Jump to content

Test Edenlerden 4. Nesil Mazda 3 Değerlendirmeleri


Leanback
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

16 dakika önce, speed :

O zaman yakıt deposunu büyütmüş olabilirler

mesele sadece diz mesafesi değil, arka havalandırma, 12V elektrik çıkışı, tavan aydınlatması gibi arka koltukta oturacak insanlara hitap edecek özelliklerin eksik olması. hem de Mazda gibi premium sınıfa oynayan bir marka da...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 de media ekrani uzatmislar ve gayet sik duruyor.

Malesef canlisini incelemek aklima gelmedi.

Yine ugradigimda detayli incelerim.

7 lik ekran biraz kucuk geliyordu.

Nedense Mazda 6 ve cx-5  de 7,  cx-9 da ekrani 8 olarak birakmislar.

(cx-9 daha burada piyasaya cikmadigi icin kesin bilgim yok ama buyuk ihtimalle 8 olacak) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası arka süspansiyonun torsiyona dönüşmesini çok garipsemiştim ama videolarda araç gayet güzel görünüyor 👍

3.nesil Mazda 3'ü ilk gördüğümdeki "vaaaavv" etkisi oluşmadı, sanki 3. neslin ciddi derecede optimize edilip kalitesi arttırılmış hali gibi geliyor. Ülkemizde geldiğinde test sürüşüne çıkıp aracı incelemek gerekli 👍

Umarım ülkemize uygun fiyatlar ile gelir 🙄

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bagaj hacmi 291 lt olan kısma kadar okudum gerisini okumadım.

C sınıfı araç yap

Bu sınıfta genelde "aile temalı" kişiler tercih eder. 

sonra 291 lt bagaj koy. 

şaka gibi resmen. 

4 kişilik bir aile çift araba kullanmak zorunda yolculuklarda. 291 lt ye keza doğru düzgün eşya koyamazsınız.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, jackjoker :

bagaj hacmi 291 lt olan kısma kadar okudum gerisini okumadım.

C sınıfı araç yap

Bu sınıfta genelde "aile temalı" kişiler tercih eder. 

sonra 291 lt bagaj koy. 

şaka gibi resmen. 

4 kişilik bir aile çift araba kullanmak zorunda yolculuklarda. 291 lt ye keza doğru düzgün eşya koyamazsınız.

 

 

3. nesil sedanda 419L baktığım kadarıyla, bizim oğlanın  arabası zar zor sığıyor.

bu durumda tam bir fiyasko. sekil semal tamam da..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, jackjoker :

bagaj hacmi 291 lt olan kısma kadar okudum gerisini okumadım.

C sınıfı araç yap

Bu sınıfta genelde "aile temalı" kişiler tercih eder. 

sonra 291 lt bagaj koy. 

şaka gibi resmen. 

4 kişilik bir aile çift araba kullanmak zorunda yolculuklarda. 291 lt ye keza doğru düzgün eşya koyamazsınız.

 

 

Gerçekten çok garip, hele ki arka aks torsiyona geçip güya yer kazanılmış iken ama HB modelin artık ailelere göre yapıldığını hiç zannetmiyorum. CX5 o tarafta çok iyi satıyor, birde yeni CX3 geliyor aileler Suv peşinde. Bu nesilde azalan HB artan Suv satışlarını baz alarak bir hedef kitlesi kayması yaşanmış gibi, hem bagaj hacminden, hem arka tarafın aşırı dar ve cam alanı çok az dizaynından, hemde sadece 186hp motorla sunulmasından belli sanki. Sedanı aile işi yapıp, HB modeli Scirocco falan tipi bişeye evirmek istiyorlar gibi görünüyor.

Bence başka türlüsü olamaz, zira HB modelin bu alan ve kullanışlılık zaafları ile daha klasik HB'ler ile (Golf, Focus) rekabet edebilmesi mümkün değil, Mazda'da farkındadır bunun. Hatta bu arabayı alman dergisi karne usulü bir teste soksan Fiesta kadar dahi puan toplayamaz.

Yalnız özellikle HB model, bu garip aşırı spor dizaynından, olmayan bagajına, büyük hacim motorlarına kadar ancak bu kadar Türkiye pazarı ile ters olabilirdi, ben daha geleneksel, bizim kasanın bilindik kullanışlılık sorunları giderilmiş daha komple bir paket beklerken (yeni Focus gibi) adamlar iyice uç noktalara çektiler arabayı, iyice farklılaşıyorlar ana akımdan. Orjinal bir emsalsiz obje olarak, kendi istedikleri şekilde araba yaparak satmak istiyorlarda müşterinin çoğu muhafazakar, satışların çoğunluğu da orada. Mazda kafası diye bir terim uydurmanın zamanı geldi bence :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

c sınıfı hedef kitlesinin cx5 alabileceğini sanmıyorum. arada ciddi fiyat farkı var. 

keza cx3 de büyük motorla gelecek ve bildiğim kadarıyla bagaj hacmi yeni 3 den farklı değil hatta daha düşük de olabilir. 

dünyada en çok satan sınıf c sınıfı. avrupaya gidip gelenler iyi bilir üst sınıf araçlar yerine daha çok orta sınıf aile arabaları tercih ediliyor. 

acımasız bir pazar payı var ve ford bu kısmı yeni focus ile domine etmiş durumda.

golf, 308 vs bunları saymıyorum bile. 

böylesine bir pazarı, biz "elitist tabakayı hedef alıyoruz" söylemi ile itelemek tamamen facia.

