Jump to content

Mazda 3 Skyactiv-D, İlginç 2 Durum


Burak Aydın
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

17 saat önce, Serdar74 :

Her seferinde bu sefer dizel almayacağım, bu sefer dizel almayacağım deyip yine de bir türlü dizelden vazgeçemiyorum 🙂. Önceden benzin fiyatı mazottan %20 pahalıydı ve yılda 25-30.000 km yapan benim gibi bir kullanıcı için dizel mantıklı oluyordu. Şu anda öyle bir şey de yok ama yine de vazgeçemiyorum. Not : Evet benzinli her anlamda daha mantıklı ama bugüne kadar en büyük sorunu da benzinli bir araçta yaşadım (35000km'deki araçta komple şanzıman değişti; neyse ki garantiden değiştiği için bir sıkıntı olmadı). Tabi bunun benzinli olmasıyla bir ilgisi yok ama yine de soğudum.

Sizi anlıyorum ama gerçekte yakıt tüketimi bir otomobil seçerken gözönüne alınması gereken kriterlerden sadece biri.  Ondan daha önemli olan güvenlik ve güvenilirlik (sorunsuzluk) kriterleri var.  Ayrıca, çok fazla önemli olmasa da yedek parça temini, egzos emisyonu, konfor, iç görünüm, dış görünüm, performans, varsa yayınlanan yol testi gibi kriterler de var.

Ayrıca, devletimiz yakıt tüketimini biz tüketiciler için önceden düşünüp ülkemize sadece nispeten az yakıt tüketen araçları ithal ediyor veya üretiyor.  Çok yakıt tüketen araçlar ya ülkemize gelmiyor veya gelenler de yüksek vergiler nedeniyle biz tüketiciler için aşırı pahalı oluyor.  Sonuç olarak, devletimiz bizler için yakıt tüketimini zaten sınırlıyor.  🙂

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24.04.2023 at 17:54, Serdar74 :

Eski bir konu farkındayım ancak benzer bir durum ben de yaşadım. Daha önceki aracımda da yaşamıştım. Daha önceki aracım F30 kasa 2012 model 3.20 dizel BMW F30'du. Çok fazla sorun çıkardı. 2 kere yolda kaldım ve en sonunda sattım. En az sorunlu araç diye Mazda'yı tercih ettim ama iyi mi ettim bilemedim. Mazda için asla kötü araba diyemem. Şimdi hiç kıyaslama olayına girmeden yaşadığım olayı anlatayım. Geçtiğimiz günlerde ilk defa araçla yurtdışına çıktım ve çıktıktan sonra 2 saat sonra DPF yanıp sönmeye başladı. Orada bir şekilde hallettikten sonra Türkiye'de cihaza bağlandığında bunun fark basınç sensöründen kaynaklı olduğu görüldü. Bu arada 3. silindirde hata verdi. Ustam büyük ihtimalle enjektördendir dedi ama enjektörden olmaması durumunda motora kadar gidebileceğini de belirtti. Umarım gitmez. Ve yokuş ile ilgili : Ben de yurtdışında fazla tırmandığım ve az mola verdiğim bir anda motorun sarı ışık lambasının yandığını farkettim. Kısa bir süre sonra uzunca bir mola verdim ve ışık sonrasında söndü. Bir daha da aracın çekişi, gidişi ile ilgili de bir sorun yaşamadım. Sonra aklıma BMW ile kartepeye çıkarken aracın verdiği tahrik ikazı geldi. Demem o ki böyle tırmanmalı yollarda giderken araca biraz daha nazik davranıp biraz daha molalı kullanmak ve araca nefes aldırmak faydalı oluyor. 

145bin km.deki lpgli 2010 mazda 3 ümle hollandaya kadar, 160bin km.deyken de bosna, dubrovnike kadar gittim geldim. Hatta Kotor'dan dönerken 26 saat 2000km 2 şöför aralıksız döndük kontak kapatmadan. 1.6 105hp 4 ileri tork konvertörlü araç ile. 

