Jump to content

3.Nesil Mazda3 için Falken ZIEX / ZE310 Ecorun 215/45/R18 - 93W


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

02.07.2022 at 01:37, Kalosantropo :

Arkadaşlar birşey danışmak istiyorum. Dün itibariyle 2 yetişkin 1 çocuk; bagaj ise valiz ve çocuk yatağı gibi nispeten ağır eşyalarla tıkabasa dolu iken lastik havası standart önler 35, arkalar 33 ile yaklaşık 300km yol yaptıktan sonra lastik basınç uyarısı aldım. Bir benzinliğe çekip lastiklerin havasını kontrol ettiğimde herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. İkaz lambasını söndürüp devam ettim. Yaklaşık 100 km sonra tekrar lastik basınç uyarısı verdi. Bu sefer komple 4 lastiği de 36 yaptım ve devam ettim. Sonrasındaki 400 km boyunca bir sıkıntı olmadı. 

Velhasılı sormak istediğim şey şu. Hangi lastikçiye sorsam "hocam araç doluyken de 41e 44 lastik havası fazla olur diyip o havayı basmadılar hiçbir zaman (araç kapı kenarında ideal olarak bu değerleri gösteriyor). Kafama göre bir değer de girmek istemediğim için standart şekilde lastik havaları önler 35 arkalar 33 şeklinde devam edince de, muhtemelen bundan kaynaklı lastik basınç uyarısı aldım. 

Bahsettiğim şartlar altında lastik havalarını kaç basmam gerekir sizce? 

Merhaba,

Mevcut değerler soğuk lastik basınç değerleridir. 300 Km sonra sıcak lastik basınç ölçümü çok gerçeği yansıtmayacaktır. Hele ki benzin istasyonlarının lastik şişirme üniteleri oldukça sabıkalıdır. Yolda soğuk/sıcak hava şartlarından ötürü genleşmeye bağlı lastik basınçlarında farklılıklar olabiliyor.  Yola çıkmadan evvel kendi kompresörünüzle düz zeminde ölçüm yapıp şişirmek en sağlıklısı. Şehir içinde 34 psı, uzun yola çıkacağımda 36 psı yapıyorum lastiklerimi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.07.2022 at 08:41, İlhan :

Merhaba,

Mevcut değerler soğuk lastik basınç değerleridir. 300 Km sonra sıcak lastik basınç ölçümü çok gerçeği yansıtmayacaktır. Hele ki benzin istasyonlarının lastik şişirme üniteleri oldukça sabıkalıdır. Yolda soğuk/sıcak hava şartlarından ötürü genleşmeye bağlı lastik basınçlarında farklılıklar olabiliyor.  Yola çıkmadan evvel kendi kompresörünüzle düz zeminde ölçüm yapıp şişirmek en sağlıklısı. Şehir içinde 34 psı, uzun yola çıkacağımda 36 psı yapıyorum lastiklerimi. 

Teşekkür ederim. Değerlendireceğim söylediklerinizi. 36 psi basınca düzelmişti benim de. Standart 4 lastiğe aynı değeri basarım artık 👍

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

×
×
  • Yeni Oluştur...