Jump to content

2019 Yeni Kasa Corolla İzlenimler


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu konu biraz inceleme biraz eski aracım Mazda 3 2010 1.6 otomatik Touring ile kıyaslama olacak. Aslında bu konu bir nevi 80bin tl den kapıyı açıp 112bin tl de son bulan bir yolculuk. :D   Mazdamdan da gördüğüm gibi bir araca binince uzun biniyorum. Ve alım satım işlerinden nefret ediyorum. Arabasız kalınan süreç zulüm gibi geliyor. Bu nedenle düşük km olmalıydı. Tercihlerim arasında Astra J 1.4T 2013 sonrası, Peugeot 308 2014 sonrası kasası, Mazda 3 1.5 benzinli powersense, Auris 2015 sonrası makyajlı kasa, Kia Ceed 1.6 CRDI Premium donanım vardı.

Otomatik olması zorunluydu ve yetkili servisi olmayan büyükşehirlere en az 3 saat uzaklıkta bir yerde yaşadığımdan sorun çıkarmayan çift kavrama şanzıman kullanmayan bir araç istiyordum. Yine sorunsuzluk olayına gelince Astra J gitti, 60bin km.de devirdaim pompası değiştirenler, motor soğutma suyu haznesinden kaynaklı problemler yaşayanları görünce vazgeçtim. Ardından Kia Ceed'lerin Premium donanımında yok yok olması cezbediyordu, ama çok pahalıydı, 2. ele 50-60bin km. araca 110 dan fazla vermeyi içime sindiremedim. Koltuk hafıza, elektrikli koltuk, sunroof cam tavan, şerit takip asistanı dolu arabaydı baya. Auris makyajlı da olsa trim sesleri olabileceğinden, 2. elinin hızlı olmamasından kaybetti. Kaldı Mazda 3 ile 308. 308 i sırf motor şanzıman nedeniyle istiyordum. Uygun fiyatlı gözüken araç 30bin km.de olmasına rağmen eşşekten beter niyetine binildiği için 100bin üstüne çıkacaksam en azından powersense olsun diye kalktım gittim İzmir'e. 25bin km.deydi 4 parça boyalıydı. Fakat ekspertizde 1 parça daha boyalı çıktı, arka kapının kapandığı yerde de işlem olunca araç da içime sinmeyince vazgeçtim. 13 saatlik yolu boşuna gittim. 

Tam evime otobüs bileti aldım, sıfır Corolla satan Kayseri'deki hacı amca geldi aklıma. Sahibinden ilanını görüp aramıştım. Araya Kayseri'deki tanıdıkları soktum vs, 1 saat içinde anlaşıp Samsun'a bilet aldım, kapora gönderdim. 16 saatlik yolculuk başladı böylece. 

 

Neye niyet neye kısmet misali. Powersense gönlüm çok istiyordu. Tokluk olsun, güvenlik donanımları olsun, tasarımı olsun cezbediciydi. Fakat çok yakın fiyata sıfır araba almak daha mantıklı geldi. Niye Toyota? Eski corollayla benzerlikleri azaldı. Kasa değişti, kalite arttı, eski kasadaki gibi trim sesi şikayeti olan yoktu. Eski kasalarının tasarımını sevmesem de, bu kasayı özellikle arka tarafını çok beğeniyorum. Yan tarafta etek altındaki çizgiler aracı olduğundan geniş ve büyük gösteriyor. Mazda'ya oranla daha güçlü motor, lpg ye daha dayanıklı motor, lpg uyumu daha iyi ve takılan lpg kitinin fiyatı daha uygun. CVT şanzıman geliştirildi ve eskisi gibi ilk kalkışta boşa dönüyor hissi yaratmıyor, ilk kalkışlar tork konvertör desteğiyle sağlanıyor. Bunun sonucunda eski kasada 11.2 olan 0-100, 10.2 sn ye düşürülmüş durumda. Aynı zamanda yakıt tüketimi de Mazda'ya oranla düşük. Sonuç olarak 2. el, konfor, güç ve sorunsuzluk, herşeyden önce de sıfır uygun fiyatı ağır bastığı için karar kıldım.

