Jump to content

Yerli Otomobilden İlk Ayrıntı


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

41 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Forum yöneticisi titrimden ötürü forumdaki konularda fikrimi belirtmeme bir engel yok ki. Esprili bir tweeti alıntıladım sadece. Bence derin manalar aramak yerine gülüp geçelim. 2010'dan beri 71 kez bunu haber yapmak sizce de komik değil mi? 

Seni kınıyorum admin....

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eger devletin amaci Türk otomotiv sanayiini desteklemekse (ki öyle olmasi gerektigine inaniyorum) bunun yolu otomobil üzerindeki asiri vergi yükünü ciddi olarak hafifletmekten geçer.  Bunu gerçeklestirmediginiz sürece bir Türk markasi üretmeniz bence amaca hizmet etmez.  Kaldi ki tüketiciler 2020 senesinde yeni üretime geçen bir markayi satin almak isterler mi, ben hiç emin degilim.  Bugün Mazda 1920 senesinde kuruldugu için tüketicilerin güvenine sahiptir.  Benzer sekilde Toyota 1937 senesinden beri otomobil ürettigi için tüm dünyada basariyla otomobil satmaktadir.  Siz sadece 2020 senesinde üretim yapan bir firmaya güvenip otomobil alir miydiniz?  Ben almazdim.  Diger tüketicilerin de benzer fikirlere sahip olacagini tahmin etmek güç degil.  Umarim Fiat markasina güvenip satin alan Türk tüketicisi bu yeni Türk markasina da güvenip satin alir.  Sonuçta otomobil Türkiye'de halkin alim gücünü pek zorlayan bir ürün degil (!).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

%100 elektrikli bir otomobil olacağı için devletin akaryakıttan aldığı vergiler nedeniyle dolaylı olarak zarara etmesi de söz konusu.

 

Şöyleki; yılda yaklaşık 250 bin adet elektrikli otomobil satışı hedefi olsun. Bu araçlar fosil yakıtlı araçların yerini alacak, bu durumda yılda 250 bin araç benzin istasyonuna uğramayacak demektir. 1 aracın yılda 10 bin km yol yaptığı ve ortalama 6 litre akaryakıt tüketimi olduğu kabul edilirse 1 yılda 1 araç için 600 litre yakıt ve bu yakıt üzerinden kabaca (600 litre x7 TL)/0,70 vergi hesabı ile yaklaşık 3 bin TL tutarında bir vergi kaybı olacak. 

5 yıl boyunca yılda 250 bin aracın satıldığını var sayarsak 5. yılın sonunda piyasada 1 milyon 250 bin elektrikli araç olacak. Bu araçlardan dolayı akaryakıttan alınmayan ÖTV ve KDV kaybı ise sırasıyla 750 milyon, 1,5 milyar, 2,25 milyar, 3 milyar, 3,75 milyar ve 5. yılda 4,5 miyar TL olacak.

 

Acaba bu vergi kayıplarının telafisi nasıl gerçekleşecek bende bunu merak ettim şimdi :D

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Daimon :

acaba bu vergi kayıplarının telafisi nasıl gerçekleşecek bende bunu merak ettim şimdi :D

 

aaaa lütfen,.. biz ne güne duruyoruz!??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Daimon :

Şöyleki; yılda yaklaşık 250 bin adet elektrikli otomobil satışı hedefi olsun. Bu araçlar fosil yakıtlı araçların yerini alacak, bu durumda yılda 250 bin araç benzin istasyonuna uğramayacak demektir. 1 aracın yılda 10 bin km yol yaptığı ve ortalama 6 litre akaryakıt tüketimi olduğu kabul edilirse 1 yılda 1 araç için 600 litre yakıt ve bu yakıt üzerinden kabaca (600 litre x7 TL)/0,70 vergi hesabı ile yaklaşık 3 bin TL tutarında bir vergi kaybı olacak. 

