Jump to content

2019 Yeni Kasa Corolla İzlenimler


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir cumartesi ayarla, gel Mavi Denizler'de taktıralım BRC'yi. Adamların işleri çok güzel, iki aracıma orda yaptırdım. Harici 2 3 arkadaşımı da gönderdim. Şükür pek sıkıntı yaşanmadı. Bir kere Mazda 3'ümde regülatör kelepçesini iyi sıkmamışlar, su kaçağı olmuş. Erken uyandım ona. Başka da sıkıntı hatırlamıyorum. Arıza ışığı yakma falan söz konusu olmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 dakika önce, tansu87 :

ltf stf +- en fazla 3 diyorum. sen bana obd diyosun :) yalan onlar yalan :) 

Mazda 3'üm Prins Silverline ile Avusturya Alplerini çıkıp Almanya'ya girerken irtifa ve lpgdeki bütan propan oranının ülkemizdekinden farklı olmasından ötürü -%12 leri görmüştü bu gözler. :) Bana açık döngü lpg kiti önerme lütfen. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, Mutlu Tekir :

Mazda 3'üm Prins Silverline ile Avusturya Alplerini çıkıp Almanya'ya girerken irtifa ve lpgdeki bütan propan oranının ülkemizdekinden farklı olmasından ötürü -%12 leri görmüştü bu gözler. :) Bana açık döngü lpg kiti önerme lütfen. :D

Saka maka tum avrupayi 2 kez gezdi sansli mazdaydi. 🤣

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.12.2019 at 23:01, Mutlu Tekir :

Mazda 3'üm Prins Silverline ile Avusturya Alplerini çıkıp Almanya'ya girerken irtifa ve lpgdeki bütan propan oranının ülkemizdekinden farklı olmasından ötürü -%12 leri görmüştü bu gözler. :) Bana açık döngü lpg kiti önerme lütfen. :D

İyi de obd ne kadar müdahale edebiliyor ki sisteme. %5-10 diyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, tansu87 :

İyi de obd ne kadar müdahale edebiliyor ki sisteme. %5-10 diyorlar

%20. 

Doğru yol ayarıyla daha da sorunsuz olur. 

Öte yandan düşün hiç yakıt trimi düzeltmesi olmayan lpg kitini. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.01.2020 at 16:05, Mutlu Tekir :

%20. 

Doğru yol ayarıyla daha da sorunsuz olur. 

Öte yandan düşün hiç yakıt trimi düzeltmesi olmayan lpg kitini. 

Bendeki. Yakıt trimleri hiç +- 5 veya 7 nin dışına çıkmıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nihayet az biraz bindim yeni Corollaya. Kullanacaktım da, ancak vakit olmadı başka zaman. Benzinli otomatik Lpg'siz, senin araçtan biraz daha donanımlı, ekranı var. Ekran arayüzü eski Subaru Xv'lerdeki sistemden farksız gibi, son derece demode, renkler aftermarket ekran gibi, hiç beğenmedim. Ekransız modeli alarak harika tercih yapmışsın Mutlu hocam. Emr garage'ın ozgür35'in koyduğu gibi çok iyi çözümleri var.

Malzeme kalitesi tatminkâr, güzel açık renkli döşemeli kabin ferahlık veriyor ama Mazdadaki gibi tasarım detayları, ince işçilik oyunları yok. Konsolün üst yarı plastiği sert, Mazda'daki gibi karbonsu plastik, traşlanmış metal trim ve alüminyum trim/piyano komboları yok, sadece iki farklı renk ve piyano kaplamalar kullanılmış. Klima sıcaklık ayar düğmesi, güneşlikler vb daha basit. Eski kiralık araç kabinli Corolladan bin kat üstün. Mazda'dan da geride diyemem sadece farklı.

Cam açık kapı kapanırken aynı benim araç gibi tıngırdıyor. 

Arabanın ilk kalkıştan itibaren sessizce akıcılığı ve Cvt'nin düşük devirde tutarak torku katlayarak aracı akıtması takdire şayan. O seviyede bir akış için benim 3-3.5k devir çevirmem gerekiyor, sanki 1.8 atmosferik Cvt gibi geldi araba bana. Tren gibi sadece yol sesi artarak yürüyor, çok da iyi hızlanıyor ama eskisi gibi belli etmiyor. Bir bütünlük tokluk hissi var, şasi eski uyuşuk arabadan dağlar taşlar farklı, daha tekerlekler döndüğü gibi rijitliği hissediliyor. 