Araç en baz donanım da olsa 2010 Mazda 3 Touring'ime göre boş gelmedi. Touring'den eksiği çift bölgeli klima yok, yağmur sensörü yok.

Vision donanımda lastik basınç sensörü, far sensörü, dijital tek bölgeli klima, sport tuşu, aux, 2 usb, bluetooth, mercekli far, arka yolcular için orta konsolun arkasında havalandırma, anahtardan cam açma kapama bulunmakta. 

Hafifletilmiş bir araç ama ne kaput altında izolasyon var, ne de motor üstünde bir kapak. Herşey ortada. 45 Ah lik Mutlu akü takılmış, çok küçük geldi.

Aracın içine oturunca ön göğüsün ön cama doğru dümdüz ilerlemesi garip hissettirdi. Mazda'da ön cama doğru aşağı eğildiğinden daha ferah ve kaputu görebilen bir oturuş şekli vardı. Corolla'da zaten geniş olduğu için dikkat etmemişler ve galiba maliyeti de kısmak için ön camı küçük yapmak istemişler. 

Araca ilk oturdum ve güzelce deri kapladığım Mazdamdan sonra poliüretan plastik kötü geldi. Aynı şekilde vites topuzu da öyle. Fakat resimlerde gördüğüm kadar kalitesiz hissettirmiyor dokununca. Fena değil kalitesi. Mazdanın direksiyonundan kalın, elime daha iyi oturuyor. Mazdadaki estetik tabiki Toyotada yok. Fakat kullanışlılık had safhada. Mazdamda hız sabitleme tuşları direksiyona güzellik katsa da, kullanımı zordu. Yeni corolla da direksiyonun sağ tarafına yerleştirilmiş tuşlar. Kullanımı çok rahat. Tuşların basma hissi kötü, mazdadaki tok basma hissi yok, onun yerine eski oyun kollarındaki tuşların basış hissi gibi. yine de fena değil. Hız sabitleme güzel çalışıyor. Mazdada RES yapınca 2 vites düşürüp hemen o hıza çıkmaya çalışırdı, Toyota bunu sakin şekilde yapıyor, tam istediğim özellik.

Gösterge paneli hoş bence. En baz donanım olması sebebiyle solda devir, ortada hız, sağda ise renkli yol bilgisayarı mevcut. Üst donanımlarda 7" renkli ekran var Corolla'da. Mazda'dan sonra gösterge konusunda yadırgamadım. Ön arka kapıların kol dayama kısımları hariç, orta konsolun tamamı sert plastik. 2010 mazdamda kalite daha yüksekti kapılarda. Deriye benzeyen bir plastik hissi ve kumaş döşeme, kol dayanılan yerde yine suni deriden bir döşeme, çok lüks hissettiriyordu. Ön göğüse gelirsek Toyota kullandığı malzeme nedeniyle daha lüks hissettiriyor. Deri döşeme gibi dikişleri olan bir ön göğüs var karşımızda. Mazdadaki estetik yok tabiki. Ön göğüsün cama doğru dümdüz bir şekilde konumlandırılması başta boğucu hissettirdi. Camın alanını küçültmüş gibi. Ayrıca kaputun da görülmemesi kötü oluyor. Mazdamda o özellikleri seviyordum. Mazda dar olduğu için estetik tasarımla aracın içini ferah göstermeye çalışırken, Toyota zaten geniş ve ferah olan aracı herhalde maliyeti kısmak için böyle şeyler yapıyor olabilir. Yine de bunlara rağmen daha büyük ve geniş araçta olduğum hissi var.

