Jump to content

Kaporta hasarı


msuleme
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, 

Aracı aldığımdan beri ilk defa bir hasar durumu oldu. Çok büyük bir durum değil ama fotoğraflardaki gibi can sıkıcı. Kaskoda mini onarım hizmeti var ve anlaşmaları meşhur olan firma ile. Onların da renk konusunda ne kadar başarılı olabileceği şüpheli. Konuyu Mazda Gören Okan Bey'e de danıştım. Beyaz olan kısımlar pasta ile hallolur siyah kısımlara rötuş yapılır dedi, yani boyatılmaması yönünde görüş bildirdi. Böyle bir durumu tecrübe etmiş arkadaşların görüşleri benim için kıymetli bu noktada ve siz olsanız nasıl hareket ederdiniz merak ediyorum açıkçası. 

Teşekkürler 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun öncelikle. Okan Bey'in dediği gibi beyaz olan yerler tamamen gider pasta ile. Orjinal rotüş boyasını alıp, siyah yerleri de rötüş yaparsanız, orjinaline yakın hale gelecektir. 

paint-touch-up-kit-genuine-mazda-41v-soul-red-met-7905-p.thumb.jpg.7cca31b9399c907fb60d6fd6872d4a63.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu hasar için aracı kasapların eline vermeye hiç gerek yok. dikkatli bir pasta ile olay tamamen hallolur. orjinal rotüş boyasını da  bulursanız eger, sorun tamamen çözülmüş.olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İslak beze ''Mr.Bee" marka Bimde var cif sıkın Cifleyin o beyazi direk gecio. Sonra pasta yapcaksiniz parlaklik vermek icin. Pasta sart cif boyayi cok az soldur pasta ile gene eski haline gelir. Lekeyi cif cikarir pasta parlatir yani. Ben 10 yildir cif kullaniyorum kapi ici oje lekesinde on arka tampon lekesinde veya kapi koselerinde  bi korkcak bisey yok ciften. Cifi de kimse bilmez. Dikkat edilmesi gereken cif marka cif kullanmamak Mr bee olcak Cif marka boyayi yakiyor sert bi yapisi vsr Mr Bee daha sivi 👍

Boyatmaniza gerek yok cifleyin Kapi iclerindeki oje lekeri varsa onlara da yapin siyah yerlere rutus yapilcak rutus boyasi lazim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

https://colorndrive.com/tr/rotus-boyasi/mazda-mazda6-soul-red-met-41v,82229/detay

şöyle bir şey var  yapabilmişler midir acaba. ben ankarada boyacıya yaptırmak için gittiğimde iceriğe baktıktan sonra bu boyanın rötuşu olmaz bir kaç kattan oluşuyor demişti. yine de iş görecek bir şeyler hazırlamaya çalışalım ama tam performans beklemeyin demişti. 

benim 41 v koduyla zamanında aliexpress'ten aldığım ürün de cok iş görmüyor, adamın hazırladığı da görmedi. orjinal kitte durum nedir bilmiyorum tabi. buralarda yok galiba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Colorndrive ürünü benim de dikkatimi çekti ama performansını bilmiyorum. Orijinal kit buralarda  yok görebildiğim kadarıyla, e bay ya da yurtdışına çıkışta alınabilir görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar, 

Dediğiniz gibi beyaz kısımlardan kolayca kurtuldum bugün. Tanıdık bir serviste kaportacı arkadaş yardımcı oldu. 

Son halini de ekliyorum. 

Çamurluk tarafındaki göçük kısmın düzeltilmesi ve siyahlar için rötuş konusunda bakım zamanı Muğla servis Okan Bey den yardım alacağım şu salgın belası geçince hayırlısıyla. 

