Jump to content

Mazda 323 Performans Sorunu Hakkında (90-94)


ceyhan.84
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest mustafa_g

16 inç 195 45 teker bulunmakta jant tamm arabayı yoruodur buyuk ıhtımal ama bu kadar etkılıyecegını dusunmuyorum

Düşünmediğin şey başına gelebilir.

O jant lastik arabayı öldürür. Orjinal ebatlarla bir dene, farkı görürsün ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 162
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • ceyhan.84

    9

  • guntan_83

    9

  • ceto

    9

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

arkadaşlar bende bu konudan muzdariptim ustaya gösterdim görünür bişey yok dedi avans ayarı yaptı hava filitresini değiştirdi biraz performansı arttı. ilk sahibi olan eski kullanıcının arabayı çok sağar kullandığını hep orta süratlerde kullandığı için motorun sağarlaştığını söyledi. sonra tekrar yola çıktım 150 civarı hız yaptım. tatlı meyilli yolarda motoru açmaya çalışabileceğimi söyledi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracımda lpg yoktu lavato marka lpg taktırdım simit tank kullandık ustanın bahsettiği tatlı inişi bulunca 160 a kadar çıktım lpg ile o denemeden sonra eski sahibi gibi ekonomik kullanmaya karar verdim. lpg nin litresi 2.120tl den 38.5 lt aldım tank full boşken 81,620tl tuttu. 430km şehiriçi yol gittim. lüzumsuz biryerde yolun ortasında kalmayım diye lpg tam bitmek üzereyken tekrar fulledim. yaklaşık 38lt lpg aldı bence iyi bir değer. şimdi ikinci depoyu deniyorum. ama max. hız sorunu hala aklımın bi köşesinde soru işareti olarak duruyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz ayarından mıdır dicem ama emin olamıyorum, ben 17 jant ve abart egsozla (bunlar aracı ağırlaştırır) 200 görmüştüm lpg ayarını kendim yapa yapa öğrendim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar 92 model 323 sedan aracımda 3. viteste zorlayarak 5000 devdei geçiyor fakat 4. viteste 5000 devri düz yolda ne kadar zorladı isem geçmedi sanki gücü yetmiyormuş gibi sizce normalmidir bu araçlarda değilse sebebi ne olabilir ?

bazı kişiler motor sağır olmuş diyorlar bana aracı biraz seri kullanmamı önerdiler doğruluğu varmıdır

Edit:Başlık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracım lpg li lpg taktırdığımda hava deliklerinden birini kapattı bir süre sonra bende aracın orjinal haline geri getirdi karbüratörü kapalı yeri açtım bu arada aracımın bujileri yağı hava filitredi ve yağ filitresi yeni fakat aklıma takılan bujiler doğru buji takıldımı sorusu var kafamda bakım yaptırdığım ustada japoncu idi bir ara başka biryere gidip bujilerer baktıracağım bu arad aldığım ilk sahibi 78 yaşında 100 km geçmemiş biriydi aracımın sağır kalmış düşünceside vardı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

karbüratörün ikinci boğazı gaz pedalının son çeyreğinde açılır ki buda üst devirlerde yüksek performans sağlar. uzun yıllarca gaz pedalına köklenmediği için bahsettiğim yerdeki hareketli parçalar üzerinde yağ ve pislikten kalın bir tabaka oluşur bu da parçaların hareketiniz zorlaştırır gaz telinin kumanda ettiği mekanizmaların oralarda bu şekilde tortulaşma varmı bakın oralara biraz balata spreyi sıkın temizlensin sonra bir deneyin yüksek devire çıkamamasıyla ilgili aklıma bu geliyor :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dediğiniz gibi ikinci buğazı kurum bağlamıştı aracı aldıktan sonra 110 km çıkınca gaz takılı kaldı sonra baktığımda ikinci boğazda hiç açılmadığından kurum bağlamıştı haliyle sıkıştı temizledim düzeldi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Arkadaşlar bugün bir problemle karşılaştım. Öncelikle bir kaç bilgi vermem gerekiyor.

Aracım 92 Model 323 HB. Aracı Aldığımda benzin deposunun delik olduğu söylediler. Ve 6 aydır benzinde kullanılmadığını Söylediler. Buna Rağmen Aldım aracı. Uzun süre(4 aydır) LPG de kullandım. Bugün arabanın çekişten düştügünü farkettim. Araç Ne devir saati nede hız göstergesi doğru düzgün yükselmiyor.3. viteste çıktığım yokuşu 2 de çıkamıyorum.

Vitesi 2. ye atıyorum az gaz veriyorum araba sarsıntıyla birlikte çok yavaş hızlanıyor. aynı olay diğer vites geçişlerinde de var. Sanki Gazı yemiyor. Köklüyorum gaz pedalını ama nafile bir türlü devri ve hızı arttıramıyorum.

LPG gaz ayarı yaptırdım. sorun devam etti.

Bujiler ve buji kablolarını değiştirmeli miyim_?

Yada karbüratörde bir sorun olabilir mi_?

Yardımlarınız için şimdiden sağolun... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatanın en büyüğü benzinli aracın uzun süre lpg ile kullanılmasıdır, bu yüzden fazladan benzin harcasa da sıralı sistemler en güzeli...

İhtimaller;

Uzun süre lpg ile kullanımdan dolayı karbüratör arızası olabilir, buji kablolarını ölçtür ve değerleri standart değilse değiştir, bujileri kontrol ettir, değişmesi gerekiyorsa değiştir, hava filtresini kontrol et değişmesi gerekiyorsa değiştir...

Bütün bunları yaptırdıktan sonra lpg ayarını yaptır ve en sonunda da avans ayarını kontrol ettir.