Şanzıman motor ikilisi mükemmel. Eski multidrive s lerden farkı kalmadı. Yeni kasada kullanılan bu multidrive s de ilk kalkış hemen gerçekleşiyor. Boşa dönme hissi olmuyor. İlk kalkış için tork konvertör sonrasına cvt kullanılıyor diye sanki videolarda izlemiştim ama tam hatırlamıyorum. 2000 devirle 110 gitmek büyük bir keyif. Motor torku düşük devirlerde de verebiliyor olması sanki küçük bir turbo takılıymış gibi hissettiriyor 13 sn lik 0-100 ü olan 4 ileri tork konvertörlü mazda 3 den sonra hissettirdiği bu şekilde. :) Yokuşlarda bağırtmadan 2500-3000 devirde 100-110 km hızla rahat rahat çıkabilmek de güzel. Bu arada motor aşırı sessiz. Corollanın motorunun 5000 devirde çıkardığı sesle, Mazda 3 BL 1.6 nın 3000 devirde çıkardığı ses aynı seviyededir diyebilirim. 130 a kadar çıktım motor sesi hiçbir şekilde rahatsız etmedi.

Koltukları rahatsız, mazdanın koltuğu çok daha rahattı. Bel desteği yok araçta. Haftasonu 1000 km yapacağım kısmetse, koltukları daha iyi deneyimleme imkanım olacaktır. Safranbolu-İzmir-Samsun otobüs yolculuklarından sonra gerçi bel sırt ağrısı normaldir. Bunu da dikkate almak gerek. Boyum 1.83 ben ön sürücü koltuğunu kendime göre rahat olacak şekilde ayarladığımda arkaya çok rahat bir şekilde oturabiliyorum. Şaft tüneli yok kadar küçük. Arka koltuk yüksekte konumlandırılmış. Bariz bir şekilde ön koltuğa göre yüksekte oturuyorsunuz. Bu nedenle baş mesafesi biraz sıkıntılı. Sunroof olan modellerde daha da sıkıntılıymış. Biraz kaykılarak rahat oturulabiliyor ama.

Gelelim yalıtıma. Mazda sonrası diyebileceğim kötü. Çok kötü mü kötü mü buna da ilerleyen zamanlarda karar vereceğim. Çünkü Mazda'ma yalıtım da yapmıştım rüzgar sesini baya kesmiştim. Üstüne motoru daha gürültülüydü. Toyotada ise tam tersi, rüzgar sesi fazla, yol sesi fazla, motor sesi yok. Benim Mazdama yaptığım rüzgar sesi azaltma yöntemlerinin çok daha fazlası Corolla'da göze çarpıyor. Ona rağmen rüzgar sesi mutsuz etti. Yol sesi fazla. Bundaki etken de Bridgestone lastiklerin sert yapısından olabilir. Mazdam için aldığım 16" orjinal jant ve Primacy 4'leri Corollaya taktırdığımda yol sesi konusunda kesin konuşabilirim. Bridgestone lastiklerle kötü. Aracın için davul gibi oluyor pürüzlü asfaltta. Kaymak asfaltta hiçbir problem yok.

80'e kadar yol sesi hakim, sonrasında rüzgar sesi devreye giriyor ve 110 sonrası rahatsız etmiyor. Enteresan bir biçimde 110 altında ama her iki ses de rahatsız ediyor. Bunun için de biraz daha vakit geçmesini bekliyorum.

Yol tutuş kesinlikle bir Mazda değil. Süspansiyon yumuşak ayarlanmış. Esneme yapıyor araç. 15" jant olmasının da etkisi olabilir. Ani direksiyon tepkilerinde araç yatarak tedirginlik yaratıyor. Yine de Mazdayı limitlerde sürdüğüm yerlerde, corolla tedirgin etse de hızı 10 km düşürünce tedirgin etmedi. Eski mazdama göre şehiriçi konforu bariz arttı. Mazdanın belli ettiği çoğu bozukluğu Corolla belli etmeden geçiyor. Bridgestone lastiğe rağmen. ESP yi devreye sokamadım şimdilik, zira daha aracı tam tanımadığımdan esp ye sokturmaya da korktum diyebilirim. :D

Direksiyon çok yumuşak. Mazda sonrası oyuncak gibi hissettirse de zamanla alıştıkça konforunu sevdim. Yormuyor şehiriçinde de şehirlerarası yolda da. Tabi yoldan en ufak bir geri dönüş yok. Ama net bir direksiyon, istediğiniz yöne yönlendiriyor aracı.

