Jump to content

Yol Hipnozu


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

Başıma gelen bir olayın, tesadüf  makalesi karşıma çıktı.  Sizlerle de paylaşmak istedim.

Bilmiyorum benzer durum sizin başınıza geldi mi?

Umarım gelmemiştir ve gelmez de.

Her türlü tedbiri almayı ihmal etmeyelim. Keyifli forumlar diliyorum.

 

Alıntıdır

Her zamanki saatte işten çıktınız ve aracınıza bindiniz. Bu sefer her akşam olduğu gibi eve değil, bir arkadaşınızla buluşmaya gideceksiniz. Kontağı çevirdiniz, araba hareket etti… İşte ne olduysa o anda oldu, film koptu. Kendinizi evinizin önüne park ederken buldunuz. Üstelik yolculukla ilgili hiçbir detayı hatırlamıyorsunuz. Neler oluyor? Aynı anda hem bilinçli hem de bilinçsiz olunabilir mi?

Otoban Hipnozu Nedir?

 

Otoban Hipnozu nedir?

Otoban hipnozu, bilincin ve bilinçaltının farklı şeylere konsantre olmasıyla, beynin otomatisite(hiçbir şeyden etkilenmeyen, kendi kendine çalışan) özelliğinin ortaya çıkmasıdır. Otoban hipnozu yaşayan kişi, aracını güvenli bir şekilde sürmek için, gerekli olan uyaranları algılayıp, doğru zihinsel işlemleri yapmasına karşın, esasen bilinçli zihni sürüşten tamamen farklı bir konuya odaklanmıştır. Otoban hipnozu (yada beyaz çizgi ateşi) genellikle uzun yolculuklarda ortaya çıkar.

 

Otoban hipnozu ile ilgili bilimsel litaratür!

Bu kavram, ilk olarak 1921 yılında yayınlanan bir makalede “yol hipnozu” adı ile anılmış, araç sürüşü sırasında kişinin,  tek bir noktaya bakarak, trans benzeri bir duruma geçmesi olarak tarif edilmiştir. Daha sonra (1929) Walter Mitty tarafından yapılan bir çalışmada, “Gözler açıkken uyumak” olarak tanımlanmıştır. 1950’li yıllara gelindiğinde, nasıl gerçekleştiği anlaşılmayan trafik kazaları bu fenomen ile açıklanmaya başlanmıştır. 1963 yılında terim ilk kez “otoban hipnozu” olarak, G. W. Williams tarafından kullanılmıştır. Ernest Hilgard  teorisini geliştirirken, otoban hipnozunu, farklı bir farkındalık hali olarak tanımlamıştır. Bazı teorisyenler, bilincin hipnotik bir ayrışma yaşayabileceğini iddia etmişlerdir. Yani bilincin bir kısmı hipnoz altına girerken, diğer kısmı otomatik bir şekilde yaptığı işi gerçekleştirmeye devam edebilir. Kişi bu süreçte kısmi yada tamamen amnezi(idrak yitimi, bellek  yitimi) yaşayabilir.

 

Otoban Hipnozu konusunda dikkatli olmak hayat kurtarabilir!

Otoban hipnozu sırasında, araç kullanma ile ilgili işlemler çoğunlukla doğru bir şekilde yerine getiriliyor olsa da, ufacık bir hatanın ölümcül sonuçları olabileceğinden, bu bilinç durumuna girme konusunda dikkatli olmalıyız. Özellikle uzun yolculuklarda çıkarken ağır yemek yememek, uykusuz ve yorgun olmamak önemli. Yolculuk sırasında müzik dinlemek ve temiz  hava almak yardımcı önlemler arasında sıklıkla öneriliyor.

Kaynak

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ev-iş arası veya sık kullandığınız rotalarda haftada bir de olsa farklı bir yolu kullanmak, an azından bunun önüne geçebilir. Hiç kullanmadığınız yolu kullanın. Beyniniz uyarılır.👍

