Jump to content

3. Nesil Mazda3 Düşük Voltajlı Akü - Şanzımanda Titreşim İlişkisi


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şimdi, quiteguide :

Eyvallah, değerlendireceğim.

Rolantide 14.70 yakalayamadım. 14.30-14.50 v arası gidip geliyor.

IMG_20200701_145039.jpg

Tam emin değilim durumdan ama şöyle bir durum olabilir Yakup; evde redresörle yaptığım şarjda da gözlemlediğim için söylüyorum. Aküyü redresörden ayırınca redresör gerilimi 14,40 Volt, ama şarj anında çektiği akıma göre 12,80 Volt ile başladı dolum tamamlandıkça 14 Volta doğru çıktı. Şarj anında redresör ile akü arasında bir gerilim düşümü oluyor. Akünün çektiği akım ve iç direnç ile orantılı olarak değişiyor bu fark. Çekilen akım azalınca akü kutbu üzerindeki gerilim de yükseliyor. 

Sülfatlaşmaya karşı yapılan redresör şarjında (doluluk oranına göre değişen süreler 6-12 saat) 15,50 V bazı kaynaklarda da 16V gibi bir değerde şarja bağlanması gerektiği söyleniyor. Ama akü bağlı iken o değerlere hiç çıkmıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

72'lik Mutlu aküyü(kodunu anımsamıyorum) tam 5 sene kullandım, son 3-5 ay sabah ilk marş geç çalışmayı, hafif sapıtan vites geçişlerini saymazsak gayet memnundum.

Bu kontrol modülü, ateşleme voltajı, alternatör vs. verilerini de 3 senedir takip ediyorum, Mutlu sağlamken, kontak kapalı 12.60-70 v, marşa basınca hepsi 13.7-14.7 volt arasıydı. Şu an alternatör hariç, diğerleri akü gibi eşik değerde.

Benim sorun yeni aküden, şarj tutmuyor diyorum. Başka birşey çıkarsa da, yazarım.

IMG_20200701_153506.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya Tansu bırak allasen 😁
Adamların Mazda ya göre aküsü bile yok Türkiye de. Tahtayla, takozla sabitlenen akünün işi ne araçta 😂😂 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, ibrasoft :

Ya Tansu bırak allasen 😁
Adamların Mazda ya göre aküsü bile yok Türkiye de. Tahtayla, takozla sabitlenen akünün işi ne araçta 😂😂 

Banner akü markası mıymış ? 🙈😂 Ben de @tansu87 burada ne demek istedi diye düşünüyordum 🤣

Mazda6 aracımda bir dönem Serdar Akü vardı mesela onu biliyorum ama Banner ilk defa dutum 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Burak :

Banner akü markası mıymış ? 🙈😂 Ben de @tansu87 burada ne demek istedi diye düşünüyordum 🤣

Mazda6 aracımda bir dönem Serdar Akü vardı mesela onu biliyorum ama Banner ilk defa dutum 

Aman abi dur ilk defa duydum falan deme şimdi Tansu tanıtım moduna geçer. Firmanın fason üretim yaptığı üretici listesiyle gelir 😂
Aküde dünya lideri. Banner!
Taktıktan sonra;
+5Hp, +10Nm, %8 daha düşük yakıt tüketimi, %2 daha geniş hacim (bundan emin değilim akü yuvasında boşluk oluştuğu için olabilir )

Banner! Aracınıza değer katar! 😂😂

Kızmıyorsun değil mi Tansu 😉

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Burak :

Banner akü markası mıymış ? 🙈😂 Ben de @tansu87 burada ne demek istedi diye düşünüyordum 🤣

Mazda6 aracımda bir dönem Serdar Akü vardı mesela onu biliyorum ama Banner ilk defa dutum 

Bende anlamamıştım😁

anlayınca aklıma aldığım lastik ismi geldi

“tigar sigura ” 

viraja sert girince ilk kez araç savrulmuş ve ilgili kontroller devreye girmişti

banner la birlikte promosyon olarak krank çevirme kolu veriliyor olmasın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, ibrasoft :

Aman abi dur ilk defa duydum falan deme şimdi Tansu tanıtım moduna geçer. Firmanın fason üretim yaptığı üretici listesiyle gelir 😂

Desene pandoranın kutusunu açtım 😂

Battı balık yan gider 🤣 

Banner ile @tansu87 nun ne gibi bir ilişkisi var ? 🤔😀

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sabahtan beri giremedim, tam ortada sıçan olmuşuz 😂😂

yav siz banner’i nasıl bilmezsiniz? Dünya markası akü. @ibrasoft kusura bakma ama tutamıyorum kendimi, anlatacam 😁😁 banner takan mesut olur arkadaşlar. Detay girmek istemiyorum ama arabanın gücüne güç, ömrüne ömür katar. Benim aldığım model boyut olarak japon tip değil ama olanları da var :) 

kısacası banner alın, tesisatınız rahata kavuşsun 😀 made in austria. 
 

spacer.png
spacer.png

spacer.png

 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, tansu87 :

Detay girmek istemiyorum ama arabanın gücüne güç, ömrüne ömür katar.

