Jump to content

Mazda 3 (2014) 100.000 bakım


alper34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracımın bakımı için Bostancı sanayiden (İkiler) fiyat aldım. Birkaç işlem saydı, triger kayışı, şanzıman yağı, vs. 3000 tl, arka balatalarla 3500 dedi. Bunun üzerine yetkili servisi aradım. Triger kayışı yok bu araçlarda dedi ve indirimli hali, balata hariç 4500 fiyat çıkardı. Fiyat listesi ve değişecek ürünlerin fotoğrafı ektedir. Yetkili servis tarafından gönderilmiştir.
Daha uygunu ve daha kalitelisine nasıl ulaşırım bu hizmetin? Triger yok mudur bu araçta?

Aracın garantisi yok. Tercihim en uygun ve kaliteli şekilde işi bitirmek. Yardımlarınızı beklerim. Saygılar. 

EAF8F3F3-9CDE-4783-954E-49EEF0BB2253.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Ekinci Adem ustadan da bir fiyat alın derim.

Ağır bakım bu arada 120bin km.de 100bin km.de değil. 

Triger kayışı yok, v kayışı var. Yetkili serviste işçilik çok fazla. V kayış gerdirmeye ses çıkarmıyorsa eğer gerek yok. Gerekirse kaliteli yan sanayisi de bulunabilir. Bujiler için yetkili servis çok fiyat çekmiş, internetten bir miktar uyguna bulabilirsiniz. Belki şanzıman yağını da dışarıda uyguna bulabilirsiniz, ATF FZ standardında olmalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Triger kayışı yok, motor zincirli sistem. Ancak zincir gergi mekanizmasına bakılabilir veya zincirde uzama vs var mı kontrol edilir (sorun olması çok düşük ihtimal)

Şanzıman yağı değişimi normalde bakım periyodlarında yoktur. Servisler insiyatifle yağ değiştiriyor. Bende değişmesinden yanayım ama bunu yapmak zorunda değilsiniz. Bujiler için verilen fiyat çok yüksek, ben olsam İstanbulda (yağ filtresi orjinal veya mann benzeri iyi bir marka olması kaydıyla) iyi bir özel serviste yaptırırdım tümünü. Motor yağını da castrol magnatec istemezdim, standartları karşılayan daha iyi yarı sentetik yağlar var (motul, liqui moly vb)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Leanback :

Triger kayışı yok, motor zincirli sistem. Ancak zincir gergi mekanizmasına bakılabilir veya zincirde uzama vs var mı kontrol edilir (sorun olması çok düşük ihtimal)

Şanzıman yağı değişimi normalde bakım periyodlarında yoktur. Servisler insiyatifle yağ değiştiriyor. Bende değişmesinden yanayım ama bunu yapmak zorunda değilsiniz. Bujiler için verilen fiyat çok yüksek, ben olsam İstanbulda (yağ filtresi orjinal veya mann benzeri iyi bir marka olması kaydıyla) iyi bir özel serviste yaptırırdım tümünü. Motor yağını da castrol magnatec istemezdim, standartları karşılayan daha iyi yarı sentetik yağlar var (motul, liqui moly vb)

Motul kullanmış biri olarak hiç tavsiye etmiyorum. Mobil, castrol çok çok iyi ondan. Hem soğutma, hem de sabah ilk çalışmada. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, M.E.G :

Motul kullanmış biri olarak hiç tavsiye etmiyorum. Mobil, castrol çok çok iyi ondan. Hem soğutma, hem de sabah ilk çalışmada. 

Benim deneyimim çok farklı. 280hp yazılımlı turbo araçta motor ısınınca magnatec'de hemen yağ incelip subap şıkırtıları, ince turbo ıslığı başlıyordu, ne zaman Motul 5w30'a geçtim, ne turbo sesi kaldı ne şıkırtı. Soğukta nasıl yağlar bilemem motor açıp segman yatak bakmıyoruz neticede ama yüksek iç sıcaklığa mukavemet olarak Motul çok üstündü.

Daha sonra mobil 5w30 super3000di sanırım bu yağa geçtim, onda da gazlamada yağ inceliyordu, hatta torque pro kullanırken iki kere düşük yağ basıncı uyarısı aldım. 1-2 hafta sonra boşaltıp yine Motul almıştım. 

Her yağ her araca iyi gelmez, uyumluluk sertifikalarını kontrol etmek gerekir. Belki eski aracımda süper iş çıkaran Motul sertifikası uysa bile Sky motor Mazda'larda bir avantaj sunmaz ama eski aracımda deneyimim çok iyi olduğu için kendim bakım yaptıracak olsam bu araçta da şans verirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Leanback :

Benim deneyimim çok farklı. 280hp yazılımlı turbo araçta motor ısınınca magnatec'de hemen yağ incelip subap şıkırtıları, ince turbo ıslığı başlıyordu, ne zaman Motul 5w30'a geçtim, ne turbo sesi kaldı ne şıkırtı. Soğukta nasıl yağlar bilemem motor açıp segman yatak bakmıyoruz neticede ama yüksek iç sıcaklığa mukavemet olarak Motul çok üstündü.

Daha sonra mobil 5w30 super3000di sanırım bu yağa geçtim, onda da gazlamada yağ inceliyordu, hatta torque pro kullanırken iki kere düşük yağ basıncı uyarısı aldım. 1-2 hafta sonra boşaltıp yine Motul almıştım. 

Her yağ her araca iyi gelmez, uyumluluk sertifikalarını kontrol etmek gerekir. Belki eski aracımda süper iş çıkaran Motul sertifikası uysa bile Sky motor Mazda'larda bir avantaj sunmaz ama eski aracımda deneyimim çok iyi olduğu için kendim bakım yaptıracak olsam bu araçta da şans verirdim.

Yüksek güçlü araçta kullanmadım. Yazılımlı octavia 140 bg aracımda kullanmıştım. Daha iyi soğutma yapacağını düşünerek. Sabah çalışırken çok sesli ve titreşimli çalışmaya başladı araç. Soğutmada da çok büyük farkı yok mobil 1 esp 5-40 dan. 5-40 daha sessiz ve titreşimsiz çalışıyor yaz, kış farketmiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...