Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Beklentiler


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1.5 130 ps

Sedan - Manuel

0-100= 9.5 sn

Son Hız 202 kmh

Tüketim 4.1 litre

Ağırlık 1250 kg

Sedan - Otomatik

0-100= 10.7 sn

Son Hız 195 kmh

Tüketim 4.3 litre

Ağırlık 1280 kg

 

1.5 130 ps

Hatchback - Manuel

0-100= 9.7 sn

Son Hız 197 kmh

Tüketim 4.2 litre

Ağırlık 1310 kg

Hatchback - Otomatik

0-100 10.9 sn

Son Hız 190 kmh

Tüketim 4.4 litre

Ağırlık 1340 kg

Muhtemelen yine az kaçacak turbosuz olacak ama az yakacak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 motorda pek bir değişim olacağını sanmıyorum, bir iki optimizasyon yapar bırakırlar. Olursa şaşırırım. 

- Viraj içindeki ilk engebede tipik torsiyon zıplaması yapmasın isterim, güncel modelin en sevdiğim taraflarından biri her yüzeyde çok iyi yola oturması ve güven vermesi. 

- Direksiyon sisteminin biraz daha verilen açıya göre doğrusal artan ağırlık ve yol tepkisi kazanması lazım.

- Fren sistemi kesinlikle güçlendirilmeli, daha doğrusu arka arkaya frenlere daha toleranslı bir hale gelmesi lazım

- Yol sesi işini artık çözüp bitirmeliler, daha da konusu geçmemeli. Ben çok çok rahatsız değilim ama çok fazla kullanıcı şikayetçi, 2019 Corolla HB de dahil rakiplerin çoğu da fazla ağırlık arttırmadan durumu çözmüş gibi.

- Arka yolcu lambası önden ayrı kontrol ediliyordur umarım, güncel modeldeki akıl almaz saçma tasarruflardan biri. Bir iki videoda baktım, düğme yok gibi geldi inşallah böyle değildir.

- Canbus elektronikleri gelişmeli, yağ seviyesini ekrandan görebilmeliyiz, ekstra tüketime sebep olan veren kabin elektroniklerini görebilmeliyiz, balata uyarısı, yağ sıcaklığı-basıncı, hangi ampülün yandığı vb gibi bir çok detay bilgi ekranından okunabilmeli. Hangi kapı açık veya bagaj mı açık bunun detayını yapmışlardır herhalde, güncel modelde neresi açık anlamak için bir sürü kapı açıp kapatıyoruz hâlâ.

- Bose sistemin basları kapılardan alınıp daha uygun bir yere konmalı, kabin akustiği ve ses kalitesinin gelişmesi lazım.

- Camlar-sunroof aynalar kumandadan açılıp kapanmalı :)

- Headup-display'in direkt cama yansıması güzel ama polarize gözlüklerle okunabilir olması lazım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

1.5 motorda pek bir değişim olacağını sanmıyorum, bir iki optimizasyon yapar bırakırlar. Olursa şaşırırım. 

- Viraj içindeki ilk engebede tipik torsiyon zıplaması yapmasın isterim, güncel modelin en sevdiğim taraflarından biri her yüzeyde çok iyi yola oturması ve güven vermesi. 

- Direksiyon sisteminin biraz daha verilen açıya göre doğrusal artan ağırlık ve yol tepkisi kazanması lazım.

- Fren sistemi kesinlikle güçlendirilmeli, daha doğrusu arka arkaya frenlere daha toleranslı bir hale gelmesi lazım

- Yol sesi işini artık çözüp bitirmeliler, daha da konusu geçmemeli. Ben çok çok rahatsız değilim ama çok fazla kullanıcı şikayetçi, 2019 Corolla HB de dahil rakiplerin çoğu da fazla ağırlık arttırmadan durumu çözmüş gibi.

- Arka yolcu lambası önden ayrı kontrol ediliyordur umarım, güncel modeldeki akıl almaz saçma tasarruflardan biri. Bir iki videoda baktım, düğme yok gibi geldi inşallah böyle değildir.

