Jump to content

2019 Sonata


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Daralan ülke otomotiv sektörümüzde pek satış şansları veya bizlerin alış imkanı olmayacağı için Türkiye'ye gelmez herhalde. Daha fazla i20 yakışır bizlere 

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bize gelmesi mümkün değil. 2.0lt altı motoru olmayacak olması bir yana, Mondeo dahil D sınıfı bütün araçlar (Passat harici) pazardan çekildi. Avrupada talep de yok zaten, birde bunlar Amerikan pazar regülasyonlarına göre üretilen araçlar. Sadece bize değil bir çok ülkeye gitmiyor. 

Zamanında İ40 diye bir araç yapmışlardı Avrupaya satmak için, TR'ye de geldi, 1 sene satışta kalıp çektiler. Artık sadece Amerikan pazarına sedan yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

9 dakika önce, Leanback :

Bize gelmesi mümkün değil. 2.0lt altı motoru olmayacak olması bir yana, Mondeo dahil D sınıfı bütün araçlar (Passat harici) pazardan çekildi. Avrupada talep de yok zaten, birde bunlar Amerikan pazar regülasyonlarına göre üretilen araçlar. Sadece bize değil bir çok ülkeye gitmiyor. 

Zamanında İ40 diye bir araç yapmışlardı Avrupaya satmak için, TR'ye de geldi, 1 sene satışta kalıp çektiler. Artık sadece Amerikan pazarına sedan yapıyorlar.

ne binecek insanlar artık? hadi bizi geçtim, avrupa ne binecek? küçük arabalara mahkum mu kalacağız?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, tansu87 :

 

ne binecek insanlar artık? hadi bizi geçtim, avrupa ne binecek? küçük arabalara mahkum mu kalacağız?

SUV tabiki. Bütün avrupa Suv'ye geçiyor, eskiden Avensis'i, Accord'u olan adamlar Cx5'lere geçiyor, CRV'lere geçiyor, geçtiler bile. Mondeo'nun yerini Kuga aldı, Renault o kadar Talisman yaptı, satmıyor araba, İnsignia GS'de öyle. Bir daha da yapmayacaklar artık son nesiller bunlar. VW grubun bir senede çıkardığı birbirinini kopyası Suv bozması araçları farketmediniz mi? Tiguan, Kodiaq, Ateca, Karoq, Kamiq, T-roc, T-cross, Tarraco, Q3. Artık ne isim saçmalayacaklarını şaşırdılar. Hepsi aynı altyapılı, farklı logolu araçlar, 1 sene içinde çıktı hepsi :)

Suv sevmeyen, kaliteli iyi bir sedan isteyen adam için tek tutulan otomobil kaldı, Passat. Peugeot 508 çok iyi bir otomobil ama bizim ülkeye gelişi belirsiz. Avrupada da 3008, 5008 10 katlıyor 508'i satışta. Bizim ülkeye gelse, 3 serisi C serisi varken, Passat varken kim alır, kim verir Peugeot'a parayı belirsiz. malum önce logoya sonra otomobile bakıyoruz. Bunun harici Superb var, o da Passatın bir benzeri büyüğü zaten. Superb mantıklı otomobil aslında. 

C sınıfı için de aynı durum söz konusu, Koreli hb'ler noldu? Bitti gitti hepsi saman alevi gibi, ne Ceed kaldı, ne İ30. Astra, Focus bile satmıyor artık, hepsinin Suv'si iyi satıyor ama. Standart form Suv haline geliyor, diğer yere yakın klasik modeller alternatif olmaya başlıyor diğer bir konuda yazdığım gibi.

Yani gelecek yıllar Suv istemeyen müşteri için zor olacak. Bir şekilde market seni oraya yöneltmeye çalışıyor, zira üretici için asıl kârlılık orada. Adam kökende yükseltmiş Golf olan Tiguan'ı Passat ile aynı paraya satıyor. Showroomda iki araç yanyana, daha içine oturunca Passatın kalite farkını görüyorsun, sürüşe geçince farkını görüyorsun, daha bir özenilmiş olduğunu görüyorsun ama daha düşük fiyata malettiği Tiguana Passatın parasını isteyebiliyor adam, talep de var. Araç başına ettiği kâr net daha yüksek ve bu çok kıymetli birşey üreticinin kârlılığı açısından. Bütün markalar için geçerli bu. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Leanback :

SUV tabiki. Bütün avrupa Suv'ye geçiyor, eskiden Avensis'i, Accord'u olan adamlar Cx5'lere geçiyor, CRV'lere geçiyor, geçtiler bile. Mondeo'nun yerini Kuga aldı, Renault o kadar Talisman yaptı, satmıyor araba, İnsignia GS'de öyle. Bir daha da yapmayacaklar artık son nesiller bunlar. VW grubun bir senede çıkardığı birbirinini kopyası Suv bozması araçları farketmediniz mi? Tiguan, Kodiaq, Ateca, Karoq, Kamiq, T-roc, T-cross, Tarraco, Q3. Artık ne isim saçmalayacaklarını şaşırdılar. Hepsi aynı altyapılı, farklı logolu araçlar, 1 sene içinde çıktı hepsi :)

Suv sevmeyen, kaliteli iyi bir sedan isteyen adam için tek tutulan otomobil kaldı, Passat. Peugeot 508 çok iyi bir otomobil ama bizim ülkeye gelişi belirsiz. Avrupada da 3008, 5008 10 katlıyor 508'i satışta. Bizim ülkeye gelse, 3 serisi C serisi varken, Passat varken kim alır, kim verir Peugeot'a parayı belirsiz. malum önce logoya sonra otomobile bakıyoruz. Bunun harici Superb var, o da Passatın bir benzeri büyüğü zaten. Superb mantıklı otomobil aslında. 

