Jump to content

Mazda vs Subaru


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu karşılaştırmayı hep merak etmişimdir. Yabancı forumlarda konuşulanlar da var ama yerli kullanıcı ne düşünüyor merak ediyorum. 

Bugüne kadar 4 tane subaru kullandım. Forester, xv, impreza ve legacy. 

Şahsen sürüş zevki olarak mazda’dan geri olduğunu, fakat yol tutuş ve performans olarak daha iyi olduğunu, motor teknoloji bakımından denk olduğunu, iç aksam kalite bakımından önde olduğunu, dayananıklılık bakımından denk olduğunu düşünüyorum. 

İmpreza gerçekten spor ruhlu ve yere yapışan, hakimiyetin iyi olduğu bir araç

XV minibüs kullanıyor hissi veriyor. 

Forester gerçek bi suv. Tank gibi

legacy orta sınıf premium ve kalite kokan bir araç. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hiç subaru sahibi olmadım ama bu tiple devam ederlerse değil dünyanın en iyi yol tutan arabası, teknolojik ve donanım olarak en süper hiper arabası olsa da almayı aklımdan bile geçirmem. 

mazda'dan teknik teknolojik olarak bir şey almıyorlarsa da iki tasarımcı alsınlar bari. ya da birileri subaru'ya 90'lı yılların çoktan geride kaldığını hatırlatsın lütfen. acaba diyorum subaru takım yıldızının ay yıl hesabına göre mi yapıyorlar:)   oralarda 90'lı yıllara daha yeni girilmiş olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce de yazmistim.  Benim bir önceki aracim 2009 Subaru Impreza 1.5 litre manuel idi.  O da Mazda 3 kadar kaliteli bir araç idi.  Mazda 3'e göre en büyük artisi full-time AWD olmasi.  Subaru boxer motor denen bir motor dizayni kullanir.  Bu boxer motorun da kendine has bir sesi vardir.  Birçok insan bu sesi sever.  Ben sese nötr idim.

Aracin yol tutusu oldukça basarili idi ama Mazda 3 de bu konuda çok basarili.  Subaru Impreza, tüm dünyada bilinen yüksek performans araçlari WRX/STI modellerinin daha basit ve mütevazi bir versiyonu.  Bu nedenle basarisina pek sasirmamak gerekir.  Ancak, Subaru Türkiye bayii Bayraktar Otomotiv artik Impreza ithal etmiyor.  Ben bunu anlayamiyorum.  Mutlaka kendilerine göre bir açiklamasi vardir.

Forester senelerce kendi sinifinda (kompakt SUV) lider bir SUV idi.  Son zamanlarda pek takip etmedim.  En azindan bazi Amerikan SUV'lerinden daha basarili oldugunu biliyorum.

Subaru XV tipi araçlari ben pek sevmiyorum.  Bu nedenle hiç almayi düsünmedim.  Sanirim ben bir otomobilin o kadar yerden yüksek olmasini tercih etmiyorum (viraj dinamikleri açisindan).

Legacy hiç kullanmadim ama showroom'da gördüm ve inceledim.  Bence BMW 3 serisinin rakibi bir araç.  Türkiye'de pek satilmamasinin nedeni bence insanlarin illa prestije para ödemek istemeleri.  Sanirim BMW o prestiji verirken Subaru vermiyor.  Ben ayni düsüncede degilim ama kitleler böyle düsünüyor.

Sunu da vurgulamak isterim.  Bizim halkimiz (sözüm meclisten disari) pek fazla otomobilden anlamaz.  Piyasada ne tutuluyorsa ona para öder.  Dolayisiyla halkin seçimlerini bence bir ölçüt olarak almamak gerekir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mitsubishi Lancer Evolution ve subaru impraze fakirin porsche si gibi bir laf var. Suanda bu iki markayi kiyaslamak erken gibi. 2000-2010 lu yillarda subarunun yildizi parlakti (teknik olarak arizasi coook az olan bir marka) fakat mazda maalesef. 

