Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Lastik Basınç Sensörü Arızası


Omericsson
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

17 dakika önce, ozgur35 :

Hayirlisi olsun Sorun çöxulmus gibi  artik sanki 

emin olamıyorum yav. takibe devam. umarım çözülmüştür. zaten servis de şaşırdı. normalde çalışıp uzun yolda niye hata versin dedi. hani bi yerde temazsızlık olsa arada sırada şehir içinde de uyarı vermesi lazım. şehir içinde hiçbir zaman uyarı vermedi mesela. hep uzun yolda. ilginç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün daha ilginç bir şey oldu. uzun yolda tpms sensör uyarısı 3-5 kere yanıp söndü. tam forscandan bağlanıp hataya bakacaktım ki söndü. bunu 2 kere yaptı. abs ile abs beyni ve tekerlek hız sensörleriyle bir ilgisi var mıdır bunun?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Daha önceden anlatmıştım. Düşük hızlarda 4 sensör de çalışıyorken sabit hızla 10 dk sürünce 4.sensör hata veriyordu ve veri akışı kesiliyordu. Bir adet orijinal sensör edindim. Taktırdım. Eski sensör de arabada torpidodayken 1 saat yol gittim fakat araba yeni sensörü görmedi. Daha sonra servise gittim. Eski sensör yine torpidodayken obd ile sensör tanıtmada yeni sensörü yine görmedi. 
 

gece eski sensörü arabadan uzaklaştırdım. 1 saat sabit hızla sürdüm. Yine tanımadı. Lamba sönmüyor. Lastikçiye gittim. Şu tpms aletleri ile sensörleri okudu. Yeni taktığım sensörün çalıştığını, basınç ve sıcaklık ölçtüğünü gördük. Sinyal üretiyor. Ama araba tanımıyor. Bunu tanıtmanın yolu nedir? Servise tekrar gidip eski sensör arabadan uzaklaştırıp tanıtmak çare olur mu? Yoksa forscan için şöyle bir yazı buldum doğru mudur? (Translate çeviri)

https://forscan.org/forum/viewtopic.php?t=4345
 

Birinci Prosedür: 

1) Aracı 20mph'nin üzerinde en az 2 dakika sürün. 
2) Bir hava istasyonunun yanına park edin ve kontak anahtarını KAPALI konumda tutun 
3) Kontak AÇIK, ancak motor kapalıyken çevirin. 
4) Dörtlü flaşörleri on saniye içinde üç kez açıp kapatın, korna çalmalıdır. TPMS ışığı, aracın artık TPMS yeniden öğrenme modunda olduğunu bildirmek için yanıp sönmelidir.
5) Sürücü tarafı ön lastiğinden başlayarak, lastiği 10 saniye boyunca söndürerek TPM sensörünü etkinleştirin., Korna sensörünün araca kayıtlı olduğunu doğrulamak için korna bekleyin. Korna çalmak 20 saniye sürebilir. 
6) Yolcu tarafı ön lastiğine devam edin ve Adım 5'teki prosedürü tekrarlayın. 
7) Sonra, yolcu tarafı arka lastiğine geçin ve Adım 5'teki prosedürü tekrarlayın. 
8) Sürücü tarafı arka lastiği ile bitirmek, 5. adımdaki prosedürü tekrarlayın. Korna çaldığında, TPMS yeniden öğrenme prosedürünü tamamlamak için kontak anahtarını KAPALI konumuna çevirin. 
9) Yedek (varsa) dahil tüm lastiklerin, aracın önerilen şişirme basınçlarına şişirildiğinden emin olun. 