C sınıfı için de aynı durum söz konusu, Koreli hb'ler noldu? Bitti gitti hepsi saman alevi gibi, ne Ceed kaldı, ne İ30. Astra, Focus bile satmıyor artık, hepsinin Suv'si iyi satıyor ama. Standart form Suv haline geliyor, diğer yere yakın klasik modeller alternatif olmaya başlıyor diğer bir konuda yazdığım gibi.

Yani gelecek yıllar Suv istemeyen müşteri için zor olacak. Bir şekilde market seni oraya yöneltmeye çalışıyor, zira üretici için asıl kârlılık orada. Adam kökende yükseltmiş Golf olan Tiguan'ı Passat ile aynı paraya satıyor. Showroomda iki araç yanyana, daha içine oturunca Passatın kalite farkını görüyorsun, sürüşe geçince farkını görüyorsun, daha bir özenilmiş olduğunu görüyorsun ama daha düşük fiyata malettiği Tiguana Passatın parasını isteyebiliyor adam, talep de var. Araç başına ettiği kâr net daha yüksek ve bu çok kıymetli birşey üreticinin kârlılığı açısından. Bütün markalar için geçerli bu. 

büyük lastikli yüksek b-c segment araçların suratına bakmam. insanlar mı sıkıntılı yoksa bende mi var sıkıntı çözemedim. gider 2012 sonata alırım yine almam o cip çakması araçları

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

büyük lastikli yüksek b-c segment araçların suratına bakmam. insanlar mı sıkıntılı yoksa bende mi var sıkıntı çözemedim. gider 2012 sonata alırım yine almam o cip çakması araçları

Valla Suv işi bir yana insanlar sürücüsüz otomobil peşinde. Herkes 4 gözle bekliyor "otomobil kullanmamayı". Daha doğrusu otomobil meraklısı olmayan, sadece ulaşım isteyen insanlar diyelim. Ne var ki bu insanlar pazarın %80'inden fazlasını oluşturuyor, para da buradan geldiği için pazar da bu insanların beklentilerine göre şekilleniyor. Yerden yüksek, görüş açısı güzel, iniş binişi rahat, ferah ama sürüşü binek modeline göre kötü Suv'ler de bu düzene geçişin ilk ayaklarından biri. 

Şuraya gelicem, yolun çoğunu kendi kendine giden, dönen, fren yapan, direksiyonuna dokunmadığın, dur-kalk asisti olan, yani insanı direksiyon arkasında pek bir fonksiyonu olmayan et yığınına dönüştüren arabanın yüksek-düşük, Suv-sedan-HB, sürüşünün iyi kötü, hatta ne olup olmadığının bence bir önemi yok. Eğer eski otomobillere merak salmayacaksanız gelecekte araç Suv imiş, sedanmış sizi de pek enterese edeceğini sanmam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai markasinin bence Türkiye'de satilan en iyi modeli Elantra'dir.  Kompakt siniftaki (Mazda 3, Honda Civic, vs) bu araç rakiplerinden biraz daha uygun bir fiyat etiketine sahiptir.  Ancak, eksik tarafi donanim seviyesi yetersizligidir.  Ben 2017 senesinde benzinli ve en üst donanima sahip bir Elantra baktim ama bayii bana üst donanim seviyesinin sadece dizel motorda oldugunu söyledi.  Öyle olunca da vazgeçtim.  Sanirim bu Türkiye'de kronik bir sorun.  Bence her motorda her donanim seviyesi olmasi gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Konu 2020 Hyundai Sonata ama salt bunun için yeni bir baslik açmak istemedim.  Fotograf sevenler için bol bol fotograf var (43+ adet).

https://www.msn.com/en-us/autos/autos-passenger/2020-hyundai-sonata-design-we-dive-deep-on-the-sonatas-radical-new-look/ar-AAIywEo?ocid=spartandhp#image=AAIzgMb|01

Tamam anladim.  Bu araç ülkemize gelmez bile diyeceksiniz ama bu ona bakmamizi engellemez.  🙂

Nedense bence 5 para etmez Benz'ler Türkiye'ye geliyor ve satiliyor ama bu mütevazi Sonata gelmiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Konu 2020 Hyundai Sonata ama salt bunun için yeni bir baslik açmak istemedim.  Fotograf sevenler için bol bol fotograf var (43+ adet).

https://www.msn.com/en-us/autos/autos-passenger/2020-hyundai-sonata-design-we-dive-deep-on-the-sonatas-radical-new-look/ar-AAIywEo?ocid=spartandhp#image=AAIzgMb|01

Tamam anladim.  Bu araç ülkemize gelmez bile diyeceksiniz ama bu ona bakmamizi engellemez.  🙂

Nedense bence 5 para etmez Benz'ler Türkiye'ye geliyor ve satiliyor ama bu mütevazi Sonata gelmiyor.

Dış tasarımda bir gariplik var. Ne d segment ne spor otomobil. Böyle garip bir şey olmuş gibi geldi bana. İçi de çok hoşuma gitmedi. Fazla karışık göz goruyor. Ama arka koltuk diz mesafesi çok iyiymiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomobil teknolojisinde mevcut ne varsa ama ne varsa koymuşlar arabaya, bu haliyle s class, 7 serisi falan yalan olmuş gibi görünüyor.

takside falan elantra'lara binince bayağı konforlu geliyor bizim araçlardan sonra, bunu düşünemiyorum bile.  tipi tarzı da bana oldukça güzel geldi, severim böyle şeyleri şahsen.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...