çok noktadan süspansiyon kullansa anlayacağım bir noktaya kadar. ama hem torsiyon kullanıyorsun hemde  291 lt hacim sunuyorsun. üstelik c sınıfı bir arabasın. hedef kitlen belli. 

elinde ki kasanın hatalarını giderip yeni model çıkarsa eminim daha çok satardı. ama bu şekilde kimse hele de bizim ülkede mazda 3 hb almaz. üstelik fiyatı rakiplerinin çok üstündeyse. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@jackjoker Avrupada HB pazarı B sınıfı ve Golf dışında büyük düşüşte. 8-10 sene önce yarım milyon satan Astralar Focuslar 200bini zor görüyor artık, Suv satışları ise aksine 3'e 4'e katlandı, Focus demişsiniz de, o da Golfün yarısı kadar satmıyor, durum ne kadar değişir oda yeni kasayla belli olacak, benim pek ümidim yok. 

Avrupa pazarını da genel olarak pek hedef aldıklarını sanmıyorum bu kasayla da. İngilterede üretilen, vergi penaltısı olmayan, bayisi servisi Mazda'dan çok daha gelişkin Honda, Civic HB modelini bile satamıyor. Hatta o pazara daha uygun 1.0 turbo, 1.5 turbo, 1.6 dizel motorlarına rağmen satamıyor, hatta ve hatta güncel Mazda 3 kadar bile satışı yok avrupada. Mazda da muhtemelen avrupadaki milliyetçiliğin ve bu kıtada satış başarısının otomobilin kendisi harici faktörlerle de ilgisi olduğunu biliyordur. Fransız adam renault-psa alıyor, Alman ve orta-kuzey avrupa Golf, Çekler ve doğu avrupa Skoda, İspanya Polonya Leon, İngiltere Focus.. Avrupada Mazda fazla bile iyi satıyor.

Amerika, Avustralya vb diğer ülkeler için konuşmak lazım Mazda 3'ü. Amerika için de ilginç bir durum var, C sınıfı araçlar bir bir pazardan çekiliyor, Focus gidiyor, Fiesta gidiyor, Cruze gitti, Dart gitti, Lancer gitti. Golf dışında boş kalıyor resmen HB tarafı, tam hedefi buraya döndürmek mantıklı iken. Hedef kitlesi belli demişsiniz de, bence bir belirsizlik var. Klasik HB olmak istemiyorlar belli ki. Bu kumar nasıl dönecek Mazda'ya anlarız yakında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, Renegade :

Daha önce sitemizde konu edilmişti, bugün haber sitelerine düşmüş, mazda&toyota benzerliği ve kardeşliği.https://www.mynet.com/yeni-toyota-yaris-hb-mazda-klonu-mu-olacak-190101138128

Ortak fabrikada üretilen modeller. Hybrid mazdalar da toyota motoru kullanacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31.01.2019 at 21:58, AreY :

Ortak fabrikada üretilen modeller. Hybrid mazdalar da toyota motoru kullanacak.

Peki bu bahsettiğiniz konu bizim ülkemizde kayda değer bi avantaj sağlar mı? Bildiğim kadarıyla elektrikli araçlarda vergi arttı. Mesela rav4'de 2.5 hybrid motor var. Cx-5 ve ya mazda 6 bu motorla gelse avantaj olur mu fiyat açısından?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, emc6767 :

Peki bu bahsettiğiniz konu bizim ülkemizde kayda değer bi avantaj sağlar mı? Bildiğim kadarıyla elektrikli araçlarda vergi arttı. Mesela rav4'de 2.5 hybrid motor var. Cx-5 ve ya mazda 6 bu motorla gelse avantaj olur mu fiyat açısından?

Ötv, kdv gibi aracı alırken ödediğimiz vergilerde seçime kadar mevcut indirimler devam ediyor, fakat hybride özel indirimler açısından bir avantaj kalmadı zaten her otmobilde vergi indirimi var.

Bakan beyin, toyota hybrid lansmanında "hybrid otomobiller için vergi indirimleri yetersiz, ek olarak farklı teşvikler yapılması gerekli" gibi bir söylemle hybride yeni indirimler olacağından bahsettiğini hatırlıyorum, umarım ciddi vergi indirimleri olur.