Mazdama eklediklerimden sonra, corolla boş geldi. Fakat yine de çok da boş değil. Far sensöri, dijital klima (manuel), lastik basınç sensörü, anahtardan cam açma kapama, arka yolcular için havalandırma menfezi, arka yolcular için orta kol dayama, 4 cam otomatik açma kapama, sürücü cam açma tuşu ışıklı, mercekli far, 2 usb, bluetoothlu teyp şimdilik aklıma gelenler. İlerleyen zamanlarda uğraşacağım kesin gibi gözüküyor. Niken led takarak 1. sırada olmak üzere.

Yakıt tüketimine gelirsek 120 ye sabitleyip Samsun'dan Safranbolu'ya döndüm, 6 lt/100km yakıt gösterdi. Rodajdaiki bir araç için gayet güzel. Şehiriçi için ise ben çok dikkat etmeden, bol yokuşlu ve şehiriçi 30 km yi geçemediğim yerleri de hesaba katarak 9.8 lt/100km gösterdi. 2010 Mazda 3 BL 1.6 otomatik aracımda gösterge 13leri gösterirdi. Zaten kendi şehiriçi şartlarımı ve kullanımımı düşünerek böyle bir değer düşünüyordum, 10 lt altında kalırsam mutlu olurum diyordum. Zaman ilerledikçe yakıtı da göreceğiz.

Lpg için 3-5 bin km. geçmesini bekleyeceğim, gerek rodaj, gerekse bir sıkıntısı olmadığını görmek açısından.

Mazdadaki yol tutuş, sportiflik, estetik olmasa da, Corollada motor gücü, şanzıman konforu, süspansiyon rahatlığı var. Mazda 3 sürekli gaza bastırtır, devir yükseldikçe daha agresif yapardı, Corolla ile şimdilik çok fazla agresif olamıyorum, sakinleştirici bir yapısı var. İlerleyen zamanlarda göreceğiz tabi nasıl olacak. :D
Aracımı biraz daha tanıdıktan sonra Ediz hocanın BM si ile de karşılaştırma yapmayı planlıyoruz.
 

--------------------------------------------

1000 km kontrolüne soktum aracı.
15 inch jant ve Bridgestone Ecopia EP150 ler ile çok fena yol sesi alıyor. Bu araca daha fazla bineceksem komple yalıtım yapmam şart.
Öte yandan çok konforlu. Hız kesici küçük beyaz şeritlerden geçerken içeri az hissettiriyor. Otobanda hız limitinde giderken mazda ile zıplaya zıplaya giderdim, corolla ile Gayet yumuşak ve konforlu bir sürüş var.
Sürücü koltuğu rahatsız ama yumuşak olması sebebiyle konforu artırıyor. Ama bel desteği ve baldır desteği olmaması uzun yolculuklarda yoruyor.
Şimdilik çok şükür trim sesi yok, sadece emniyet kemeri yükseklik tokasından geliyor zırıltı, o da arada bozuk asfaltta.
2400 devirde 120,2750 devirde 130 yapıyor motor, çok sessiz.
Karabük Kayseri arasında 130 a sabitleyerek 6.6 lt/100 km yaktığını söylüyor.

 

-------------------------------------------------------

Aracın koltuklarının yanal desteği ve baldır desteği kötü olsa da konforlu. Uzun yolda fazla yormuyor.
CVT şanzıman uzun yolda ve yokuşta iyi, fakat şehiriçinde sürerken ayağımı gazdan çektiğimde bazen motor freni yapar gibi yavaşlıyor, bazense boşa almış gibi hızını koruyarak gidiyor, bu nedenle bazen fazladan gaza basmak, bazense gereksiz fren yapmak zorunda kalıyorum. Şehiriçinde sürüşe pek alışamadım bu nedenle.
Yol tutuş iyi. Otobanda üst limitleri denedim bir kaç Mercedes sol şeridi babasının malı sanıp yol vermeyince. Onların frene bastıkları yerde eşim ile annem rahat olamasa da, ben rahatça yoluma devam ettim.  :rofl:
Frenlerini çok beğendim. Mazda'da aracı durdurmak için daha fazla fren pedalı mesafesi gerekliyken, Toyota'da daha az bir mesafe basarak durması sağlanabiliyor.

