Jump to content

2019 Mazda 3


Can SAKA
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

     Mazda, 2010 yılında otomobilleri üzerinde yoğunlaşacakları tasarım dili olan ‘’Kodo-Soul of Motion Desing’’ felsefesini duyurdu ve bu tasarım dilini ilk kez üretim bandına koyan CX-5 ve Mazda 6’yı 2012 de tanıttı. Mazda, tasarımlarını sanat olarak adlandırılabilecek seviyeye getirirken otomobil tasarımlarını daha derin ve sofistike bir hale getiriyor.

     Koda tasarım dilinin yeni evrimi Japon estetiğinden ilhamla şıklığın yeni formunu hedeflemektedir. Bu yeniliği gerçek anlamda ilk ifade eden ise RX-Vision ve Vision Coupe Concept’di. Yeni Mazda 3 ise Koda tasarım dilini bu anlamda yollarla buluşturan ilk Mazda modeli.

     Yeni Mazda 3’de başka bir hedeflene öğe ise hatchback modelinin daha duyusal, sedanın ise daha elegant proporsiyonu ile dikkat çekmesiydi. Yani iki modelde aynı isimi paylaşsada tamamen farklı karakterleri taşımaktadırlar. (‘’Bu da belki hatchback modeli için özel bir versiyon geliceğine işarettir.’’)

     Yeni Mazda’ün iç tasarımı sürücü ve araba arasındaki bağlantıyı  güçlendirmek için ele alınmış. Mazda bunun çözümünü kokpitin yatay simetrisi ile kokpitteki her öğenin sürücü ile doğrudan yüzleştirilmesinde bulmuş. Ayrıca geliştirilmiş Koda tasarımı için yeni anahtar olan ‘’less is more’’ iç mekanda Mazda 3 için daha iyi bir ideal sunuyor. Bu bağlamda sürücünün en çok muhatap olduğu alanların dışındaki ögeleri basit tutmak sürücünün sürüşe daha konsantre ve duyarlı olmasınıda sağlıyor. Kökpitte tasarımın hedefi ‘’less is more’’ kavramının sadeliği ile estetiği birleştirmekti. Örnek olarak klima kontrol paneli ve yolcu tarafındaki klima çıkışlarının ön panele gömülmesi gösterilebilir.

     Orta konsolun yenilenen tasarımında kullanılan çift katmanlı kaplama teknolojisi ile lazer işlemeli siyah katman üzerine kaplanan ikinci şeffaf katmanla daha parlak siyah bir yüzey elde edilmiş. Sonuç olarak elde edilen malzeme Mazda 3’ün sportif yanına ve yüksek kalite algısına katkıda bulunmuş. İçeride kullanılan yeni greige (bej ve gri arası bir ton) rengi grinin soğuk tonlarını ve bejin yumuşaklığını kombine ederek içerideki atmosferin samimiyetini arttırır. Burgundy (kırmızı-bordo) rengi ise hatchback modeline özel olarak sunulmaktadır. Vites, hem otomatik hemde manuel şanzımanlı versiyonlarda biraz daha ileride ve yükseğe konumlandırılmış. Bunun sonucunda sürücünün elini daha kolay bir şekilde direksiyondan vitese götürmesi ve kontrol etmesi sağlanmış. Aynı zamanda konsoldaki kontroller öne kaydırılarak bardak tutucular vitesin önüne getirilerek orta konsol uzatılmış.

     Aktif Sürüş Ekranı ve gösterge ekranı, bilgileri daha basit bir şekilde sunmak için yeniden tasarlanmış. Ön paneldeki ekran artık 8.8 inç genişliğinde ve kullanımı daha basitleştirilmiş sezgisel bir kontrol sitemiyle kombine edilmiş.

     Kör noktaları minimize etmek için A sütünü şekli ve kalınlığı optimize edilmiş. Sütün şekli, sürücüyü rahatsız etmeyecek boyun ve göz hareketlerinin açıları hesaplanarak tasarlanmış.

     Silecekleri kontrol eden sistemler kötü hava koşullarında en iyi şartları sağmaları için elden geçirilmiş. Artık koşullara göre çalışma açılarını değiştirerek en iyi görüşü sağlıyorlar. Su püskürtme nozulları ise püskürtmeden hemen sonra temiz bir görüş sağlanması için sileceklere entegre edilmiş.

     Mazda Connect artık içerisinde otomobilin kullanım kılavuzunuda içeriyor. Herhangi bir uyarı verildiğinde orta ekrandaki bildirimle beraber uyarını aciliyet bilgisini sunarken, kullanım kılavuzunda uyarı ile ilgili bilgilerin ve alınılabilecek en uygun önlemlerin bulunduğu ekrana direk ulaşımı sağlıyor.