(gerce 2000 yillarin yildizlari bmw!, supra, skyline, mark 2 vs. vs. bunlar tuning hastalarinin secimleri. bende dahil).

Suanda mazdanin yildizi parliyor buna karsilik subaru geride. Subaru teknik acidanda artik mazdadan geride.

Dis gorunus ve salondaki konforda subaru yine geride. 

Tipik bir Japon standart otomobil anlayisi. Bizdeki tabirle taka kaliyor.

Zaten Japon otomobil pazarinin 2015 den sonra en zevkli markasi mazda. Mazdadan sonra toyota, lexus, honda hatta mitsubishi markalarinin ic ve dis dizaynlarinda muthis yeniliklere gittiler. Encok toyota ve lexus (amblemlerini kapatsaniz taniyamazsiniz dedirtcek kadar. keskin hatlardan yuvarlak hatlara gectiler. Ic dizaynda ayni sekilde). Normal sartlarda toyota ve lexus 15-20 yilda kasa degistirirler. Fakat toyota suanda her iki yilda bir kasayi yeniliyor. Lexus da ayni sekilde. Tabi bunda mazda nin rolu varmidir bilmiyoruz.... Ama ilk degisimi mazda yapti (yaniliyor olabilirim).

Mazda kucuk sirket olmasina ragmen maddi olarak kendisinden kat ve kat buyuk sirketlerden asagi kalir teknoloji kullanmiyor. Kendi seviyesindeki rakiplerine gore bence en kalifiye modelleri sunuyor. 

Mazdanin anlamadigim secimlerinden birisi 6 vites kullanmasi. 8 vitesi tercih etmemesinin sebebini merak ediyorum (8 vites ile yakit tasarrufu cok daha iyi olurdu mesela).

Arabanin vites gecis mesafesi kisalir ve spor hissi vermez seklinden dusuncelerimi var acaba?

Bmw - audi vs 8 vites. Hyundai bile 8 vites....

Yine cenem dustu...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda o konuyu 2019 modellerinde cozdu gibi.

Bugun mazda da idim. Binek 2019 lar geldi fakat cx serisi 2019 subat ta gelecekmis.

Simdiki binek serisi artik cok sessiz. 

Bu arada mesela mazda 6 artik 2.5 motor 231 beygir gucunde variant sunuyor. 

Rakipler artik saflari sikistiracak gibi.

Cx seriside sessiz olacak dendi.

(bu arada ben mazda hastasi felan degilim. herzaman tercihim lexus lx 450d dir olmadi toyota lc 150. Ama yigidi oldur hakkini yeme. Mazda karizma olarak ikisindende daha karizmatik)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Fatih_cx9 :

Mazda o konuyu 2019 modellerinde cozdu gibi.

Bugun mazda da idim. Binek 2019 lar geldi fakat cx serisi 2019 subat ta gelecekmis.

Simdiki binek serisi artik cok sessiz. 

Bu arada mesela mazda 6 artik 2.5 motor 231 beygir gucunde variant sunuyor. 

Rakipler artik saflari sikistiracak gibi.

Cx seriside sessiz olacak dendi.

(bu arada ben mazda hastasi felan degilim. herzaman tercihim lexus lx 450d dir olmadi toyota lc 150. Ama yigidi oldur hakkini yeme. Mazda karizma olarak ikisindende daha karizmatik)

Ses konusunu biraz daha açsanız? İlk 3 nesildeki ses sorunu ciddi anlamda çözülmüş mü yani?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neydi o camin adi? Sileceklerin oldugu ondeki cam... Motor sesini azaltmak icin o cam farkli islenmis.

On kapi camlari cift kat

Arkayi bilmiyorum.

On teker ustu ses yalitimli. 

(bence yeterli degil. ben esktra yalitim yapmayi dusunuyorum ve teker ustundeki siyah plastigi sivi bitumla kaplamak istiyorum - bitum tas seslerini tamamen kesiyor).

Mazdanin dedigine gore ekstra (yanlis anlamadi isem) 22kg yalitim malzemesi eklenmis.