Mtv de hybridin benzinli motor hacminden dolayı çok ciddi rakamlar ödeniyor, hybrid satışlarının artması için ayrıca mtv indirimide yapılmalı.

Mazda ve Toyota hybrid motor ortaklığı yapacak, fakat mazda modellerinde ne zaman kullanılır ? Bizim ülkemize gelir mi bilemem ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, AreY :

Bakan beyin, toyota hybrid lansmanında "hybrid otomobiller için vergi indirimleri yetersiz, ek olarak farklı teşvikler yapılması gerekli" gibi bir söylemle hybride yeni indirimler olacağından bahsettiğini hatırlıyorum, umarım ciddi vergi indirimleri olur.

Onu bakan bey söylemiş ki..! bize sayın Cumhurbaşkanı genel seçimde 3600 ek gösterge için söz vermişti, hala tık yok. Çok da umutlanmamak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...
31.01.2019 at 16:09, jackjoker :

bagaj hacmi 291 lt olan kısma kadar okudum gerisini okumadım.

C sınıfı araç yap

Bu sınıfta genelde "aile temalı" kişiler tercih eder. 

sonra 291 lt bagaj koy. 

şaka gibi resmen. 

4 kişilik bir aile çift araba kullanmak zorunda yolculuklarda. 291 lt ye keza doğru düzgün eşya koyamazsınız.

 

 

mazda.co.uk sitesinde 2019 hb için broşür var, bagaj hacmini 351 l olarak gördüm. 2018 hb'lerde bu rakam 364 idi. İyileşme beklerken gerileme olması iyi olmamış fakat yine de 291 l gibi aşırı küçük değilmiş.

Bu arada 1.5D AT ile yeni 1.8D AT motorların katalog degerlerini karşılaştırdım.. Güç bir miktar artarken 105 hb -> 116 hp tork aynı kalmış.  O zaman ne bekleriz, biraz hızlanmasını değil mi ? Yeni ve büyük motorla hızlanma 0.5 sn kötüye gitmiş, yakıt tüketimi artmıs, emisyon artmış. Bizim vergi sistemi ile zaten hayal oldu yeni dizel motor da nasıl bir yenilik gelmiş, hangi nokta daha iyiye gitmiş bu 1.5->1.8 artısı neden yapılmış vs vs. üzülmemek elde degil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir durum aklıma geldi. Toyota C-HR da ilk çıktığında bagajı 270 lt lerde falandı. Herkes eleştirdi. Sonra açığa çıktı ki, eğer mini stepne kullanılırsa bu bagaj hacmiymiş. Lastik tamir kiti kullanıldığında toplam hacim 350'lerde. Böyle bir durum olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hb modellerde bagaj hacmi koltuk baş hizası baz alınarak hesaplanıyor. Koltuk başlık üstüne file gererek bagaj hacminde ciddi artış yapılıyor. 350 lt yazıyorsa bunu 400 yapabiliyoruz yani. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, tansu87 :

Hb modellerde bagaj hacmi koltuk baş hizası baz alınarak hesaplanıyor. Koltuk başlık üstüne file gererek bagaj hacminde ciddi artış yapılıyor. 350 lt yazıyorsa bunu 400 yapabiliyoruz yani. 

Aynen öyle. Ben Mazda 3 sedanımın arkasına 1 büyük 1 orta 2-3 çantayı sığdıramadım. Büyük bavul yan girmiyor çünkü. Ama 2016 Fiesta'ya 2 bavul ve çantaları rahatça sığdırmıştım dik şekilde.

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Gokmen_Ozguc :

mazda.co.uk sitesinde 2019 hb için broşür var, bagaj hacmini 351 l olarak gördüm. 2018 hb'lerde bu rakam 364 idi. İyileşme beklerken gerileme olması iyi olmamış fakat yine de 291 l gibi aşırı küçük değilmiş.

Bu arada 1.5D AT ile yeni 1.8D AT motorların katalog degerlerini karşılaştırdım.. Güç bir miktar artarken 105 hb -> 116 hp tork aynı kalmış.  O zaman ne bekleriz, biraz hızlanmasını değil mi ? Yeni ve büyük motorla hızlanma 0.5 sn kötüye gitmiş, yakıt tüketimi artmıs, emisyon artmış. Bizim vergi sistemi ile zaten hayal oldu yeni dizel motor da nasıl bir yenilik gelmiş, hangi nokta daha iyiye gitmiş bu 1.5->1.8 artısı neden yapılmış vs vs. üzülmemek elde degil.

Abi göründüğü kadarıyla 1.5 dizeldende 1.8 dizeldende 1.6Hdi motor daha iyi   Keşke psa dizel kullansa mazda 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...