Jump to content

3. Nesil mazda3 Lastik Hasari


Samsunspor
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.

Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.

Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
 

Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.

 

simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;

1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?

2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.

3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?

 

simdiden cok tesekkurler arkadaslar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Samsunspor :

Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.

Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.

Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
 

Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.

 

simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;

1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?

2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.

3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?

 

simdiden cok tesekkurler arkadaslar

Vida çivi yada benzeri cisimlerin lastiğe saplanması ile lastik basıncındaki düşüş kısa sürede gözle görülür seviyede olmuyor çoğunlukla.  Bizim araçlardaki basınç kontrol sistemi (kontrol sistemi sensörlü sibop kullanılarak yapılmadığı için tamircinin sistemi bozma ihtimali yok) bu tür yabancı cisimlerin neden olduğu basınç düşüşünü algılayıp uyarı vermekte başarılı. 2-3 kez bu şekilde problem yaşamıştım ve tümünde de vida/ çivi saplanması çıkmıştı. Yazlıkları taktıktan sonra halen basınç kaybı uyarısı alıyorsanız. Muhtemelen son onarılan lastik  başta olmak üzere halen basınç kaybı yaşanıyor anlamına gelir. İlk akla gelecek olanlar; onarımın gerektiği gibi yapılmamış olması, yada değişimler esnasında lastiklerin janta oturduğu çeperlerinin zedelenerek oralardan azda olsa hava sızdırıyor olması olabilir.  Daha güvenilir olabilecek farklı bir lastikçide yeniden kontrol ettirebilirsiniz. Çivi batması ile lastikler genellikle onarılamaz hale gelmiyor. Ya delip fitil sokularak yada tamir yamaları ile halloluyor. Eğer tamir edilemez bir durum çıkarsa ki hiç zannetmiyorum;  arkaların her ikisini yenileyebilirsiniz. Aslında sadece problemli olanı da değiştirebilirsiniz. Bu kullanıcının titizliği ve beklentileri ile ilgili.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim bildiğim 3. nesilde sensör yok. ben de ne zaman lastik değiştirsem defalarca basınçları kontrol etsem de uyarı aliyorum ama sonra düzeliyor. hiç değisiklik olmadığı halde üç bes defa uyarı almışımdır her seferinde, sonra kendiliğinden düzeliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, Arabalar :

Vida çivi yada benzeri cisimlerin lastiğe saplanması ile lastik basıncındaki düşüş kısa sürede gözle görülür seviyede olmuyor çoğunlukla.  Bizim araçlardaki basınç kontrol sistemi (kontrol sistemi sensörlü sibop kullanılarak yapılmadığı için tamircinin sistemi bozma ihtimali yok) bu tür yabancı cisimlerin neden olduğu basınç düşüşünü algılayıp uyarı vermekte başarılı. 2-3 kez bu şekilde problem yaşamıştım ve tümünde de vida/ çivi saplanması çıkmıştı. Yazlıkları taktıktan sonra halen basınç kaybı uyarısı alıyorsanız. Muhtemelen son onarılan lastik  başta olmak üzere halen basınç kaybı yaşanıyor anlamına gelir. İlk akla gelecek olanlar; onarımın gerektiği gibi yapılmamış olması, yada değişimler esnasında lastiklerin janta oturduğu çeperlerinin zedelenerek oralardan azda olsa hava sızdırıyor olması olabilir.  Daha güvenilir olabilecek farklı bir lastikçide yeniden kontrol ettirebilirsiniz. Çivi batması ile lastikler genellikle onarılamaz hale gelmiyor. Ya delip fitil sokularak yada tamir yamaları ile halloluyor. Eğer tamir edilemez bir durum çıkarsa ki hiç zannetmiyorum;  arkaların her ikisini yenileyebilirsiniz. Aslında sadece problemli olanı da değiştirebilirsiniz. Bu kullanıcının titizliği ve beklentileri ile ilgili.

Sagolun hocam degerli bilgilendirmeniz icin tesekkur ediyorum. Aslinda yorumlari da iyi olan bir lastikciye gitmistim Ankarada cinar lastik. Kisliklari da ordan almistim ve dedigim gibi o konuda bir problem yasamadim. Aslinda bu konu da benle alakali lastikciye bir sey diyemem çiviyi sokan benim sonucta. Oldu ki tamir edemedilerse yeniden yaparlar diye dusunuyorum

24 dakika önce, Katil Balina :

benim bildiğim 3. nesilde sensör yok. ben de ne zaman lastik değiştirsem defalarca basınçları kontrol etsem de uyarı aliyorum ama sonra düzeliyor. hiç değisiklik olmadığı halde üç bes defa uyarı almışımdır her seferinde, sonra kendiliğinden düzeliyor