Ben de tam tersine dizel araçlara soğuğum, traktör gibi sesi, titreşimi, turbosunun gaz pedalından geç tepki vermesi, dizel partikül filtresinin dolması vs. Arada devirli kullanın, bakımlarını motordan anlayan ustasına tam yaptırın, evel Allah'ın izniyle sorun çıkarmaz Mazda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Aynı sorunu ben de 1 hafta önce Ankara - Muğla arasında yaşadım. Cruise Control ile, Afyon yakınlarında dağ tırmanırken, araç bütün sarı güvenlik lambalarını yaktı ve 2 bin devir bandını geçmez oldu. En sonunda müsait bir yer bulup sağa çekebildim ve motoru durdurup 2-3 dk bekledikten sonra yine çalıştırdım. Bütün ışıklar sönmüştü ancak bu sefer de sarı motor lambasını yaktı. Herhangi bir çekiş sorunu olmadan yola devam ettim. Muğla'ya kadar bu şekilde geldim, birkaç defa motoru durdurup tekrar çalıştırdım ancak sarı motor ikaz lambası sönmedi. Akşam aracın bagajını boşalttıktan sonra tekrar çalıştırdığımda, arıza lambası söndü.

Yaklaşık 3-4 bu şekilde kullandım ancak motorda hem bir metal sesi hem de çekiş düşüklüğü vardı. Bayram sonrasında Muğla Gönen servisten randevu alıp, aracı kontrole götürdüm. Oradaki ilgili ustanın anlattığına göre, bu araca Mazda Orijinal yağ haricinde bir yağ koyunca (2 bin km önce kendi ustamda yaptırdığım bakımda, 0-30 Shell C2/C3 yağ koyduk), direk DPF'yi doldurup, hata verdirdiği. Ayrıca, hava akış sensörü (MAF) hatası da aldığını söyledi.

Sonuç olarak, aracın yağını tamamen boşalttık, yeni filtre ve Mazda 5-30 yağ koyduk, DPF rejenerasyonu ve enjektör öğretmesi yapıldı. Hava filtresini de değişip, MAF temizliği yaptı usta arkadaş. Yaklaşık 3-4 saat sürdü işlem.

Sonuç olarak, aracı aldığımda sürüşünde bariz bir rahatlama ve çekişi normale dönmüştü. Motor da daha sessiz çalışmaya başladı. Usta yakıtı Shell'den almamı tavsiye etti bundan sonra. 

Ama bu hatayı bir daha verecek mi, henüz deneyimleme şansım olmadı.

Benim aklıma takılan asıl soru şu; bu araca Mazda Yağ'ından başka yağ koyamayacak mıyız? Forumda, bazı yetkili servislerin ellerindeki stoğa göre başka marka yağ kullandıklarını okudum, onlar da bu hataları alıyorlar mı? Bizim araçlarımız bu kadar narin mi? 

Daha önce bu sorunu yaşayan arkadaşlara, servislerin çözümü ne oldu ? Deneyimlerini paylaşırlarsa çok memnun olurum.

(Uzun yazdığım için kusuruma bakmayın lütfen.)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ ile alakası olmayan durum. Bir iki sefer başıma geldi hepsinde de mazda orijinal yağı varken üzerinde oldu. Son iki bakımdır motul yağ kullanıyorum daha başıma gelmedi.  Herterde yazılım güncellemesinden sonra da uzun bir süre başıma gelmemişti ama güncelleme sonrasında bir kere daha tekrar etti. Yazılımsal bir sorun olduğunu düşünüyorum. Bu kasanın da fişi çekildiği için 1.5 dizel kombinasyonu da çok satılmadığı için dünya genelinde bence Mazda yetkilileri sorun üzerinde çok durmadı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, mustafa.bage :