İkinci Prosedür:

1) Tüm lastiklerin, aracın tavsiye edilen şişirme basınçlarına (kapı plakasındaki kullanım kılavuzunda bulunur) şişirildiğinden emin olun. 
2) Kontak anahtarını KAPALI konumuna getirin, ardından fren pedalına basıp bırakın. 
3) Kontak anahtarını ÇALIŞTIR konumunda biten 3 kez KAPALI konumundan ÇALIŞTIRIN (motor KAPALI). Bunu 10 saniye içinde yapın. 
4) Fren pedalına basın ve bırakın 
5) Kontak anahtarını tekrar KAPALI konuma getirin 
6) Kontak anahtarını ÇALIŞTIR konumunda biten 3 kez KAPALI konumundan RUN (motor KAPALI) konumuna getirin. Bunu 10 saniye içinde yapın 
7) Korna çalmalıdır, aracın TPMS yeniden öğrenme moduna girdiğini bildirir
8) Sürücü tarafı ön lastiğinden başlayarak, lastiği 10 saniye süreyle söndürerek TPM sensörünü etkinleştirin. Korna sensörünün araca kayıtlı olduğunu onaylamasını bekleyin. Korna çalması 20 saniye sürebilir 
9) Korna çaldığında, yolcu tarafı ön lastiğine geçin ve işlemi tekrarlayın. Her lastik sadece 30 saniye veya daha az sürmelidir. 
10) Yolcu tarafı ön lastiği öğrenildikten sonra, yolcu tarafı arka lastiğine devam edin ve sürücü tarafı arka lastiğiyle bitirin 
11) Şimdi kontağı KAPALI konuma getirebilirsiniz. Korna çalmazsa sensörler başarıyla öğrenildi. Korna iki kez çalarsa, bir arıza olduğu için işlem tekrarlanmalıdır.
12) Yedek (varsa) dahil tüm lastiklerin, aracın önerilen şişirme basınçlarına şişirildiğinden emin olun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada geçen sene ilk sensör hatası almaya başladığımda araçta yaptığım bir değişiklik var. Araç içi kamera. Wifi özelliği var. Bundan dolayı parazit yapıyor olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaş böyle bir şey olabilir mi ya. Araç içi kamerayı çıkardım bütün sensör sorunu çözüldü. Yeni sensör almıştım. Onu tanıdı otomatik ama benim eski sensörüm de bozuk değilmiş. Kamera 70 mai pro. Wifi var ama ayarlardan kapatılabiliyor. Kapatınca bile sensör hata veriyordu. İki gündür yeni sensörü de tanımıyordu araba. kamerayı eve koydum yeni sensörü de tanıdı arıza lambası da yakmadı  Sorun çözüldü. Ama kamerasız kaldım :( 

@quiteguide @ibrasoft @Mutlu Tekir@ozgur35

  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, tansu87 :

Arkadaş böyle bir şey olabilir mi ya. Araç içi kamerayı çıkardım bütün sensör sorunu çözüldü. Yeni sensör almıştım. Onu tanıdı otomatik ama benim eski sensörüm de bozuk değilmiş. Kamera 70 mai pro. Wifi var ama ayarlardan kapatılabiliyor. Kapatınca bile sensör hata veriyordu. İki gündür yeni sensörü de tanımıyordu araba. kamerayı eve koydum yeni sensörü de tanıdı arıza lambası da yakmadı  Sorun çözüldü. Ama kamerasız kaldım :( 

@quiteguide @ibrasoft @Mutlu Tekir@ozgur35

gücü nereden alıyorsun obd den ise ondandır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diğer konuda obd cihazının wifi bağlantısı sensore jammer etkisi yapıyor olabilir demiştim. Kamerayı söyleseydin, onu da eklerdim. Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Mutlu Tekir :

gücü nereden alıyorsun obd den ise ondandır.

Gücü sigorta çoğaltıcıyla sigorta kutusundan aldım. Cam açma sigortasına takmıştım. Bir de 12v-5v düşürücü var. Ondan mı yapıyor acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, tansu87 :

Gücü sigorta çoğaltıcıyla sigorta kutusundan aldım. Cam açma sigortasına takmıştım. Bir de 12v-5v düşürücü var. Ondan mı yapıyor acaba

enterferans oluşturuyor demek o dönüştürücü, bir de usb çıkışı olan çakmaklık dönüştürücü ile dene.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mutlu Tekir :

enterferans oluşturuyor demek o dönüştürücü, bir de usb çıkışı olan çakmaklık dönüştürücü ile dene.

Öyle yapacağım ben de. Wifi mi volt düşürücü mü sıkıntı çıkarıyor belli olur o zaman. Belki benim abs hatası bile bundan oluyordur. 
 