5 yıl boyunca yılda 250 bin aracın satıldığını var sayarsak 5. yılın sonunda piyasada 1 milyon 250 bin elektrikli araç olacak. Bu araçlardan dolayı akaryakıttan alınmayan ÖTV ve KDV kaybı ise sırasıyla 750 milyon, 1,5 milyar, 2,25 milyar, 3 milyar, 3,75 milyar ve 5. yılda 4,5 miyar TL olacak.

Yukaridaki satis tablosu Türkiye'de salt elektrikli bir araç için bence son derece toz pembe bir tablo.  Türkiye sadece Istanbul, Ankara ve Izmir demek degil, onlarca bölge ve vilayet var.  Bu araçlar buralarda nasil sarj edilecek?  Henüz o alt yapiya sahip degiliz.  "Plug-in" olmayan (yani prize takilmayan) hybrid araçlar bile bu rakamlarda satilamiyor ki onlarin sarj sorunu bile yok.  Ben Türkiye gibi halkin tutucu düsündügü bir ülkede salt elektrikli (sarj edilmesi gereken) bir aracin son derece az satilabilecegine inaniyorum.  Kaldi ki bence salt elektrikli bir araç üretmek Türkiye'de ciddi bir strateji hatasi ve bir risktir.  Bunun yerine "plug-in" olmayan bir hybrid araç üretilmesi gerekirdi.  Her zaman dedigimiz gibi büyüklerimizin muhtemelen bir bildigi vardir.  Zaten biz ne anlariz ki otomobilden.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllık üretim hedefi 175 bin olarak Resmi Gazetede yayınlanmış, üretim yeri Bursa. Bu sayının bir kısmını ihracat olarak düşünüyorlarsa yurtiçi satış rakamını 100 bin olarak güncelleyebiliriz bu durumuda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkes gibi bende çok beğendim de, kimsenin bunların ön prototip olduğundan haberi yok. Daha doğrusu sosyal medyada coşan kardeşler prototip ne demek onu bilmiyor, direkt bu arabanın yola çıkacağını sanmış milyonlar. Hatta tanıtımda B-Suv- C-Suv diye belirtilen sınıfların sınıf değil, model ismi olduğunu sanmış herkes. Prototiplerin güzel dizaynı kadar, otomobil kültürü konusundaki eksikliğimiz de tokat etkisi yaratıyor.

Bu araba şu, (Mazda Kai Concept)

Mazda_Kai_Concept_rear.thumb.jpg.2235a24dbafcc9f0a5468ce5d930ef3f.jpg

 

Bu değil, (Mazda 3)

2019-Mazda-3-Hatch-Red-GoAuto-Press-Image-1001565p-1.5.thumb.jpg.2c866a070da096107f2c3d33e1a05496.jpg

 

Asıl otomobilleri işler planlandığı gibi giderse 2022'de ilk ön seri üretimlerle göreceğiz. Benim endişem 400hp'lik standart üstü elektrik motorlarının ve bu motorla 500km menzil verecek büyük pil ünitelerinin maliyeti. Bugün Nissan bu arabadan çok daha zayıf özelliklere sahip Leaf'i getirse 250bin tl'den bir kuruş aşağı satamaz. Neredeyse 2014 yılındaki Tesla Model S standartlarındaki bu alete ne bedel biçilecek? Bekleyelim bakalım süreç ne gösterecek, hayırlı olur umarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, Leanback :

Daha doğrusu sosyal medyada coşan kardeşler prototip ne demek onu bilmiyor,

Çoğu zaten portatif diyor hocam :)

 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Çoğu zaten portatif diyor hocam :)

 

Portatif diyen ayrı, start-stop düğmesini gösterip elektrikli arabaya "bakınız start stop bile var efendim" diyen, Honda satış plaza mankenden bozma hanım muhabirlerimiz ayrı :D Şimdi Tesla düşünsüncüler, arka cama photoshopla direkt osmanlı tuğrasını gömenler..

Şuan herkes 2 sene sonra bu araçlara bineceğini sanmakta,  ne yazık ki bu arabalar bu dizaynlarla müzeye kalkacak. Proje bir yerden başlamak adına muhteşem, hele ki sunum bence dünya standartlarındaydı ama asıl seri üretim araçlar gelince ak koyun kara koyun belli olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...