- Canbus elektronikleri gelişmeli, yağ seviyesini ekrandan görebilmeliyiz, ekstra tüketime sebep olan veren kabin elektroniklerini görebilmeliyiz, balata uyarısı, yağ sıcaklığı-basıncı, hangi ampülün yandığı vb gibi bir çok detay bilgi ekranından okunabilmeli. Hangi kapı açık veya bagaj mı açık bunun detayını yapmışlardır herhalde, güncel modelde neresi açık anlamak için bir sürü kapı açıp kapatıyoruz hâlâ.

- Bose sistemin basları kapılardan alınıp daha uygun bir yere konmalı, kabin akustiği ve ses kalitesinin gelişmesi lazım.

- Camlar-sunroof aynalar kumandadan açılıp kapanmalı :)

- Headup-display'in direkt cama yansıması güzel ama polarize gözlüklerle okunabilir olması lazım.

Ondan sonra Baattin dayi ölmüs :)

Benim 2009 BL kasa touring aracimda sizin bahsettiginiz donanimlardan  camlar kumandadan  acilip kapaniyor, ekranda hangi kapinin acik oldugu gosteriliyor ve yolcu lambasinin ayri dugmesi var, 15" jantlar varken araba otobus sessizligindeydi ve frenler cok basarili.

Sonradan bu ozellikleri kirpmislar anlasilan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Lupara :

Ondan sonra Baattin dayi ölmüs :)

Benim 2009 BL kasa touring aracimda sizin bahsettiginiz donanimlardan  camlar kumandadan  acilip kapaniyor, ekranda hangi kapinin acik oldugu gosteriliyor ve yolcu lambasinin ayri dugmesi var, 15" jantlar varken araba otobus sessizligindeydi ve frenler cok basarili.

Sonradan bu ozellikleri kirpmislar anlasilan.

Sizin aracınız Ford elektronik şemasına, sigorta sistemine sahip. Bu yüzden avrupalı araçlarda eksik olmayan bu tip şeyler sizde de var. Bizimkiler tüm zaaflarıyla safkan japon :)

Frenlerden kastım duruş mesafesi veya fren gücü değil, dayanıklılık. Arka arkaya sert frenlerde çok çabuk kaçırma yapmaya başlama durumu. Eski nesli seneler önce çok kısa süre binip kullanmıştım, bilmiyorum bu konuda nasıldır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

torpido aydınlatma ışığı sürekli açık kalıyormu, neden bir anahtar koymamışlar dedirtmesinde... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Leanback :

Frenlerden kastım duruş mesafesi veya fren gücü değil, dayanıklılık. Arka arkaya sert frenlerde çok çabuk kaçırma yapmaya başlama durumu. Eski nesli seneler önce çok kısa süre binip kullanmıştım, bilmiyorum bu konuda nasıldır.

Aynı sorunlar devam ediyor demek ki. Ardarda frenlemede performansın düştüğü hissediliyor. Yine de araca uygun balata kullanımıyla (ICER marka balata) bu durumlar biraz olsun azalıyor.

 

Head up displayin rahat okunabilmesi için aliexpresste filmler satılıyor. Yansıdığı yere yapıştırıp daha iyi yansıması sağlanıyor. 

2010 mazda 3 ümde arka pandizotun altında sanki hoparlörün yerleştirilmesi için planlanmış hoparlör ovalliğinde bir metal bükülmesi kısmı var. Daha iyi bass isteyenler ek bir bass alıp müsait bir yere koyup (dediğim yer ya da kabinle birlikte bagaja) daha iyi ses alabilirler. Ya da ufak cinsleri var, koltuk altına sığdırılabilir belki?

Yol sesinin çözümü basit aslında ama çok uğraştırıcı. Kim aracın içini sökecek de temizleyecek de, bitüself kaplayıp üstüne sünger serecek sonra toplayacak? 

Maalesef japon alanlar araçtaki eksiklikleri kendileri ekleyecek. :D

 

4. nesilde en azından şu yalıtım sorunlarını çözsünler. Keşke turbo motor çıkarsalar da  getirseler ama imkansız dua. O kadar iddialı görünüme 1.5 120hp 148nm motor çok yetersiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 Gt dıye turbolu bı motor yapsalardı ıyıydı 1.5 180 hp felan güç istiyenler onu alırdı. Keske arkadan itişe gecseydı bu 4 nesıl..Torsıyon nedır ya Megan mı alıyoz at arabası gibi çok ayıp.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mutlu Tekir :

Aynı sorunlar devam ediyor demek ki. Ardarda frenlemede performansın düştüğü hissediliyor. Yine de araca uygun balata kullanımıyla (ICER marka balata) bu durumlar biraz olsun azalıyor.

