Jump to content

Mazda Cx-9 Awd Sorunu


Dilaver
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, 2010 model Mazda Cx-9 sahibiyim. Arabayı test ettiğimde 4x4 sisteminin devreye girmediğini gözlemledim. Önler patinaja düşüyor fakat arkalarda hiçbir hareket yok. Bu esnada 4wd göstergesi yanıp sönüyor ve kayma devam etmezse yani araç kurtulursa geri sönüyor. Ankara herter yetkili servise iki kere gitmeme rağmen sorunu bulamadılar, bilgisayarda arıza kaydı vermiyor araba. İlk götürdüğümde selonoidlerde bir arıza gibi birşey göstermiş uçlarını temizlediler yine düzelmedi. Lifte kaldırdılar, dyno’ya soktuk ancak sadece önler devrede arkalar dönmüyor, yani araç iki çeker şu an. Başka bir Cx-9 geldi servise onu denedik aynı problem onda da var. Kronik bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Bu konu hakkında bilgisi olan birisi var mı neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim ve okuduğum kadarı ile bu zaten standart davranışı. 

Aşağıdaki yazıda gücün her zaman %100 ön tekerleklere verildiği, ani hızlanma, kayma veya ihtiyaç anında %50 ye kadar arka tekerleme aktarılabildiğini söylüyor. 

Front-wheel drive is standard in the CX-9 for excellent drivability over many road surfaces and conditions, with Mazda’s Active Torque all-wheel drive optional.  This system rapidly adjusts to changing traction needs by monitoring wheel slippage, steering angle, yaw rate, lateral acceleration and available driveline torque.  In normal driving, 100% of the driving torque is delivered to the front wheels.  During aggressive acceleration or when one front wheel is on the verge of slip, a controlled % of the available torque is directed to the rear axle.  A power take-off device is integrated with the CX-9’s transaxle spins a drive shaft attached to an active coupling built into the rear differential.  Commanded by a control module, the servo-controlled multi-plate coupling can route from zero up to 50% of the available torque to the rear wheels. 

https://www.automotiveaddicts.com/11798/2010-mazda-cx9-grand-touring-awd-review-test-drive

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu 4wd göstergesi hakkında birşeyler söyleyeyim öncelikle. 

yolda giderken sürekli yanıyorsa, 4wd arızalı ..    

aracınızı çamura falan saplayıp uğraşırsanız ve çıkamazsanız..    sonra dururken kendi kendine yanıp sönerse bu lamba..  Bu da diferansiyel yağının çok ısındığını gösteriyor..  sistemi beklemeye alıyor.   yukarıdada burak ın alıntıladığı yazıda da sistemin fluid coupling şeklinde çalıştığını görebilrsiniz.

gelelim sizin başınza gelen duruma..   Araç patinaja düşünce 4wd lambasının yanıp sönmesi  , o an 4wd sisteminin devreye girdiğini gösterir.   bu araçlarda normal kullanımlarda %100 ön çekerdir gerektiğinde ama sadece patinaja vs düştüğünde arkaya güç verir.. hatta bir çok postmodern araç bu şekilde çalışır..  

Yalnız burada dikkat edilmesi gereken husus,  ön tekerleklerin birinin patinaja düşmesi gerekir. yani aracı dynoya kaldırıp gaza bastığnızda araç yolda gidiorm zanneder..  çekişi arka aks a aktarmayabilir...  

özetle aracınızın 4wd sistemi otomatiktir ve şuan layığıyla çalışmaktadır..

Son olarak.  çok önemli 

4wd sistemi   TCS ile birlikte çalışır  ve asla tcs esp  falan bir elektronik sistemi kapatmayın...

saplandığınız yerden aracı kurtarmaya çalışırken asla gaz pedalına bas çek yapmayın. asla pompalamayın.  Sabitçe gaza basıp bekleyin.  Evet.  araç belli bir süre sabit hızla patinaj çektikten sonra göreceksiniz ki  arka aks a güç gidecek. ön tekere fren yapacak ve kendisini oradan kurtaracak.. Kesinlikle gaz pedalına bas çek yapmayın.. Sabit yarım veya tam şekilde basıp  bekleyin...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bir problem değil, bu tip kaydırmalı coupling sistemlerde ön tekerlek zemin üzerinde bir direnç oluştuktan (kayma) sonra ön terlere elektronik müdahale geliyor, devamında arkaya tork aktarılıyor, onun da çoğu Esp müdahalesi ile soğuruluyor (arka tek tekerlek dönmesin diye, mekanik kilit olmadığı için). Bu kaydırmalı sistemlerin de daha çok ve düzenli arkaya güç aktaranları olabiliyor ancak şaftlar-akslar-diferansiyel hepsinin çok daha güçlü seçilmesi gerekiyor, süspansiyonun hatta geometrilerin tekrar ayarlanması gerekebiliyor ve aktarma kayıpları da artıyor. Bu sebeple neredeyse önden çekiş gibi çok basit bir destek sistemi yapıp bırakıyorlar. Mazda %50'ye kadar falan diyor tork aktarımı ama bunlar pazarlama konuşması ve anlık saliselik aktarım, ön diferansiyelden çıkışı belki %50'ye yakındır. Tekerlekte böyle bir tork olmuyor. 

