Jump to content

3.Nesil Mazda3 için Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

@paarthurnax Bu düşük hız ataklık farkının en önemli sebebi Mazda'da daha geç kitleyen eski tip tork konvertörlü şanzıman ve 2.0 motor birleşimi hocam. Gaza dokunulduğu anda 2.0 motorun doğal anlık gelen torkunu şanzıman katlayıp fırlıyor araç. 1.4 Tsı, sonuçta 1.4 litre bir motor ve en dip devirleri çok zayıf, bu durum çok direkt ve vites düşürmemekte ısrar eden ekonomi odaklı ayarlanmış bir şanzımanla birleşince gaz ezmenizi gerektiriyor. Ancak bir kere devri alıp basıncı yiyince çatır çatır gidiyor.

Skyactiv'ler sizin araçlar kadar atak olmaz çünkü onlarda da çok çabuk kitleyen, direkt bir otomatik var. Motor pek destek almıyor şanzımandan dip devirlerde. Amaç DSG ile aynı: verimlilik.

Örneğin Ford tam otomatikle kombine ediyor turbo araçlarını, net biçimde düşük hız tepkileri çok daha atak gazın, turbo boşluğunu çok iyi elimine ediyorlar ama bedelini tüketimde ödüyorsun.

VW'nin eski twincharge motorları bu dip devir boşluğunu kompresörle alıyordu işte. 1200-1300 devirle giderken her milim gaza bir tepki vardı, hemde şanzımandan hiç yardım almadan. Sanki 2.4 litre falan bir atmosferik motor kullanır gibi. Arızası sıkıntısı bir yana, gerçekten döneminin ötesinde makinalardı.

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnsan turbo, tork, dişli sayısı nispeten fazla çift kavramayı yanyana getirince ister istemez gaz pedalı ile ilgili düşünmek istemiyor fakat durum o şekilde olmuyormuş demek. Bahsettiğim 1.5 tsi ünite c segment otomobiller için ideal fakat d segmentte verimlilik ve güç yönetimi açısından  biraz uyumsuz kalabiliyor. Bahsettiğiniz gibi turboyu doldurunca değil atmosferik (2.0) akranları,  1.4 tsi 160 beygirlik üniteden bile daha iyi çekişi olduğunu söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 dakika önce, paarthurnax :

İnsan turbo, tork, dişli sayısı nispeten fazla çift kavramayı yanyana getirince ister istemez gaz pedalı ile ilgili düşünmek istemiyor fakat durum o şekilde olmuyormuş demek. Bahsettiğim 1.5 tsi ünite c segment otomobiller için ideal fakat d segmentte verimlilik ve güç yönetimi açısından  biraz uyumsuz kalabiliyor. Bahsettiğiniz gibi turboyu doldurunca değil atmosferik (2.0) akranları,  1.4 tsi 160 beygirlik üniteden bile daha iyi çekişi olduğunu söyleyebilirim.

D sınıfı; passat 1.4 tsi act 150 bg, mazda 6 sky 165 bg araçları uzun uzun ikisini de 30 ar bin km kullandım. 1.4 tsi çok atik bir makina ve çok da az yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Zealot :

 

100 km hızdan bastığımız zaman.   2011 sport 155hp  mazda 6  2.0    -   115 hp  megane 4  1.5 dci EDC  yi   zar zor dualarla selamlarla milim milim geçiyor.   

