Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Lastik Basınç Sensörü Arızası


Omericsson
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

TPMS sistemini direksiyon kolonunun sol tarafindaki TPMS dügmesini kullanarak resetlediniz mi?  Ne oldu?  Daha dogrusu, önce lastik havalarini tamamlayip ardindan TPMS resetlemek gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam benim araç 2.nesil MAZDA 3 impressive bahsettiğiniz tuşu bulamadım yaklaşık 15 gündür internette aramadığım bakmadığım video site vs kalmadı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.6 volt biraz kritik bir değer değil mi? pili değiştirdiniz mi? 

11 dakika önce, Omericsson :

Hocam benim araç 2.nesil MAZDA 3 impressive bahsettiğiniz tuşu bulamadım yaklaşık 15 gündür internette aramadığım bakmadığım video site vs kalmadı 

2. Nesil mazda3'te bahsedilen tuş yok, reset işlemini serviste cihazla yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sensörü janta yapıştırmak büyük talihsizlik olmuş. Ben bir ara telle sabitlemistim, balans tutmayinca, sibop kiti gelene kadar normal sibopla kullandım.

Dün kisliklari değiştirirken, insan görünümlü bir azman sağdaki sibobu eline aldı. 2 tane yedek olduğu için neyse dedim.

Durum sanki kırmızı yuvarlak içerisindeki lastik basıncını okuyan kısımla ilgili gibi geldi, çukura düşünce lastikle jant arasında kalıp zarar görmüş olabilir mi?

Değişim şart gibi, hayırlısı olsun.

Takipteyim.

IMG_20190405_165119.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.6 v iyi bir değer resim de gösterdiğiniz yerde sıkıntı yok bakalım bu işi çözünce herkese faydalı bir bilgi vereceğim serviste olsada olmasada 350 tl istiyor bence bu iş daha uygun rakamlara olur belki de sıfır masrafla bitireceğiz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En kotu ihtimal sensor değişir, o da 29.17 USDye hallolur. 

Programlama isteyeceğini de zannetmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani inşallah bir değişiklik vs yapmadan iş biter beni üzen Mazda’nın bu işi kullanıcı tarafından yapılmasına izin vermemesi servis anladığım kadarıyla kapıdan içeri girince 350 yi istiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

merhabalar,

Benimde bu sensörlerle başım dertte. 2 sene önce lastiği kışlıklarla değişirken sensörün metal kısmına zarar verdiler bende daha önce forumdan bir arkadaşın yaptığı gibi lastiğin içine yapıştırdım ikaz ışığı söndü. bir diğer sensörü de yine lastikçi bir arkadaşımız sökerken yine metal kısmını kırdı. Bende çekik gözlü amcaların sitesinden metal kısımlarını satın aldım taktım ama ikaz ışığı sönmedi. Şimdi sorun şu servis 2 adet sensöre 500 TL fiyat istiyor Ali amcada 4 adet sensör 184 TL sanırım onlardan alacağım. Sizlere sormak istediğim 2010 model kuzuma 433 MHz mi ? 315 MHz mi almalıyım? Sonrasında programlama gerekir mi? 

saygılarımla,

sağlıcakla kalın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Sıralama nasıl? Benim hatırladığım 

1-sol ön

2-sağ ön

3-sol arka

4-sağ arka

ama bir çok internet sitesinde radyo frekanslı sensörler için 

3-sağ arka

4-sol arka demiş. 
 

benim uyarı ışığı yanıp sönüyor. Onu bulmaya çalışıyorum. Gerçi forscanda 2 ve 3’te hata gösteriyor ama. Bi kontrol ettirecem karıştı mı diye. 
 

bu arada sensör üstlerinde beyaz kalemle numaraları yazılmış. Bunu kim yazmış acaba, ilk lastik değişimi serviste olmuş. Fabrikada yazılmış olabilir mi? Yoksa servis mi yazmıştır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.

Problem şu. 80km hızla giderken 15 dk sonra ikaz lambası yanıp sönüyor. Sonra sabit yanıyor. Sonra sönüyor. 10dk sonra yine aynı şeyler oluyor. Hatayı okuyunca bunu gösteriyor  Sensör değerine bakınca da böyle  sensörlerde bozukluk var diyebilir miyiz? Sensöe değerleri düşük hızda hata lambası vermiyorken alındı  

 

 

CCAE1E14-598C-406D-A96D-22A92831B2DC.jpeg

CEB629BE-457A-456B-90EE-6EC28EAD70B5.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün benzinliğe gittim pompaya yanaştım. Forscan açıkken tek tek lastiklerin havasını 10psi’ye indirdim. Sensörler çalışıyor. Çünkü hepsinde havayı indirir indirmez ekranda gördüm. 