Ben de bunu ogrenmek istiyorum hocam. Herhangi bir sorun olmasa da sensor uyari verebiliyor mu yani?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Samsunspor :

Ben de bunu ogrenmek istiyorum hocam. Herhangi bir sorun olmasa da sensor uyari verebiliyor mu yani?

evet hocam hiçbir sorun olmadığı halde uyarı veriyor. birkaç kez resetlerseniz ya da benzincide kontrol ederseniz düzeliyor. ama bazen hic sorun olmamasına rağmen de uyarı veriyor. ve her nasılsa zamanla oturuyor. benim her lastik değişiminde başıma gelen bir şey. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ülkemiz genelinde lastikcilerin veya petrol istasyonlarının hava basınç ölçerleri bozuk olduğunu söyleyebilirim. Lastikci de basınçlarını ayarlıyorsun, başka yere gidince biri 35, diğeri 37, ötekiler 33, 34 gibi saçma sapan ayar çıkıyor. Tekrar basınçları ayarlıyorsun, bu sefer ya sensör uyarı veriyor yada araba sertleşiyor, Tekrar ölçtürüyorsun oldukça farklı değerler çıkıyor. Ben sizin lastiklerden birinin veya ikisinin basınç düşüklüğü olduğunu tahmin ediyorum.  Bence en güzeli internetten orjinal kaliteli lastik basınç ölçüm sensörü almak ve ona göre kullanmak. Bizim memlekette lastikcilerin veya petrol istasyonlarının lastik basınç ayarlarına güvenirsek hep yanlış basınçla kullanmış oluruz. (lastiği soğuk olarak ölçmek şart.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Katil Balina :

evet hocam hiçbir sorun olmadığı halde uyarı veriyor. birkaç kez resetlerseniz ya da benzincide kontrol ederseniz düzeliyor. ama bazen hic sorun olmamasına rağmen de uyarı veriyor. ve her nasılsa zamanla oturuyor. benim her lastik değişiminde başıma gelen bir şey. 

Anladim hocam sagolun.

 

10 saat önce, Renegade :

Ülkemiz genelinde lastikcilerin veya petrol istasyonlarının hava basınç ölçerleri bozuk olduğunu söyleyebilirim. Lastikci de basınçlarını ayarlıyorsun, başka yere gidince biri 35, diğeri 37, ötekiler 33, 34 gibi saçma sapan ayar çıkıyor. Tekrar basınçları ayarlıyorsun, bu sefer ya sensör uyarı veriyor yada araba sertleşiyor, Tekrar ölçtürüyorsun oldukça farklı değerler çıkıyor. Ben sizin lastiklerden birinin veya ikisinin basınç düşüklüğü olduğunu tahmin ediyorum.  Bence en güzeli internetten orjinal kaliteli lastik basınç ölçüm sensörü almak ve ona göre kullanmak. Bizim memlekette lastikcilerin veya petrol istasyonlarının lastik basınç ayarlarına güvenirsek hep yanlış basınçla kullanmış oluruz. (lastiği soğuk olarak ölçmek şart.)

Haklisiniz hocam. Bugun bir tane siparis verecegim digital basinc olcer. Boylesi daha saglikli 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben bu muhabbet üzerine dün şunu aldım bakalım gelince denerim.

 

9785091751986.jpg

Michelin MC12290

daha ucuz alternatifler de var ama marka dolayısıyla bunu aldım, 100 küsür lira. bir gelişmiş modeli daha var galiba MC12295 ona da 200 kusur lira vermek istemedim açıkçası. 40-50 bandında da ürünler var ama doğru ölçüp ölçmediği konusunda emin olamadım. 

örnekse

Dijital Lastik Basınç Ölçer Araba Bisiklet Kamyon Oto PSI Ölçer 77,90 TL yerine 47,90 TL
https://urun.n11.com/basinc-olcme-saati/dijital-lastik-basinc-olcer-araba-bisiklet-kamyon-oto-psi-olcer-P328378706

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, Katil Balina :

ben bu muhabbet üzerine dün şunu aldım bakalım gelince denerim.

 

9785091751986.jpg

Michelin MC12290

daha ucuz alternatifler de var ama marka dolayısıyla bunu aldım, 100 küsür lira. bir gelişmiş modeli daha var galiba MC12295 ona da 200 kusur lira vermek istemedim açıkçası. 40-50 bandında da ürünler var ama doğru ölçüp ölçmediği konusunda emin olamadım. 