IMG_20200406_162257.jpg

IMG_20200406_162252.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rengine yakın oje al ve dikkatle sür, aseton dökmediğin sürece ömür boyu çıkmaz. Ben aracımdaki rutuşları öyle yapıyorum. https://www.google.com/search?q=kırmızı+oje&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwifjLWQyNToAhVzQxUIHYYSAW0QsAR6BAgJEAE&biw=1358&bih=608

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Renegade :

rengine yakın oje al ve dikkatle sür, aseton dökmediğin sürece ömür boyu çıkmaz. Ben aracımdaki rutuşları öyle yapıyorum. https://www.google.com/search?q=kırmızı+oje&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwifjLWQyNToAhVzQxUIHYYSAW0QsAR6BAgJEAE&biw=1358&bih=608

Hocam ojenin de renk kodu oluyorsa belki ama yoksa çok zor olur tutturmak sanırım. Sizin kaçıncı denemede tuttu merak ettim. Ya da ojenin de renk kodu oluyorsa yazar mısınız? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşin doğrusu tanıdığım bir arkadaş satışını yapıyordu. Yakın renkleri alıp kağıt üzerine deneyerek en yakın rengi bulup taş vurukları gibi hafif hasarlarda kullandım, gayette güzel oldu, ayrıca hiç bozulmuyor. Beyaz araçlarda bu oje işi çok olumlu sonuç veriyor. Daha önceki mavi ford aracımda internetten renk kodu ile rotuş boyası getirttim sonuç tam bir hüsran oldu. Bu oje işi tamamen tesadüfen kafamda oluştu. Ufak tefek taş vurukları benzeri uygulamalarda bayağı işe yarıyor. Aracınızın fotoğrafını uygun ışık da çekin, kırmızı oje renkleri arasında en yakın olanı deneyin derim. 

 

hatta satıcı da katalog varsa onuda aracın yanına götürüp seçim yapabilirsiniz. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • idegerli
      Yazan: idegerli
      Merhabalar; eklediğim resimde yeşil ile belirtilmiş bölgede plastik kelepçe yerine orjinal klips olması gerekiyor sanırm ancak adını bilemediğim için arama da yapamadım. Kırmızı ile işaretli bölümde de  klips düşmüş mavi ile işaretli bölümdeki klipsin aynısı ama adını ve ölçüsünü bunun da bilmiyorum . Yardımlarınızı bekliyorum saygılar...

    • BahtsizWampir
      Yazan: BahtsizWampir
      Herkese merhaba,
      @Tarahumara'dan devraldığım Mazda 3 HB için, onun kadar iyi bakamayabileceğim ve kapalı garaj imkanım olmadığı için şeffaf folyo kaplama yaptırmaya karar verdim.
      Ankara'da araştırma yaptığımda ilk olarak o çok bilinen ve isminde "Garage" ifadesi geçen yerlerle görüştüm. Temmuz 2020 itibariyle 18.000 TL gibi fiyatlar verilince de onlardan uzak durmak zorunda kaldım
      Ben, bu işi kendi evinin "Garage"ında yapan, asıl mesleği de bir rent a car firmasında pasta-cila temizlik ve boya koruma olan bir usta ile görüştüm. En sonunda da kendisine güvenip anlaştık.
      Burada kısaca adımları anlat isterim.
      Öncelikle ben aracı kendim temizleyerek gittim. Çok aşırı, ayrıntılı temizlemedim ancak temiz bir yüzey elde etmeye çalıştım. Daha sonra aracı kaplamaya götürdüm. İlk aşamada kil temizliği yapıldı. Sonraki aşamada öncelikle büyük parçalardan başlanarak sabunlu su ile arka tarafı kaygan hale getirildi. Hizalanan folyonun arkasında kalan su yumuşak spatula ile itilerek folyo yapıştırıldı. Yapıştırma aşamasından sonra kaplanılan parçaya göre kesim işlemi yapıldı. Tüm araç bittikten sonra araç komple temizlendi. (Sağolsun motor ve jant temizliğini de kendisi yaptı. Özellikle motor bölümünü parlak halde bırakmayarak temiz ve mat bir görünüm elde etti. (Daha sonra toz yapışmasın diye) Temizleme işleminden sonra ince işçilik ile "traşmala" işlemi yapılarak folyonun kenarlardan kalkmasının önüne geçildi. Kaplama ile ilgili notlar:
      Ön ve arka tampon kaplanmadı. Bunun birkaç nedeni vardı benim için. Öncelikle çok fazla girinti-çıkıntı olması maaliyeti gereksiz yere arttırıyordu. Tampona yapılacak herhangi bir tamir/müdahale sonucunda aracın değerinde çok fazla bir düşme yaşanmaması da bana o bölgeye bir işlem ihtiyacı olmadığı fikrini verdi. Bir de plastik yüzeylerde folyonun yapışması daha sıkıntılı olabiliyormuş ancak bu bilgi biraz kulaktan dolma benim için. Yan çıta gibi büyük bölümler tek parça halinde kaplanamıyor. Bu parçalarda 2 ya da 3 parça folyo yapılıyor. (Resimleri ekledim. Beni çok rahatsız etmedi.) Kapı kolu arkasında kalan bölümler bir miktar açıkta kalıyor. Usta ön ve arka kapıya ekstra kaplama yaptı. Diğer bölümlere göre nispeten güzel durmadı ama çok fazla belli olmamakta. Koruyuculuğu gayet yerinde. Kaplama Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:
      İlk 10 gün özellikle tazyikli yıkama istenmiyor. Çok küçük hava kabarcıkları kaput filmi sıcak iken el ile bastırılarak gideriliyor. Ben bir noktada gördüm kabarcığı. Onu da denildiği şekilde yapınca hallettim. Aracı bir yere yıkmaya verdiğinizde aracın kaplı olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini belirtmek gerekiyor. Özellikle bazı acemi yıkamacılar kuş pisliğini suyu çok yakın tutarak ya da tırnağıyla kazıyarak çıkarmaya çalışıyor. Bu sırada da film zarar görüyor. Fotoğraflar:
      Kil sonrası folyonun kesilmesi ve hizalanması.