Benim tahminim, gaz ayarın bozulmuş olabilir veya avans ayarın doğru değil.

Kolay gele, gelişmelerden haberdar etmeyi unutma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün bir problemle karşılaştım. Öncelikle bir kaç bilgi vermem gerekiyor.

Aracım 92 Model 323 HB. Aracı Aldığımda benzin deposunun delik olduğu söylediler. Ve 6 aydır benzinde kullanılmadığını Söylediler. Buna Rağmen Aldım aracı. Uzun süre(4 aydır) LPG de kullandım. Bugün arabanın çekişten düştügünü farkettim. Araç Ne devir saati nede hız göstergesi doğru düzgün yükselmiyor.3. viteste çıktığım yokuşu 2 de çıkamıyorum.

Vitesi 2. ye atıyorum az gaz veriyorum araba sarsıntıyla birlikte çok yavaş hızlanıyor. aynı olay diğer vites geçişlerinde de var. Sanki Gazı yemiyor. Köklüyorum gaz pedalını ama nafile bir türlü devri ve hızı arttıramıyorum.

LPG gaz ayarı yaptırdım. sorun devam etti.

Bujiler ve buji kablolarını değiştirmeli miyim_?

Yada karbüratörde bir sorun olabilir mi_?

Yardımlarınız için şimdiden sağolun... :)

    Sayın kyo35 öncelikle geçmiş olsun, diyeceğim şuki aracınızın karbüratörlü olması sebebiyle lpg kullanmanız, aracının karbüratörüne pekte etki etmez, zaten lpg de karbüratör devre dışıdır, sadece gaz mili, boğaz kelebeği vede manifold çalışmaktadır, bazen lpg de bu aksamlar kurum bağlar vede problem olabilir ama bu çekiş düşüklüğü değildir, tam olarak mevzuyu ifade etseydiniz daha iyi olurdu, araç boştayken gaz verdiğinizde herhangi bir aksama olmuyorsa sorun ne karbüratör nede elektrikseldir, hiçbir ekipmanı değiştirmeyiniz emin olmadan, hele hele ateşleme elemanlarını kesinlikle,  aracınız ya yeteri kadar hava almıyodur veya bir yerlerden fazla hava alıyordur, bununla alakalı 323 motor ve parformans bölümlerine bakınız orada epey bir açıklama vede fotoğraflı bilgilendirmeler bulacaksınız, bazen kötü yakıtta bu duruma sebep olabiliyor , ilgili bölümleri dikkatlice inceleyiniz.

http://www.mazdaclubtr.com/mazda-323-teknik-motor-mekanik/

http://www.mazdaclubtr.com/31009/mazda-323-89-94-1-6-karburatorlu-duz-ve-oto-vites-onemli-bilgiler/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam en güzeli şöyle ifade edeyim :)

Şimdi aracın eksoz patlaktı. Bu sebeple çok fazla zaten çekişten düşmüştü. Egzosu yaptırdım. Egzoscu gidip lpg ayarı yaptır dedi. Yaptırdım ama hala sorun devam ettim. Lpg ci karbüratör hava alıyorur dedi.

SOrun Şu Şekilde : Egzostan parça parça duman atıyor. Araçla 3. Viteste çıktığım bayırı 2. viteste çıkamadım. Boğuldu sanki araba. Hızlanmıyor ve her vites geçişlerinde gaz verdiğimde 1000 ve 3000 devirleri arası araç sarsılıyor. 3000 devri geçince pek sarsıntı yok fakat hafiften yine sarsıntı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sayın kyo35 egsoz patlak ise , vede eskimiş ise tıkalıda olabilir, iyicene birbaktır suturucular tıkanmış olmasın, yukarıdaki linkleri incele , 323 bölümünde hava alma ve karbüratör mevzusunada epey bir değinmişliğimiz var, oradaki konularında incele.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam en güzeli şöyle ifade edeyim :)

Şimdi aracın egzoz patlaktı. Bu sebeple çok fazla zaten çekişten düşmüştü. Egzosu yaptırdım. Egzoscu gidip lpg ayarı yaptır dedi. Yaptırdım ama hala sorun devam ettim. Lpg ci karbüratör hava alıyorur dedi.

SOrun Şu Şekilde : Egzostan parça parça duman atıyor. Araçla 3. Viteste çıktığım bayırı 2. viteste çıkamadım. Boğuldu sanki araba. Hızlanmıyor ve her vites geçişlerinde gaz verdiğimde 1000 ve 3000 devirleri arası araç sarsılıyor. 3000 devri geçince pek sarsıntı yok fakat hafiften yine sarsıntı var.

Patlak egsoz çekişi düşürmez, çok çok rölantide düzensizlik yapabilir, tıkalı egsoz çekişten düşürür, bence sorunun ateşleme sistemiyle ilgili... Zaten egsozu yaptırmışsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Karbüratörün hava alıp almadığını anlamanın yolu çok basit, araç rölantide çalışıyor iken hava filtresinin girişini elle kapatınız eğer stop ederse sorun yok, lakin stop etmez rölantisinde değişiklik olursa,  malesef hava alma durumu söz konusu , bu konudada açıklamalar vede çözüm 323 bölümünde mevcuttur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SOrun Çözülmüştür Hocam. Lpg Gaz filtresi değişince aracım normale döndü :) Yardımlarınız için çok çok teşekkürler...

Hem aracın bakımlarını vaktinde yaptırma, hemde bizi burada uğraştır... Teeeessüf ettim.

:D

Geçmiş olsun, bilgilendirme için teşekkürler. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karbüratörlü arada lpg filtresini kim taktı sayın kyo35, zaten kara düzen lpg kullanıyor aracınız filtreye gerek yok karbüratörlü araçta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...
 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...