Jump to content

RX-8’e 2JZ Motor Değişikliği


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Geçenlerde wheelers dealers isimli programı izlerken coilover amortisör sistemleri ile ağırlık dengesinin ayarlandığını gördüm. Belki bu şekilde swap işlemlerinden sonra da yapılıyordur. 100-200 kilo normal yol sürücüleri için pek bir değişiklik hissettirmez ama piste çıkan adam için fark edilir bir değişim olabilir. 

5 dakika önce, Revivo73 :

@Zealot   Tek sorun ağırlık merkezinin bozulması değil. 2JZ aynı zamanda cok büyük. Wankel motorun hemen yanında ABS, DSC sistemleri var, onların da yerini değiştirmek zorunda kalabilirler. Bu arada benim bagaja yedek lastik dahi koymuyorum. Kabin içinde de ne torpido gözü ne de orta konsolda hareketli hiçbir parça olmaz. Sadece kol yaslama yerine telefonu koyup kapağını kaparım. Güvenlik :)

hocam sen benim bagajı görsen kaçarsın büyük ihtimal :D düzenli ve kutulu bir şekilde bir sürü malzeme var. hatta çoğunlukla branda da bagajda duruyor :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13.03.2019 at 17:39, Revivo73 :

@SweepeR   RX-8 eski spor motosikletim gibi, üstünde hiçbir eşya yok. Yedek lastik için aparat olsa onu koyarım aslında fakat o aparatı almaya param yok :(

O aparat dolar fırlamasından önce 300-400 TL civarıydı, şimdi 600-700 TL civarındadır. Ben ilk gördüğümde almak lazım diyip sonra ne gerek var diye vazgeçmiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

4. ve 5. video da yayınlandı. Japonya’dan body kit geldi. Elektrik konusu sanırım emre diye biri tarafından tasarlanıyor. Motoru ayrı bi ecu, geri kalanı aracın kendi ecu’su yönetecek deniyor. Sanırım by pass gibi bir şey. 
 

benim bir merakım da aracın plası ve muayenesi. Bu araç nasıl geçecek muayeneden. Dış ve kabin haricinde rx8 ile pek ilgisi kalmadı :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Aracı yürütmüşler. En son 0,8-1 bar arası turbo basıncı vermişler. Geliştirmeye devam ediyorlar. Gerçekten emek verilen bir proje. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2JZ, 4G63 ve geçenlerde yine Türkiye de 1.8 T bir motor ile yürütenler var. Rodaj süreleri uzun ve halen o motorların hakkını vererek yardıra yardıra gazlayanı göremedik. Umarım istedikleri sonuçlara en kısa zamanda ulaşırlar, zira bekleyen çok kişi var. Motorları bittiğinde swap yapmak istiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28.08.2020 at 11:52, zoptrik :

Evet, ilk 2JZ lerden biri, son sahibinde 7-8 ay kalmış. Grupta yazışmıştık, ama muhtemelen çok yazışma olduğundan kaçırmışsındır. Swap layan Ramazan Usta, malesef bu aracın da yollarda estiğini göremedik. Alan kişi ya hiç rolling e çıkmadı ya da elinde birçok araç olduğundan rx8 e pek ısınamadı. Zaten satmasının sebebi de birçok swaplı aracı olmasıymış. 7-8 ay önce sahibindendeki fiyatı 160-170 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam. Genel fiyat artışlarından etkilenmiştir.

Rx8 e yapılan swapların halen mantıklı olduğuna inanamıyorum, mesela bu aracın dengesi ile oem bir rx8 r3 ün dengesi arasında dağlar kadar fark vardır. Aynı hızda girecekleri bir virajda sonuç çok belli. Öte yandan swap yaptıranların çoğunluğu zaten sadece rolling için yaptırıyor. Ama nedense her swap işine girişen rx8 in motoru pahalı olduğundan (s1 35-40 bin , s2 65-70 bin) ve yine her an kırılma ihtimalinden korktuklarından swap yaptıklarını söylüyorlar. İyi bir swap zaten bu günün Türkiye sinde 100 - 150 den aşağıya yapılamaz. Eğer rx in motoruna iyi bakarsan zaten o aradaki farkı benzine 10 sene yetirirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Merhaba Herkese Selamlar

Mazda Forumunda Bir Kac Topic Actim Fakat Cok Aktif Degildi, Bu Konuya İlgili Olmaniz Dikkatimi Cekti, Merak Ettiginiz Konular Var İse Sizlerle Bilgi Paylasabilecegimi Saniyorum, 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.12.2020 at 11:05, MMPower :