@@ dimi @M.E.G

110 bg megane lütfen :) Ben diyorum heralde Ufuk basmıyor, sonradan basıp geçecek 😃 Yüksek hızlarda çıktıkça yaklaşmaya başladı milim milim sonra zor da olsa geçtin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu lastiğin bir önceki modelini ilk kullananlardan biriyim galiba. bu 4. senesi olmalı. lastik iyice afedersiniz "cortingen ştrasse" bu aralar. bu yazin basında yaza yeni lastikle mi girsem acaba dedim ama bu yaz da idare edeyim dedim bakalım derken ciddi ciddi lastik almayı düşünuyorum bu aralar. benim arabada nedense esp falan devreye girmiyor, bugun geniş bir viraja sırf denemek icin  neredeyse yanlayarak girdim bana mısın demedi. maşallah kayıyor ama tık yok, müdahale etmiyor. kaç defa serviste baktılar ama  bir sorun görmediler, neyse.. 

bu aralar lastik hafif yokuş yukarı sert kalkışlarda direkt saçmalamaya başladı. yağmurda fren neredeyse yok, direkt abs devreye giriyor. üzerindeki ilk o berbat mişlen pilotlar ayarına geldi, yani kıçı başı ayrı oynamya başladı diyebilirim. zaten lastik de diş olarak ömrünü tamamlamamışsa da km olarak tamamlamış olmalı. benim araba şu an en cok km yapan arabalardan biri valiba, 110 bin oldu. kac km'de taktigimi hatırlamiyorum (tahminim 50 binlerde) km olarak ömrünü tamamlamış olabilir.  şeytan diyor kıy paraya tak continental, teli çıkana kadar kullan ama bir yanım da bir set daha bu lastikten al diyor bilemedim. arabayı değiştirmeyi düşünmüyorum açıkçası, zaten  ilgim tamamen motosiklete kaydığı için cok da ilgilenmiyorum bu aralar. paso motor dersleri alıyorum, kurslara gidiyorum vs. yakında ehliyeti alırsam değmeyin keyfime:) ama kışın kös kös dönecez kendine el mecbur:))

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastikler bugün elime ulaştı ve taktım. Kısa mesafede Bi deneme sürüşü de yaptım. İlk bariz izlenimim frenlerle ilgili oldu. Fren pedalı lokum gibi yumuşadı, çok güven verir bir hal aldı. Ama Ani fren yapmadım hiç, fren mesafesiyle ilgili bir yorumda bulunamam haliyle. Yol tutuşu da bariz şekilde iyileşti, aracın asfalta yapıştığını hissettim. 

Buradan takip ettiğim kadarıyla bir arkadaş balans tutmaması sıkıntısı yaşamıştı sanırım, o yüzden taktırırken biraz ürkmedim değil, benzer bir sorunla karşılaşırmıyım diye. Çok şükür o konuda da bir sıkıntı olmadı. Şipşak halloldu balans ayarı. 

Islak zeminde deneme şansım olmadı ama bu yaz yaklaşık 6000 km yapacağım bir tatil planımız var. Haliyle yaz dönüşü genel olarak her yönüyle izlenimlerimi paylaşırım bir daha. 

Şu an için fiyat performans olarak gayet memnunum. 3 yıl veya 40000km sorun yaratmaması benim için kafidir. 👍

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Son mesajdan sonra yaklaşık 5000 kmden fazla yol yaptım. 7 bölge ve karlı hava dışında tüm hava şartlarında aracı kullanma şansı buldum bu lastiklerle. Lastiklerden yana şimdiye kadar hiç bir şikayetim olmadı. Hatta yoğun yağmurlu havalarda inanılmaz güven verdi. Şöyle ki, yağmurlu havada 100km hızı geçmemeye özen gösteririm, ama farkına varmadan 120 130lara çıkarken buldum kendimi. Yağmurlu hava tedirginliği yaşamadım o yüzden.. Bunu da dipnot olarak düşeyim buraya.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

https://www.trendyol.com/falken/215-45-r18-93w-xl-ziex-ze310-ecorun-yaz-lastigi-p-110415347?boutiqueId=589150&merchantId=112104

Düşünenler için dip fiyat + 150tl kuponla 2550tl'ye geliyor. Lastiklerin fiyatı inanılmaz artacak ve gün gün artıyor şuan, eco tipi günlük lastik isteyenler kaçırmasın bu fiyata.