Diyorsun ki Porsche aküsünü takınca araba şahlanacak 😂 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29.06.2020 at 02:06, Zealot :

 

Nalet olası emisyon hikayesi yüzünden alternatör sistemleri de saçmaladı. Rölanti anıda, dip gaz verince vs şarj duruyor. Kinetik enerji kazanımı ile sistemler çalışıyor. Misal koreli araçlar ve alman araçları. Aküyü söküp gitme okey. Mekanik sistemli araçlarda olur ancak her yeri elektronik araçta boluyu geçmeden ecuyu patlatırsın. Sebebi ise alternatör tam dc çıkarmaz. Diodlar doğrultur akü ise kondansatör gibi görev alır.

01.07.2020 at 11:15, Mehmet Özdemir :

şarj dinamosu akünüzü besler ama araçtaki yük için gerekli tertemiz dc gerilimi hep aküden alırsınız.

Ufuk'a yazdığım gibi. Kapasitif görevi üstlenir akü. Sabit voltaj çıkışlı alternatörde akü hiçbir şeklide destek olmaz. Bknz reno araçlar. Öküz gibi alternatör var araçta. 2kw ptc devreye girse dahi alternatör umarsızca veriyor coşkuyu

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

47 dakika önce, Servet :

Ufuk'a yazdığım gibi. Kapasitif görevi üstlenir akü. Sabit voltaj çıkışlı alternatörde akü hiçbir şeklide destek olmaz. Bknz reno araçlar. Öküz gibi alternatör var araçta. 2kw ptc devreye girse dahi alternatör umarsızca veriyor coşkuyu

Heee bak abim geldi, 

@Mehmet Özdemir

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Burak :

Desene pandoranın kutusunu açtım 😂

Battı balık yan gider 🤣 

Banner ile @tansu87 nun ne gibi bir ilişkisi var ? 🤔😀

Arabayı aldığımda üstünde banner vardı. İzmir servis takmış. Ben de onun üstüne gittim biraz muhabbet oradan açıldı :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.07.2020 at 15:03, ibrasoft :

 

Sülfat çözümü için birinci kural darbe ile şarj. Akü kapasitesinin %5 ile hücre başına 2.55 volt görülmeli. Sonra hücre başına 1.8 volta indirip yine şarj. Bu defa %10 kapasite ile 2.5 volt. Hücre başına 2.7 volt tam dolu demek ama hiçbir kurşun asit akü o voltaja ulaşamaz. Bu nedenle ideal şarj hücre başına 2.4 volt %10 kapasite şarjı ve devamında 4 saatlik %5 şarj. 

Araçlarda 14.4 volt şarj ile akü %80 sınırında tutuluyor ki asit buharı salınımı başlamasın. Klasik akü için. Jell için ise 13.8 14.1 volt %80 kapasite de dolum demek. 

7 dakika önce, Burak :

Bekarsın sanırım 😂

Her yaz olduğu gibi  😁 ama kafa ilacı yüzünden bırak araba kullanmayı düz yolda bile sarhoş gibi yürüyorum ☠️

Konunun özüne dönersek eğer, alternatör sabit gerilim tip değil ise ve düşük kapasiteli ise akü yüzünden otomatik şanzıman saçmalayabilir. Ha bu arada akü gibi ilkel sistem tamamen kalksa da rahatlasak.. Boşuna yük araçta 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Servet :

Konunun özüne dönersek eğer, alternatör sabit gerilim tip değil ise ve düşük kapasiteli ise akü yüzünden otomatik şanzıman saçmalayabilir. Ha bu arada akü gibi ilkel sistem tamamen kalksa da rahatlasak.. Boşuna yük araçta 

Kapasitör müdür bunun çaresi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, tansu87 :

Kısa farlarda öndeki kolona odaklanın. Tavan lambası da aynı. Gaza bastıkça voltaj düşüyor sanırım

 

Senin akü Banner değil miydi ya? Banner ile farların daha parlak yanması gerekiyordu... 😁

Şaka bir yana, anlık yüklenmelerde şarj dinamosu devreden çıktığı için tüm yük aküye kalıyor muhtemelen. Bastığın an ayağını gazdan çekmesen ivmelenme durunca dinamo tekrar devreye girecektir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, ibrasoft :

Senin akü Banner değil miydi ya? Banner ile farların daha parlak yanması gerekiyordu... 😁

Şaka bir yana, anlık yüklenmelerde şarj dinamosu devreden çıktığı için tüm yük aküye kalıyor muhtemelen. Bastığın an ayağını gazdan çekmesen ivmelenme durunca dinamo tekrar devreye girecektir.

Ampul patlatacak diye korkuyor kırmızı boğa :) 

spacer.png

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 

×
×
  • Yeni Oluştur...