Pütürlü asfaltta emniyet kemeri yükseklik ayar butonundan zırıltı sesleri geliyor. Ön taraftan şimdiye kadar 1 defa ses duydum. Araba gayet tok. Genel olarak işçilik fena değil, ön göğüsteki deri ve dikişler kaliteyi yükseltiyor. Fakat ön göğüs ile kapılar arasındaki mesafe 2 tarafta da eşit değil. Bir taraftakinde arasına parmak girebilirken, öte taraftaki birbirine daha yakın. Bu kadarı kadı kızında da olur deyip yeni mantık evliliğime alışmaya çalışıyorum.  :rofl: :rofl: :rofl:

Yol sesi çok fena. Japonlar kötü derler de, Mazda'ya yatıp kalkıp şükredeyim. Adamlar yol sesini daha iyi kesiyorlar. 2014 BM kasasıyla kıyaslayınca Corolla yalıtımda geride, 2017 Makyajlı BN kasasıyla kıyaslayınca 2019 Corolla çok çok çok geride. :kötü:

Kadran bence hoş yapmışlar, fakat anlık yakıt tüketiminin hala 5-15-30 grafiği üstünde oynayan çizgiyle gösterilmesi çok kötü, anlık tüketimi rakamsal olarak görmek isterdim.

Safranbolu-Kayseri otoban hız limiti 130'a sabitleyerek 6.6lt/100km yaktı. Dönerken ise 110 ile başladım, sonra 120, Ankara girişinde 2 saat trafik ve sonrasında 130 ile 6.7 lt/100km yaktı. Benzin fiyatları ile cep yakıyor. Mazda lpg ile daha uyguna geliyordu. Lpg den sonra benzine geçince çok geldi.  :D Bir an evvel lpg taktırmalıyım

70528937_1378442818981045_2964850142433247232_n.jpg

 

İç tasarım görecelidir ama fena gelmedi. Tamamen dokunmatik Android 9 bir multimedya ile daha güzel gözükecektir. Klima tuşlarının altında kocaman bir göz mevcut. Telefon, cüzdan rahatlıkla sığıyor. Kullanışlı ve daha ferah hissettiriyor iç mekan.

70934291_451769458762468_1013703734594633728_n.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, quiteguide :

Bir devrin sonu, hayırlı olsun.

Sağolasın abi, yapacak bir şey yok. 5-10 seneye BP kasayla döneriz belki kim bilir. :)

Sağlığım için Mazdadan uzaklaşmak iyi oldu ama, çok agresiftim, yüksek devir çevirirdim.

Bir de gerçekten önyargıyı bırakmak gerektiğini anladım. Günümüzde her araç güzel, karakteri farklı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç 190 k oldu, birlikte 140 k devirdik. Bir tık buyuk bir araç lazım ama satamıyorum arkadaş. Elim malum sitede ilana çıkmaya bir türlü gitmiyor, SATAMIYORUM. Mazdakolik mi Mazdalovik mi olduk, nedir, çözemedim, takıntılı aşık gibiyiz. Ayrilamiyoruz.

  • Beğen 2
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, quiteguide :

Araç 190 k oldu, birlikte 140 k devirdik. Bir tık buyuk bir araç lazım ama satamıyorum arkadaş. Elim malum sitede ilana çıkmaya bir türlü gitmiyor, SATAMIYORUM. Mazdakolik mi Mazdalovik mi olduk, nedir, çözemedim, takıntılı aşık gibiyiz. Ayrilamiyoruz.

