Jump to content

2.Nesil Mazda 3 Periyodik Bakım


CRO
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Değerli forum üyeleri;

Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.

Araç Yağı;

  1. Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN)
  2. Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF)
  3. Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.)
  4. Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN)
  5. Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL)
  6. Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.)
  7. Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN

Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.

Fren Hidroliği;

Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.

Direksiyon Hidroliği; 

Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.

Bujiler;

Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.

Yağ Filtresi;

Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.

Hava Filtresi; 

Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.

Polen Filtresi;

Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.

Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ konusunda ben şunu anladım: Kullanıcının fark edeceği bir fark yok. Mobil 1, castrol ve elf kullandım.

Hava filtresi filtron kullanıyorum. Kaliteli olduğunu düşünüyorum.

Polen filtresini boşh olarak aldım, sorun yok.

Yağ filtresi olarak yağcı uyduruk şeyler takıyor.Ne taktığını bilmiyorum.Bir sorun olmadı şu ana kadar. (Aracı dizel olanlara yağ ve mazot filtresini orjinal tavsiye ederim.)

Direksiyon ve fren hidroliği tecrübem olmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yag castrol veya motul efe 530 

Yag filtresi mahle oc195 orijinalin aynisi megaparca.comda var

Hava filtresi Blueprint alin filtrondan daha iyi megaparca.com

Polen filtresi Filtron

Fren hidro her 40 bin veya 2 sene dot 4 yeterli 1 kilo lazim

Direksiyin dex2 dex3 2 litre laizm en az 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Aracımı haftaya  170bin bakımı için Herter Yetkili servise götürmeyi düşünüyorum. Ama açıkçası faturadan korkuyorum :) Yakın zamanda bakıma giden var mı acaba?

 

DIŞARIDA............................................SERVİSTE (Tahmini fiyat)

Shell/total 5-30 yağ 180 tl--....... Dexelia(total) 500 tl

Filtron hava Filtresi 35 tl............. Orjinal filtre 250 tl

Yağ filtresi  40 tl............................... orjinal 200 tl

İşçilik  50-100 tl................................... Yaklaşık 300 tl

Servisler biraz daha makul fiyatlara yapsalar da çekinmeden gitsek.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serviste yağ ve hava filtresinin o kadar pahalı olacağını zannetmiyorum. Orijinal yağ filtresi muhtemelen 60-70 lira gibi birşey tutar. En fazla kur artışı ile 100 lira falan olmuştur. Geçen sene m-6 için serviste orijinal yağ ve hava filtresine toplamda 210 tl vermiştim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.
    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar,
      Aracım 1 ay içinde 100 bin km olacak... Şimdiden araştırmalara başladım 100 bin bakımında neler yapılır diye... Yapılacak işleri şu şekilde sıraladım... Sizlerden de görüş ve önerilerinizi bekliyorum... Bu arada forumda 100 bin bakımı yaptıranımız varmıdır acaba....
      1 - Motor yağı ve filtresi değişimi
      2 - Hava filtreleri değişimi
      3 - Benzin filtresi değişimi
      4 - Otomatik şanzıman yağı değişimi (Birde otomatik şansızmanın program güncellemesi var ise onu talep edeceğim servisten) 
      5 - Motor soğutma sıvısı değişimi
      6 - Bujiler değişimi
      7 - Fren hidrolik yağı değişimi
      8 - Motor zinciri kontrolü (Bunda tam emin değilim bakılması gerekirmi diye kaç binde değişiyor zincirler tam bilmiyorum)
      9 - Yürüyen aksam kontrolü
       
×
×
  • Yeni Oluştur...