Bende Hankook ventus s1 evo3 aldım. Nisanda takacağım lastiği fiyat katlanır diye korkudan şimdi aldım, ne günlere düştük.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

https://www.trendyol.com/falken/215-45-r18-93w-xl-ziex-ze310-ecorun-yaz-lastigi-p-110415347?boutiqueId=589150&merchantId=112104

Düşünenler için dip fiyat + 150tl kuponla 2550tl'ye geliyor. Lastiklerin fiyatı inanılmaz artacak ve gün gün artıyor şuan, eco tipi günlük lastik isteyenler kaçırmasın bu fiyata.

Bende Hankook ventus s1 evo3 aldım. Nisanda takacağım lastiği fiyat katlanır diye korkudan şimdi aldım, ne günlere düştük.

https://www.sikayetvar.com/falken-lastik?page=2

 

Falkenin bu kadar şikayeti ve hemen hemen aynı şikayeti olması beni tedirgin etti petlas daha doğru bir tercih olacak gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

spacer.png

 

Hankook'lar geldi, övülüyor epey bakalım nasıl çıkacak. Y hız endeksi olmasa iyiydi ama bu ölçülerde çok kısıtlı seçenekler maalesef.

Tanesine de 150tl zam geldi alır almaz, daha da artacaktır bu kurlarla. Önümüzdeki sezon için lastik düşünen en azından bu ay sonu indirimlerini kaçırmasın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

spacer.png

 

Hankook'lar geldi, övülüyor epey bakalım nasıl çıkacak. Y hız endeksi olmasa iyiydi ama bu ölçülerde çok kısıtlı seçenekler maalesef.

Tanesine de 150tl zam geldi alır almaz, daha da artacaktır bu kurlarla. Önümüzdeki sezon için lastik düşünen en azından bu ay sonu indirimlerini kaçırmasın derim.

Fiyat olarak nedir yazlık lastik galiba petlas pt741 modeli ödüllü lastik bende onu almayı düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum. 

Iki lastik(yaz) arasında kaldım 

-Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W

-Petlas Velox Sport PT741  215/45/R18 93w

 

etiket değerlerine, yorumlara ve fiyat farklarina kadar inceledim ikiside türkiye üretilen ama kimilerine göre çok iyi kimilerine göre de kesinlikle tercih edilmemesi gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Kırmızı cx 3 :

Arkadaşlar tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum. 

Iki lastik(yaz) arasında kaldım 

-Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W

-Petlas Velox Sport PT741  215/45/R18 93w

 

etiket değerlerine, yorumlara ve fiyat farklarina kadar inceledim ikiside türkiye üretilen ama kimilerine göre çok iyi kimilerine göre de kesinlikle tercih edilmemesi gerekiyor. 

Bu yaz başında falken lastik alıp, 2 ayda 7 bölgeyi gezip yaklaşık 10.000km yaptım. Bardaktan boşalırcasına yağmurlu havada da kullandım, güneydoğunun 50 dereceleri aşan sıcağında da. Şehir içi rutin kullanımım da oldu, otobanda maksimum hızlarda çıkıp kullandığım da. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Olumsuz yorumlardan dolayı tedirgin bir şekilde almıştım, ama açıkçası beklentilerimi karşıladı ve olumsuz bir durumla da karşılaşmadım çok şükür. 

Tutup bir Michelin, Goodyear vb üst klasman lastiklerle kıyaslayamam tabi ki, ama fiyat performans olarak tatmin edici bir marka bana göre 👍

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Kırmızı cx 3 :

Arkadaşlar tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum. 

Iki lastik(yaz) arasında kaldım 

-Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W

-Petlas Velox Sport PT741  215/45/R18 93w

 

etiket değerlerine, yorumlara ve fiyat farklarina kadar inceledim ikiside türkiye üretilen ama kimilerine göre çok iyi kimilerine göre de kesinlikle tercih edilmemesi gerekiyor. 

