Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Kalorifer Radyatörü/Peteği Değişimi


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aslında tam olarak değişim sayılmaz. Şu an için sadece yerinden söktüm. Köpük testiyle deliğin yerini buldum, radyatörcü arkadaş telefonda, %90 tamiri mümkün basit bir şey olduğunu soyledi. O da havayla test yapacak.

Asıl konu;

1) 1. nesil 3'lerde farklı bir petek kullanılmış. Sormadan söyleyeyim, focus 2 ile aynı ürün.

Mazda OEM no: BP4K61A10

2) 2. nesil 3'lerde kullanılan parça farklı.

OEM no: BBM461A10

3) Peteği çıkartmak için komple ön panelin sökülmesi gerektiğini, aracın en az 1 gün yatması gerektiğini  söyleyen sözüm ona elektrikçi! ustamsılar var.

İş yerinde ki teknik servis arkadaşla tam yarım saatte, hiç bir yeri kırıp dökmeden, ön konsolu tamamen indirmeden radyatörü söktük. Motordan gelen giriş, çıkış devirdaim hortumlarını araya çelik boru atarak birbirine bağladık. Radyatörü yerine takana kadar sıcak havam olmayacak ama motorun susuz kalıp, hararet yapıp, conta yakmasından iyidir yinede. 

Olayı da şöyle farkettim; Sabah is yerine gelene kadar 10 km'lik mesafede camların bugusu hiç geçmedi. İs yerinde kaputu açtım ve yaklaşık 200-250 ml antifrizin genleşme kabında olmadığı farkettim. Motorun etrafında herhangi bir ıslaklık olmadığı için aracın altını kontrol ettim ve bingo. Tam olarak yolcu koltuğunun altından damlaları gördüm. İç kısım yolcu tarafı alt döşeme de  ıslaktı.

Velhasıl sorunu şimdilik hallettik ve aracı geri topladık. Radyatorcuden gelecek habere göre işlem yapacağım. 

Bir kaç resim.

 

IMG_20190306_165405.jpg

IMG_20190306_165550.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...