 

Head up displayin rahat okunabilmesi için aliexpresste filmler satılıyor. Yansıdığı yere yapıştırıp daha iyi yansıması sağlanıyor. 

2010 mazda 3 ümde arka pandizotun altında sanki hoparlörün yerleştirilmesi için planlanmış hoparlör ovalliğinde bir metal bükülmesi kısmı var. Daha iyi bass isteyenler ek bir bass alıp müsait bir yere koyup (dediğim yer ya da kabinle birlikte bagaja) daha iyi ses alabilirler. Ya da ufak cinsleri var, koltuk altına sığdırılabilir belki?

Yol sesinin çözümü basit aslında ama çok uğraştırıcı. Kim aracın içini sökecek de temizleyecek de, bitüself kaplayıp üstüne sünger serecek sonra toplayacak? 

Maalesef japon alanlar araçtaki eksiklikleri kendileri ekleyecek. :D

 

4. nesilde en azından şu yalıtım sorunlarını çözsünler. Keşke turbo motor çıkarsalar da  getirseler ama imkansız dua. O kadar iddialı görünüme 1.5 120hp 148nm motor çok yetersiz.

Bas gücünde hiçbir problem yok ama baslar kapı içinde olduğu için yüksek seslerde (özellikle vokalin az, düşük frekansların fazla olduğu müziklerde) kapı trim sesleri can sıkıyor. Ayrıca baslar kapıda olduğu için bazen derin bir bas değil, pat küt vurma efekti, yani kalitesiz bas alıyorsun. Sistem ses kalitesi de... iyi fena değil, opsiyon bir sistem için bence tam olarak yeterli değil. Kaldı ki ince eq ayarlarının olmaması da opsiyon bir sistem için büyük eksiklik.

Konu harici genel olarak Mazda da ve lüks üreticiler hariç diğer japon markalarda da şöyle bir durum var, donanımı paketlere dolduruyorlar, saymaya gelince alıp VWci adamı adamı karşına çok güzel sayıyorsun bence bunlar şunlar var sen bin boşline arabaya diye de :) ama donanımlar nicelik olarak yani miktar olarak iyi oluyor, nitelik olarak değil. Listeden tek seçip adaptif cruise alıyorsun örneğin Golf'te, ilk çıktığından beri araç dur-kalk asistanı var. Örneğin Golf'teki Dynaudio sistemi bir dinleyin, ayarları yapınca kristal gibi ses alıyorsun, tertemiz, hiç geri plan gürültüsü yok. Tek seçiyorsun, parasını ayrıca veriyorsun ama hakkını alıyorsun. 14 yönlü Ergo alcantara koltuklar örneğin veya tekerlek yön çizgilerine sahip, daha kaliteli görüntü veren, logo altına saklanıp kirlenmeyen geri görüş kamera opsiyonu . DCC süspansiyon, panaromik cam tavan vb.

Toplamda araç fiyatı artıyor tabiki, birebir fiyat denklemesi yapınca neticede daha boş bir otomobil alıyorsun. Fakat istediğin donanımları daha özenli yapılmış bir şekilde alıyorsun. Japonlar böyle bir sipariş üretim modeline girmezler, onlar yalın üretimci eyvallah da bu nesilde arabayı çok dolduracaklarına, önemli donanımları biraz daha özenli yapsalar arabanın genel kalite intibasına da etkisi olur. 

Yukarıdaki eksiklere de yazmayı unuttum, şimdi aklıma geldi lastik basıncı izleme sistemi örneğin. Bir görelim merkez ekranda yahu hangi tekerlek inmiş, hangisi kaç psi değerde. Sarı bir tane ışık yanıyor, dört tane pis kapağı da açıp dört dönüyoruz araç etrafında. Böyle ince detaylara girişmeyi çeşitli sebeplerle sevmeseler de ileride illa ki mecburlar yapmaya, bir yerden başlamaları lazım. O da inşallah bu nesil olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Bas gücünde hiçbir problem yok ama baslar kapı içinde olduğu için yüksek seslerde (özellikle vokalin az, düşük frekansların fazla olduğu müziklerde) kapı trim sesleri can sıkıyor. Ayrıca baslar kapıda olduğu için bazen derin bir bas değil, pat küt vurma efekti, yani kalitesiz bas alıyorsun. Sistem ses kalitesi de... iyi fena değil, opsiyon bir sistem için bence tam olarak yeterli değil. Kaldı ki ince eq ayarlarının olmaması da opsiyon bir sistem için büyük eksiklik.