Özetle arabanızı 2 çeker gibi düşünün.

İçinize sinmiyorsa toprak bir zemine gidin, dışarıya kamerayı koyup kayda başlayın ve tamgaz verin. Hafif de olsa arka tekerleklerde dönüş göreceksiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki aracım için motor yağı olarak 5w-20 yazıyor kapağında ancak 5w-30 ülkemize göre daha uygun olacağını söylediler hemde lpg mevcut olduğundan.  En uygun önereceğiniz yağ marka ve özellik olarak hangisi olur? Birde bakım yaparken V kayışıda değiştirmeli miyim ne kadardır normal ömrü, aracım 190 bin km de şu an.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.05.2020 at 19:22, Dilaver :

Peki aracım için motor yağı olarak 5w-20 yazıyor kapağında ancak 5w-30 ülkemize göre daha uygun olacağını söylediler hemde lpg mevcut olduğundan.  En uygun önereceğiniz yağ marka ve özellik olarak hangisi olur? Birde bakım yaparken V kayışıda değiştirmeli miyim ne kadardır normal ömrü, aracım 190 bin km de şu an.

https://www.mazda.com.tr/arac-sahipleri/videolar-ve-klavuzlar/

Şasi numaranızı girin, Türkçe kullanım klavuzu ve bazı dökümanlar çıkabilir. Türkiye'de kullanılması gereken yağ ve bakım periyodları, km bazında değişmesi gereken parçalar klavuzda epey detaylı yazıyor. 

Bulamazsanız buradan ingilizce olarak indirebilirsiniz,

https://carmanuals2.com/get/mazda-cx-9-2010-owner-s-manual-30226

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.05.2020 at 19:22, Dilaver :

Peki aracım için motor yağı olarak 5w-20 yazıyor kapağında ancak 5w-30 ülkemize göre daha uygun olacağını söylediler hemde lpg mevcut olduğundan.  En uygun önereceğiniz yağ marka ve özellik olarak hangisi olur? Birde bakım yaparken V kayışıda değiştirmeli miyim ne kadardır normal ömrü, aracım 190 bin km de şu an.

amerikan spec araçların tamamında emisyondan ötürü 5w-20 kullanılır..

bizim 2004 mazda 6ların amerikan kitapçıklarında bile 5w-20 yazıyor.

sizin aracınız da  atadan dededen safkan bir amerikan spec araç olduğu için,  motorunda sağında solunda 5w-20 yazması normaldir.

gerek türkiye kondisyonları..  gerekse aracın eskime payı göz önüne alınarak  5w-30 kullanmanızda bir sakınca yoktur.  

keza aynı kitapçıkta  meksika için 5w-30 yazıyor..  

uzun lafın kısası 5w-20 de  5w-30 da kullanabilirsiniz ama daha kalına kaçmayın..    Ben olsam yazın  5w-30  kışın 0w-30 kullanırım..  

aracınız  yağ eksiltirse  ( olabilir- endişe etmeyin)  önce marka değiştirmenizi, sonra yağ kalınlaştırmak gibi seçenekleri denemenizi öneririm..    ( mobil süper 3000 gibi 5w30 yağlar sıcağa çok dayanıklı değil - çok zorlayınca buharlaşıp gidiyor da) 

Yağ seçiminin lpg ile alakası yoktur. 

 

V kayışı nın eskimesini direk kilometreye bağlayamayız.   Kendisi gözle ve elle çok kolay kontrol edilebilen bir parçadır. eskiyince değişir.. usta bakınca anlar. bu eskimiş der.  iplik iplik olur. sertleşir  çok belli eder eskidiğini..  en pahalı kayış 100 tl. değişimi de 100 tl dir.  duruma göre  50-100bin km dayanabilir

 

aracınızın periyodik bakımlarında  net değişmesi gereken parçalar 

yağ - yağ filtresi ve hava filtresidir. 

