Jump to content

2. Nesil Rottan sonra sağa çekme problemi


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba. Birkaç ay önce 4 amortisörü değiştikten sonra rot balans yaptırmak için topkapı’da eski esnaf bir rotçuya gittim. Bu olaydan önce her şey normaldi, direksiyonla ilgili sorunum yoktu. Rot balansçı önce jantların eğriliğini kontrol etti. Sonra lastikleri takıp balanslarını yaptı. arkaları önlere alalım dedi. Sol tarafı aldık. (Sağ arka lastik oturmuş, uzun yoldan sonra değişelim dedi. 3000km sonra sağ arka ön değiştik) En son rot ayarlarını yaptı ve teslim etti. İlk izleminde araç sağa çekiyordu. Direksiyon da yamuk duruyordu. Birkaç kere gittim geldim denedim, direksiyon sıfır açısını bir türlü yapamadık. Ve aracı düz yolda kendi haline bırakınca sağa çekiyordu. 
 

dün istanbul antalya yaptım. Yolda sürekli aracı şeritte tutmak için sola kaykınarak sürdüm. Hem sinir oldum hem yordu. Araç 5-6 saniye içinde şerit değiştirecek kadar sağa çekiyor. 
 

geçen bi konu olmuştu, @Zealot tekerlerden birinin önde arkada olabileceğini söylemişti. Bunu ustaya söyledim. Ona zaten bakıyorum, bi hata yok dedi usta. 
 

şimdi antalyadayım. Dönünce tekrar gidecem. Ne yapmamız gerekiyor? Bu direksiyon açı sensörü sıfırlama işlemini yapmadığımız için mi böyle oluyor? Hem direksiyon düz açısı tutmuyor hem araç sağa çekiyor. Bu arada abs hız sensörlerinde sağ lastikler 1 km düşük oluyor bazen. Ona da baktım yolda. Acaba yollar sudan dolayı sağa eğimli diye mi oluyor? Ama %95 araç sağa çekiyor. Sola çektiği ve düz gittiği %5

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direksiyon açısıni sıfırlamak başka bisey, sağa çekmek başka bisey. 

 

Önce lastikleri komple sıfıra alıp direksiyonu sıfırlayacak. 

Bu direksiyon ile ilgili 

Hersey normal olduktan sonra sağa sola cekiosa, 

Yönlü lastik kullanıyorsanız,  (yanağında rotation yazan cinsten) 

Yönlü lastikler bazen anlamsızca çekme yapabiliyor. Biri yapmio biri yapıo  arka on yada sağ sol yapınca olabiliyor. 

Bu bi ihtimal tabi.. 

Şimdi arabanın şase durduk yere yamulmaz.  Lastik değişimi sonrası bi sorun baş gösterdi ise, çok uzaklara bakmaya gerek yok. 

Abinin rot cihazı kalibrasyonu olmayabilir. 

Teker ileri gerisi bozulmaz.. 

Toe ye bakmıyor yada makinasi hatalı okuyor olabilir.. Ön lastiklere bi yakından baksanıza. Uzun yol yaptıysanız, sağ ve sol lastik te anormal bi aşınma varmı... Tam sırt ile omuz un birleştiği köşe se mantıksız bi aşınma olabilr.. Eğer yoksa başka rotcuya gidin 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hunter marka cihazı olan bir yere gidecem. Zeytinburnu’nda birinci rot var. Övmüşler. 
 

bir şey soracam. @ibrasoft uyandırdı beni. Ön arka viraj çubuğu lastikleri değiştirdim. Öndekileri değiştirirken büyük bi metali söküp değiştiler. Acaba düzgün takılmamış olma ihtimali var mı? Ondan yapar mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Zealot :

Yok, ne hata olsa rotda çıkar. 

Maslak Hunter veya bostancı hunter iyidir. Gittim denedim 

Maslakta sanayanin en üstünde hunter rot balans di mi? Honda çiftkurtların 2 sokak üstü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, tansu87 :

Google yorumlarda obsesif derece rot ayarı yapıyor demiş birisi :) 

Mesela ben -2 derece kamberli sürmeyi seviorm arabayı.  bozuk yolda ani sağa sola çekmeler yapıo ama feedback ve response çok artıo.  gidip mahalledeki  rotçuya -2 kamber diom. adam  nerden yapcz die bakıo..

yada arkadan çekişte arkanın toeyi açıp önün kapatıyorum biraz 

ön tekeri  sağa sola çekmesin diye ayarlayıp bırakıyorlar genelde..    