Arkadaşlar merhaba. Aynı sorunu ben de 1 hafta önce Ankara - Muğla arasında yaşadım. Cruise Control ile, Afyon yakınlarında dağ tırmanırken, araç bütün sarı güvenlik lambalarını yaktı ve 2 bin devir bandını geçmez oldu. En sonunda müsait bir yer bulup sağa çekebildim ve motoru durdurup 2-3 dk bekledikten sonra yine çalıştırdım. Bütün ışıklar sönmüştü ancak bu sefer de sarı motor lambasını yaktı. Herhangi bir çekiş sorunu olmadan yola devam ettim. Muğla'ya kadar bu şekilde geldim, birkaç defa motoru durdurup tekrar çalıştırdım ancak sarı motor ikaz lambası sönmedi. Akşam aracın bagajını boşalttıktan sonra tekrar çalıştırdığımda, arıza lambası söndü.

Yaklaşık 3-4 bu şekilde kullandım ancak motorda hem bir metal sesi hem de çekiş düşüklüğü vardı. Bayram sonrasında Muğla Gönen servisten randevu alıp, aracı kontrole götürdüm. Oradaki ilgili ustanın anlattığına göre, bu araca Mazda Orijinal yağ haricinde bir yağ koyunca (2 bin km önce kendi ustamda yaptırdığım bakımda, 0-30 Shell C2/C3 yağ koyduk), direk DPF'yi doldurup, hata verdirdiği. Ayrıca, hava akış sensörü (MAF) hatası da aldığını söyledi.

Sonuç olarak, aracın yağını tamamen boşalttık, yeni filtre ve Mazda 5-30 yağ koyduk, DPF rejenerasyonu ve enjektör öğretmesi yapıldı. Hava filtresini de değişip, MAF temizliği yaptı usta arkadaş. Yaklaşık 3-4 saat sürdü işlem.

Sonuç olarak, aracı aldığımda sürüşünde bariz bir rahatlama ve çekişi normale dönmüştü. Motor da daha sessiz çalışmaya başladı. Usta yakıtı Shell'den almamı tavsiye etti bundan sonra. 

Ama bu hatayı bir daha verecek mi, henüz deneyimleme şansım olmadı.

Benim aklıma takılan asıl soru şu; bu araca Mazda Yağ'ından başka yağ koyamayacak mıyız? Forumda, bazı yetkili servislerin ellerindeki stoğa göre başka marka yağ kullandıklarını okudum, onlar da bu hataları alıyorlar mı? Bizim araçlarımız bu kadar narin mi? 

Daha önce bu sorunu yaşayan arkadaşlara, servislerin çözümü ne oldu ? Deneyimlerini paylaşırlarsa çok memnun olurum.

(Uzun yazdığım için kusuruma bakmayın lütfen.)

 

Yağ ile ilgili değil. Benim de başıma geldi. Yaşadığınız ne yazık ki çok daha kapsamlı ve size birazcık masraf çıkartacak bir değişim ile düzelebilecek bir sorun. Olay başıma geldiği anda ustamı aradım ve bana külbütör kapağından olabileceğini söyledi. Aracı manuele alarak ve 2000 devri geçmeyecek şekilde bursadan istanbula biraz zor da olsa gelebildim ve ertesi gün soluğu ustamda aldım : Aracım komple incelenmeye alındı ve külbütör kapağından vs. bir yerde bir sorun çıkmadı. Sorun enjektörlerde çıktı ve ustam enjektörlerin değişmesi gerektiğini söyledi. Konuyu kısaca şöyle aktarayım: orijinal olarak gelen enjektörlerde kodlama sorunu olduğu için ve bu sebepten dolayı motor yağına mazot karıştığı için enjektörlerin komple değişmesi gerekiyor. Temizlikle vs ile ne yazık ki olmuyor. Eğer aracınız garanti kapsamındaysa garantiden değiştirmeye çalışın derim çünkü ne yazık ki oldukça maliyetli bir değişim oluyor; yaklaşık 70000TL. Ancak bu işlemi yapmayıp motor yağına mazotun karışması riskini alırsanız bu maliyet çok daha fazla olacaktır. Şimdiden geçmiş olsun.