Daha yanaklı lastiklerin de etkisiyle yolu ütülemesi Mazda 3'ten daha başarılı, daha konforlu. Uzun yolu daha az yorulmuş gidersin. Fakat çukur darbe emiş sessizliği Mazda'dan biraz daha sesli, bu konuda Mazda 3 bence rakipsiz gibi zaten (henüz Focusu kullanamadım). Çift salıncak arka süspansiyon herkesin el mahküm torsiyona geçmeye başladığı dönemde muhakak ki çok çok büyük bir artı. Ancak yol tutuş-konfor dengesi, direksiyon vb dinamik konulara daha sonra iyice kullanırsam girerim.

Ben çok rahatsız edici yol ses almadım. Neredeyse aynı gibi mazda ile, ses vardı ama klasik arka plan yol sesi, abartı bişey yok. Gerçi ben hafif yol sesi sevdiğim için hiç yorumlamasam bunu daha iyi :) 

Yakıt tüketimi 1lt'ye yakın daha yüksek bizim Mazda 3'lerden gibi. 34kmh ortalama hız 8.3lt idi, bende eylülden beri sıfırlamıyorum, az yaksın diye dikkat ettiğim yok 8.3lt'deydim en son 25kmh ortalama hızım. 34'de olsam bu iklimde 7'ye yaklaşıyorum. Daha az kayıplı şanzımana rağmen motor yaşını gösteriyor orada ancak ucuz Lpg kitlerinin takılabildiğini düşününce hiçbir anlamı kalmıyor bu artının tabiki. 

Avrupa arabalar gibi incik boncuk çok detayı özeni yok ama kökünde çok iyi bir otomobil olduğu farkedilmeyecek gibi değil. Bakalım önümüzdeki hafta çöker kullanırım belki.

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel açıklamışsın itiraz edebileceğim bir nokta var. O da süspansiyon sesi. 

Bana bl ve bm den daha sessiz geldi süspansiyon çalışma sesi. 

BL den sonra psikolojik etki de olabilir. :DMazda 3 bl de seslere takıntılı biri olarak beni memnun etti. 

Mart ayı gelse de mazdanın siyah 16 jantı I taksam diye sabırsızlıkla bekliyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, Mutlu Tekir :

Güzel açıklamışsın itiraz edebileceğim bir nokta var. O da süspansiyon sesi. 

Bana bl ve bm den daha sessiz geldi süspansiyon çalışma sesi. 

BL den sonra psikolojik etki de olabilir. :DMazda 3 bl de seslere takıntılı biri olarak beni memnun etti. 

Mart ayı gelse de mazdanın siyah 16 jantı I taksam diye sabırsızlıkla bekliyorum. 

Senin 15 jantlardan yani balon yanaklardan ötürü o durum, benim bindiğim araçta 17 vardı, çalışma sesi kesinlikle fazlaydı ama büyük fark yok. Sesli demem süspansiyona. Octavia'lar Leon'lar gibi pata küte değil elbette.

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

Senin 15 jantlardan yani balon yanaklardan ötürü o durum, benim bindiğim araçta 17 vardı, çalışma sesi kesinlikle fazlaydı ama büyük fark yok. Sesli demem süspansiyona. Octavia'lar Leon'lar gibi pata küte değil elbette.

15de pamuk gibi. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Stoplar neden bu kadar cılız? Hem stop cam alanı olarak hem de dikkat olarak bana sanki zayıf geldi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, tansu87 :

Stoplar neden bu kadar cılız? Hem stop cam alanı olarak hem de dikkat olarak bana sanki zayıf geldi. 

Anlamadım? Arka tasarımı önden çok daha sevdim.

Bu arada Orafol Oraguard 270 aldım 1.52mx2m 208 tl ye. Kaput koruma sordum burada herkes 500tl den fazla fiyat verince iş başa düştü dedim. Corolla'nın kaputunun çok eğimli olmamasına güvenerekten giriştik bir işe bakalım. 

Bir de kapı kolu ile kapı eşik koruma folyoları da aldım. 

Becerebilirsem bu işi ilerleyen aylarda yan kapılara da girişirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullandım Corollayı nihayet (1.6 benzin Cvt) az zorladım sahibi ürkmesin diye, yüksek hız falan da yapmadım, şasisi çok güzel de direksiyon çok çok hissiz ve hafif ya. Yani bir yoncayı dönüyorum, yolda iç bükey eğim var haliyle, azıcık geri bildirim ver, direnç ver, tepki ver. Düzde nasılsa, dönerken de öyle. Kendi kendini pek merkezlemiyor da. Tamamen sakin kullanıma teşvik ediyor bu yüzden, altyapı çok iyi olmasına rağmen.  

