Jump to content

Sadece 7 Marka Tüm İllerde Satış Yapabiliyor


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sıfır Çeken Markalar

EBS Danışmanlık'ın iller bazında yaptığı araştırmaya göre 2019 yılının ilk çeyreğinde Türkiye'de 81 ilde otomobil satan marka sayısı 7 ile sınırlı. Bu sayı 2018'de 9 marka idi. Yani bu yıl sadece Dacia, Fiat, Volkswagen, Renault, Honda, Nissan ve Skoda 81 ilde satış yapabilmiş. 26 marka ise bazı illerde hiç satış yapamamış. Bu sayı 2018'de 24'müş. Yani sıfır çeken marka sayısı ilk 3 ayda yükselmiş. 

Sıfır çektiği il sayısı en çok artan markaların başında Mazda geliyor. 2018'de 35 ilde sıfır(0) satış yapan Mazda, 2019'un ilk çeyreğinde 60 ilde sıfır(0) çekmiş. Yani sıfır çektiği il sayısını 25 artırmış. Mazda'yı 21 il artışıyla Mercedes, 17 ille Citroen ve 13 ille Seat takip ediyor.

D6bMhVkW4AEteXr.jpg


Tüm haberi görüntüle

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu tablo Türkiye'deki otomobil markalarinin sadece popüleritesini ortaya koyuyor.  Markalarin basarisini veya basarisizligini göstermiyor.  Markalarin güvenilirligini hiç göstermiyor.  Dacia ve Fiat Türkiye'de popüler olabilir ama güvenilir ("reliable") olup olmadiklari dünya çapinda biliniyor.  Ayrica, bu tablo Türk halkinin bir araç satin alirken ne derece arastirma yapip yapmadiginin da bir göstergesidir.  Internetimiz var ama onu etkin kullanmayi maalesef bilmiyoruz.  Umarim bunun gibi otomobil forumlarinin sayisi artar da halkimiz daha çok bilinçlenir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında yıllardır çıkartılacak ders belli. Tabi bu dersten ne anlaşıldığı önemli. Sanırım Mazda birçok ilde bayi kapattı (Eskişehir birisi). Zaten anlayış az olsun bizim olsun, tuzumuz kuru, banane veya tok satıcı mantığıyla ilerlediği sürece bu gerileme devam edecektir bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, 26Mazda :

Aslında yıllardır çıkartılacak ders belli. Tabi bu dersten ne anlaşıldığı önemli. Sanırım Mazda birçok ilde bayi kapattı (Eskişehir birisi). Zaten anlayış az olsun bizim olsun, tuzumuz kuru, banane veya tok satıcı mantığıyla ilerlediği sürece bu gerileme devam edecektir bence.

Ankarada dahi kapandı S&K otomotiv, bir süredir Mazda satışı yoktu. Şimdi herter yeni bir iki tane araba koymuş showrooma Suzukilerin yanına, o da göstermelik satış falan yok.

Mazda'nın durumu bütün bu listeden ayrı yalnız. Otomobillerin motorları ülke vergi politikasına uymuyor. Eski modeller dışında bir tane 1.6lt ve altında motoru kalmadı, MX5 dışında öyle bir model de kalmadı. Mazda 2 var birde ama oda yıllarca gelmemiş, bu saatten sonra bu kurlarla getirmenin personele eğitimler vermenin anlamı yok, yani arabalar çok iyi olsa, çok acayip pazarlama yapılsa veya iskontolar yapılsa dahi Lexus gibi Infiniti gibi iyice tabela markasına olma yoluna gitmekten başka seçenek yok veya servis hizmeti verip çekilecekler tümden. Bu kurlarla ve araç üzerine binen %100-110 vergi yükü ile iş yapabilmek imkansız.

Fakat Mercedes'in Seat'ın durumu asıl gerilemenin boyutlarını gösteriyor. Pek dile getirilmeyen bir gösterge daha var ki yeni otomobillerin ülke pazarına getirilmemesi. Yeni Nissan Micra çıkalı 1 seneden fazla oldu araba yok ortada. yeni 208 çıktı, bu sene getirmeyeceğiz dedi Peugeot. Yeni Clio çıktı, getirmek istemiyor renault. BMW 3 serisi çıkalı çok oldu, araba yok. Yeni A6 yok, makyajlı Passat yok, yeni S60 yok. Ufaktan 90'lara doğru bir dönüş başladı gibi gözülüyor pazarda.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Pek dile getirilmeyen bir gösterge daha var ki yeni otomobillerin ülke pazarına getirilmemesi. Yeni Nissan Micra çıkalı 1 seneden fazla oldu araba yok ortada. yeni 208 çıktı, bu sene getirmeyeceğiz dedi Peugeot. Yeni Clio çıktı, getirmek istemiyor renault. BMW 3 serisi çıkalı çok oldu, araba yok. Yeni A6 yok, makyajlı Passat yok, yeni S60 yok. Ufaktan 90'lara doğru bir dönüş başladı gibi gözülüyor pazarda.

