Jump to content

Mercedes


Uygar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

MERCEDES

Bu bir hikâye, ya da şehir efsanesi değil.

Yaşanmış bir olayın kahramanından dinlediğim gerçek bir anı. İster

inanın,

ister inanmayın cinsinden. Hele bir de son yıllarda satın aldığınız lüks

bir

Mercedes sahibiyseniz bence bu yazıyı iki kere okumanızda fayda var.

Günümüz zenginliğinin simge markası Mercedes otomobillerinin

sağlamlığını,

dayanıklılığını bilmeyen yoktur.

Başbakan Tayip Erdoğan'ın Ankara'da bir hastane bahçesi içerisinde

yaşadığı

rahatsızlığın ardından meydana gelen ve balyozlu kurtarma operasyonu daha

hafızalardaki yerini koruyor.

Aralarında babaları oldukça nüfuzlu kişiler olan, hatta bir bankanın en

üst

düzey yöneticilerinden birinin de oğlunun bulunduğu dört genç, geçtiğimiz

yılın yaz ayında İstanbul Anadolu yakasından babalarının yeni aldığı

otomobille E-5 üzerinden Tekirdağ'a doğru yola çıkarlar.

Amacı olmayan bir gezintidir bu.

Dört arkadaş Silivri'yi de geçtikten sonra hava kararmaya başlayınca

uygun

bir yerden geri dönmek isterler. Silivri'den 40-50 km sonra bir sapaktan

geri dönerler. Oto yoldan çıkan gençlerden biri rahatsızlanır.

Otomobil yolun kenarına çekilir, arkadaşlarına temiz hava aldıran gençler

tarlaların kenarında bir süre yürüdükten sonra geri dönerler.

Arabayı kullanan genç, anahtarı düşürdüğünü fark ettiğinde arabanın

otomatik

kilitlerinin kapıyı adeta bir kaleye çevirdiğini anlar.

Dört genç yürüdükleri yol kenarında girdikleri tarla çizileri arasında

Mercedes'in anahtarını aramaya başlar. Cep telefonlarının cılız ışıkları

ile

yarım saatten fazla süren aramanın ardından anahtar bulunmaz.

Bir çekiciye yükleyip arabayı Anadolu yakasına evin önüne getirmeyi

düşünürler önce, ama arabayı babasından izinsiz aldığını söyleyen genç

bunu

kabul etmez. Babasının haberi olacağı ve kendisine kızacağı endişesiyle

iyice paniğe kapılır.

Gençlerden biri, cep telefonundan Mercedes'in İstanbul'daki temsilcisine

ulaşır. Kendini ve aracın yanında bulunan arkadaşlarını tanıtır.

Kendilerine

bir servis aracı yollanmasını isteyen genç, bu konuda olumsuz yanıt alır.

Ama ısrarlı çıkış ve siyasi bir nüfuzun varlığının hissettirilmesi kısa

sürede sonuç verir.

Mercedes'in Türkiye ofisinde etkili bir isim, Silivri yakınlarında

gecenin

karanlığında bir otomobilin etrafında dolaşan gençlere umut olur.

Kendilerini arayan Mercedes yetkilisi önce gençlere kullandıkları araçla

ilgili bilinmesi gereken özel bilgiler sorar.

Aracın kime ait olduğu, plakası, araç sahibinin ev iş teli ve adresleri

gibi

güvenlikle ilgili bir takım sorular yöneltilir.

Bu bilgilerin doğruluğunun teyit edilmesinin ardından, yönetici başka bir

telefonla Almanca görüşmelere başlar.

Mercedes yetkilisi, gençlerin en önemli müşterilerinden birinin oğlu

olduğunu telefonda konuştuğu kişiye anlatmaktadır.

Mercedes'teki telefon trafiği devam ederken gençler mahsur kaldıkları köy

yolunda eve dönüşte babalarına ne diyeceklerini düşünürken, yetkili aracı

kimin kullandığını sorar.

Otomobil sahibinin oğlu kendisinin kullandığını söyler.

-Şu anda bulunduğunuz yerden oturduğunuz ev ya da park edeceğiniz yere ne

kadar sürede ulaşabilirsiniz.

-2 saat 10 ya da 15 dakika içerisindeBu sırada Almanya'daki yetkili

Türkiye'de konuştuğu yöneticiye talimatları iletir.

-Sürücü otomobilin yanına gelsin.

Gençler zaten otomobilin yanındadır.

Beş on sanaye sonra önce otomobilin iç lambası kendiliğinden yanar.

Ardından

Park lambaları, sonra motor çalışır. Ardından kapıların kilidi açılır.

Telefondan ikinci talimat gelir.

-Sürücü otomobile binsin.

Otomobili kullanan genç ve arkadaşları şaşkınlık içinde otomobile biner.

