Jump to content

Mazda 323 Performans Sorunu Hakkında (90-94)


ceyhan.84
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Halil teessüf ederim sana.

ben hiç gazlı 323 kullanmadım, o konularda kadir kardeşim uzmandır :)

hem zaten üst meşazlarda yazmıştım "kadirin 323 62 beygire düşmüştü" diye. :)

Abi 323 bg hakkında geniş bilginiz var diye yazmıştım özür diliydorum senden :D 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 162
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ceyhan.84

    9

  • guntan_83

    9

  • ceto

    9

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Arkadaşlar bugün sanayiye gittim malesef burda sadece bir tane yer lpg takıyor oda bana burda bulamayacağımı bu araçlara genelde standart türü mikserlerin takıldığını söyledi tornacıya göstermemi alınabiliyorsa genişlettirmemi söyledi tornacıda olmaz iç kısmı delik delik gazı dağıtıyor elliyemem dedi şimdi birisi bana yardımcı olurmu bu konuda daha önce değiştiren parça alan tanıdığı olan vs. malum burası uzak bunu bana yollayabilecek birisi varmı? :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oncelıkle yoğunluğumdan dolayı bu konuya bakamamışım.. baksaydım zaten sana ilk söyleyeceğim şey mikser olacaktı çünkü aynı sıkıntıyı ben yaşadım ve aracım 62 beygir çıktı :D sen lpg servisinle daha geniş bir mikser takması konusunda kesinlikle görü ve imkan varsa lpgyi karbratore iki hortumla versinler. yani "Y" şeklinde bir hortumla karbratore sağdan ve soldan 2 giriş yapsınlar. maalesef lpg havayı sevmez diye karbratoru kapatıyorlar ve boyle olunca hem araba fazla yakıyor hemde gitmiyor. dediğim uygulamaları yapıp karbratör girişini rahatlatınca yakıttada ciddi düşüş olacaktır. durumu anlattığında işi bilmeyen bir usta ise sana karşı cıkacaktır ama sen inatla karbratore olabilecek en buyuk mıkserı takıp karbratorun hava almasını rahatlatmasını iste..sonra bir ayar yap ve devam et...gazda 170-180 arası görürsün.. son hız çok önemli değil ama ara hızlanmalarda daha fazla canın sıkılıyordur şuan için çünkü aracının muhtemelen ara hızlanmaları anelvanlar kadar bile olmayabilir...bu işlemden sonra rahaytlayacaktır...

Abi bari sen yardım et bana nerden bulacam ben bu zıggımı sen nerden aldın nasıl yapıyorlar nerden temin edebilirim :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Guest mustafa_g

demirhan09 adlı arkadaşıma... bikaç ayarla 200e kadar çıkıyorum demişsin bu ayarlardan biraz bahsedebilirsen sevinirim

ayarları bilemem ama ondaki araba 323F (1,8i motorlu) dolayısıyla 200'e çıkması gayet normal geldi bana :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yahu biz hakikaten çok mu şanslı yerde yaşıyoruz.İstanbulla izmit dışında kim ne parça istese bulamamış.Acaba millet pek aramadan mı böyle çaresizlik mesajları yazıyor diye düşünmeden edemiyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Yahu biz hakikaten çok mu şanslı yerde yaşıyoruz.İstanbulla izmit dışında kim ne parça istese bulamamış.Acaba millet pek aramadan mı böyle çaresizlik mesajları yazıyor diye düşünmeden edemiyorum..

biz şanslıyız galiba Tansu ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biz şanslıyız galiba Tansu ;)

Şanslısın tabi abi :) Kör dükkandaki elektrikçiyi bulup sinyal kolunu tamir ettiren kaç kişi vardır memlekette :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayarları bilemem ama ondaki araba 323F (1,8i motorlu) dolayısıyla 200'e çıkması gayet normal geldi bana :)

demirhan arkadaşın arabası 323f değil 91 model 323i hatchback bu yüzden sordum çok iyi bi hız çünkü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...

dostum bence sen gaza basmayi bilmiyorsun kullandigin aracin 2.viteste 120 yi gordugune gozumle sahit oldum bence gazi iyi bir kökle benzinde

tamami buyuk harfle yazilan mesajlar site kurallari geregi yasaktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
Guest mustafa_g

forum içerisinde birkaç yerde verdiğim değerleri bir kez daha vereyim.

fabrika çıkışı 87hp güç ve 127Nm torku olan bir motor. ilk sene 960kg olarak yazıldı ruhsatlara, daha sonra 915kg olarak kayıt edildiler. Karbüratörlü oldukları için devir kesici diye birşey yok. Buna rağmen max. torkunu 3200d/d ve max. gücünü 6000d/d devirlerinde verdikleri için siz isterseniz 8000rpm devir çevirtseniz bile motorda güç eğrisi aşağı inmeye başladığı için hızlanma yavaşlayacaktır ve bu durum sadece motora zarar vermeye yarayacaktır.

rampalarda diğer araçların sizi zorlamasının iki açıklaması vardır.

1- aracınız yüklüdür, fazla ağırlığınız vardır.

2- araçta farklı sebeplerden dolayı güç kaybı vardır.

youtube da benim yüklediğim bir video var, eski aracımın (1994 323HB) dyno ölçümünü yükledim. 200 bin km. üzerindeki arabamın tekerlekten ölçülen (yani yola aktardığı) güç 85hp olarak çıkmıştı. Aynı model, aynı seri ve daha düşük km. li araçta ise (Semavi'nin aracı) dandik usta probleminden dolayı dyno ölçümü 62hp çıkmıştı.

Sonuç olarak performans olarak mükemmel denilemez ama kendi sınıfındaki pek çok araçtan daha iyi bir performansı vardır bu arabaların. Söylenildiği gibi perf. düşüklüğü varsa, ateşleme sisteminden başlayarak karb. ayarı, hava emiş yolları v.s. sırayla kontrol edilmeli. Problemden emin olmak için mümkünse güvenilir bir yerde dyno ölçümü yaptırmanın faydası vardır.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Öncelikle herkese selamlar,

Akhan arkadaşım bahsettiğin sorun tek sende değil bilumum Lpg li 323 (Bg) kullanıcılarında var. Zaten sayıca piyasada az olan bu araçlara Lpg ile ilgili hiçbir özel parça yok malesef.O lanet olası mikser denen illet parça karbüratörü öyle kapatıyor ki resmen boğazını sıkıyor.Lpg ekonomi anlamında gerçekten çok güzel ben yüksek devirli kullanmama rağmen ş.içi 16o ykr yakıyorum.Ancak haftasonları buluşmalarımıza karbüratörün üzerinde ne varsa söküp gidiyorum yoksa 1.4 lere maskara oluyorum mikser vs sökülmüş,benzin modunda pek çok 1.6 lara nal toplatıyor.Bu işi ben 2 senedir araştırıyorum ama yok yok yok...Benim kafamda kendime ait bi proje var ve şu an yapım aşamasındayım mikseri bi düğme ile devreden çıkartarak karbüratörü benzin kullanımı için açabilecek bi mekanizma üzerinde çalışıyoruz ustamla birlikte.Eğer olursa bu sök-tak işinden kurtulacam.Benim aracım orj.122.000 km de full bakımlı yağı her 3000 km de,bujileri her 5000 de,suyu yılda 2 kez komple değiştirilen bir araç.Memnunum,kendinden 10-12 yaş küçük 1.6 larla hala rahat baş edebiliyor :) Tek problem,Lpg de kullanıyorsan bulaşma,ekonomik emekli modunda kullanacaksın o kadar..:) Saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...