Jump to content

4. Nesil Mazda 3 KM77 Testi


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

8 saat önce, Katil Balina :

yenisinin km77 videosu gelmiş. 3. nesil daha mı iyi?

3. nesil

 

Bencede 3neslin eps ayarları daha iyi bıde bagımsız suspansıyon etkısıde olabılır

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mahvetmişler canım güzel aracı. Golf'ten farkı kalmamış yol tutuşta.

BN kasanın da 76 km/saat idi sınır hızı.

Civic 84 ve Peugeot 308 83 ile liderler hatırlatayım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda’nın elinin en güçlü olduğu alanlardan biri olan yol tutuşun golften farkı kalmadıysa yeni mazdayı almak için elde tasarım hariç pek bir neden kalmamakta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 focusta arka bağımsız süspansiyondan vazgeçti ancak sert esp müdehalesi ve iyi şase (ağırlık transferi gayet güzel) ile gayet başarılı buldum. tabi bunda pilot sport 4 lastiklerinde çok büyük katkısı var. 

mazda 3 den daha iyi bir sonuç beklerdim doğrusu. mazda bir çok disiplinde gayet başarılı. ancak maliyet azaltacağız derken güzelim arabayı mahvediyorlar. mazda ve ford arka bağımsız süspansiyondan vazgeçerken corollada bağımsız süspansiyon ve arka havalandırma standart garip.!...yeni kasa  mazda 3 özellikle sedan, baya güzel tasarlanmış bir araç. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, vethekim :

 focusta arka bağımsız süspansiyondan vazgeçti ancak sert esp müdehalesi ve iyi şase (ağırlık transferi gayet güzel) ile gayet başarılı buldum. tabi bunda pilot sport 4 lastiklerinde çok büyük katkısı var. 

mazda 3 den daha iyi bir sonuç beklerdim doğrusu. mazda bir çok disiplinde gayet başarılı. ancak maliyet azaltacağız derken güzelim arabayı mahvediyorlar. mazda ve ford arka bağımsız süspansiyondan vazgeçerken corollada bağımsız süspansiyon ve arka havalandırma standart garip.!...yeni kasa  mazda 3 özellikle sedan, baya güzel tasarlanmış bir araç. 

Yeni kasanın tek avantajı tipi ve yalıtımı olacak heralde. 

Civic 84, 308 83 km ile liderler bu testte. Focus da gayet güzel olmuş. Corolla'nın da Civic'e yakın bir yol tutuşu olduğu söyleniyor yeni kasasıyla. Toyota bu sefer donanımda bonkör de davranmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 belki konu dışı ancak b segmentte lider (c ye daha yakın). corolla çok iyide @Mutlu Tekir alçalan tavan yapısı özellikle sanrooflu modellerde çok sıkıntı. bizzat kullandım corollayı gayet gğzel yol tutuşu. civicteki direksiyon sistemi bir başka ancak toyota tr dersine iyi çalışmış bu sefer. corollada eski kasayla yenisi arasında bariz fark var. donanım ve fayda fiyat beklentisinde bence çok iyi. fiyatlar acayip yüksek. hiç biride malesef fiyatının ederi değil. ekonomimizi yöneten arkadaşlara selam olsun. ancak yapacak birşey yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Helal olsun jazza valla. 85 km hızdayken, golfün 77 km hızından daha iyi performans sergiliyor.

Liderleri de şuraya bırakalım.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

civic porsche'yi geçmiş galiba. biraz süsansiyonlarla oynasalar resmen virajlarda dövecek:) tamam yatmalar konusunda porsche'deki o rijit duruş yok ama porsche ve civic diyoruz? helal!