örnekse

Dijital Lastik Basınç Ölçer Araba Bisiklet Kamyon Oto PSI Ölçer 77,90 TL yerine 47,90 TL
https://urun.n11.com/basinc-olcme-saati/dijital-lastik-basinc-olcer-araba-bisiklet-kamyon-oto-psi-olcer-P328378706

Ben de tam ona bakiyordum ancak hava pompasi da mi alsam diye arastiriyordum. Hepsiburada da pompa alinca yaninda olcum cihazi da hediye geldigi donem olmus ama hala var mi emin degilim. Eger oyle bir sey yakalarsam ikisini birlikte alacagim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Samsunspor :

Ben de tam ona bakiyordum ancak hava pompasi da mi alsam diye arastiriyordum. Hepsiburada da pompa alinca yaninda olcum cihazi da hediye geldigi donem olmus ama hala var mi emin degilim. Eger oyle bir sey yakalarsam ikisini birlikte alacagim

Merhaba,

Aracınızda lastik tamir kiti yok mu?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, 26Mazda :

Merhaba,

Aracınızda lastik tamir kiti yok mu?

 

Tamir kiti var ancak bu tamir kitiyle alakali bir durum degil. Lastikci tamir etmisti zaten lastigi.  Simdi olcum cihazi temin edip gunden gunde degerlere bakacagim eger gercekten kayip varsa ona gore islem yaptiracagim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Samsunspor :

Tamir kiti var ancak bu tamir kitiyle alakali bir durum degil. Lastikci tamir etmisti zaten lastigi.  Simdi olcum cihazi temin edip gunden gunde degerlere bakacagim eger gercekten kayip varsa ona gore islem yaptiracagim

Tamir kitindeki pompada saat olmalı kontrol için. Bende daha önce tamir edilemeyen lastiğimi tamir köpüğü kullanarak tamir etmiştim aklınızda bulunsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, 26Mazda :

Tamir kitindeki pompada saat olmalı kontrol için. Bende daha önce tamir edilemeyen lastiğimi tamir köpüğü kullanarak tamir etmiştim aklınızda bulunsun.

Aynen oyleymis ben farkinda degildim onun. Sagolun hocam 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.04.2020 at 14:22, Renegade :

Michelin MC12290, iyi bir ürün, alanların çoğu memnun.

Ben de benzinliklerdeki pompaların kalibrasyonlarına güvenmediğim için bu üründen geçen hafta sipariş vermiş..önceki yıllarda ucuz ürünlerden memnun kalmadigim için bunda karar kıldım..bugün elime ulaştı..genel kalite hissiyatı fena değil, hoşuma gitti açıkçası.. fener özelliğinin olması güzel bir detay..2 gün önce Shell de 29a düşmüş lastiklere 35 ve 33 bastım.. bu aletle olctugumde hepsi 32 gösterdi.. Yasak kalkinca yeniden hava basmaya gideceğim.. keşke daha önce alsaymışım dedirten bir urun oldu şimdilik..  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim aldığım da bugün geldi, daha önce önler 34 arkalar 32 olarak bastığm hava araç bir gündür hareket etmiyorken ölçtüğümde önler 31.5 arkalar 30.0 çıktı.  bu durumda lastikler kendi içinde tutarlı ama basınç düşük görünüyor. 

bu basınçları birkaç farklı istasyon deneyerek yapmıştım. lastikler ısınmış olduğu için yüksek çıkmış olabilir. ankara'da bugun hava nispeten soğuk olduğu için de değerler düşük çıkmış olabilir, bilemedim. en iyisi evde lastikler soğukken lastik kitindeki pompayı kullanarak ayarlamak olabilir ama o zaman  da ısınınca fazla yüksek gösterebilir. 

aldık mi başımıza belayı:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastiklerin hava basıncı ortalama hava sıcaklığı 17-20 derecelerde lastiker soğuk olarak ayarlanırsa daha tutarlı olur. Soğuk havalarda lastik içindeki hava gerçekten basıncı çok düşürüyor. Bunu şurdan anlayabiliriz. Soğuk havalarda ev ortamından çıkardığımız 5 litrelik boş bidon soğuğa çıkarınça çıtırtı yapıp bidonun dışı bükülmeye başlıyor, içindeki basınç bayağı düşüyor.  çok soğuk havalarda 1-2 psi düşük basınç uygulanabilir. Ama bu seferde komprosörden gelen havanın ısısını bilmek lazım. bir şekilde çözüm üretmek gerekiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün 65+ kayınpederin lastikleri degiştirirken lastikçide denedik michelin'in basinçölçerini şu cihazla birebir aynı çıktı ölçümler. 

 

IMG_20200427_143132.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..
×
×
  • Yeni Oluştur...