Direksiyonun kilitli olduğunu fark eder. Bu sorun da 30 saniye sonra

giderilir.

Telefondan son talimat gelir.

-Aracın en son park edildiği yere ulaşması için size 2 saat 20 dakika

izin

verildi. Araç 2 saat 20 dakika sonra yeniden stop ettirilecek ve kapıları

kilitlenerek emniyet altına alınacak. Geçmiş olsun iyi

yolculuklar.Otomobilin sürücü koltuğuna oturan genç ve arkadaşları şoke

olmuş durumdadır. O köy yolundan keskin bir U dönüşü yaparak istenilen

süre

içinde İstanbul'da Anadolu yakasındaki evin önüne ulaşmayı başarırlar.

Gençler sözü edilen saat ve dakikanın dolmasını beklerler aracın yanında.

Araç motoru durdurulur ve kapılar kilitlenir.

Yedek anahtarın bile kullanımı iptal edilirken şirket araç sahibine bir

sonraki gün yeni anahtarını ulaştırır.

Bu olayı anlatan arkadaşım aracın içinde bulunanlardan biridir.

O yaşadıklarını anlatırken başta Susurluk kazası olmak üzere, bütün Alman

malı BMW ve Mercedes marka otomobillerin karıştığı olaylar ve Türkiye'de

çok

tartışılan kazalar aklıma geldi.

Rahmetli Vali Recep Yazıcıoğlu, Bakan Adnan Kahveci ve Mustafa Taşar gibi

nice değerlerimizin birbiri ardına yollarda kaybettiğimizi düşündüm. İçim

sızladı.

Bakanlarımızın, milletvekillerimizin bindiği güvenlik açısından 'Kale'

olarak nitelendirilen son model lüks otomobillerin aslında tepemizde

dolaşıp

duran bir uydunun kör bir frekansında yol aldığını düşündüm.

Parasını bastırıp satın aldığı otomobilin kontak anahtarının bir nevi

mülkiyet sembolü olduğu ülkemizde, binlerce lüks aracın asıl sahibinin

hâlâ

üretici şirket olduğunu hissetmek içimi burktu.

Aynı araçlar uzaktan böylesine kontrol edilebiliyorsa, neden içindeki

konuşmalar dinlenmesin, ürettiği sattığı aracı kontrol edebilen güç,

içindeki kişilerin konuşmalarını dinlemeyecek kadar aptal olamaz diye

düşündüm ve ürperdim.

Başka bir siteden alıntıdır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Uygar, > lardan kurtarıp tekrar  koyabilirsin mesajı ama bildiğim kadarı ile bu yazı Mercedes tarafından yalanlandı.

lakin buna benzer bi durum die hard filminde de vardı, eleman araca binmeden  önce araca bişeyle çarpıp hava yastıklarını açtırıyo sonra telefon açıp kaza yaptık yardım edin anahtarı bulamıyoruz diyo ambulans gönderelim vs konusmadan ve birkaç sorudan sonra motoru çalıştırıyolar uzaktan demekki böle bişi mevcut
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçlara yerleştirilen GPS takip ve koruma sistemleri ile çalınan araçların motorunu susturmak mümkünken çalıştırmak neden mümkün olmasınki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hatta ,israil ve amerikanın tek tuşla tüm F16 uçaklarımızı düşüreceği söylenirken, mercedes kendi ürettiği aracını çalıştırmış çokmu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Hatta ,israil ve amerikanın tek tuşla tüm F16 uçaklarımızı düşüreceği söylenirken, mercedes kendi ürettiği aracını çalıştırmış çokmu :)

o mevzu sanırım şöle bişeydi, f-16 ların savaş yazılımı yani gerektiğinde düşman olarak tanımlı uçagı gördüğünde silah sistemlerini hazır hale getiren vs gibi bi yazılım abd tarafından yapılıyodu dogal olarak yunan uçaklarını vs yi dost  olarak algılıyordu epey bi gündem işgal etmişti zamanında sanırım şimdilerde bizimkiler hallediyor o işi,askeri yazılım yapan milsoft diye bi firma var yerli yanılmıyorsam
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

şimdi anladınız mı benim neden donanımı - elektronik aksamı fazla olmayan araba kullandığımı :D

akıllı adamsın ne diyelim :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

cok eski bir konuyu canlandiriyorum sanirim ama olsun :)

bende yeni uyeyim nihayetinde..

birde bu olaya su yonden bakmak lazim, evdesiniz ve aracinizin alarmi calmaya basladi, camdan disariya baktiniz o da ne..

bir iki serseri araciniza atladi ve basti gaza gitti..

polisi aramaktan baska yapacaginiz ne var?

bence hicbirsey..

araciniz kacirildigi gun bir hurdaci dukkanina cekilip ertesi gunun sabahina kadar komple cikma parca haline gelmesi ihtimali oldukca yaygin..