Kesinlikle. İzmir'e ogs cihazımı alıp da gitmiştim o kadar istiyordum ki. sonra sıfır diye teselli ettim kendimi. biraz da acele ediyordum hemen lazımdı araç.

Büyüklük ve hacim konusunda Mazda sonrası çok iyi geldi abi tavsiye ederim. Bagajı daha büyük, arka kısım çok daha ferah. Annemin arka koltuk izlenimi çok daha geniş ve rahat oldu. Kendime göre sürücü koltuğunu ayarladığımda arkamda neredeyse kimse oturamazdı mazdada, bunda ben rahatlıkla oturabiliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlısı olsun güzel günlerde binin inşallah...

İçerideki ekran çok kaba duruyor onun dışında bende beğeniyorum yeni corolla başarılı olmuş.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AreY :

Hayırlısı olsun güzel günlerde binin inşallah...

İçerideki ekran çok kaba duruyor onun dışında bende beğeniyorum yeni corolla başarılı olmuş.

Sağolun. Ekran ilk başta benim de gözümü tırmalıyordu, fakat zaman geçtikçe alıştım. Hatta şu anda iyi diyebiliyorum, göz yoldan çok ayrılmıyor. Multimedya ile daha güzel gözükebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Iyi günlerde, sağlık ve sıhhatle ailenle birlikte kullanırsın umarım. Anlattıklarından anladığım Mazda uzak doğunun Bmw'si. Bende de 1.6 2010 HB var, aracın tek eksiği ne yazıkki 4 vites olması, 5 veya 6 vites olsa Ford yedek parça desteğiyle de evladiyelik şekilde çok daha uzun yıllar kullanılır. Ev kredim olmasa ben de satıp yerine ne alırdım diye düşündüğümde sürüş keyfi olarak ford focus ve bmw dışında mazda gibi sürüş  keyfi veren çok bir araç yok ne yazıkki, vw grubunda oyuncak sürüyor gibi hissediyorsun spor moda almadıkça. İç dizayn konusunda da sanırım bmw dediğin hissiyatlari veriyor. 

Şu ifadene kesinlikle katılıyorum, hız arttıkça torkun artması gereksiz bir agresiflik katıyor sürüşe, bazen keskin sirke hesabı küpüne zarar veriyorsun. Hayırlısı olsun tekrardan saglik sıhhat ve mutlulukla sür. 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, SlayerX :

Iyi günlerde, sağlık ve sıhhatle ailenle birlikte kullanırsın umarım. Anlattıklarından anladığım Mazda uzak doğunun Bmw'si. Bende de 1.6 2010 HB var, aracın tek eksiği ne yazıkki 4 vites olması, 5 veya 6 vites olsa Ford yedek parça desteğiyle de evladiyelik şekilde çok daha uzun yıllar kullanılır. Ev kredim olmasa ben de satıp yerine ne alırdım diye düşündüğümde sürüş keyfi olarak ford focus ve bmw dışında mazda gibi sürüş  keyfi veren çok bir araç yok ne yazıkki, vw grubunda oyuncak sürüyor gibi hissediyorsun spor moda almadıkça. İç dizayn konusunda da sanırım bmw dediğin hissiyatlari veriyor. 

Şu ifadene kesinlikle katılıyorum, hız arttıkça torkun artması gereksiz bir agresiflik katıyor sürüşe, bazen keskin sirke hesabı küpüne zarar veriyorsun. Hayırlısı olsun tekrardan saglik sıhhat ve mutlulukla sür. 

 

Sağolasın. Bence sportiflikten BMW, konfor kaliteden Mercedes ile eşdeğer.

Benim de aracımdaki tek olumsuzluğum motor gücü ve şanzımandı, bir de yakıt tüketimi bazen. Oyuncaklık hissi bazen toyotada da oluyor, elektrik süpürgesine benzer ses zevki alıyor ama hızlanmasıyla ve yakıt tüketimiyle telafi ediyor. 

BMW zaten temizini 2. elde bulmak çok çok zor. Ford ve Mazda'nın pek de verimli olmayan motorlarının daha çok geliştirilmesi lazım, gerek yakıt tüketimi gerekse güç anlamında. 

