Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Beklentiler


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, tansu87 :

Ar-ge ve malzemede artırım vardır. Yoksa mantıklı değil. 

Öyle zaten total kalitede artış var, doğal olarak birim maliyetler de yükseldi. Konfor, kalite, yalıtım, dizayn herşey üst seviyelerde, basın bayılıyor makinaya da premium sınıf ayarında ama logosu premium olmayan arabayı, bu imaj çılgınlığında halka nasıl anlatıp ikna edeceksin orası muamma.

Tamam belki fiyat artışı dramatik değil veya doğrudan premium üreticilere rakibiz iddiası yok da, donanımlı üst motorları ve Skyactiv-X modelleri, yeni 4 çeker modeller bayağı pahalı, 30bin doların üstüne çıktı Amerikada. 

Japonların yapay lüks markaları (Lexus, Acura, İnfiniti) hep bu kaygılardan ötürü hayat bulmuştu 90larda. Mazda ise ana marka içinde seviye yükseltiyor. Nereye varacak bakalım.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Mehmet Özdemir :

kimsenin bir bilgisi olduğunu düşünmüyorum. türkiye için uygun bir motor seçeneği bile yok şu anda üretilenlerde

türkiye'ye 1.5 motorla gelecek hocam, kesin bilgi yayalım. paket isimleri ne olacak bilmiyorum tabi ama fiyat da 230 bin civarı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Katil Balina :

türkiye'ye 1.5 motorla gelecek hocam, kesin bilgi yayalım. paket isimleri ne olacak bilmiyorum tabi ama fiyat da 230 bin civarı

sizin 3. nesillerde bulunan 1.5 herhlade değil mi? umarım bir iyileştirmeye gitmişlerdir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Mehmet Özdemir :

sizin 3. nesillerde bulunan 1.5 herhlade değil mi? umarım bir iyileştirmeye gitmişlerdir

şimdilik öyle görünüyor hocam. 1.5 benzinde kronik bir sorun yok. iyileştirmeden kastınız tork beygir ise evet keşke torku 175, beygiri 130 falan yapsalar:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, Katil Balina :

türkiye'ye 1.5 motorla gelecek hocam, kesin bilgi yayalım. paket isimleri ne olacak bilmiyorum tabi ama fiyat da 230 bin civarı

230 a satış çok zor olmazmı? Eğer o fiyatlara gelirse yazık ederler bana göre, direk d segment passata vb gider millet sanki. Umarım makul fiyatlara gelir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, emreozbudak :

230 a satış çok zor olmazmı? Eğer o fiyatlara gelirse yazık ederler bana göre, direk d segment passata vb gider millet sanki. Umarım makul fiyatlara gelir

durum bu. ama kısıtlı paketler daha uygun olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31.08.2019 at 13:24, Mehmet Özdemir :

sizin 3. nesillerde bulunan 1.5 herhlade değil mi? umarım bir iyileştirmeye gitmişlerdir

122hp 24v mild hybrid olarak gelecek sanırım, bir yerde okumuştum. Mild-hybrid derken gelişmiş 48v sistemler gibi motoru kapatıp sazı ele alabilecek güçte değil, içerideki ekipmanlara güç sağlayacak daha çok.

Malezya'da 118hp 1.5lt olarak çıktı. Singapur'da 1.5lt 120hp olarak, bu ülkelerinde vergi sistemi bizimkine benzer ama onlarda 2.0 versiyon da var. Bizde olmayacak tabiki, 1.8lt dizel de gelmeyecek. Skyactiv-X'de gelmeyecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
31.08.2019 at 14:03, Katil Balina :

şimdilik öyle görünüyor hocam. 1.5 benzinde kronik bir sorun yok. iyileştirmeden kastınız tork beygir ise evet keşke torku 175, beygiri 130 falan yapsalar:)

5.ci nesili beklemelisin, kesin 130 beygir olur

O zaman araç ağırlığı da artacak 

130 beygir yetmez

 

Kullanıcı: Turbo koysanız olmaz mı?

Mazda: Olmaz prensiplerimize aykırı.  

Kullanıcı: Başka bir distribütöre geçseniz?

Mazda: Olmaz, yapamayız.

Kullanıcı: Daha performanslı şanzımana geçseniz?

Mazda: Mümkün değil.

Kullanıcı: Fiyatları biraz uygun tutsanız?

Mazda: Bizler tok satıcıyız.

Kullanıcı: Hoşçakal mazda, görüşmemek üzere 😢

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ellerindeki 2018 leri daha satamadilarki neyi getirecekler.. Ölmusler aglayani yok..

Onumuzdeki aylarda yeni arac almayi planliyorum buyuk ihtimalle mazda isinden vazgecicem.. gereksiz kasiyoruz.. onlara hayatta basarilar..

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Montimpex :

Ellerindeki 2018 leri daha satamadilarki neyi getirecekler.. Ölmusler aglayani yok..

Onumuzdeki aylarda yeni arac almayi planliyorum buyuk ihtimalle mazda isinden vazgecicem.. gereksiz kasiyoruz.. onlara hayatta basarilar..

Ben vazgeçtim piyasa arabasına geçtim, mutluyum gayet. :) Spor sürüş benden geçmiş, konfor ve motor gücü istiyormuşum meğer.

