Jump to content

Powershift vs. DSG


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

Powershift vs. Dsg? @M.E.G

Çok uzun bi konu aslında ama şehir içi düşük hızlarda 0-15 arası powershift çok daha kararlı ve kavramayı bırakmadan ilerliyor. Dsg o hızlarda genelde 2. Viteste yarım kavrama yaparak gidiyor. O da kavramanın çabuk aşınması demek. 

Ama 15 km hızdan sonra işler değişiyor. Dsg daha hızlı vites atıyor. 

Focus şuan 132 bin km de şanzımanda tık yok maşallah ilk gün ki gibi. 

Genel kullanımda hiç biri ZF ile yarışamaz. Hem konforlu hem de çok hızlı vites atıyor. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mehmet Özdemir :

Powershift vs. Dsg? @M.E.G

Ben powershift’i sorunsuz bilirdim. Biraz araştırınca nice focuslarda, mondeolarda ve özellikle volvolarda fena tökezlemiş. 

2.0 motorlara koyulan ıslak tip olanlarda sorun yokmuş ama düşük hacimli motorlara koyulan kuru kavrama powershiftler fena. 

Araştırırken birkaç tane şanzıman hastanesi denilen yerleri aradım. Kavrama sorunu tamiri çok sık geliyor dedi. 5000 tl civarı hallediyoruz dedi. Ama bazen sorun vuruntu şeklinde geliyor. Bu da %90 beyinle alakalı oluyor. Bu durumda çıkma beyin arıyoruz. İşimiz zorlaşıyor. Vs vs. Kavrama ile birlikte tamiri 20 bin lirayı bile bulabiliyor demişti tamirci. 

En iyi tork sanırım. Zaten ford yine tork konvertörünü bırakmadı. Yeni Focus ve mondeolarda var. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, tansu87 :

Ben powershift’i sorunsuz bilirdim. Biraz araştırınca nice focuslarda, mondeolarda ve özellikle volvolarda fena tökezlemiş. 

2.0 motorlara koyulan ıslak tip olanlarda sorun yokmuş ama düşük hacimli motorlara koyulan kuru kavrama powershiftler fena. 

Araştırırken birkaç tane şanzıman hastanesi denilen yerleri aradım. Kavrama sorunu tamiri çok sık geliyor dedi. 5000 tl civarı hallediyoruz dedi. Ama bazen sorun vuruntu şeklinde geliyor. Bu da %90 beyinle alakalı oluyor. Bu durumda çıkma beyin arıyoruz. İşimiz zorlaşıyor. Vs vs. Kavrama ile birlikte tamiri 20 bin lirayı bile bulabiliyor demişti tamirci. 

En iyi tork sanırım. Zaten ford yine tork konvertörünü bırakmadı. Yeni Focus ve mondeolarda var. 

Arkadaşımda powershiftli volvo s60 var, şanzıman karteri terleme yapıyor, mini sızıntılar araç alt koruma karterine birikiyor zamanla, yetkili servis şanzıman söküm inceleme için 4000tl istemiş, tamir ücreti ayrı. Siz düşünün bundan sonrasını. Powershift, dsg, aisin farketmez düzgün çalışan şanzımanınız varsa yatıp kalkıp şükredin. Trafiğe girmeden kullanin, şüphesiz ki dur kalk otomatik şanzımanın can düşmanıdır. Trafikte uzun duruşlarda N'ye almayı unutmayın. Saygılar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, tansu87 :

Ben powershift’i sorunsuz bilirdim. Biraz araştırınca nice focuslarda, mondeolarda ve özellikle volvolarda fena tökezlemiş. 

2.0 motorlara koyulan ıslak tip olanlarda sorun yokmuş ama düşük hacimli motorlara koyulan kuru kavrama powershiftler fena. 

Araştırırken birkaç tane şanzıman hastanesi denilen yerleri aradım. Kavrama sorunu tamiri çok sık geliyor dedi. 5000 tl civarı hallediyoruz dedi. Ama bazen sorun vuruntu şeklinde geliyor. Bu da %90 beyinle alakalı oluyor. Bu durumda çıkma beyin arıyoruz. İşimiz zorlaşıyor. Vs vs. Kavrama ile birlikte tamiri 20 bin lirayı bile bulabiliyor demişti tamirci. 

En iyi tork sanırım. Zaten ford yine tork konvertörünü bırakmadı. Yeni Focus ve mondeolarda var. 