 

sonuç olarak 2 numara sol arkaya, 4 numara sağ öne takılmış. Sanırım karışıklık buradan kaynaklanıyordu. Lastikleri yer değiştirdim ama uzun yola çıkamadan test edemiyorum. Hafta sonu ederim artık. Umarım 3-4 sıralaması sağ arka-sol arka şeklindedir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

Sıralamanın o hata ile bir ilgisi yok. Benim jantlar her yaz her kış yer değiştirir. Hangisi nereye gider bilmiyorum. İdlerin IC deki karşılıklarını sibop yanlarına yazdım. Şuan 1 sol ön 2 sol arka. Bi önceki değişimde sıralama farklıydı.  Sensörler id leri ile okunuyor. İdler yer değişti diye hata verme prosedürü yok. Pil zayıflığı nedeniyle anlık hataya geçiyor olabilir. Elinde imkan varken ekrana hata menüsünü de ekle. Sensör errors diye her sensör için bi kısım var. Basınç, sıcaklık veya pil ile ilgili bir hata verirse hangi sensör olduğunu görürsün o an. Ayrıca pil için de okuma var ama zayıf veya iyi olarak iki birim şeklinde veriyor. O an zayıf algılamaz ise hepsinde normal vereceği için oradan değer alman zor. 

İlave olarak o değerleri de ekranda tutarsan hangi sensörün hangi durumdan hata verdiğini görürsün. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, ibrasoft :

@tansu87

Sıralamanın o hata ile bir ilgisi yok. Benim jantlar her yaz her kış yer değiştirir. Hangisi nereye gider bilmiyorum. İdlerin IC deki karşılıklarını sibop yanlarına yazdım. Şuan 1 sol ön 2 sol arka. Bi önceki değişimde sıralama farklıydı.  Sensörler id leri ile okunuyor. İdler yer değişti diye hata verme prosedürü yok. Pil zayıflığı nedeniyle anlık hataya geçiyor olabilir. Elinde imkan varken ekrana hata menüsünü de ekle. Sensör errors diye her sensör için bi kısım var. Basınç, sıcaklık veya pil ile ilgili bir hata verirse hangi sensör olduğunu görürsün o an. Ayrıca pil için de okuma var ama zayıf veya iyi olarak iki birim şeklinde veriyor. O an zayıf algılamaz ise hepsinde normal vereceği için oradan değer alman zor. 

İlave olarak o değerleri de ekranda tutarsan hangi sensörün hangi durumdan hata verdiğini görürsün. 

ama benim sensörler boya ile yazı yazılmış. 1-2-3-4 diye yazılmış sensör üstlerine. kim yazmış bilmiyorum. lastik değişiminde görmüştüm. servis bakımlı araçtı. lastikleri serviste değişmişler 2016da. eğer yerleri önemli olmasa servis neden yazsın ki? benim duyduğuma göre radyo frekansları aracılığıyla konum belli oluyormuş. neyse. önemli değil. 

sorun uzun yolda ibrahim. yani saatlerce şehir içinde dolaşayım, asla uyarı vermiyor. ne zaman uzun yola çıksam sürekli yanıp sönme sabit yanma sönme ve tekrar yanıp sönme döngüsüne giriyor. ama bugün aracı 1 saat trafikte sürdükten sonra çektim pompaya ve sırayla indirdim havaları. anlık forscandan izledim. havasını indirdiğim lastiğin sensörü hemen güncel olarak ekranda gösterdi düşük basıncı.  araba içinde de uyarı verdi. pili bitse bunu yapar mıydı?

şimdi seninkine de bakacağım. hangisi abi pil hatası veya başka bir şey hatası? uyarı verdiği an bunlara mı bakayım. söyler mi derdini?

 

 

 

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

Err p olan basınç hata okuması.

Err t olan sıcaklık hata okuması.

Hata var veya yok diye. Değerleri basınç değeri ve sıcaklık değerinden görürsün. Pwr yazan da pil gücü. 

Tüm okumaları tüm sensörler için açıp hata verdiği şartları görebildiğin teste çıkacaksın. Hata anında hangi sensörün, neden hata verdiğini görürsün. Numara yazmaları çok önemli değil. Belki senden önce de benzer sorun oldu hangi sensör hata verdiğini görmek için yazdılar. Ben son yazlık kışlık değişiminde jantları ön arka yaptırdım ki daha önce de jantın değişim ve çaprazlamalar yapıldı yansa yanardı arıza ışığı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, ibrasoft :

@tansu87

Err p olan basınç hata okuması.