Pt741 biraz daha performans odaklı, dikkat ederseniz lastik omuzları daha düz kesimli, hamuru da biraz daha sert bir lastik. Direksiyon tepkilerinde ve virajlarda daha iyi olacağı kesin, biraz daha sesli ve konforsuz olacağı da kesin. Ze310 ecorun ise lastikçi tabiri ile sakız gibi ekonomi lastiği. Daha çok şehir içi ve/veya sakin kullanıma uygun, yuvarlanma direnci daha iyi, kısa süreli tutunma taleplerine makul cevap verecek ancak devamı gelirse daha çabuk yorulacak bir lastik. Tipik bir günlük kullanım lastiği yani. 

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Petlas/Velox-Sport-PT741.htm

https://www.tyrereviews.com/Tyre/Falken/ZIEX-ZE310-EcoRun.htm

İki lastiğin de gayet detaylı yorumları/testleri mevcut. Petlas da yurtdışında iyi sattı bu modeli, starmaxx adıyla da satıldı aynı model.

Bu iki lastikte (ve çoğu uygun fiyatlı bütçe lastiklerinde) en büyük çekince üretim kalite problemlerinin daha sık görülmesi. Daha fazla hava kaçırma, balans tutmama, araç çok yatınca yumurta biçimi alma, yanaklarda sorunlar vb. Aldığınız lastiği gözle iyi kontrol edin, taktırdıktan sonra her hızda titremesini falan da iyi kontrol edin, sorun yaşamazsınız.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Kalosantropo :

Bu yaz başında falken lastik alıp, 2 ayda 7 bölgeyi gezip yaklaşık 10.000km yaptım. Bardaktan boşalırcasına yağmurlu havada da kullandım, güneydoğunun 50 dereceleri aşan sıcağında da. Şehir içi rutin kullanımım da oldu, otobanda maksimum hızlarda çıkıp kullandığım da. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar. Olumsuz yorumlardan dolayı tedirgin bir şekilde almıştım, ama açıkçası beklentilerimi karşıladı ve olumsuz bir durumla da karşılaşmadım çok şükür. 

Tutup bir Michelin, Goodyear vb üst klasman lastiklerle kıyaslayamam tabi ki, ama fiyat performans olarak tatmin edici bir marka bana göre 👍

Yorumlara bakarsak en büyük sıkıntı balon oluşması ve ilerleyen zamanlarda çatlaklar bunların dışında tabikide f/p lastiği. Daha olmadi yazı tura atacaz artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...
15.11.2021 at 16:55, Leanback :

spacer.png

 

Hankook'lar geldi, övülüyor epey bakalım nasıl çıkacak. Y hız endeksi olmasa iyiydi ama bu ölçülerde çok kısıtlı seçenekler maalesef.

Tanesine de 150tl zam geldi alır almaz, daha da artacaktır bu kurlarla. Önümüzdeki sezon için lastik düşünen en azından bu ay sonu indirimlerini kaçırmasın derim.

1500km'dir kullanıyorum, her türlü şartta sürüş yaptım, 215/45ZR18 ölçülerinde düşünenler için burada dursun izlenimim,

Olumlu olarak

+ Islakta muhteşem, yağmurda ciddi zorladım virajlarda yer kuru gibi gidiyor mübarek. Özellikle koparmaya çalışınca bile çok geç ve dengeli kayıyor. Frenajı da efsane, bu konuda testlerde abartıldığı kadar var. 