Mazda 6 cok sessiz onu biliyorum. 

Benim forum arkadaslarin yaptigi olcumlerde mazda 6 hareket halinde iken salondaki ses 56 yada 59db civarlarinda yanilmiyorsam. Mesela toyota camry de bu 62-63 db civarinda.

Hareket halinde derken 80km hiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, AKayhan :

Piyasada ne tutuluyorsa ona para öder.

Bu cümleye bayıldım 👍  ata sözü olacak kıvamda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru kesinlikle kaliteli ve dayanıklı araçlar, fakat tasarım hala 2000 yılları andırıyor, çekiciliği yok. Mazdayı tanıdığım günden itibaren şunu anladım. Mazda çok katı ve tavizsiz olarak en küçük ayrıntıda güvenlik en ilk gelir mantığıyla hareket ediyor. O yüzden bazı tasarımlarını veya teknik uygulamalarını eksik buluyoruz, Örneğin, multimedyanın hareket halinde iken dokunmatik sisteminin devre dışı kalması gibi. Tasarım konusunda kimse mazdanın eline su dökemez, bakın binek tipi otolara hep mazda izleri veya kopyaları görürsünüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Renegade :

Subaru kesinlikle kaliteli ve dayanıklı araçlar, fakat tasarım hala 2000 yılları andırıyor, çekiciliği yok. Mazdayı tanıdığım günden itibaren şunu anladım. Mazda çok katı ve tavizsiz olarak en küçük ayrıntıda güvenlik en ilk gelir mantığıyla hareket ediyor. O yüzden bazı tasarımlarını veya teknik uygulamalarını eksik buluyoruz, Örneğin, multimedyanın hareket halinde iken dokunmatik sisteminin devre dışı kalması gibi. Tasarım konusunda kimse mazdanın eline su dökemez, bakın binek tipi otolara hep mazda izleri veya kopyaları görürsünüz.

:))) tum soylediklerinize aynen katiliyorum.

Subaru da (eger degismedi ise) eskiden parca zaman ayarli degistirilirdi. Namissiz parca bozulmadigi icin servis zoraki degistirirdi. Simdiki halini  bilmiyorum.

Aynen dediginiz gibi mazdanin albenisi var ve aldiriyor kendisini.... 

Mesela mazdadaki multimedia sistemi parasiz bile alinacak sistem degil bence. Android yok. Androidden daha basit sistemde yok ama mazda kullanmiyor simdilik...

Mark Levinson a alisan birisi bose a bakarmi? bakmaz!

Iste mazda olunca bakiyor.

Mazda guvenlik adi altinda kapot tutucu pistonlari bile koymadigini soyledi bana. Pistonun olmadigi kac araba kaldiki piyasada? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha once 2 farkli Subaru aracim oldu. 2006 WRX ve 2000 Impreza turbo (GC8). Bir arkadasimi 2015 WRX'i vardi. Onu da kullandim bol, bol. Aslinda uzun suredir Subaru'nun WRX ve STI ' yenilemesini bekliyorum ama 2018, 2019 derken 2020 de olmayacak 2021'e kalacak gibi. Yeni nesil Mazda'lar ile yeni nesil (turbosuz) Subaru'lari karsilastiracak olursam:
 
Dizayn ve estetik: Mazda acik ara onde. Subaru her zaman cirkin ordek yavrusu olmustur zaten. 
 
Ic mekan malzeme ve iscilik: Yine Mazda. Mazda bir sekilde cok pahali olmayan malzeme kullanarak daha ustun kalite bir gorunum vermeyi beceriyor. 
 
Ic mekan hacmi ferahlik: Subaru. Ozellikle Impreza ile Mzd 3 kiyaslaninca Mazda arka koltuklar ve bagaj hacmi konusunda geride kaliyor. Subaru'nun gorus acisi da cok iyi. Sanki bir akvaryumun icinden disari bakiyormussun gibi. Cok az kor nokta var. Mazda 3'un A sutunlari ve dar camlar iceriyi karartiyor resmen. 
 