Bir de gelecek 120 hp 1.5 motor ile. 120 ile 132 hp arasında meğer fark varmış, yeni farkettim.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 motor rakip atmosferikler gibi eski mimari-port enjeksiyon falan olsa fiyatı aşağı çekebilirler ve düz LPG kitleri takılabilirdi. Ancak sadece direkt enjeksiyon sistemi bile üretimi pahalı hale getiriyor. Kârlılığı da yüksek tutmaya çalışınca araçlar çok daha performanslı turbo araçlar fiyatına geliyor ve kimse yanaşmıyor haklı olarak. Marka bu ülkede çok sürüncemede bir poziyonda ne yazık ki.

Bizim pazar önemli değil ama Amerikada da 4.neslin satışları çok zayıf gidiyor, CX5 epey iyi satıyor da oradan kurtarıyorlar biraz, yine de yakında yönetimde radikal kararlar alınacağı kesin bence. Saçma gelebilir ama 4. nesilde bu derece yüksek kaliteye-yani fiyata hiç gerek yoktu. Markan premium olmadan ürünü-fiyatı premium ayarına getirmen sana başarı getirmiyor, Alfa Romeo örneğinde gördüğümüz gibi. 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Ben vazgeçtim piyasa arabasına geçtim, mutluyum gayet. :) Spor sürüş benden geçmiş, konfor ve motor gücü istiyormuşum meğer.

Bir de gelecek 120 hp 1.5 motor ile. 120 ile 132 hp arasında meğer fark varmış, yeni farkettim.

ben şimdi insanlar neden passat, golf, renault tercih ediyor çok iyi anlıyorum.. Bizim bu mazda saplantısı Türkiyenin mevcut ekonomik ortamında macera ve fanteziden başka birşey değil.. arkadaşım babasına geçen sene 2012 megane sporttourer aldı..aracı eşşek gibi kullanıyorlar, ne yakıt ne servis kaygısı var..konforlu ve donanımlı araç..geçen haftada aynısından kendisine de aldı.. 5 sene araba almam diyor..maddi durumuda çok iyi bu arada..

şimdi makyajlı powersense dizel/benzinlere bakıyorum 150-160 isteyen var karşılaştırıyorum o paralara A3 1.0, Volvo V40 , BMW 1 serisi satılıyor..özellikle V40'inceliyorum  konfor ve özellikle yalıtım anlamında üst düzey ve 0-100'ü  8,3 sn.. ee evime 5 km deki volvo, renault, ford, peugeot (308 bence harika bir araç) servisi varken izmirde servisi olmayan sanayide bile doğru düzgün ustası bulunmayan bir markaya o kadar para gömmek..insana deli derler yahu :)) 

eşimi bu kez dinleyeceğim çünkü ısrarla mazdadan vazgeçip audi, bmw, mercedes alalım diyor..:) sanırım haklı..

bence mazda en büyük kozu olan fiyat avantajını kaybetmekle (bize 2010'lu yıllarda tercih ettiren sebep buydu) Türkiye pazarındaki ipini çekmiş oldu..

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

maşallah herkes de pek meraklı markayı yerin dibine sokmaya, burada durum buysa dışarıdaki adam ne yapsın:))

şaka şaka, fikirlerinizde yalnız değilsiniz, sizin gibi düşünen milyonlar olduğu için dışarısı zibil gibi aynı arabalarla dolu demek istedim. yani yanlış olmasın kimin neyi tercih ettiği kimseyi zerre ilgilendirmez tabi ama ben sadece burada yazılanların pek de orjinal olmadığını belirtmek isterim, elbette herkes istediği arabayı almakta sonuna kadar özgür. ama türkiye'deki durumu mali ortamdan ayrı düşünmek de pek doğru değil gibi. garibim 1.5 motor ne yapsin nereye yetişsin? adamlar oraralarda bir yelerde çatır çatır 2.0'lara binip kırbacı vururken hiç böyle seyler düşünmüyorlar. biz burada daha dün mtvye gelen %22 zama gık demedik. reno toyota fiat bize mustahak. 

bu arada param olsa düşünmeden alacağım bir otomobil 4. nesil ama param yok, fakirliğin gözü kör olsun:))

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Montimpex

Katılmakla beraber Mazda fiyat avantajını Ford grubunda diğer markalarla ortak platformda, ortak teknolojilerle ve açıkcası ortalama ürünler satarak sağlıyordu. Özellikle 2007'den itibaren eski platformları ve motorları kullanmaya devam ederek rekabette vasatta kalırken, satış ve fiyat avantajı anlamında öne çıktılar. Şuan Mazda vidasını bile tek başına üreten ve ağır ar-ge kasan küçük bir üretici iken bu fiyat avantajını sunması imkansız. Rakipleri ile başabaş olmaları yeterli idi ancak kendilerini yarı-premium olarak konumlandırmaya çalışıp fiyat artışı yaptılar. Amerikada özellikle başlangıç olarak 2.5lt 186hp motorla çıkmaları çok saçmaydı. 

Müşteri 30bin$'ı verince Mazda 3'ten daha kötü olsa bile Audi-Mercedese yöneliyor. Örneğin 29bin 230hp 2.0 turbo Golf GTI, 29bin 2.5 dolu Mazda 3. 32bin$ A3 2.0 tfsi sedan var. Fiyat böyle olmamalıydı.

Yarı-premium marka poziyonu olarak dünyada kabul görmüş tek bir marka var, Volkswagen. Herkes bu ara kata ulaşmaya çalışıyor ancak kendilerini kabul ettiremiyorlar. Yeni dünyada ya çok uygun fiyatlı olacaksın, ya lüks olacaksın, olamıyorsan da tek çare SUV.  

Bende bir Mazda tutkunu olarak eşinizi dinleyin derim :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...