Son nesil 1.5 dizellerde kullanılan powershiftler biraz daha dayanıklı fakat nazik şanzımanlar olduğu için kullanıcı faktörü çok öne çıkıyor. 

Arkadaşın superb de titreme vardı kavrama, volan bir çok şey değişti 13 bin tl civarıydı fakat servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisi kapsamında 230 tl ye 1 günde yapılıp çıktı araç. Bozulan şanzımanlar ama vag grubu servisler arkasında duruyor sonuçta.

Ford da durum nedir bilmiyorum çevremde 4-5 kişide var henüz powershift bozulan focusa denk gelemedim. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

en iyi çift kavramalı şanzıman DSG diyebilir miyiz o zaman?

Edc de var abi. Ondan da şikayet görmüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, tansu87 :

Edc de var abi. Ondan da şikayet görmüyorum. 

kullanan arkadaşlar onun da kalkışlarda falan sürüş zevkini çok baltaladığını söylemişlerdi tansu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Powershift'in Focus 3'te kullanılan ilk nesilleri felaket. Çoğu kişi Ford'la papaz oldu, mahkemelik oldu 1.6 125hp ps modeller yüzünden. Son jenerasyon 1.5 dizel Focuslarda pek yaygın sorun yok gibi ama o döneme kadar ortak altyapı kullandıkları için Volvo modellerine de metastaz etti bu kanser. S60-80, V40'lar bir çok insan sorun yaşadı. 

DSG açıkcası son 1-2 sene toparladı, yalnız VW DSG'li çok fazla araba sattığı için ve geçmiş dönem şanzımanları da sorunlu olduğu için şuan Tr pazarında umulmadık bir durum var: eski garantisiz DSG'li Golflerden çok çekiniyor insanlar. Hele ki taşrada falan, VW araba abi, alaman yaparcı garibanın başına bela oldu ilk nesil DSG'ler. Yaptıracak yer yok, yapılsa randıman vermiyor, komple değiştirecek para yok, ziyan oldu çoğu DSG'li VW.  Çoğu insanın da VW'e bakışı gerçekten değişti. 

İkisinden biri olacaksa galiba DSG derim. Özellikle performans otomobillerine olan katkısı yadsınamaz, bir S3'ün, GTI'ın, Cupra'nın üzerinde muazzam çalışıyorlar. Normal 1.0-1.2 tsi benzeri günlük otomobillerde yarış otomobili gibi vites atan çift kavrama şanzımanın lüzumu olduğunu düşünmüyorum, emisyonu düşürmek zaten asıl amaç. Powershift'i zaten terketti Ford.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tür çift kavrama şanzımanlar, sürüş bilinci yüksek ülkelere göre tasarlanmış bence. Adamlar ne bilsinler İstanbul trafiğini, dibdibe gitmeleri, boşluk bırakınca araya sürekli birinin gireceğini.

Adamlar ne güzel sürüyorlar. En yoğun trafiklerinde bile sabit hızda gidiyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Özdemir :

en iyi çift kavramalı şanzıman DSG diyebilir miyiz o zaman?

Alfa’nın kullandığı TCT ‘ ye iyi diyorlar, kullanmadım yorum yapmayayım. Hyundai’ nin son güncel DCT şanzımanları da şuan gayet güzel. 

Kısacası servisin de arkasında durduğu en iyi çift kavramalı şanzıman bence DSG. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir Çok doğru, Tr'de haddinden fazla baş gösteren çift kavrama şanzıman ve sık değiştirilen kavrama şikayetlerinde  istanbul trafiğinin çok büyük etkisi var. Ortalama hızlar aşırı düşük, binlerce araç 14-15kmh ortalama hızlarda sürekli dur-kalk gidiyor, daha kötüsü şehir yokuşlu, yokuşta yapılıyor bunlar. Özetle trafik keşmekeş halinde. Böyle bir kullanıma düşük emisyon-tüketim kaygıları ile dip devirlerde vites atan ve kavramayı sıyırma durumunda tutmaya ayarlanmış çift kavramaların dayanması çok zor. 