8 saat önce, ozgur35 :

Kamera niye kullanion 

istanbul’da şart :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, tansu87 :

Gücü sigorta çoğaltıcıyla sigorta kutusundan aldım. Cam açma sigortasına takmıştım. Bir de 12v-5v düşürücü var. Ondan mı yapıyor acaba

Çoğaltıcıyı out ya da cigar sigortasına bağla. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Mutlu Tekir :

Çoğaltıcıyı out ya da cigar sigortasına bağla. 

kamera wifi frekansı 2.4 ghz.

 

12V 5V düşürücünün özellikleri şu şekilde. tpms sensörleri 433mhz ile çalışırken bu volt düşürüvü tpms'yi etkiler mi? volt düşürücü hemen sigorta kutusunun yanında. obd portu falan da orada. başka bir şeylerin sinyalini etkiler mi?

 

Özellikler:

 

-Maksimum çıkış akımı 3A, uzun süre 2.1A kullanın, yeterli kullanım
-Yeni tasarım, 3 katı hal seramik kapasitörler (MCC), daha güvenli ve düşük dalgalanma
-Senkron düzeltme, yüksek verimlilik, 6.5 V ila 5 V 0.7A 97.5%, 12 V ila 5 V 1A kadar olabilir 94%
-Düz bakır indüktör, dönüşüm verimliliği artırmak
-Çıkış aşırı gerilim koruması ile. 1.5A sigorta var, çıkış 5 V var 300 W TVS tüp USB cihazınızı korumak
-En son USB tanımlama devresini kullanarak, IPHONE ile mükemmel uyumlu, Android telefonların çoğu, IPAD vb
-Yüksek kalite usb port
-Çıkış voltajı göstergesi (kırmızı)
-Küçük boyut, 26.4 (L) * 15 (W) * 7.4 (H) mm
-Ters polarite koruma diyodu ile giriş, giriş yanlış bağlandığında zarar vermez
-Ultra düşük statik akım, sadece 0.85 mA. Araç aküsüne bağlandığında anahtar eklemenize gerek yoktur, araç çakmak kablosuna veya ACC gücüne bağlanabilir  uzatma kablosu


Modül parametreleri:

Modül özellikleri: İzole olmayan buck modülü (BUCK) senkronize düzeltme
Giriş voltajı: DC 6-24 V
Çıkış voltajı: 5.1-5.2 V
Çıkış akımı: 3A MAX (lütfen tam yük kullanıldığında ısı dağılımını artırın), gerçek test sonucu girişi 12 V çıkış akımı 2A ısı dağılımını arttırmaya gerek yoktur.
Dönüşüm verimliliği: 97.5% 'e kadar (6.5 V adım aşağı 5 V 0.7A) (kısa ters koruma ve sigortalar test değeri sonra)
Anahtar frekansı: 500 KHz
Çıkış dalgalanma: 10mV etrafında (12 V 5V3A) 20 M bant genişliği
Çıkış göstergesi: çıkış voltajı göstergesi kırmızı
Çalışma sıcaklığı: endüstriyel sınıf (-40 ° ila + 85 °) (ortam sıcaklığı ne kadar yüksek olursa, çıkış gücü o kadar düşük olur)
Çıkış aşırı gerilim koruması: evet, giriş 1.5A sigorta, çıkış 5 V 300 W TVS boru kelepçesi koruma var.
Tam yük sıcaklığı: 30 °
Statik akım: 0.85 mA
Yük regülasyonu: ± 1%
Voltaj regülasyonu: ± 0.5%
Dinamik tepki hızı: 5% 200uS
Çıkış kısa devre koruması: evet, ama lütfen uzun bir süre için kısa devre yapmayın
Giriş ters polarite koruması: evet, ters polarite koruma diyot var
Bağlantı modu: kaynak
Giriş modu: kaynak
Çıkış modu: USB
 
spacer.png
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu smps dc dc convertorlerden araçların elektronik aksamlarında da fazlaca kullanılmakta. Sorunun kaynağı bu olamaz 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..
×
×
  • Yeni Oluştur...