Bu arada DPF temizliği ve birkaç kere yağ değişimi, vs. de yapıldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Serdar74 :

Yağ ile ilgili değil. Benim de başıma geldi. Yaşadığınız ne yazık ki çok daha kapsamlı ve size birazcık masraf çıkartacak bir değişim ile düzelebilecek bir sorun. Olay başıma geldiği anda ustamı aradım ve bana külbütör kapağından olabileceğini söyledi. Aracı manuele alarak ve 2000 devri geçmeyecek şekilde bursadan istanbula biraz zor da olsa gelebildim ve ertesi gün soluğu ustamda aldım : Aracım komple incelenmeye alındı ve külbütör kapağından vs. bir yerde bir sorun çıkmadı. Sorun enjektörlerde çıktı ve ustam enjektörlerin değişmesi gerektiğini söyledi. Konuyu kısaca şöyle aktarayım: orijinal olarak gelen enjektörlerde kodlama sorunu olduğu için ve bu sebepten dolayı motor yağına mazot karıştığı için enjektörlerin komple değişmesi gerekiyor. Temizlikle vs ile ne yazık ki olmuyor. Eğer aracınız garanti kapsamındaysa garantiden değiştirmeye çalışın derim çünkü ne yazık ki oldukça maliyetli bir değişim oluyor; yaklaşık 70000TL. Ancak bu işlemi yapmayıp motor yağına mazotun karışması riskini alırsanız bu maliyet çok daha fazla olacaktır. Şimdiden geçmiş olsun.

Serdar Bey merhaba, 

Cevabınız için teşekkür ederim. Siz enjektörleri değiştirdiniz mi? Değiştirdikten sonra bir daha bu sorunu yaşadınız mı? 

Ve son olarak, bu enjektörlerin oem parça kodları var mı sizde? Yurtdışından bakmayı deneyeceğim.

İlginize teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, mustafa.bage :

Serdar Bey merhaba, 

Cevabınız için teşekkür ederim. Siz enjektörleri değiştirdiniz mi? Değiştirdikten sonra bir daha bu sorunu yaşadınız mı? 

Ve son olarak, bu enjektörlerin oem parça kodları var mı sizde? Yurtdışından bakmayı deneyeceğim.

İlginize teşekkür ederim. 

Evet enjektörleri değiştirdim mecburen ve bir daha sorun yaşamadım. Ve aracın gidişinde, çekişinde belirgin bir şekilde iyileşme oldu. Dediğim gibi değiştirmeden de belki idare edilebilir ama sonrasında çok daha büyük maliyetli bir masraf çıkarabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Serdar74 :

Evet enjektörleri değiştirdim mecburen ve bir daha sorun yaşamadım. Ve aracın gidişinde, çekişinde belirgin bir şekilde iyileşme oldu. Dediğim gibi değiştirmeden de belki idare edilebilir ama sonrasında çok daha büyük maliyetli bir masraf çıkarabilir. 

Serdar Bey,

Üzerinden çıkan Denso S560 13H50 enjektörün aynısını mı taktınız? Aynısını takarsak, aynı sorun devam etmez mi? 

Veya başka marka/model mi enjektör mü taktınız? 

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, mustafa.bage :

Serdar Bey,

Üzerinden çıkan Denso S560 13H50 enjektörün aynısını mı taktınız? Aynısını takarsak, aynı sorun devam etmez mi? 

Veya başka marka/model mi enjektör mü taktınız? 

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Mustafa bey, 

Yeni takılan enjektörlerin kod uzantısı farklı. Fotoğrafta görebilirsiniz. 

enjktör.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Serdar74 :

Mustafa bey, 

Yeni takılan enjektörlerin kod uzantısı farklı. Fotoğrafta görebilirsiniz. 

enjktör.jpg

Serdar Bey, 

ilginiz icin cok tesekkur ederim. Kazasiz belasiz kullanmaniz dilegiyle. 
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, mustafa.bage :

Serdar Bey, 

ilginiz icin cok tesekkur ederim. Kazasiz belasiz kullanmaniz dilegiyle. 
 