Konu harici genel olarak Mazda da ve lüks üreticiler hariç diğer japon markalarda da şöyle bir durum var, donanımı paketlere dolduruyorlar, saymaya gelince alıp VWci adamı adamı karşına çok güzel sayıyorsun bence bunlar şunlar var sen bin boşline arabaya diye de :) ama donanımlar nicelik olarak yani miktar olarak iyi oluyor, nitelik olarak değil. Listeden tek seçip adaptif cruise alıyorsun örneğin Golf'te, ilk çıktığından beri araç dur-kalk asistanı var. Örneğin Golf'teki Dynaudio sistemi bir dinleyin, ayarları yapınca kristal gibi ses alıyorsun, tertemiz, hiç geri plan gürültüsü yok. Tek seçiyorsun, parasını ayrıca veriyorsun ama hakkını alıyorsun. 14 yönlü Ergo alcantara koltuklar örneğin veya tekerlek yön çizgilerine sahip, daha kaliteli görüntü veren, logo altına saklanıp kirlenmeyen geri görüş kamera opsiyonu . DCC süspansiyon, panaromik cam tavan vb.

Toplamda araç fiyatı artıyor tabiki, birebir fiyat denklemesi yapınca neticede daha boş bir otomobil alıyorsun. Fakat istediğin donanımları daha özenli yapılmış bir şekilde alıyorsun. Japonlar böyle bir sipariş üretim modeline girmezler, onlar yalın üretimci eyvallah da bu nesilde arabayı çok dolduracaklarına, önemli donanımları biraz daha özenli yapsalar arabanın genel kalite intibasına da etkisi olur. 

Yukarıdaki eksiklere de yazmayı unuttum, şimdi aklıma geldi lastik basıncı izleme sistemi örneğin. Bir görelim merkez ekranda yahu hangi tekerlek inmiş, hangisi kaç psi değerde. Sarı bir tane ışık yanıyor, dört tane pis kapağı da açıp dört dönüyoruz araç etrafında. Böyle ince detaylara girişmeyi çeşitli sebeplerle sevmeseler de ileride illa ki mecburlar yapmaya, bir yerden başlamaları lazım. O da inşallah bu nesil olur.

Bass gücü ve kapı trim sesi için. İzolasyon ve dış saca bitüself, hoparlörden gelen ses kalitesini ve bası çok artırıyor.

 

TPMS sistemleri var aslında. Bluetooth ile çalışıyor. Sensörler 30 dolar aliexpresste. Android cihazlardan (Telefon ya da multimedya) programıyla canlı izlenebiliyor. Ya da ek 15-20 dolara ekranı alınabiliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

52 dakika önce, Mutlu Tekir :

Bass gücü ve kapı trim sesi için. İzolasyon ve dış saca bitüself, hoparlörden gelen ses kalitesini ve bası çok artırıyor.

 

TPMS sistemleri var aslında. Bluetooth ile çalışıyor. Sensörler 30 dolar aliexpresste. Android cihazlardan (Telefon ya da multimedya) programıyla canlı izlenebiliyor. Ya da ek 15-20 dolara ekranı alınabiliyor. 

Biliyorum araştırdım forumda buna benzer şeyleri, tabiki çözümü var çoğu şeyin de bende bu konularda cesaret-yetenek ve sabır söz konusu değil :) Kaldı ki elimi attığım gibi tırnak klips ne varsa kırarım. Önemli olan da bunları senin değil fabrikanın yapması zaten. Ben yıllarca VW'de kullandım, VW klüplerinde de takıldım seneler önce, adamların hiç böyle dertleri yok, bizim forumdaki gibi ustalar emekçiler göremezsin onlarda. En fazla vagcomla falan uğraşırlar basit iş oda. İnciği boncuğu imalatı iyi yapıyor diye VW alacak değilim ama bazı şeyleri Mazda'da da görmek istiyorum artık, herkes istiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