Yinede sıfır km alınacaksa çift kavramadan korkulacak pek birşey yok. Sorun garantisi bitmiş 2.el araç alımında. 2009-2010 model bir DSG'li VW'i alabilmek, gerçekten sağlam güven özveri ve tecrübe istiyor. Bu tam otomatik şanzıman gibi de değil ki, sorun durumunda vuruntular-kararsızlıklar, vites konum geçişinde sesler vb başlasın. Arabayı güzelce baktırıp binip kullanıp alıyorsun hiçbir sorun yok, bir sabah biniyorsun işine gitmek için, ansızın "transmisson fault." N ışığı yanıp sönüyor, Epc yanıyor. Ne oldu mekatronik gitti, kart gitti. Bir çoğunun da şanzımanı tamirli oluyor zaten, o da derme çatma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Leanback :

@Mutlu Tekir Çok doğru, Tr'de haddinden fazla baş gösteren çift kavrama şanzıman ve sık değiştirilen kavrama şikayetlerinde  istanbul trafiğinin çok büyük etkisi var. Ortalama hızlar aşırı düşük, binlerce araç 14-15kmh ortalama hızlarda sürekli dur-kalk gidiyor, daha kötüsü şehir yokuşlu, yokuşta yapılıyor bunlar. Özetle trafik keşmekeş halinde. Böyle bir kullanıma düşük emisyon-tüketim kaygıları ile dip devirlerde vites atan ve kavramayı sıyırma durumunda tutmaya ayarlanmış çift kavramaların dayanması çok zor. 

Yinede sıfır km alınacaksa çift kavramadan korkulacak pek birşey yok. Sorun garantisi bitmiş 2.el araç alımında. 2009-2010 model bir DSG'li VW'i alabilmek, gerçekten sağlam güven özveri ve tecrübe istiyor. Bu tam otomatik şanzıman gibi de değil ki, sorun durumunda vuruntular-kararsızlıklar, vites konum geçişinde sesler vb başlasın. Arabayı güzelce baktırıp binip kullanıp alıyorsun hiçbir sorun yok, bir sabah biniyorsun işine gitmek için, ansızın "transmisson fault." N ışığı yanıp sönüyor, Epc yanıyor. Ne oldu mekatronik gitti, kart gitti. Bir çoğunun da şanzımanı tamirli oluyor zaten, o da derme çatma.

Vag grubunda 2. Elde en önemlisi servis bakımlı olması aracın. Buna dikkat etmek lazım. 

Dsg ‘ yi çok güzel onaran ustalarda mevcut şuan, 9-10 bin tl ye sıfır gibi yapıyorlar. Volan, kavrama, mekatronik dahil. Servis bakımlı değilse bunu göze alarak aracı almak lazım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bu paraları duyduktan sonra dertsiz başa dert alıp çift kavramaya geçilmez. :D

Mazda bozuk porya bilyesi, yanık subabıyla yolda bırakmadan 8000km yaptı yurtdışından getirdi. Alman olsa yolda bırakırdı heralde. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Valla bu paraları duyduktan sonra dertsiz başa dert alıp çift kavramaya geçilmez. :D

Mazda bozuk porya bilyesi, yanık subabıyla yolda bırakmadan 8000km yaptı yurtdışından getirdi. Alman olsa yolda bırakırdı heralde. 

Çift kavramayı kullanmayı bilen bilinçli kullanıcıdan veya sürekli uzun yolda kullanılan araçlar alınabilir. Sen yine de dertsiz başına dert açma @Mutlu Tekir 😀 

 

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, M.E.G :

Çift kavramayı kullanmayı bilen bilinçli kullanıcıdan veya sürekli uzun yolda kullanılan araçlar alınabilir. Sen yine de dertsiz başına dert açma @Mutlu Tekir 😀 

 

Aynen abi. Büyükşehirde olsam alınır da, Allah'ın Karabük'ünde anlayan usta yok. Bir sıkıntı çıksa İstanbul, Ankara'ya götürmek sıkıntı. Vakit zaten sıkıntı. 
Yolda bırakma ihtimali olan araç istemem ben.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mutlu Tekir :

Bu tür çift kavrama şanzımanlar, sürüş bilinci yüksek ülkelere göre tasarlanmış bence. Adamlar ne bilsinler İstanbul trafiğini, dibdibe gitmeleri, boşluk bırakınca araya sürekli birinin gireceğini.

Adamlar ne güzel sürüyorlar. En yoğun trafiklerinde bile sabit hızda gidiyorlar. 

Ankara ve İstanbul’da trafikte yapılan hareketlerden sonra şaşırmamak elde değil doğrusu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...