Motor performans: Subaru WRX ve STI'i haric birakmamiz lazim cunku Mazda'nin performans acisindan bu sinifta araci yok. Mazdaspeed3 olsaydi belki birazcik WRX'e kafa tutabilirdi. Diger modeller icinde arada cok bir fark yok bence.  Her iki markanin da atmosferik 2 litre motorlari 155 HP civari bir sey uretiyor. Subaru'nin boxer motor sesi birazcik daha cekici ama performanslar ayni. 
 
Yol tutus: Hava ve yol sartlarina gore degisir. Bol kar alan bir yer icin Subaru cok net ustun. Ama kar lastigi sart. Normal hava ve yol kosullarinda cok fark yok aslinda. Subaru surekli dort ceker o nedenle kagit uzerinde daha iyi gibi ama virajlarda biraz zorlayinca kafadan kaymaya meyilli (under-steer). Mazda ise su ana kadar kullandigim onden cekisli araclarda en iyilerden birisi diyebilirim. Biraz ayrinti gibi gelebilir ama Mazda'nin manuel sanzumani da cok iyi. Ozellikle vites gecisleri super. 
 
Dayaniklilik, sorunsuzluk: Her iki marka da bu konuda fena degil. En azindan benim sahip oldugum araclardan tecrubem. Hic birisinde buyuk bir sorun yasamadim. 
 
Bonus bir karsilastirma da her iki aracin sahipleri icin olsun. Bu konuda Subaru'cular rakipsiz :) bende WRX Kanada"da) ve GC8 (Turkiye'de) varken yolda diger Subaru'cularin selamini almaktan usaniyordum :) Ozellikle turbo Subaru sahipleri arasinda ismi konulmamis bir kan kardesligi var resmen. Subaru sahipleri araclari konusunda cok tutkulu. Tabi bu iyi mi yoksa kotu mu tartisilir :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ikisi de premium olduklarını zanneden, ona göre uçuk fiyatlara -en azından türkiye'de-  araçlarını satmaya çalışan, dünya otomobil üreticileri sıralamasında ilk 20'nin sonlarında kendilerine yer bulan, kendilerine has tasarım ve üretim felsefeleri olan iki otomobil üreticisi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Canuck :
Daha once 2 farkli Subaru aracim oldu. 2006 WRX ve 2000 Impreza turbo (GC8). Bir arkadasimi 2015 WRX'i vardi. Onu da kullandim bol, bol. Aslinda uzun suredir Subaru'nun WRX ve STI ' yenilemesini bekliyorum ama 2018, 2019 derken 2020 de olmayacak 2021'e kalacak gibi. Yeni nesil Mazda'lar ile yeni nesil (turbosuz) Subaru'lari karsilastiracak olursam:
 
Dizayn ve estetik: Mazda acik ara onde. Subaru her zaman cirkin ordek yavrusu olmustur zaten. 
 
Ic mekan malzeme ve iscilik: Yine Mazda. Mazda bir sekilde cok pahali olmayan malzeme kullanarak daha ustun kalite bir gorunum vermeyi beceriyor. 
 
Ic mekan hacmi ferahlik: Subaru. Ozellikle Impreza ile Mzd 3 kiyaslaninca Mazda arka koltuklar ve bagaj hacmi konusunda geride kaliyor. Subaru'nun gorus acisi da cok iyi. Sanki bir akvaryumun icinden disari bakiyormussun gibi. Cok az kor nokta var. Mazda 3'un A sutunlari ve dar camlar iceriyi karartiyor resmen. 
 
Motor performans: Subaru WRX ve STI'i haric birakmamiz lazim cunku Mazda'nin performans acisindan bu sinifta araci yok. Mazdaspeed3 olsaydi belki birazcik WRX'e kafa tutabilirdi. Diger modeller icinde arada cok bir fark yok bence.  Her iki markanin da atmosferik 2 litre motorlari 155 HP civari bir sey uretiyor. Subaru'nin boxer motor sesi birazcik daha cekici ama performanslar ayni. 
 