Err t olan sıcaklık hata okuması.

Hata var veya yok diye. Değerleri basınç değeri ve sıcaklık değerinden görürsün. Pwr yazan da pil gücü. 

Tüm okumaları tüm sensörler için açıp hata verdiği şartları görebildiğin teste çıkacaksın. Hata anında hangi sensörün, neden hata verdiğini görürsün. Numara yazmaları çok önemli değil. Belki senden önce de benzer sorun oldu hangi sensör hata verdiğini görmek için yazdılar. Ben son yazlık kışlık değişiminde jantları ön arka yaptırdım ki daha önce de jantın değişim ve çaprazlamalar yapıldı yansa yanardı arıza ışığı. 

tamamdır. iş kolaylaştı o zaman. hata verdiği an tüm sensörler için açayım bu göstergeleri. tşkler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87
Senin sorunlu sensörlerin 2 ve 3 paylaştığın kodlara göre. Muhtemelen arızalı. 
Buradaki prosedürü takip et, büyük ihtimal 2 sensör alacaksın gibi görünüyor.


111.thumb.jpg.9f064d4e6ccfaaf782090cf09ea86df6.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta 2-3 numaralı sensörler hata vermişti. Bunun üstüne lastiklerin sıralamasına bakım. 2 numara sol arkada, 4 ise sağ öndeydi. Onları yer değiştim. 1 ve 3 doğru yerlerdeydi. 
 

1 sol ön, 2 sağ ön, 3 sağ arka, 4 sol arka yaptım. 
 

Dün gece 30-40km uzun yol yaptım. 10.dk’da hata verdi. Bu sefer 4.sensörden geldi hata. 2-3’de bir şey yok.
 

yola çıkmadan lastiklerin havasını indirip denedim. Tüm sensörler çalışıyor. Önlere 35, arkalara 33 bastım ve yola çıktım. 10.dk da tpms hata verdi. Baktığımda hata kodu 4.sensöre aitti. 4.sensör içindeki basınç, sıcaklık ve voltaj pidlerinde herhangi bir değişme yoktu. Hepsine normal yazıyordu. Yani buradan da sonuç alamadık. 
 

garip olan ise, farkettim ki 4.sensörden veri akışı yok. Kesilmiş. Diğerlerinin ısındıkça basınç artarken 4.sensör sabit kalmış. Sıcaklık da diğerlerinde yükselirken 4.lastikte 6 derece kalmış. 
 

ardından benzinliğe girdim. Benzinliğe girdim ve 30sn sonra 4.sensörden veri gelmeye başladı. 
 

70-80 ile giderken hata veren sensör yavaşlayınca çalışmaya başladı. Ben bu işi çözemedim. 
 

sabah servise gittim ve sensörleri sıfırlatıp yeniden tanımlattım. Bakalım bu sefer ne olacak. 
 


 

3EB42383-9F23-4CA7-9109-B8CFB97C00B9.jpeg

D31C6C8B-87C9-4CEE-A374-E73AEAE2F5DB.jpeg

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün serviste 2 şey yapıldı. kapıda yazan 35-33 basınç değerlerine rağmen servis 32-32 yaptı ve sensörleri mazda programıyla sıfırlayıp yeniden kodladı.  bu akşam yine köprü git gel 30km test sürüşüne çıktım. normalde istisnasız her uzun yolda 10.dk tpms hatası verirdi. 15km 75km hızla gittim ve hata vermedi. dönüşte 120km/s hızla döndüm yine hata vermedi. tüm sensörlerü forscan ile takip ediyordum. hiçbir sensörden veri akışı kesilmedi. sanki çözüldü gibi ama izlemeye devam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

bugün serviste 2 şey yapıldı. kapıda yazan 35-33 basınç değerlerine rağmen servis 32-32 yaptı ve sensörleri mazda programıyla sıfırlayıp yeniden kodladı.  bu akşam yine köprü git gel 30km test sürüşüne çıktım. normalde istisnasız her uzun yolda 10.dk tpms hatası verirdi. 15km 75km hızla gittim ve hata vermedi. dönüşte 120km/s hızla döndüm yine hata vermedi. tüm sensörlerü forscan ile takip ediyordum. hiçbir sensörden veri akışı kesilmedi. sanki çözüldü gibi ama izlemeye devam.

Hayirlisi olsun Sorun çöxulmus gibi  artik sanki 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..
×
×
  • Yeni Oluştur...