53 dakika önce, Leanback :

Biliyorum araştırdım forumda buna benzer şeyleri, tabiki çözümü var çoğu şeyin de bende bu konularda cesaret-yetenek ve sabır söz konusu değil :) Kaldı ki elimi attığım gibi tırnak klips ne varsa kırarım. Önemli olan da bunları senin değil fabrikanın yapması zaten. Ben yıllarca VW'de kullandım, VW klüplerinde de takıldım seneler önce, adamların hiç böyle dertleri yok, bizim forumdaki gibi ustalar emekçiler göremezsin onlarda. En fazla vagcomla falan uğraşırlar basit iş oda. İnciği boncuğu imalatı iyi yapıyor diye VW alacak değilim ama bazı şeyleri Mazda'da da görmek istiyorum artık, herkes istiyor.

Orası kesin. Beni de usta olmaktan bıktırdı Mazda. O nedenle satılırsa eğer golf listemde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Orası kesin. Beni de usta olmaktan bıktırdı Mazda. O nedenle satılırsa eğer golf listemde.

her canlı birgün golf'ü tadacaktır:)) 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Katil Balina :

her canlı birgün golf'ü tadacaktır:)) 

Tadalım olmadı satılır zaten. :) Skyactiv mazda 3'e döneriz en kötü. Bünye artık turbo istiyor. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, speed :

 

 

 

Tatmam istemem golfu

Onun yerine alırım fordu

Yüzüm gülecekse eğer

Mazda 3 almaya değer

 

 

Golf almaya değer mi

Dsg şanzıman arızası çekilir mi

Sorunsuzlukta mazdayı geçebilir mi

Kalbimi mazda gibi çalabilir mi

 

 

Sorsalar bana neden mazda diye

Kükreyen motor sesi derdim

Performans nasıl deseler bana

Gitmiyor ama heyecan verici derdim

 

 

Senin için ne ifade ediyor mazda deseler

Duygusal bağ oluşturan kalbimin sahibi derdim

Golf hiç almaz mısın deseler bana

Banane golfu mazda 3 e devam derdim

 

 

Elim bollaşırsa bir gün

Mazda3 alırım elbet o gün

Süzülürüm giderken doya doya

Virajları alırım keyif ala ala

 

 

Golf den tsi den banane arkadaş ya

Şikayetlere bir bak doğuş otoya

Mazdayı o aşkı anlatamazsın 

Mazdada yaşadığın zevki golfde bulamassın

O zevki haz ı alamazsın

Mazda 3 ün keyfine doyamassın

 

 

Nemiş mazda 3 arkadaş deme bana

Golf un şikayetlerinden yakınma bana

Japonun mercedes i dir kendisi

Aklını alır çeker herkesi

Cazibeli otomobildir kendisi

Mazda alışılmışın üstünde otomobildir kendisi

 

 

Hemde nasıl bir otomobildir ki

Alışılmışın üstünde

Kalbimin tam üstünde

Doğan güneş gibi üzerimde

Keşke yanı başımda olsa da sevsem dizimde

 

 

Aşkın tarifi zordur

Mazdadan vazgeçmek çok zordur

Araç sollaması biraz zordur

Keyif alması ise çoktur

 

 

On kıta olmuş yazdıklarım daha bitmedi

Mazdaya olan aşkım hiç bitmedi

İlkokul aşkı gibi

Unutmadığım o anlar gibi

Mazda senden vazgeçmek çok zor gibi

Lütfen bir gün benim ol mazda

Lütfen...

 

 

 

😍😍

😊

 

 

 

👏 Harika

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu adamlar waribashi ile yemek yiyip yerde yatan adamlar. Hatta trende falan ayakta uyuyorlar. Sesten çok rahatsız olduklarını düşünmüyorum. O yüzden yalıtımı atlıyor olabilirler :) 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

japonların birinci sınıf kaymak asfaltı güzelim ülkemde olsaydı bende yalıtımdan şikayet etmezdim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
01.12.2018 at 17:05, Katil Balina :

gaza basınca bağırmasın, ille de bağıracaksa gitsin. (zahmet olmazsa tabi)

Gazı basınca bağırsın zevkten dört köşe oluruz virajlı yollarda ama düz yolda ise neden gitmiyorsun neden nazlanıyorsun der dururuz 😂 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...