Yol tutus: Hava ve yol sartlarina gore degisir. Bol kar alan bir yer icin Subaru cok net ustun. Ama kar lastigi sart. Normal hava ve yol kosullarinda cok fark yok aslinda. Subaru surekli dort ceker o nedenle kagit uzerinde daha iyi gibi ama virajlarda biraz zorlayinca kafadan kaymaya meyilli (under-steer). Mazda ise su ana kadar kullandigim onden cekisli araclarda en iyilerden birisi diyebilirim. Biraz ayrinti gibi gelebilir ama Mazda'nin manuel sanzumani da cok iyi. Ozellikle vites gecisleri super. 
 
Dayaniklilik, sorunsuzluk: Her iki marka da bu konuda fena degil. En azindan benim sahip oldugum araclardan tecrubem. Hic birisinde buyuk bir sorun yasamadim. 
 
Bonus bir karsilastirma da her iki aracin sahipleri icin olsun. Bu konuda Subaru'cular rakipsiz :) bende WRX Kanada"da) ve GC8 (Turkiye'de) varken yolda diger Subaru'cularin selamini almaktan usaniyordum :) Ozellikle turbo Subaru sahipleri arasinda ismi konulmamis bir kan kardesligi var resmen. Subaru sahipleri araclari konusunda cok tutkulu. Tabi bu iyi mi yoksa kotu mu tartisilir :)

O selamlama olayı mazda’da da var. Araba çoğunlukla eşimde. Başka bi mazda beni görünce kafasını çevirip bi bakıyorlar. İlk başlarda neden baktıklarını anlamıyordu eşim rahatsız olmuş ama şimdi o da alıştı :)

1 saat önce, Mehmet Özdemir :

ikisi de premium olduklarını zanneden, ona göre uçuk fiyatlara -en azından türkiye'de-  araçlarını satmaya çalışan, dünya otomobil üreticileri sıralamasında ilk 20'nin sonlarında kendilerine yer bulan, kendilerine has tasarım ve üretim felsefeleri olan iki otomobil üreticisi.

Katılıyorum. Mazda 3 şuan bmw 1 fiyatına satılıyor. Golf’ün bir tık üstünde ama donanım olarak daha iyi. Piyasaya göre daha aşağıda olması lazım fiyatlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, tansu87 :

Katılıyorum. Mazda 3 şuan bmw 1 fiyatına satılıyor. Golf’ün bir tık üstünde ama donanım olarak daha iyi. Piyasaya göre daha aşağıda olması lazım fiyatlar

satmak istiyorsa yapması gereken bu kesinlikle ama yılda 1500 araç satarım, kafam rahat diyorsa bu şekilde davranmaya devam edebilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mehmet Özdemir :

ikisi de premium olduklarını zanneden, ona göre uçuk fiyatlara -en azından türkiye'de-  araçlarını satmaya çalışan, dünya otomobil üreticileri sıralamasında ilk 20'nin sonlarında kendilerine yer bulan, kendilerine has tasarım ve üretim felsefeleri olan iki otomobil üreticisi.

Fiyat konusu maalesef dogrudur. O rakam fazla gibi bir dusuncemiz var. Marka degeri bazi markalara kiyasla dusuk oldugu icin bizi etkiliyor. Fakat bu arabanin karizmatik (cirkin ordek yavrusu subaru haric), az sorunlu oldugu gercegini  yok saymaz.