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yahu yol tutuş testi değil bu arkadaşlar :) Belli bir ISO standardında yapılan engel aşma manevrası, ESP açık. Hangi aracın ESP'si başarılı ve agresif çalışıyorsa onun engel aşma skoru daha yüksek oluyor. Genel olarak ESP'si pek müdahale etmeyen, geniş lastikli ve spor karakterli araçların değerleri düşük olur, bir önceki testte M2 competition'a ortalama not vermişler örneğin. Type-R modeli düz Civicten daha düşük değerde, 308'in GTI'ı 308'e göre öyle, Giulia QV öyle, M5 öyle Golf clubsport öyle. 

Buradan bir sürüş dinamiği çıkarımı yapmak gerekiyorsa tutumuna bakmak lazım araçların, altyazıları açın araçla ilgili yapılan yorumları okuyun.  Mazda'nın sürüş özellikleri ile ilgili yorumlar da son derece olumlu, sadece bu test için söylemiyorum.

Ayrıca bu dümdüz zeminde, böyle bir denemede bağımsız süspansiyona bir gereksinim yok, tam bağımsız ve çift bağlantılı arka aksların amacı doğrudan yol tutuş başarımı değildir, konfor-yol tutuş dengesi, stabilite, darbe emiş özelliklerini iyileştirmek ve aracın karışık yollardaki genel sürüş kalitesini yükseltmektir. Bu testte zaten ESP açık olduğu için ve bir çok otomobilin mekanik limitlerini göremediğimiz için hemen hiçbir anlamı yok. 

Yol tutuş" kelimeside türkçe terminolojideki eksiklik sebebiyle çok eksik veya hatalı anlaşılıyor en baştan, bu da apayrı bir konu.

Golf kötü yol tutuyor muhabbeti de nereden çıkıyor hiç anlamış değilim. 

  • Beğen 4
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Leanback :

Yahu yol tutuş testi değil bu arkadaşlar :) Belli bir ISO standardında yapılan engel aşma manevrası, ESP açık. Hangi aracın ESP'si başarılı ve agresif çalışıyorsa onun engel aşma skoru daha yüksek oluyor. Genel olarak ESP'si pek müdahale etmeyen, geniş lastikli ve spor karakterli araçların değerleri düşük olur, bir önceki testte M2 competition'a ortalama not vermişler örneğin. Type-R modeli düz Civicten daha düşük değerde, 308'in GTI'ı 308'e göre öyle, Giulia QV öyle, M5 öyle Golf clubsport öyle. 

Buradan bir sürüş dinamiği çıkarımı yapmak gerekiyorsa tutumuna bakmak lazım araçların, altyazıları açın araçla ilgili yapılan yorumları okuyun.  Mazda'nın sürüş özellikleri ile ilgili yorumlar da son derece olumlu, sadece bu test için söylemiyorum.

Ayrıca bu dümdüz zeminde, böyle bir denemede bağımsız süspansiyona bir gereksinim yok, tam bağımsız ve çift bağlantılı arka aksların amacı doğrudan yol tutuş başarımı değildir, konfor-yol tutuş dengesi, stabilite, darbe emiş özelliklerini iyileştirmek ve aracın karışık yollardaki genel sürüş kalitesini yükseltmektir. Bu testte zaten ESP açık olduğu için ve bir çok otomobilin mekanik limitlerini göremediğimiz için hemen hiçbir anlamı yok. 

Yol tutuş" kelimeside türkçe terminolojideki eksiklik sebebiyle çok eksik veya hatalı anlaşılıyor en baştan, bu da apayrı bir konu.