     Mazda, seslerin otomobil kabininde nasıl iletildiğine dair bir çalışma yaptı. Araştırmaların sonucunda seslerin daha iyi iletildiği köşelere bas hoparlörlerinin yerleştirilmesinin sesin yolculara daha kaliteli ve iyi şekilde iletilmesini sağladığı görülmüş. Orta ve yüksek frekanslı seslerin kalitesinin, yansıyan seslerden etkilenmemesi için hoparlörler cam kelebeklerine ve diğer hoparlörler sesin direk yolculara iletilebilceği kapı döşemelerinin üst kısımlarına yerleştirilmiştir.

     Standart ses sisteminde ön panelin köşelerinde 3L woofers, cam kelebeklerinde 2.5 cm squawker ve kapı döşemelerinin üstünde 8 cm squawker kullanılıyor. Toplam 8 hoparlör kullanılıyor ve 3 yollu olarak geçiyor. 12 hoparlörlü Bose® ses sistemi ile ön konsolda ortada konumlanan 8 cm’lik hoparlör, arkada 2 adet uydu hoparlör ve bir subwoofer ekleniyor. Aynı zamanda daha güçlü bas ve daha yüksek kaliteli ses deneyimi için ek özellikler sunuyor.

     Mazda’nın Jinba-ittai sürüş deneyimi felsefesi sürücüsü ve otomobil arasındaki bağı yeni Mazda 3’de daha da ileriye götürmeyi ve sürücüye güven hissini daha çok vermeyi hedefliyor. Mazda bunu başarmaya çalışırken insan merkezli tasarım felsefesi ile otomobil üretmeye kendini adamıştır. Bu çabalar Skyactiv teknolojisinin gelişimini de beraberinde getirir. Yeni Mazda 3 ile başlayarak insan merkezli otomobil tasarımda Mazda’nın amaçladığı hedef; Herhangi bir efor sarf etmeden otomobil sanki bedenin bir parçasıymış  gibi doğal hareketlerle  zahmetsizce sürüşün keyfini çıkarabilmek.

     Bu yeni teknolojiler yoğun araştırmalar sonucu sadece insan vücut hareketleri karakteristiklerine bakarak değil aynı zamanda duygusal tepkilerde araştırılarak sonuç alınmıştır. İnsan anatomisinin mekanik verimliliğini tasarımda arttırmaktan ziyade Mazda, sürüş deneyiminin sürücüde zaten var olan fiziksel becerilerini kullanmaya itiyor. Bütün bu gelişmeleri organik bir bütünlük olarak gören Mazda otomobilde temel olarak olan -hızlanma, dönme ve durma- eylemlerini sürücüye doğal hissettiriyor.

     Yeni 3, Mazda’nın yeni Skyactiv-X dahil olmak üzere en son jenerasyon Skyactiv motorlarından gücünü alıyor ve aynı zamanda Skyavtic-Vehicle Architecture yapısı benimsemiştir. Mazda’nın insan merkezli tasarım felsefesine dayanan sürüş dinamiğine yeni bir heyecan ekleyen yapı, yeni nesil Mazda sürüş keyifinin başladığının habercisi.

     Mazda 3’de opsiyon olarak sunulacak olan i-Activ AWD, G-Vectoring Plus ile uyum içerisinde çalışarak sürüş keyfini ve yeni 3’ün kabiliyetlerini bir üst seviyeye çıkaracak özelliklerden bir tanesi.

     Yeni Mazda 3 yeni güvenlik sistemleri ile beraber geliyor. Bunlardan birisi her Mazda 3 de standart olarak sunulucak olan sürücü diz hava yastığı. Bir diğeri ise sürücüyü gerçek anlamıyla izleyen bir sistem. Sistemin detaylarına gelirsek adı Driver Monitoring System Türkçe’si ile sürücüyü gözetleyen bir sistem yeni Mazda 3’lerde sürüş güvenliği arttırmak amacıyla bir adet kızılötesi kamera ve bir adet kızılötesi LED kullanarak sürücünün göz kapaklarının açıklığını, ne kadar sıklıkla açıp kapandığını ayrıca ağız ve yüz hareketlerini kontrol eder. Aynı zamanda görüş hattını ve göz hareketlerini izler ve herhangi bir tehlikeli bir durum öngördüğünde sürücünün bunun farkına varmasını sağlamak için akıllı fren desteği sistemininde verileri ile sürücüyü sesli olarak uyarır.

     Sonuç olarak 2019 Mazda 3 için tanıtımda söylenevleri ve vaat edilenleri göz önüne alırsak gerçekten beklentiler yüksek. Şu ana kadar yapılan test sürüşlerine de bakılırsa bizleri akıllarda kalıcak yeni nesil bir 3 bekliyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...