Mesela mazda 6 nin onunde mazda amblemi degilde bmw, mers, lexus amblemi olsa idi nasil dusunurduk?:))

Guncel olarak kullanilan arabalarda mazda yakisiklilik olarak kendisinden cok daha pahali arabalardan bile daha yakisikli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyat konusu Mazda nın kendisinden değil, berbat ekonomi yönetiminden kaynaklı. Önceki gün pazardan 2kg soğan ve marul aldım 20 TL bıraktım, satıcı dedi ki "halde cok yüksek fiyattan geliyor"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru eskiden daha bir performans odaklı modellere ağırlık veren bir üreticiydi. Legacy Spec B'ler, Forester STI'lar, 22B STI'lar, ralli felsefesinin daha ağır basma durumu vardı, otomobillerin sürüş sportifliği çok mühimdi ve üretim adetleri de bugüne göre çok çok düşüktü zaten. Özetle daha "niş" bir üreticiydi. Bu haliyle avrupada da eskiden satan bir markaydı Subaru, sonra bütün ilgiyi Kuzey Amerika pazarına kaydırdılar. Çerçevesiz camları iptal ettiğinden beri ortalama müşteriyi hedef almaya başladı marka ve satış adetleri çok yükseldi. Kimseyi ürkütmeyen, güvenilir, rakiplere kıyasla çok sağlam 4 çekere sahip, sıradan tasarımlı araçlara geçtiler. Zamanla da soccer mom'ların sevgilisi oldu marka, soccer mom'ın gönlünü kazanırsan piyasayı kazanırsın :)

Amerikada 4 çeker VW'de BMW'de Chevy de alırsın da, onların çekiş sistemi, diferansiyelleri, aksları vs ilk birkaç yıl dayanıyor, sonra bir bir acayip masraflarla liftlere çıkmaya başlıyorlar (malum Amerikada araçlar avrupada veya bizdeki gibi yılda ortalama 15-20bin km yapmaz, 30-40bin mil gidiyor adamlar yılda). Subaru'lar tık demeden gidiyor, tüm otomobilleri Awd yapa yapa mükemmel hale getirmişler artık. Motor+şanzıman+çekiş sistemi paket halde üretilmiş, taş gibi bir mekanik alıyorsun, o güveni veriyor araçlar. Subarunun aşil tendonu her zaman kapak conta sorunları olmuştur, boxer motorun bir nazı diyelim ona da.

Kendi deneyimim olarak Subaru Xv kullandım bir süre, halam hala keyifle kullanıyor. Yerden tüm rakiplerinden yüksek böyle bir aracın, bu derece yola yapışıyormuş hissi vermesi, hiç çekinmeden basa basa viraj alabilmek, direksiyonun keskinliği, aracın stabilitesi ve üstelik bunu koltuğu yükseğe alarak yapabilmek ciddi başka bir keyif. Veya motor, bizim araçlarda boşta gaza basarsın araba hep bir sarsılır, motor çalışma vibrasyonunu hissedersin, özellikle 3000 devirlerden sonra (tüm sıralı 4 silindir araçlarda olduğu gibi). XV'de gazı kökle 6000 devire dayasın, milim hissettirmiyor araba, sadece devir ve ses artıyor, en ufak titreşim yok, hiçbir devir aralığında. Çok kıymetli bir pürüzsüzlüğü var boxer motorun. Şimdi yeni nesilde X-mode arazi modu da geldi, şasi de çok gelişti, eskisinin arka aksı çok serttir bunda iyileşmiş deniyor, modern teknolojiler vb çok başarılı.  Ancak motor ve vergi sistemine de uyumsuzluğun etkisiyle bizim pazarlarda fazla iş yapabilmesi zor.

Levorg ile test sürüşü yapmıştım bir de, oyy. Böyle bir stabilite hissi olamaz, bazı Subaru'larda olup Mazda'da olmayan şey bu oluyor, yola yapışma olayı. Sanki ön aks ve direksiyon tek parça gibi, tam bir station STI alet. Ankarada oturanlar bilir, kepekli yokuşundan çıkınca tepede ahlatlıbel kavşağı vardır, sağa yanaşır yoncadan or-an tarafına dönersin. Satış temsilcisi kızımız burada aracı deneyebilirsiniz demek gibi bir hata yaptı bana, direk gazı kapattım ve araba milim oynamadan o daracık virajda 80kmh gibi bir hıza çıktı, ilk defa ürktüğümü hatırlıyorum bir test sürüşünde, çünkü viraj içinde hızlanmak kolaydır, yavaşlamak zordur. Ancak araba acayip bir güvenle 4 tekerden belli ede ede kayar kaymaz ESP girdi ve ne olduğunu anlamadan çıktık. Çıkarken de ne bir gövde salınımı, ne toparlama gereksinimi, yok öyle bişey. Yolda kemik gibi stabil gidiyor araba. Kullandığım en stabil, en güven verici araçlardan biriydi Levorg. Ancak süspansiyon baya sert tabi, sürekli hissediyorsunuz bunu. 