      Kaplama işlemleri.


      Köşelerin kesilme işlemi.

      Aracın Son Hali (Ertesi Gün)

      Parça Birleşim Yerleri:

      Kenar Kaplama Çizgileri


      Kaplama sonrası yüzey görünürlüğü (Yakın Çekim)

      Maliyet
      Tüm bu işlemler sonucunda ödemem gereken tutar 3000 TL (2 Taksit) oldu. İşlem süresi de yaklaşık 12 saat falan sürdü. (Sabah başladık gece bitti)
      Ben bu konularda tecrübeli değilim. Yalnızca yaşadıklarımı aktarmak istedim. Belki yaptırmak isteyenler için bir nebze fikir verebilir. Zaman geçtikçe de folyonun durumu hakkında belki güncelleme yapabilirim.
      Herkese kazasız belasız günler dilerim.
       
    • ishilra
      Yazan: ishilra
      Merhabalar,
      Resimlerde goruldugu gibi ufak bir kaza yaptim (kaldirimi gormeyip, hafifce ustune ciktim).
      Kaskoya yaptirip yaptirmama konusunda kararsizim. Hem cikacak hasar kaydini dusunuyorum, hem de kaskoyu deldirip deldirmeme konusunu. Yetkili servisle gorustum, 3000+ cikabilir dediler. Eger bu isi uygun fiyata ve guzel bir sekilde yapabilecek bir usta tavsiyesinde bulunursaniz cok sevinirim.
      Not: 2 fotografta goruldugu uzere sag on lastigin ustundeki kisimda da ufak bir yamulma - esneme var.
      Tesekkurler simdiden.



    • Saboertit
      Yazan: Saboertit
      Arka kapıların kapanış sesi tok fakat ön kapıları kapatırken metal sesi geliyor sebebi nedir ? 
    • ErginGirgin
      Yazan: ErginGirgin
      Herkese iyi günler dilerim. Tek taraflı ufak bir kaza geçirdim. Geri manevra yaparken araca yakın bir beton kalıp ön tamponuma zarar verdi. Servise götürdüm ve yarın tarafıma dönüş yapacaklar. İstanbul bölgesinde ikamet ediyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Bu arada far yıkama hortumu da koptu. Ortalama maliyet ve yol izleme sürecinde sizlerin görüşleri benim için önemlidir.



×
×
  • Yeni Oluştur...