Leon 1.4tsi 150hp yi kullanınca hiç yüksek devire çıkma ihtiyacı hissetmemiştim, haliyle hiç agresif kullanmamıştım. Ama mazdanın 4 ileri vites olmasının da etkisiyle yüksek devirlerdeydim hep. Keskin sirke küpüne zarar misali çok doğru. Toyota da bu anlamda konforu ön plana çıkararak agresifliği törpülüyor biraz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cvt, devri hep en düşük devirde tutuyor. Lpg ıle ınanılmaz yakıt verılerı yakalıcan @Mutlu Tekir Cvt Honda Jazzla 32 lıtre lpg ıle sehır ıcı 370 400 km yapıyordum MAzda 3 ıse 300 320 aralıgında Corollada en az 360 380  km yı görür bu degerler

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese teşekkür ederim. 

 

Aracın dinamiğine gelirsek eğer, sert direksiyon hamlesi sonrası araç yatıyor ve 2. direksiyon hamlesini dinlemekte baya gecikiyor. Bu fazla yatma ve direksiyonun iyice hissizleşmesi agresif sürüşlerde baya bir tedirginlik yaşatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=pM6-gpYFwbo

Platform aynı olduğu için sedan Corolla'nın da benzer bir sonuç vereceğini düşünüyorum. Aracın yatmasının fazlalığı ve ilk hamleyi yaptıktan sonra 2. hamleyi dinlemekteki gecikmeyi görebilirsiniz. Belki aracın elektroniklerine tam anlamıyla güvensem bir sıkıntı yaşamayacağım ama çok tedirginlik yaşatıyor o his.

Açıkçası Mazdamla kedi köpek domuz tavşandan ani frenli geyik testi gibi kaçındığım çok oldu ve hiçbirinde tedirginlik yaşamadım. Corolla ile böyle bir durumda kalsam durum olur açıkçası bilemiyorum. Aracın sınırlarını öğrenmeliyiz ki, olası kötü bir durumda ona göre davranalım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir

BL kasa gercekten iyi yol tutuyor.Ama hissiyat Bk kasada daha iyi.

BK kasa, BL kasadan belirgin oranda daha guven verici. 

BL kasa Mazda 3  ile hafif tedirgin olarak 100 km ile donebildigim viraji, mevcut aracimla hic tedirginlik yasamadan 120 ile donuyorum. Muhtemelen sebep sadece hissiyat. Cunku BK daha sert direksiyona sahip.

Muhtemelen corollada da ayni sekildedir. Arac daha iyi yol tutsa bile direksiyon hissiyati tedirginlige yol aciyordur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki fark 1 km ama mazda çok daha kıvrak. Rahatça yönlendirilebiliyorken corrollada o 2. Hamledeki bekleme görülebiliyor. 

Her 2 araç için de km77 güzel demiş ama corolla dan yana bilemedim. 

Lastik basınçlarını kontrol etmemiştim 37 basılmış, 32 ye indirince araba iyice pamuk oldu. Kasislerden geçerken süspansiyonların limitleri 30 40 a kadar zorlamıyor enteresan bir biçimde. Mazdamda 20 ile geçsem arka süspansiyon vurur gibi olurdu. Yine de corolla ya kıyıp hızlı asla geçmem 10 25 km hızla geçmeye devam. :)

Tek umudum 16 jantla bu direksiyon hissinin bir miktar daha iyileşmesi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, ozgur35 :

Abi Cvt sanzımanlarda şanzıman yağı degısım perıyodu 40 bın km oluyor genelde. Corollada baktın mı ?

Baktım Özgür, 80bin km diyor. Hava filtresi için 40bin km diyor. Bujiler 100bin km.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mutlu Tekir :

Baktım Özgür, 80bin km diyor. Hava filtresi için 40bin km diyor. Bujiler 100bin km.

Çok ıyımıs Ama hava fıltresı 40 dayanmaz bızım ulkemızde  :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...