Eski hidrolik direksiyonlarda çok yavaş hızda bile olsa kombine viraj alırken, direksiyonlar yolun eğiminden etkilenip bir viraj bitmeden diğerine hafifçe kendiliğinden dönerdi. Sen ufacık yön verip kendiliğinden yol yüzeyini okuyarak akıp gittiğini hissederdin aracın, insan keyif alırdı yol yaparken. Şimdi üstü düğme yüklü, simidi kalın deri ve kaliteli malzeme dolu, komple yoldan kopuk direksiyonların çağı. Sürüş zevkini yok ediyor bu durum. Direksiyon deri kalitesi ve dolgunluğu makyajsız Mazda 3'ten daha iyi yalnız. Bizimkiler plastik üzerine incecik suni deri yapılmış gibi.

Birde şanzıman konusu, kalkış dişlisi çok büyük ihtimalle 1.6'lardaki Cvt'de yok, yani eski şanzıman var. Gaza basıyorsun hemen kalkıyor ama sonra bir dişli hissi yok, kasnak açarak akıcı biçimde hızlanıyor. O esnada gaz pedalı hareketlerine tepkisiz, yani hiç dişli varmış gibi değil, özellikle dikkat ettim. Sonrası zaten normal Cvt, efendi efendi gidesin. Eğer kalkış dişlisi varsa da ben pek olayını göremedim açıkcası, dururken manuele alıp denedim, sport modda denedim, normal Cvt gibi devam ediyor 20kmh hızdan sonra.

Bunlar harici koltukları acayip beğendim. Rahatlığı Mazda 3'ten farksız ama destekleri çok daha iyi, benimkilerde sağa sola kaykılıp gidiyorum biraz hızlı dönerken. Kumaşı da daha kaliteli. 

Eskisine göre sürüş pozisyonu çok güzel, tam kuruluyorsun arabaya. Oturuş ergonomisini beğendim.

Yalıtım normal, yol sesi sanki kaymak yolda yarım tık fazla gibi mi Mazda 3'ten bilemedim. Lastiklerle de ilgisi olabilir. Sadece basınca bağıran motor sesi rahatsız edebilir gibi, mıcır tatil yöresi asfaltında da kafa açacaktır yol sesi. Bence yeterli, orta karar.

Performans net yüksek Mazda 3'e göre, Turizm bakanlığının ordan yapıştırdım Konya yolu köprüsünün altında Cvt bağıra bağıra 150 gördü nerdeyse. iyi gidiyor, 1.4 125lik tsi'lerle çok rahat yürür, belki geçer. Yine de Mazda ile basmayı tercih ederim, sırf şanzımandan dolayı. Hızı Mazda 3'e göre daha az hissettiriyor. 

Arkada havalandırma ızgaraları varmış, (bence bu boy araçlarda dizlere üfleyip arkadaki yolculara "nası kapanıyo bunlar" dedirtmekten başka bir fonksiyonu olmasa da) bunu özellikle arayanlar için Subaru'larda bile yokken Toyota Corolla'ya konması iyi olmuş.

Ayna kapama tuşuna bayıldım. Soğuk don falan olursa otomatik kapanmasın istersen tek tuşa basıp öyle bırakıyorsun, yazın kapansın istersen aynı şekilde seçiyorsun. Olay budur. 

Güneş bazen kapı üstlerindeki açık gri-beyaz kaplamalardan cama yansıyor. Yola çıkarken bir yerde rahatsız etti beni. 

Başkada açıkcası arkasına sağına soluna bagajına pek bakmadım, test etmedim yani aracı. Aklıma gelenlere baktım, yakıt tüketimi vs sıfırlamadım, maksimum 1lt fazla yakıyordur Mazda 3'ten, o da gidiş farkına ve Lpg uyumluluğuna bakarsa pek mühim değil. 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Mutlu Tekir :

Anlamadım? Arka tasarımı önden çok daha sevdim.

Bu arada Orafol Oraguard 270 aldım 1.52mx2m 208 tl ye. Kaput koruma sordum burada herkes 500tl den fazla fiyat verince iş başa düştü dedim. Corolla'nın kaputunun çok eğimli olmamasına güvenerekten giriştik bir işe bakalım. 

Bir de kapı kolu ile kapı eşik koruma folyoları da aldım. 

Becerebilirsem bu işi ilerleyen aylarda yan kapılara da girişirim.

Arka tasarım çok iyi. Gündüz stop lambaları çok az gözüküyor. Bugün önümdeki corolla’dan farkettim


spacer.png

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, tansu87 :

Arka tasarım çok iyi. Gündüz stop lambaları çok az gözüküyor. Bugün önümdeki corolla’dan farkettim

 

O kısım beni ilgilendirmez. :D Arka stop lambaları led, ledleri biraz zayıf sanırım. Hiç dikkat etmedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, tansu87 :

Arka tasarım çok iyi. Gündüz stop lambaları çok az gözüküyor. Bugün önümdeki corolla’dan farkettim


spacer.png

 

Kanka güzel araba ama içi civicden dar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...