peki boyle bir araca sahip olsaniz ne olurdu?

yetkiliyi arar araci stop ettirip kurtarirdiniz..

hatta arac zirhli ise kapilarida kilitleyince icindende cikamazlardi ve hirsizda yakalanirdi..

bence oldukca faydali bir sistem..

ayrica hirsizi goremeseniz dahi yetkili servisi arayip aracin nerde oldugunu ogrenip oraya aninda polis gonderebilirdiniz..

bu acidan bakinca o araclara servet vermek pekde mantiksiz degil degilmi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiyede hırsızlar aracı çaldıktan ortalama 1 saat sonra akusunu söküp etkisiz kılıp parçalıyorlar 1 saatte müşteri hizmetlerini ara aracı durdur anlat falan o iş zor, bu yapılabilen birşey, 3 yıl önce 2006 model ford transit şöförü toptancım yola çıktılar yolda yorulup kafaları çektiler ve anahtarları kayboldu yetkili bayiyi arayıp yine aracın kayıtlı adres ruhsat bilgileri teyit edip uzaktan kapıları açtırıp motoru çalıştı ve gidicekleri km yi belirttiler yol güzergahı da dahil, yollarından sapıp bi yerde çorba içelim diye durdular araba belirtilen yoldan çıkınca ilk durdugu noktada motoru kapattı ve indiklerinde kapılarda kapandı. Tekrar servisi arayıp binbir özür ve dalgındık yalanından sonra tekrar araç aktif hale geldi kapılarına kadar motor hiç susmadan geldi. Kapıya geldiler ve araç durduktan sonra yine motor sustu kapılar kitlendi ertesi gün ise servise gidip yedek anahtar ardından serviste yeni anahtar tanıtımı yapıldı, bahsettiğim olay bir toptancı abimin başından geçti 2006 yada 2007 yılında olması gerek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ford transitte de mi varmış böyle bir özellik ???

Valla abi adamlar 30 yıllık işletmeci yalan söyliceklerini sanmıyorum, kaldı ki ben araba konusunda yeniliğe karşıyım hem parça fiyatı yüksek herhangi bi sorunda daha yüksek masraf hemde yeni araçların tipleri hoşuma gitmiyor ay lav mazda 323 >:D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalandır diyerek sormadım aksine doğru olduğunu düşündüğüm için şaşkınlık ile sordum. Gerçekten varsa şaşılacak iş zaten :)

Aslında beklenen bi durumdu bu sanırım, dayımın C4 ünde de böyle olmuştu 2006 C4 sedan, anahtarını kaybetmişti en yakın servis noktası belirtilip 1 saat verildi serviste yeni kodlu anahtarla yedek anahtar aldı eski anahtar bulundu ve sonra onuda yedek servis anahtarı olarak kodlattı yanlış hatırlamıyorsam :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiyede hırsızlar aracı çaldıktan ortalama 1 saat sonra akusunu söküp etkisiz kılıp parçalıyorlar 1 saatte müşteri hizmetlerini ara aracı durdur anlat falan o iş zor, bu yapılabilen birşey, 3 yıl önce 2006 model ford transit şöförü toptancım yola çıktılar yolda yorulup kafaları çektiler ve anahtarları kayboldu yetkili bayiyi arayıp yine aracın kayıtlı adres ruhsat bilgileri teyit edip uzaktan kapıları açtırıp motoru çalıştı ve gidicekleri km yi belirttiler yol güzergahı da dahil, yollarından sapıp bi yerde çorba içelim diye durdular araba belirtilen yoldan çıkınca ilk durdugu noktada motoru kapattı ve indiklerinde kapılarda kapandı. Tekrar servisi arayıp binbir özür ve dalgındık yalanından sonra tekrar araç aktif hale geldi kapılarına kadar motor hiç susmadan geldi. Kapıya geldiler ve araç durduktan sonra yine motor sustu kapılar kitlendi ertesi gün ise servise gidip yedek anahtar ardından serviste yeni anahtar tanıtımı yapıldı, bahsettiğim olay bir toptancı abimin başından geçti 2006 yada 2007 yılında olması gerek.

evet bu dediginiz sey imkanli bir durum..

ama mercedeste ozelliklede s class ta aku basini sokmekle oyle her sistem devreden cikmaz..

bu tip sistemlerin cok uzun saatlarce calisabilecegi kendi besleme sistemleri mevcut..

ama bir transitte filan akuden beslenir onu bilemem..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ford transitte de mi varmış böyle bir özellik ???

Patron bunu mazdaya sormak lazım...Eğer transitte var ve mazda3-6 da yoksa satıp transit alalım :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

FORD' da olma ihtimali ütopik geldi... Bir Akrabamın da 2006 yılında FORD Kamyoneti çalınmıştı ama öyle bir durumdan kimse bahsetmemişti... Neyse, olması iyidir tabi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...