Jump to content

El yapımı 626 GE Boğaz kelebeği contası


Acan04
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese selamlar. 2016 da 92 model 626 balon kasa arabamı aldım. Sanırım o tarihlerde foruma üye oldum. Sorun yaşarsam deneyim sahibi insanların tavsiyesine ihtiyacım olur diye. Kısmet bu güneymiş. 1,5 ay önce silindir contası yandığı için motor indirdim. Şükür arabada conta harici bir sıkıntı çıkmadı.Silindir yüzeyinde ikinci ve üçüncü pistonlarda mikronluk çökme vardı düzeltildi. Silindir gömleğinde aşınma yoktu ölçü standarttı. Neyse herşey toplandı ve şu an memnunum. Ancak satın aldığım conta setinden (stone) boğaz kelebeği için conta çıkmadığı için tamircimle beraber dayson ile boğazı yerine taktık. İş bittikten sonra araba çalışırken tıslama sesi duydum. Su kaçağı aradık, bulamadık.Bütün vidaları tekrar sıktırdım. Tıslama sesi geçmedi. Boğaz kelebeğini söktüm bu kez 1mm lik klingrit levhadan kendim conta kestim ve boğazı geri taktım.  Ancak tıslama geçmediği gibi arttı. Dün yine boğaz kelebeğini söktüm. Daha önceden kendi kestiğim conta ile yaptığım montajda vidaların gevşediğini gördüm. Sağ alt tarafta kararma farkettim. Bizim yapacağımız conta bu kadar olur dedim ve bu kez dayson yapıştırıcı ile tekrar taktım. Bugün boğaz kelebeği için conta aradım internetten ve aşağıdaki resmi buldum.(benim kestiğim yeşil olan :) )orjinal contada vida aralarında boşluklar var. Ancak ben “conta sonuçta ikisinin arasında sızdırmazlık sağlayacak ne gerek var ortasında da açıklık bırakmaya” diye düşündüğüm fotoğraftaki gibi kesmiş hatta yedeğini bile almıştım. İlgili arkadaşlara danışmak istediğim ;

1- gerçekten vidalar arasında contanın boşluk bırakacak şekilde kesilmesi şart mıdır?

2- benim kestiğim conta-ki tork anahtarım olmasa da iyice sıkmıştım- 1mm olduğu için mi zamanla gevşeme yaptı? 
Şimdiden teşekkür herkese

1DCDFC3A-1C6E-4939-AE6D-FF3CBF5C5051.jpeg

6141F922-9BBC-4FD3-9673-A7AED363BCCF.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...