Mazda'ya kıyasla, Subaru belki bir çıt daha tok, bir çıt daha kaliteli araçlar yapıyor olabilir. Ancak Mazda şuanda daha niş ve sürücü odaklı bir marka. Çoğu kişi için anlamsızdır belki ama Xv'de o lanet Esp'yi bir kapatmadığım için bir türlü karda eğlenemezdim, otomobilin tam mekanik limitlerini göremiyordum, sürücüyü rahat bırakmıyordu yani tam olarak. O kadar iyi altyapı var, müşterisi ürkmesin diye izin vermemişler işte, illa sigortayı sökecen. Mazda 3'te Esp açıkken bile aracın tepkilerini çok güzel gözlemleyebiliyorsun, çok dinamik çok mekanik bir otomobil. İstersen tuşa bas kapat, b.kunu çıkarmazsan sana hemen hiç karışmıyor bile.

Mazda da tasarımlar da çok daha üstün, teknolojiler daha yenilikçi. 10-15 sene önce olsa kıyas bile etmem, tereddütsüz Subaru derdim ama Ford sonrası Mazda bambaşka. 

Yine de Kuzey amerikada olsam, 3.6lt Boxer 6 silindir Outback alır, arkama bakmazdım :) Özetle iki markanın otomobilleri de candır severiz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Leanback :

Subaru eskiden daha bir performans odaklı modellere ağırlık veren bir üreticiydi. Legacy Spec B'ler, Forester STI'lar, 22B STI'lar, ralli felsefesinin daha ağır basma durumu vardı, otomobillerin sürüş sportifliği çok mühimdi ve üretim adetleri de bugüne göre çok çok düşüktü zaten. Özetle daha "niş" bir üreticiydi. Bu haliyle avrupada da eskiden satan bir markaydı Subaru, sonra bütün ilgiyi Kuzey Amerika pazarına kaydırdılar. Çerçevesiz camları iptal ettiğinden beri ortalama müşteriyi hedef almaya başladı marka ve satış adetleri çok yükseldi. Kimseyi ürkütmeyen, güvenilir, rakiplere kıyasla çok sağlam 4 çekere sahip, sıradan tasarımlı araçlara geçtiler. Zamanla da soccer mom'ların sevgilisi oldu marka, soccer mom'ın gönlünü kazanırsan piyasayı kazanırsın :)

Amerikada 4 çeker VW'de BMW'de Chevy de alırsın da, onların çekiş sistemi, diferansiyelleri, aksları vs ilk birkaç yıl dayanıyor, sonra bir bir acayip masraflarla liftlere çıkmaya başlıyorlar (malum Amerikada araçlar avrupada veya bizdeki gibi yılda ortalama 15-20bin km yapmaz, 30-40bin mil gidiyor adamlar yılda). Subaru'lar tık demeden gidiyor, tüm otomobilleri Awd yapa yapa mükemmel hale getirmişler artık. Motor+şanzıman+çekiş sistemi paket halde üretilmiş, taş gibi bir mekanik alıyorsun, o güveni veriyor araçlar. Subarunun aşil tendonu her zaman kapak conta sorunları olmuştur, boxer motorun bir nazı diyelim ona da.