Golf kötü yol tutuyor muhabbeti de nereden çıkıyor hiç anlamış değilim. 

söylediklerinize geneline aynen katılıyorum.ancak bazı noktalarda sizden farklı düşünüyorum.

esp si tamamen kapatılabilen kaç araç var? yada şöyle sorayım soruyu standart binek otomobillerde esp sistemi (ister kısmi kapansın ister kapanmasın) önemli değil mi sizce?

bağımsız arka süspansiyon için yorumlarınıza katılmıyorum. denge, stabilite, darbe emiş veya süspansiyon geometrisi üzerine etkisi olan tam bağımsız ve çift bağlantılı arka aksların nasıl yol tutuşta etkisi az olabilir? bence çokta etkilidir ve bu etkiyi görmezden gelmek bana mantıklı gelmiyor. Tüm bağımsız sistemler çok mu iyi derseniz bence değiller.  şase, direksiyon sistemi, süspansiyon geometrisi ve amortisör ayarları ile elektronik kontrol sistemlerinin uyum içinde ve iyi kalibre edilmiş araçlarda;  arka aks sistemin bağımsız veya torsiyon olmuş olmasının çok ta bir önemi yok. en azından benim için. ancak torsiyon veya burulma kirişli aks bağlantılarının daha az konforlu olacağını varsaymam yanlış olmaz herhalde.

herhangi bir üreticiden bir araç alıyorsunuz ve espnin kalibrasyonu çok iyi değil ancak aracın yol tutuş ve sürüş dinamiği çok yüksek benim için problem yok diyebilir miyiz? elektronik kontrolü olmayan araç kaldımı acaba? 

Test zaten çok agresif ve testi etkileyebilecek bir çok faktör var. Sürücü, lastik markası ve ebadı, lastik basınçları v.s. ama nihayetinde bu bir test ve milyonda birde olsa bu tarz bir manevraya ihtiyacımız olduğunda ne yapacağız? kesinlikle söylediklerimi yanlış anlamayın lütfen. Yukarıda bir çok önemli noktaya dikkat çekmişsiniz zaten.

 marka kayırmak gibi bir derdim yok. typeR tabiki civicten daha iyi yol tutan bir araç. söz konusu teste normal civic hatchbackten daha kötü sonuç alması arabanın kalibrasyonu ve kullanım amacı ile alakalı bir durum bence. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen gün kendi konumda buna benzer bir video paylaştım. yolun ortasındaki köpekten kaçtım hızım 90 idi. 

Aracımın yol tutuşu iyi olmasa, ya köpeğe çarpmıştım ya da toparlayamayarak bariyere girmiştim. Şimdi bu teste nasıl önemsiz denilebilir? Çoğumuz virajlarda sınırları zorlamayız ama yoldaki bir engelden kaçınmak için hepimiz sınırları zorlarız.

Merak ediyorum başka bir araç olsa sonuç ne olurdu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, vethekim :

söylediklerinize geneline aynen katılıyorum.ancak bazı noktalarda sizden farklı düşünüyorum.

esp si tamamen kapatılabilen kaç araç var? yada şöyle sorayım soruyu standart binek otomobillerde esp sistemi (ister kısmi kapansın ister kapanmasın) önemli değil mi sizce?

bağımsız arka süspansiyondaki için söylediklerinize katılmıyorum. denge, stabilite, darbe emiş veya süspansiyon geometrisi üzerine etkisi olan tam bağımsız ve çift bağlantılı arka aksların nasıl yol tutuşta etkisi az olabilir? bence çokta etkilidir ve bu etkiyi görmezden gelmek bana mantıklı gelmiyor. Tüm bağımsız sistemler çok mu iyi derseniz bence değildir.  şase, direksiyon sistemi, süspansiyon geometrisi ve amortisör ayarları ile elektronik kontrol sistemlerinin uyum içinde ve iyi kalibre edilmişse;  arka aks sistemin bağımsız veya torsiyon olmuş olması benim için çok önemi yok. ancak torsiyon veya burulma kirişliye göre daha az konforlu olacağını varsaymam yanlış olmaz herhalde.

herhangi bir üreticiden bir araç alıyorsunuz ve espnin kalibrasyonu çok iyi değil ancak aracın yol tutuş ve sürüş dinamiği çok yüksek benim için problem yok diyebilir miyiz? elektronik kontrolü olmayan araç kaldımı acaba? 