Havalandırma /klima kullanım yoğunluğuna göre Opsiyonel olarak polen filtresi değişebilir.

30 bin km de veya 2 yılda bir fren hidroliği değişmesini tavsiye ederim.

eğer aracın motor suyu bir sebepten değişmiş yada boşaltılmışsa -  motor suyunun  en az %90 hazır antifiriz olmasına dikkat edin..  

fren balataları her bakımda gözle kontrol edilmelidir. balata markasına ve kullanıma bağlıdır.  önler 20bin ila 60bin gidebilir. arkalar rahat 50-60bin gidebilir. 

aracınızın arka diferansiyel yağının hiç değişmediyse -  değişmesi gerekiyordur vakti dolmuştur..   kitapçıktan bakabilirsiniz

fabrikanın taktığı iridyum bujiler 100-120bin km gider.   değişirse bi bu kadar daha gider. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, aracımı bugün test ettim arkadar kesinlikle devreye girmiyor. Ordan offroad araçlarına bakan jip ci bir ustam vardı onun yanına gittim. Lifte kaldırdık arabayı arkaları elle döndürünce şaftta dönüyor ve diferansiyelin üstündeki soketi çıkarttı o sokete başka bir kabloyla elektrik vererek aktarmadaki balataları kontrol etti ve mekanikle ilgili arka tarafta herhangi bir problem yok. Önden arkaya kadar olan elektronik tesisatta bir problem var onada elektrikçi bakar ama anlayan birisini bulamazsın arabanın 4x4 şemasının elimizde olması lazım dedi. Sorunu bulabileceklerini hiç sanmıyorum dedi. Ancak benim aracım olsa şöyle bir önerim olur. Arka sokete başka bir kablo çekerek düğmeli yaparız sen açtığında 4 çekere geçer, kapattığında devreden çıkar yani manuel olur dedi. Ve önemli bir konu 4 çekerde düğmeyi açık unutup arabayla drift tarzı şeyler yapılırsa diferansiyele zarar veririz dedi. Sizce bu şekilde yapmam doğru olur mu? Bana bu şekilde kısa ve mantıklı bir çözüm gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, Dilaver :

Merhaba, aracımı bugün test ettim arkadar kesinlikle devreye girmiyor. Ordan offroad araçlarına bakan jip ci bir ustam vardı onun yanına gittim. Lifte kaldırdık arabayı arkaları elle döndürünce şaftta dönüyor ve diferansiyelin üstündeki soketi çıkarttı o sokete başka bir kabloyla elektrik vererek aktarmadaki balataları kontrol etti ve mekanikle ilgili arka tarafta herhangi bir problem yok. Önden arkaya kadar olan elektronik tesisatta bir problem var onada elektrikçi bakar ama anlayan birisini bulamazsın arabanın 4x4 şemasının elimizde olması lazım dedi. Sorunu bulabileceklerini hiç sanmıyorum dedi. Ancak benim aracım olsa şöyle bir önerim olur. Arka sokete başka bir kablo çekerek düğmeli yaparız sen açtığında 4 çekere geçer, kapattığında devreden çıkar yani manuel olur dedi. Ve önemli bir konu 4 çekerde düğmeyi açık unutup arabayla drift tarzı şeyler yapılırsa diferansiyele zarar veririz dedi. Sizce bu şekilde yapmam doğru olur mu? Bana bu şekilde kısa ve mantıklı bir çözüm gibi geldi.

Öncelikle bu sorunu çorumda çözebileceğinizi düşünmüyorum. İstanbul'da işinin ehli ustalara göstermekte bir fayda var. Mazda Ekinci gibi. 

Sorun belki bir sigorta kadar basit de olabilir.

En son çare olarak belki zaman rölesiyle birlikte buton kullanımı olur. Butona bastığınızda ayarladığınız süre kadar arka çekiş de aktif olur, o süre sonrasında devreden çıkar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şayet 4x4 modunda güç ön ve arkaya eşit değil, 55-45 dağılıyor ise dönüşlerde kasma olmaz ve mekanik hasar oluşmaz yapılacak modifikasyon ile. Eğer 50-50 ise kırabilir zayıf noktaları. Ana hatayı bulmaya odaklanın. Awd sistemlerde abs ünitesi tek başına karar vermez 4x4 aktivasyonuna. motor torku ivlemenme ve şanzıman verileri ortak karar verir. Basit bir enerji iletim hatası olduğunu düşünüyorum ben

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...