Türkiye'deki otomobil markalarinin ülkemize maalesef getirmedigi birçok araba var.  Halk bu modellerin birçogunun varligindan bile habersiz oldugu için bir sorgulama da yapmiyor.  Bunlar çogu kez Türkiye'ye gelen modellerden daha iyi bile olabiliyor.  Bunlarin hiçbiri lüks araç degil, lüks markalarin neler oldugunu herkes biliyor.  Yukaridaki modellere ek olarak Türkiye'ye ithal edilmeyen bazi modeller:

Toyota Camry, Toyota Sienna, Honda Accord, Honda Odyssey, Honda Pilot, Subaru Impreza, Nissan Altima, Nissan Maxima, Nissan Sentra, Hyundai Sonata, Chevrolet Impala, vs.

Ben pazarlamadan anlamam ama "product diversity" yani ürün çesitliligi diye bir kavram vardir.  Tüketiciye her zaman bir ürün yelpazesi sunarsiniz ki o seçme özgürlügüne sahip olsun.  Bunlar sanirim daha bunu bile bilmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, AKayhan :

Türkiye'deki otomobil markalarinin ülkemize maalesef getirmedigi birçok araba var.  Halk bu modellerin birçogunun varligindan bile habersiz oldugu için bir sorgulama da yapmiyor.  Bunlar çogu kez Türkiye'ye gelen modellerden daha iyi bile olabiliyor.  Bunlarin hiçbiri lüks araç degil, lüks markalarin neler oldugunu herkes biliyor.  Yukaridaki modellere ek olarak Türkiye'ye ithal edilmeyen bazi modeller:

Toyota Camry, Toyota Sienna, Honda Accord, Honda Odyssey, Honda Pilot, Subaru Impreza, Nissan Altima, Nissan Maxima, Nissan Sentra, Hyundai Sonata, Chevrolet Impala, vs.

Ben pazarlamadan anlamam ama "product diversity" yani ürün çesitliligi diye bir kavram vardir.  Tüketiciye her zaman bir ürün yelpazesi sunarsiniz ki o seçme özgürlügüne sahip olsun.  Bunlar sanirim daha bunu bile bilmiyor.

Hocam bu araçların tamamına yakını Avrupaya da gitmiyor. Çoğu Amerikan pazarı normları, beklentileri, regülasyonları düşünülerek yapılmış araçlar zaten bir çoğu oradaki fabrikalarda üretiliyor. Yani bunların bize gelmemesinde bir problem yok ama çoğu son nesil avrupa kökenli aracın gelmemesi gerçekten problem, alıcı olarak hem fahiş bedeller ödüyorsun, hemde eski nesil otomobil alıyorsun tam üçüncü dünya ülkesi pazar realitesidir bu. 

Neyse ki bizdeki müşteri pek eğitimli değil de aldığı araba yeni nesil mi, eski mi pek ayırdına varmıyor :) Geçen yıl sonu Audi'nin kampanyasından A6 almış bir arkadaşımın tanıdığı, yeni kasa A6 aldım şöyle uygun fiyat böyle donanım falan konuşurken gerçek yeni A6'nın fotoğrafını açtım, 1 yıla yakındır bu araba Avrupada satışta diye. Adamcağızın başından aşağı kaynar sular döküldü. Biraz pişman da oldum gösterdiğime, mutlu mesut yaşıyordu işte. Açıp Audi'yi azarlamış arabayı geri alın falan bişeyler dönmüş de sonra nereye vardı iş bilmem. Bizde eski nesil araçlar satılsa bile pek kıyamet kopacağını sanmıyorum özetle de, pazarın nasıl zayıfladığını görmek açısından önemli.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiesta var. Çıkalı aylar oldu, istanbul’da sadece 1 tanesi ile karşılaştık. Yeni focus’u da 3-4 defa gördüm. 

Yapacak bir şey yok. Ekonomik değerler ve bizim milletin arabadan anlamaması ile birlikte ülkemizde değişik yorumlar oluyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

Fiesta var. Çıkalı aylar oldu, istanbul’da sadece 1 tanesi ile karşılaştık. Yeni focus’u da 3-4 defa gördüm.

bunların satılmaması gerçekten çok ilginç. ikisi de sevilen ve zamanında peynir ekmek gibi satmış modeller.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=73

ODD nin satış raporları incelendiğinde, her markada durumun ne kadar vahim olduğu ortaya çıkıyor.Yerli marka üreticileri bir nebze durumu idare ediyor.Gerçi onlarda da filo var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pek şaşılacak bir durum yok, bu tablo ülkenin ekonomik gidişinin özetidir. İnsanlar varolan paralarını faize ve dolara yatırarak gelecek garantilemek istiyorlar, haksız da değiller. Yabancı yatırımcının çoğu kaçmış, yeni gelen yok. Şimdi politikaya girmeyelim diyorum ama cebimiz her geçen gün boşalırken maliye bakanı her ay daha iyiye gidiyoruz derken insanlar normal olarak para harcamamak için elinden geleni yapıyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Katil Balina :

mazda'nın bu durumundan hiç şikayetçi değilim şahsen:))

müşterisiyle bu kadar uyumlu bir firma olabilir :D satan da alan da hiçbir şeyden şikayetçi değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

ötv indiriminin de sona ermesiyle, sektör yolun sonuna gelmiş olabilir. istanbul'da son 4 günde 1 (bir) adet bile satış faturası kesilmemiş.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Altur’da arkadaşım var. Dün akşam söylemişti. 1 temmuz’dan beri araç satamadık dedi. Sanırım bitti. 

Sanayilerde sıra alıp araba götürüyoruz artık. Dolmuş. Millet ikinci el alıp aldığı arabaya bakım onarım yaptırmaya gidiyor artık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...