Test zaten çok agresif ve testi etkileyebilecek bir çok faktör var. Sürücü, lastik markası ve ebadı, lastik basınçları v.s. ama nihayetinde bu bir test ve milyonda birde olsa bu tarz bir manevraya ihtiyacımız olduğunda ne yapacağız? kesinlikle söylediklerimi yanlış anlamayın lütfen. Yukarıda bir çok önemli noktaya dikkat çekmişsiniz zaten.

 marka kayırmak gibi bir derdim yok. typeR tabiki civicten daha iyi yol tutan bir araç. söz konusu teste normal civic hatchbackten daha kötü sonuç alması arabanın kalibrasyonu ve kullanım amacı ile alakalı bir durum bence. 

 

Dostum sen sürüş güvenliğinden bahsediyorsun, yol tutuştan değil. Bu sebepten aşağıya terminoloji konusundaki eksikleri yazdım, tam olarak yol tutuş konusunu ifade dahi ederken herşey birbirine giriyor. Buna zamanı gelirse ayrı bir konuda değinmek isterim çünkü kendi konusunu hakeden bir mevzu bu.

Basitçe, önünüze birşey çıktı ve kaçış manevrası gerçekleştirecekseniz. Modern otomobilde 3 şeye ihtiyacınız var, iyi lastik, agresif çalışan bir ESP ve keskin bir direksiyon. Bu kadar. Arabanın çok iyi sürüş özelliklerine falan sahip olmasına hiç gerek yok, bakın bazı SUV'lerin bu ISO 3888-2 testinde (zaten bu sürüş güvenliği standardı testi olarak geçer) daha yüksek giriş hızlarıyla engelden kaçtığını görebilirsiniz, çünkü ESP'leri resmen arabayı tutuş kaybı dahi olmadan hemen yere gömmek için hazır bekliyor. Çıkarken de parkurdan durur gibi çıkıyorlar. Ortada bir çeviklik, limitte keskinlik, arka aks dengesi, lift-off karakteri vb yol tutuşla ilgili hiçbirşey söyleyemiyoruz çünkü göremiyoruz, sazı ESP eline alıyor. Bu araba tecrübesiz bir sürücünün hayatını kurtarabilir, ancak tecrübeli ve aracı tanımak isteyen adamı limitler, hiçbirşey yaptırmaz. Bu yüzden aracınızla bir piste çıkacaksanız, viralı bir yolda arabayı tanımak istiyorsanız yapacağınız ilk iş ESP'yi kapatmak oluyor. Nurburgring'te pistte kullanılan kiralık araçların default olarak ESP'sini kapatıyorlar. 

Aslında o tuşa basarak yaptığın şey, sürüş güvenliğini azaltıp, sürüş keyfini arttırmaktan başka birşey değil. Yani iki unsur birbiri ile ile paralel gitmiyor. Daha önce buraya eklediğimi hatırlıyorum ama tekrar koyayım, GT86'nın durumu ortada. 0:50'de ESP'yi limitleyip otomobili pist moduna alınca, otomobil darmadağın oluyor parkurda. Pist modunda yol tutuşu mu bozuluyor aracın yani? Aksine, sürücüyü dinliyor otomobil. Sürücü arabayı dağıtmak istiyor ve araba da hiç itirazsız dağılıyor.

 

Birde ben tam bağımsız süspansiyon lüzumsuz demedim, bu testte lüzumsuz diyorum ve öyle de. Güncel tam bağımsız arka akslar genelde 2 türlü olur, çift salıncaklı ve multilink şeklinde. İki sisteminde temel amacı bozuk zeminde tekerlek kontrolünü iyileştirmek için ek olarak 3-4 tane ekstra pivot noktası eklemektir, tekerleğin sadece torsiyonda yapılan burç ve geometri ayarları ile değil gerçek bağlantı kolları ile tekerlek hafif kamber-kaster ayarı yapar, pasif steering yapar, frenajda içeri döner ve en önemlisi ileri geri hareket ettiği gibi her hareketi birbirlerinden bağımsız yaparlar. Ancak bu kadar kısıtlı alanda yapılan, dümdüz zemine sahip, tam ESP açık manevra yapılan bir testte hemen hiçbir ekstradan tekerlek hareketine ihtiyacın yok. Fakat gerçek hayatta durum bambaşka, iyi dizayn edilmiş tam bağımsız sistemler gerçekten çok iyi iş yapıyor.