Merhaba Herkese Selamlar

Mazda Forumunda Bir Kac Topic Actim Fakat Cok Aktif Degildi, Bu Konuya İlgili Olmaniz Dikkatimi Cekti, Merak Ettiginiz Konular Var İse Sizlerle Bilgi Paylasabilecegimi Saniyorum, 

Merhaba, selam hoşgeldiniz

abs yi çözmüşsünüz,   nasıl yaptınız çok merak ediyorum.  Tebrikler ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.12.2020 at 11:05, MMPower :

Merhaba Herkese Selamlar

Mazda Forumunda Bir Kac Topic Actim Fakat Cok Aktif Degildi, Bu Konuya İlgili Olmaniz Dikkatimi Cekti, Merak Ettiginiz Konular Var İse Sizlerle Bilgi Paylasabilecegimi Saniyorum, 

selamlar, hoşgeldiniz. sizin projeyi grubumuzda takip ediyoruz. güzel ve kaliteli parçalarla işleme devam ediyorsunuz. işlemler tam olarak sonuçlandı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.12.2020 at 11:05, MMPower :

Merhaba Herkese Selamlar

Mazda Forumunda Bir Kac Topic Actim Fakat Cok Aktif Degildi, Bu Konuya İlgili Olmaniz Dikkatimi Cekti, Merak Ettiginiz Konular Var İse Sizlerle Bilgi Paylasabilecegimi Saniyorum, 

0-400m ölçüm yaptınız mı? Şu ana kadar yapılan işlemlerin listesi var mı, nasıl bir porting yapıldı motora, cont. kaç bar basıyor? teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28.12.2020 at 22:59, Zealot :

Merhaba, selam hoşgeldiniz

abs yi çözmüşsünüz,   nasıl yaptınız çok merak ediyorum.  Tebrikler ederim

Evet Tabi Uzun Suren Yıllar ve AR-GE Aşamasından Sonra Ben Projelndirdiğim Işe ve Ekipmanlarla Başladım Ama Gel Görki Mazda CAN Bus Systemi Bir Çok Beyin vb Parçalarla Bilgi Alış Verişi Ile Çalışmalta, Mazda'nın Orjinalde Kullandığı Bir Çoğu Mekanik Parçayı Kullanmadığım İçin Bazı Sorunlarla Karşılaştık Tabiki Bunlardan Biride Elektrikli Direksiyon'du ABS Beyni Direksiyon Açı Sensoru ECU Beyni Gibi Parçalardan Belirli Değerleri Okuyarak Çalıştığı Için, Bunu Çalıştırmak Orjnal Beyni Iptal Edilmiş Arabada Ciddi Zorladı Teknik Olarak Anlatım Çok Uzun Surer ve Bu Aşamaları Birazda İşinde Profesyonel Ustaların Halledemeyip Arabayı Elime Alıp Kendim Halletmem Biraz Yordu,

30.12.2020 at 11:03, SweepeR :

selamlar, hoşgeldiniz. sizin projeyi grubumuzda takip ediyoruz. güzel ve kaliteli parçalarla işleme devam ediyorsunuz. işlemler tam olarak sonuçlandı mı?

Teşekkür Ederim Ilgınız Için, Projemiz Hız kesmeden Devam Ediyor, Mekanik İşlemleri Tamamen Dün Bitti Ilk Aşamamız 1 bar Pompa Benzini Ile Olan Ayarınıda Istediğimiz Gibi Yaptık,  Şuan Japonyada Özel Olarak Üretilen Jantlarımız ve Yere Tutnabilmek İçin Iyi Hesaplarla Sipariş Ettiğimiz Lastikleri Birleştirdik, Neden; Japonyadan Sipariş Ettiğimiz Wide Body Kitin Dodiklerini Lastkle Örtüşeceği Ayarlarını Yapabilmek İçin, Şuanda Yapım Aşaması Serinin 10. Bölümleri İçin Hazır Olan Goruntulerı Sizlerle Paylaşmak Isterdim Fakat YouTube'da Yayınlanmadan Paylaşamıyorum, Umarım Sesini Tam Anlamıyla (OEM Jant Lastikle) Yola Tutunuşunu Izlemek İsterdiniz. , Bitirmemiz Gereken Aşama Body Kit Dış Livery Design Tasarımın Tam Anlamıyla Bitirilmesi Sanırım 1.5-2 Ay Sonuna Gelmiş Olacağız.