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 yıl önce her sabah 100 km lik bir iş güzergahım vardı. Erkenden çıkıp yola koyuluyordum. Bir süre sonra farkettim ki, yolda bir güzel uyuyordum. uyandığımda hedefe ulaşmış oluyordum:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende daha farklı oluyor. Kafam boşsa çok kısa aralıklı yol hipnozu yaşıyorum. Hemen toparlıyorum. Ama eğer kafamda başka bir iş varsa yolu bitirdiğimde nereyi nasıl geçtiğimi hatırlamıyorum. Lpg’yi bu yüzden seviyorum. Zaten 400km menzil var. Ucuz bulduğum yerde fullemek için durup 5-10 dk mola vermek çok iyi geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 sene önce şirket aracı ile sabah 4'te yola çıkıp İstanbul'a ihaleye gittim, uykusuz halde geri çıkıp Ankara'ya dönüşe geçtim, Bolu'dan sonra Ankara'ya kadar olan yolun çoğunda şerit çizgilerinin düz olmadığını fark ettim ilk molam da durduğum yerde gözümün önünden şeritler kayıyordu, maksimum 4 saatlik yolu 6 saatte geldim, çok sık mola verdim, yatak olmadan uyuyamayan insan olmanın sancısını çektim. Artık her uzun yolda en fazla 1 saat sürüş yapıp 10 dakika yürüyüş molası veriyorum güzel bir huy edindim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       2002 Yılından beri İstanbul Ümraniye - Kocaeli Gebze arası işe gidip geliyorum. Güzergah boyunca tümsekleri, kaygan zemini, sisin oluştuğu , hava sıcaklığının ani değişti, tilki vb.yabani hayvanların aniden çıkabileceği, bozuk, karanlık, su biriken, rüzgarlı, buzlanmanın olabileceği tüm güzergahı artık ezbere biliyorum desem yeridir. Hatta yol boyunca aynı saatte çıktığımız, dikkat çeken otomobilleri yada güzel ablaları ezberledim artık. :D Aynı keza yoldaki trafik magandalarını ve apaçhileri biliyorum. 

       Gözüm kapalı ezbere gidiyorum hissiyatı var artık. Bir yönden iyi nerede ne olacağını kestiriyorsun. Ama diğer yandan kötü nereden ne olacağını çok iyi bildiğini düşünerek daha az dikkatini veriyorsun. :)

       Arada trafiği bahane ederek kuzey marmara otoyoluna girerek gidip-geliyorum değişiklik olsun diye.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dümdüz sıfır viraj, çok güzel zeminli, çok sık hız kontrolü olan yollarda dikkat kalmıyor bende de, hatta Milas söke yolundaki meşhur dümdüz yolda uyuyacaktım az daha, dalmaya başladığımı anladığım an sağa çektim. Monoton uzun yol sürüşlerinin uzamasını sevmiyorum, bana biraz aksiyon olacak, en azından arada gidiş geliş olması lazım yolun, araba sollayalım, vites düşürelim, ne bileyim karşıyı geleni takip edelim bişey yapalım yahu. 

Sabah akşam aynı yolu giden adamın da bence arabada bişeyler yiyip içmesi lazım, gerçekten işe yarıyor bende.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 senede 150bin km.ye yakın yol deneyimim vardır uzun yolun çoğunu gece yapmayı severim. Çünkü olası bir kazanın karşıdan gelmesi ihtimalinden nefret ederim. Dengesiz çok memlekette. 
Şimdiye kadar şükür hiç yaşamadım, fakat uykum gelmeye başladığında biraz hızı arttırırım onun yarattığı adrenalin uykumu açmaya yeter. :D
Leanback abiye katılıyorum. 

 

Bir de bu durumun beynin uyuyup ama otomatik pilota bağladığı versiyonu vardı sanki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sürekli aynı yolda araç kullanırken gidilen yolu unutma olayı herkesin başına gelebiliyor. genellikle şehir içinde ev-iş rutini yaparken gerçekleştiği için (bilinçaltının kontrolü ele alması) uzun yolda olan hipnoza göre daha az tehlikeli diyebiliriz. fakat uzun ve düz yollarda başımıza gelen hipnozlar gerçekten tehlikeli olabiliyor. bildiğim kadarıyla belirli bir uzunluktan daha fazla düz yol yapılmasına müsaade edilmiyor. tabi fiziksel şartlar ve mali durumlar bazı bölgelerde ufuk çizgisini aşan düzlükte yollar görmemize olanak veriyor.

aşağıdaki fotoğrafı benim emektar ile dün ovit tünelinde (14.3 x 2 kilometre) çektim. bahsettiğim etkiyi yok etmek için belirli aralıklarla bu tür renklendirmeler yapıyorlar.

1907153980_WhatsAppImage2020-09-09at19_03_05.thumb.jpeg.6b8b54c85ec7127c2ffafb17d04b6a6c.jpeg

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...