kabinin içindeki NVH seviyelerini düşürüyor. Görünüşe göre, daha fazla ses geçirmez malzeme zorunludur. Mazda3 Sedan da bunu aldı.


 

Aslında, Los Angeles'taki sunumda, Mazda yetkilileri, Mazda3'ün tarama ve sedan NVH değerlerinin Audi A3 veya Mercedes-Benz A sınıfı gibi premium modellerle karşılaştırıldığında daha iyi olduğunu söyledi"

 

Ses yalıtımı konusunda audi ve mercedesin bile üstüne çıktıklarını iddia ediyorlar, bekliyoruz bakalım beni ikna edip satınalmaya zorlayacaklarmı. Tabii satın alacak bayi bulabilirsek.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...

Sunroof yoksa ben de yokum. İsterse altın kaplama olsun sunroof önemli. Kışın açıyon yazın açıon büyük konfor. İzmir de sunroof şart 9 ay 10 ay yaz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, ozgur35 :

Sunroof yoksa ben de yokum. İsterse altın kaplama olsun sunroof önemli. Kışın açıyon yazın açıon büyük konfor. İzmir de sunroof şart 9 ay 10 ay yaz

Ben de tam tersini düşünüyorum. yazın gündüz açamıyorsun güneş alıyor içeriyi ısıtıyor. Yazın akşam açsan faydası yok. Karanlık zaten. Yeteri kadar serinlik vermiyor. Kışın zaten havalar kötü açamıyorsun. Bi baharda iyi oluyor. Uzun yolda da açamıyorsun ses yapıyor. Beni çok cezbetmiyor. Ama havası iyi. Arkasını kaldırınca artistik duruyor :) hepsi bir yana, sunrooflu araçlar üstten su alma, pas boya atma gibi olaylara gebe. Hele japonlarda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...