30.12.2020 at 21:20, Leanback :

0-400m ölçüm yaptınız mı? Şu ana kadar yapılan işlemlerin listesi var mı, nasıl bir porting yapıldı motora, cont. kaç bar basıyor? teşekkürler.

Ayarları Yaparken Ölçün Cihazı Takmadık,  Aracın Tüm Modifikasyon Listesi Tabkide Var, Fakat Benim 2JZ Motor İçi Parçalarının Listesi Hayli Uzun Bir Listeden Oluşuyor, Ülkemizde Şuan Sanırım 4 Adet 2JZ Swaplı Araç Var, Fakat Bizim Projemizdeki Herşey Farklı, Elektronik Olarak Hepsi Orjinal Motor İçin ECU Tesisatı Ile Çalıştırken Bizim Projemizde Tamamen Iptal Edilerek Arabanın Tüm Fonksiyonları Çalışır Vaziyette (Elektrikli Direksiyon Haric) 2JZ Swaplanmış Dünyanın Bir Çok Farklı Ulkelerindeki Yapılan Araçlara Bakın OEM Manifoltla Hazırlanmış Setup'lar ve Kuçuk Turbolar Gorursunuz, Namazda RX8JZ Projesinde 1.000Hp Tam Anlamıyla Hazırlanmış Turbo Emme Manifoldu ATI Damperinden. Dereceli Egzantriğine Şanzıman'ından TwinPlate Baskı Balatasına Ve Çok Iyi Hesaplanmış Bir Kuyruk Ölçüsüne Sahiptir.

Aracımı Tamamen Cadde Kullanımı İçin ve Kozmetiğine Çok Dikket Ederek Araçlar Hazırlamaya Çalışıyorum, 
Şuanda 1 Bar Pompa Benzini Nihai Ayarını Bitirdik. Araca Önceki Videolardada Bahsettiğim "R" Modu Tuşu Ile 2.MAP Yazılımında E50 Alkol ve 2.1 Bar Basınçla Daha Önce Motoru Kullandığım Aracımda Aldığım Aynı Gücü Alacağım.

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araba konusunda böyle uzlanlaşmış kişiler bence okul açsın. Mesleki eğitim dersi versin. Sanayiler kan ağlıyor :)

takipteyiz Mustafa bey

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@MMPower Mustafa Başkan heryerde karşıma çıkıyorsun , projeye destek veren Mazda herter’ide unutma , asalet ben 

 

2007 yılında @MMPower mustafa abi ile Wankel greddy turbo kit çalışması yapmıştık 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, tansu87 :

Araba konusunda böyle uzlanlaşmış kişiler bence okul açsın. Mesleki eğitim dersi versin. Sanayiler kan ağlıyor :)

takipteyiz Mustafa bey

Tabi Eğitm Şart  Keşke Buna Benzer Dallarda Makine Muhendisliği Belirli Çalışmalar ve Branşlar Verebilse Bayağı Bir Sanayide Çıraklık Okulu Bitirenler ,Kalfalık , Ustalık Bitirenler Daha Donanumlı Kişiler Olup Sanayii'deki Çıtayı Cok Ciddi Yerlere Taşıyabilirler.

15 saat önce, dr_azoom :

@MMPower Mustafa Başkan heryerde karşıma çıkıyorsun , projeye destek veren Mazda herter’ide unutma , asalet ben 

 

2007 yılında @MMPower mustafa abi ile Wankel greddy turbo kit çalışması yapmıştık 

Vaay Başkan Merhaba Sendemi Buradaydın, Senin Guler Yuzun Senin Ilgini Nasıl Yok Sayarız Sağol Varol Son Sanayi Kafası Videosunda Hediyelerin İçin Teşekkürümü Ilettim.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, MMPower :

Tabi Eğitm Şart  Keşke Buna Benzer Dallarda Makine Muhendisliği Belirli Çalışmalar ve Branşlar Verebilse Bayağı Bir Sanayide Çıraklık Okulu Bitirenler ,Kalfalık , Ustalık Bitirenler Daha Donanumlı Kişiler Olup Sanayii'deki Çıtayı Cok Ciddi Yerlere Taşıyabilirler.

Vaay Başkan Merhaba Sendemi Buradaydın, Senin Guler Yuzun Senin Ilgini Nasıl Yok Sayarız Sağol Varol Son Sanayi Kafası Videosunda Hediyelerin İçin Teşekkürümü Ilettim.

 

 


büyük keyifle izledim abi , sağolasın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...