Rica ederim Mustafa bey. Cümleten kazasız belasız sürüşler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Serdar74 :

Rica ederim Mustafa bey. Cümleten kazasız belasız sürüşler.

Serdar bey merhaba,
2016 mazda 3 kullanıcısıyım 1.5 ay önce aldım aracı çok memnunum ama aracımda kalkışta şıkırtı bir ses geliyor ve kara duman atıyor eksozdan çekiçde düşme yok.
Antalya mazda servisene götürdüm enjektörde bağlaştırıcı program attılar sorun enjektörde veya son aldığın yakıttan kaynaklı olabilir yüksek devirlerde kullan aracı ve shellden almamı tavsiye ettiler yakıtı. Dumanın sebebi DFP dolmuş olabilir dediler.
1 depo shell yakıt bitir dediler azalabilir dediler 2 depo bitirdim azalma var ses 1 tık
Enjektörün fiyatı sordum 4 tanesi 63.000 TL dediler peki bu enjektörlerin tamiri sağlanıyor mu bilgisi olan arkadaş var ise yardımcı olabilir mi? Yada arızalı enjektör değişimi sağlanıyor mu 4 tanesi illaki değişmesi lazım mı? ( motor ve mekanikten çok iyi anlamıyorum o yüzden teki değişir mi diye sadece bir soru).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, yektagngr :

Serdar bey merhaba,
2016 mazda 3 kullanıcısıyım 1.5 ay önce aldım aracı çok memnunum ama aracımda kalkışta şıkırtı bir ses geliyor ve kara duman atıyor eksozdan çekiçde düşme yok.
Antalya mazda servisene götürdüm enjektörde bağlaştırıcı program attılar sorun enjektörde veya son aldığın yakıttan kaynaklı olabilir yüksek devirlerde kullan aracı ve shellden almamı tavsiye ettiler yakıtı. Dumanın sebebi DFP dolmuş olabilir dediler.
1 depo shell yakıt bitir dediler azalabilir dediler 2 depo bitirdim azalma var ses 1 tık
Enjektörün fiyatı sordum 4 tanesi 63.000 TL dediler peki bu enjektörlerin tamiri sağlanıyor mu bilgisi olan arkadaş var ise yardımcı olabilir mi? Yada arızalı enjektör değişimi sağlanıyor mu 4 tanesi illaki değişmesi lazım mı? ( motor ve mekanikten çok iyi anlamıyorum o yüzden teki değişir mi diye sadece bir soru).

Ben de çok emin olmamakla beraber tekli olarak değişmiyor diye biliyorum ve set halinde de bahsettiğiniz tutarlarda oluyor. Ne yazık ki tamir/temizlik yapılarak çözülecek bir sorun da değil. Ben riske almadım ve evet biraz yüklü tuttu ama en azından gözüm arkada kalmadı. Ve değiştirmeyeceğiniz taktirde motorda oluşacak hasar göz önünde bulundurulursa değiştirmek daha mantıklı görünüyor. Umarım yardımcı olmuşumdur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Serdar74 :

Ben de çok emin olmamakla beraber tekli olarak değişmiyor diye biliyorum ve set halinde de bahsettiğiniz tutarlarda oluyor. Ne yazık ki tamir/temizlik yapılarak çözülecek bir sorun da değil. Ben riske almadım ve evet biraz yüklü tuttu ama en azından gözüm arkada kalmadı. Ve değiştirmeyeceğiniz taktirde motorda oluşacak hasar göz önünde bulundurulursa değiştirmek daha mantıklı görünüyor. Umarım yardımcı olmuşumdur.

Teşekkür ederim fikirleriniz için..
En sağlıklısı set olarak değiştirmek..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
×
×
  • Yeni Oluştur...