Testte de görülüyor zaten torsiyonlu 308, Fiesta, Jazz gibi modellerin başarısı. Bu testte aynı modelin torsiyonlu veya multilink versiyonuna alın, A serisi olur, Golf olur. Belki bir tutum farkı dışında farklı bir başarım görmeniz çok zor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4. nesil mazda 3 bana göre daha klas, daha ağırbaşlı ve karizmatik olmuş, doğrusu ben çok beğendim. Beğenme işi izafi bir kavram, saygı duyarım. Bağımsız süspansiyonun ise bizim gibi ortalama kullanıcılarda çok da fark edilmeyeceğini tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.06.2019 at 17:32, Mutlu Tekir :

Geçen gün kendi konumda buna benzer bir video paylaştım. yolun ortasındaki köpekten kaçtım hızım 90 idi. 

Aracımın yol tutuşu iyi olmasa, ya köpeğe çarpmıştım ya da toparlayamayarak bariyere girmiştim. Şimdi bu teste nasıl önemsiz denilebilir? Çoğumuz virajlarda sınırları zorlamayız ama yoldaki bir engelden kaçınmak için hepimiz sınırları zorlarız.

Merak ediyorum başka bir araç olsa sonuç ne olurdu?

En iyi ihtimal kasko ile pazarlık yapıyordun abi aman dikkatli ol sen bize lazımsın daha çok araba makyajlayacaksın

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mazda41 :

En iyi ihtimal kasko ile pazarlık yapıyordun abi aman dikkatli ol sen bize lazımsın daha çok araba makyajlayacaksın

Sağolasın. Allah o günlere düşürmesin diyeceğim ama araçlarımızın kasko fiyatı 2. El fiyatlarından yüksek. :D

Bakalım satmaya kalktığımda o makyajlar bahane edilerek  profesyoneller tarafından yapılmadığı için vazgeçenler olacak mı? :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.06.2019 at 08:06, Mutlu Tekir :

Sağolasın. Allah o günlere düşürmesin diyeceğim ama araçlarımızın kasko fiyatı 2. El fiyatlarından yüksek. :D

Bakalım satmaya kalktığımda o makyajlar bahane edilerek  profesyoneller tarafından yapılmadığı için vazgeçenler olacak mı? :D

abi sen Türkiye'de yanlış araca çalışıyorsun. mazda 3 yerine bir civic ya da golf olsaydı yaptığın işlemi satarken karşılamasını bırak kar bile ederdin. İnsanlar mazda 3 alışkın değil. Oynanmışı ise daha çok korkutuyor herhalde.Senin araba dizel olsaydı ben alırdım :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Mazda41 :

abi sen Türkiye'de yanlış araca çalışıyorsun. mazda 3 yerine bir civic ya da golf olsaydı yaptığın işlemi satarken karşılamasını bırak kar bile ederdin. İnsanlar mazda 3 alışkın değil. Oynanmışı ise daha çok korkutuyor herhalde.Senin araba dizel olsaydı ben alırdım :D 

Valla mazdayla süremin de sonuna geldiğini hissediyorum. Düşük km yeni corolla ya da civic alıp 10 sene araba defterini kapamayı düşünmüyor değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Valla mazdayla süremin de sonuna geldiğini hissediyorum. Düşük km yeni corolla ya da civic alıp 10 sene araba defterini kapamayı düşünmüyor değilim.

Accordda düşünebilirsiniz aslında. Ancak temizini bulmak zor olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...