+ Kuruda çok başarılı, direksiyonu ağırlaştırdı, direksiyon simidine yol hissiyatı geldi, sürüş keyfini arttırdı, tutunması da kararlı

+ZR tipi ve Y endeksi olmasına rağmen, konforlu bir lastik. Yumuşak diyemem zaten amaç o değil spor lastik olduğu için ama kısa darbeleri son derece tok ve sessiz emiyor. Araba yolda giderken iyi bir malzemenin üstüne gidiyor hissi var artık nasıl ifade ediliyor başka bilemedim :D 

Eksiler,

- Bu konforun neticesinde yanaklar tam spor lastik gibi değil, direksiyonda hafif gecikmesi var, çok keskin değil. Viraj içinde hızlı dönerken tekrar çizgi değiştirmeye çalışınca hafif bir esniyor, gecikiyor. Potenza sport vb lastiklerin farklı olduğunu tahmin ediyorum. 120hp önden çekiş araçta ne kadar ciddi spor lastiğe gerek var bilemem tabi.

- Garip bir yol sesi olayı var. Bazı asfaltta sessiz, yeni lastik aldım diyorsun, bazısında bir uğultudur gidiyor. Bilyada falan mı birşey var diye düşündüm birkaç kez.

- Uzun yolda tüketimim arttı, bu da şehir içi-dışı farkı sebebiyle lastiktendir diye tahmin ediyorum. Şehir içinde araba 7 yakıyor, uzun yolda 6.5lt. 

 

Özellikle hem ıslak güvenliğine önem verenler, hemde arabam güçlü olmasa da konforu bozmadan zevkli, hafif dinamik sürüşüm olsun diyenler için nokta atışı bir lastik. Günlük 5-10km işe gidip gelen için önermem. Ben şahsen günlük araç kullanmıyorum, ıslakta da hemen hiç sürüşüm yok bu yüzden tekrar alırmıyım bilmem, şuan 9bin tl'leri buluyor 4ü :) ancak spor lastik isteyene öneririm kesinlikle. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde şunu farkediyorum, büyük ihtimal bizim memleketin kalitesiz tozlu asfaltından ötürü hiçbir yaz lastiği ilk sezon hariç, iyi bir kış lastiğinin uzun vadedeki tutunma seviyesini vermiyor. Sava kış lastiklerim (bundan önce kullandıklarım da böyleydi) nereye direksiyonu çevirip gaza basarsam basayım asla sarmıyor. Motor gücü asla yenemiyor lastiği ama bu yeni Hankook'lar bile (aynı şekilde diğer kullandığım yaz lastikleri de) bazen tek tekeri sarıyor, zorlayınca hafif bir yüzmesi oluyor asfalt üstünde. Merak ediyorum forumda böyle deneyim yaşayan, kış lastikleri sürekli beklentisinin üzerine çıkan var mı. Sadece tutuşu sarması ABS'nin devreye girmesi vb bashediyorum. Lastiğin ısınması ile alakalı değil bu arada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar birşey danışmak istiyorum. Dün itibariyle 2 yetişkin 1 çocuk; bagaj ise valiz ve çocuk yatağı gibi nispeten ağır eşyalarla tıkabasa dolu iken lastik havası standart önler 35, arkalar 33 ile yaklaşık 300km yol yaptıktan sonra lastik basınç uyarısı aldım. Bir benzinliğe çekip lastiklerin havasını kontrol ettiğimde herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. İkaz lambasını söndürüp devam ettim. Yaklaşık 100 km sonra tekrar lastik basınç uyarısı verdi. Bu sefer komple 4 lastiği de 36 yaptım ve devam ettim. Sonrasındaki 400 km boyunca bir sıkıntı olmadı. 

Velhasılı sormak istediğim şey şu. Hangi lastikçiye sorsam "hocam araç doluyken de 41e 44 lastik havası fazla olur diyip o havayı basmadılar hiçbir zaman (araç kapı kenarında ideal olarak bu değerleri gösteriyor). Kafama göre bir değer de girmek istemediğim için standart şekilde lastik havaları önler 35 arkalar 33 şeklinde devam edince de, muhtemelen bundan kaynaklı lastik basınç uyarısı aldım. 

Bahsettiğim şartlar altında lastik havalarını kaç basmam gerekir sizce? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

×
×
  • Yeni Oluştur...