Oysa arabanızın modeline göre-!!!   ayar seçeneklerin artıyor.

mx5 de  herşeyi yapabiliosun ön ve  arkada..  camber caster toe

mazda 6 GG kasada -  arkada Toe ayarı var mesela..   + kamber de var.

Ama bi golfte  arkada hiçbi ayar yok.  fabriak dümdüz koymuş öle sürecen.

Bunların farkını anlamak  veya ayar talebinde bulunmak için ileri seviye sürüş deneyimi gerekio.

 

Hunter a gidip piste giricem veya drift kasıcam falan diyince.  biliolar işi.  ona göre kafalarındaki ayarı yapıolar. 

 

rot işi çok çılgın bi iş de..  bizim ülkemizde sadece sağa sola çekme konusunda kullanıyor.  ama arabanın ayar'ı varsa..    istediğin herşeyini değiştirebiliyorsun 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşi bilen için satranç gibi. Oynadıkça araçta farklı sürüş varyasyonları deneyimleyebiliyorsun. Araç izin verdikçe tabi. Ama ülkede adam gibi usta olmadığı gibi adam gibi rotçu da yok işte. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim fatihte @zoptrik

Omega vardı,  rot ayarı bozuk, ama ustalar bunda bisey yok diodu. 

Araba 3bin km de  235 40 18 potenza yi yedi bitirdi.  2 tane potenza 3bin tl zaten. 

Km de 50 krş lpg   1 tl de lastik yakıodu 😄😄

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ozgur35 :

Bornovada Bati lastik var Benim rotu en son onlar duzeldi 4 uncu gittigim yerdi bu surec 6 ay surdu en sonunda duzeldi 😃

Lastik yiye yiye kendi düzelmiştir o :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, tansu87 :

Rotçu sıkıntısı var memlekette :)

Valla adam gibi bi mekanikci olsa, rotcu açarım :)

 

Herkese pist kıvamında ayar falan yaparız, çıldırsin millet 😄😄

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Zealot :

Valla adam gibi bi mekanikci olsa, rotcu açarım :)

 

Herkese pist kıvamında ayar falan yaparız, çıldırsin millet 😄😄

Millet zaten kaşınıyor, dur allanı seversen. Harlem shake gibi çıldırırlar 😁 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Zealot :

Valla adam gibi bi mekanikci olsa, rotcu açarım :)

 

Senin şu otomobil merakına rağmen Sırbistan'da çatılarda gezmen falan beni çok üzüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mehmet Özdemir :

Senin şu otomobil merakına rağmen Sırbistan'da çatılarda gezmen falan beni çok üzüyor. 

kanks  ben bu işi de iyi yapıorm 😎   😋

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maslak hunter servise gittim. Aracımın lastik açı değerlerinin çok çok iyi olduğunu, 10 yaşında olmasına rağmen hatasız olduğunu söylediler. Sadece sağ tarafta hafif kapama varmış. Yani arka lastik önden içeri, ön lastik arkadan içeri imiş. Onu düzeltti. Bundan çekme yapma ihtimali çok düşük dedi. Arkaları öne almıştık. Tekrar yer değiştirdik. Çünkü eskiden çekme şikayetim yoktu. 
 

Lastik kontrolünde gözle görülür bir şey göremediler. goodyear hakkında ise iyi şeyler söylemediler. Lastik hatasından dolayı çok şikayet geldiğini belirttiler. 
 

serviste porsche, corvette, bmw, land gibi araçlar var. Kendimi ezik hissettim  ama mahmut usta diye biri var. Baktı etti bana açıkladı ilgilendi. Ne gerekiyorsa yaptı. Çok yoğundu ama beni de araya soktu. Rot için servise gelen araçlara bakacak olursak çok makul bi fiyat verdim. 
 

sonuç. Düzeldi  :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

09.08.2020 at 00:47, Zealot :

Hersey normal olduktan sonra sağa sola cekiosa, 

Yönlü lastik kullanıyorsanız,  (yanağında rotation yazan cinsten) 

Yönlü lastikler bazen anlamsızca çekme yapabiliyor. Biri yapmio biri yapıo  arka on yada sağ sol yapınca olabiliyor. 

Bu bi ihtimal tabi.. 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...