Kendi deneyimim olarak Subaru Xv kullandım bir süre, halam hala keyifle kullanıyor. Yerden tüm rakiplerinden yüksek böyle bir aracın, bu derece yola yapışıyormuş hissi vermesi, hiç çekinmeden basa basa viraj alabilmek, direksiyonun keskinliği, aracın stabilitesi ve üstelik bunu koltuğu yükseğe alarak yapabilmek ciddi başka bir keyif. Veya motor, bizim araçlarda boşta gaza basarsın araba hep bir sarsılır, motor çalışma vibrasyonunu hissedersin, özellikle 3000 devirlerden sonra (tüm sıralı 4 silindir araçlarda olduğu gibi). XV'de gazı kökle 6000 devire dayasın, milim hissettirmiyor araba, sadece devir ve ses artıyor, en ufak titreşim yok, hiçbir devir aralığında. Çok kıymetli bir pürüzsüzlüğü var boxer motorun. Şimdi yeni nesilde X-mode arazi modu da geldi, şasi de çok gelişti, eskisinin arka aksı çok serttir bunda iyileşmiş deniyor, modern teknolojiler vb çok başarılı.  Ancak motor ve vergi sistemine de uyumsuzluğun etkisiyle bizim pazarlarda fazla iş yapabilmesi zor.

Levorg ile test sürüşü yapmıştım bir de, oyy. Böyle bir stabilite hissi olamaz, bazı Subaru'larda olup Mazda'da olmayan şey bu oluyor, yola yapışma olayı. Sanki ön aks ve direksiyon tek parça gibi, tam bir station STI alet. Ankarada oturanlar bilir, kepekli yokuşundan çıkınca tepede ahlatlıbel kavşağı vardır, sağa yanaşır yoncadan or-an tarafına dönersin. Satış temsilcisi kızımız burada aracı deneyebilirsiniz demek gibi bir hata yaptı bana, direk gazı kapattım ve araba milim oynamadan o daracık virajda 80kmh gibi bir hıza çıktı, ilk defa ürktüğümü hatırlıyorum bir test sürüşünde, çünkü viraj içinde hızlanmak kolaydır, yavaşlamak zordur. Ancak araba acayip bir güvenle 4 tekerden belli ede ede kayar kaymaz ESP girdi ve ne olduğunu anlamadan çıktık. Çıkarken de ne bir gövde salınımı, ne toparlama gereksinimi, yok öyle bişey. Yolda kemik gibi stabil gidiyor araba. Kullandığım en stabil, en güven verici araçlardan biriydi Levorg. Ancak süspansiyon baya sert tabi, sürekli hissediyorsunuz bunu. 

Mazda'ya kıyasla, Subaru belki bir çıt daha tok, bir çıt daha kaliteli araçlar yapıyor olabilir. Ancak Mazda şuanda daha niş ve sürücü odaklı bir marka. Çoğu kişi için anlamsızdır belki ama Xv'de o lanet Esp'yi bir kapatmadığım için bir türlü karda eğlenemezdim, otomobilin tam mekanik limitlerini göremiyordum, sürücüyü rahat bırakmıyordu yani tam olarak. O kadar iyi altyapı var, müşterisi ürkmesin diye izin vermemişler işte, illa sigortayı sökecen. Mazda 3'te Esp açıkken bile aracın tepkilerini çok güzel gözlemleyebiliyorsun, çok dinamik çok mekanik bir otomobil. İstersen tuşa bas kapat, b.kunu çıkarmazsan sana hemen hiç karışmıyor bile.

Mazda da tasarımlar da çok daha üstün, teknolojiler daha yenilikçi. 10-15 sene önce olsa kıyas bile etmem, tereddütsüz Subaru derdim ama Ford sonrası Mazda bambaşka. 

Yine de Kuzey amerikada olsam, 3.6lt Boxer 6 silindir Outback alır, arkama bakmazdım :) Özetle iki markanın otomobilleri de candır severiz. 

Mazdanin dis ve ic dizayni alip subaruya giydirsek tabiki secim subaru olur.  

Subaru nun subaru oldugu zamandaki rakipleri supra, skyline... Zamanin en kalifiya arabalari...Motora dokunmadan 850 beygire kadar cikarmaya musait arabalar...di lar....Yaw ne ozlemisim motor sesini...................

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...