Jump to content

Baskı Balata Değişimi ve Alt Takım Eksikleri


Novega
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhabalar,

Aracımdaki alt takımla ilgili ufak tefek yapılacaklar olması ve daha önce baskı balata değişimi yapılmaması sebebiyle toplu olarak bazı bakımları gerçekleştirdim.

Öncelikli olarak ön ve arka amortisörleri Ankara Osmanlı Mazda parçadan temin ettim. Ön amortisörlerde motorcraft ellerinde vardı arka amortisörler için kyk markası tercih ettim.

 Küçük biz kaza sonucu gerçekleşen hasarım için Cihan Oto’da iş yapan İsmail ustaya götürmüştüm. Kendisi mazda yetkili servisinden ayrılan ustalardan, işini severek yapıyor. Bk, Bl ve Bm kasaların fark etmeksizin bakım ve onarımını gerçekleştirmekte. Bahsettiğim hasar haricinde de bir sefer yağ bakımına götürdüm. Kısaca kendisinin işçiliği ve yaklaşımı uygun olması yine bakımlar için tercih sebebi oldu.

Yapılan işlemleri parça ve işçilik fiyatı anlamında paylaşmanın bir sakıncası olmadığını düşünerek  paylaşıyorum.

Ön amortisör motor craft 330 TL(adet fiyatı) İsmail usta ön amortisörlerimin orijinal ve sorunsuz çalıştığını söyledi, gerek olmadığı için iade ettim.

Arka amortisör Kyb 180 TL(adet fiyatı)

Sachs Debriyaj Seti 800 TL

Gergi Bilyaları 2 adet 40 TL

Alternatör V Kayışı 80 TL

Arka Amortisör Körükleri 100 TL

Alt Sağ Sol Tabla 460 TL

Arka Denge Kolu 140

Taşlama İşlemi 100 TL(Baskı balatanın geçtiği parçaya takılanların alışması ve önceki çizikler için)

Bilya Yerleştirme İşçiliği 100 TL

Debriyaj Seti Değişim İşçiliği 400 TL

Alt Takım İşlemler İşçilik 150 TL

Amortisör İşçilik 150 TL

3 Litre Şanzıman Yağı 90 TL(Şanzıman yağı debriyaj seti değiştiği için gerekli dedi usta, doğrusu araç 150 binde olduğu için faydalı oldu)

İlk izlenimler:

Debriyaj hayli yumuşadı, daha altta rahat bir şekilde kavrıyor.

Viteste yumuşama bekliyordum, şu an hafif kemikli zamanla yumuşar diye tahmin ediyorum.

Bunlar ek olarak çıkan debriyaj ilk takılı olan orijinal parçasıydı, 150 bin km’dir bana herhangi bir sorun yaratmamıştı. Çıkan balatanın bitmesine az kalmıştı, değiştirmenin yerinde olduğu netleşmiş oldu.

İşçilikler başta yüksek gelmişti, fakat usta neredeyse tüm günün bu işler için harcadığını göz önüne almak gerekiyor. Özellikle baskı balata işleminde şanzımanın komple indirilmesi gerekli.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...