Jump to content

1.Nesil Mazda3 Motor Yağı Tavsiyesi


yasnaldo10
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim aracım Mazda 3 2009 BK kasa, LPG atiker takılı. Daha önce silindir üst kapağı değişti ve motorda LPG kaynaklı olarak subap değişimi yapıldı.

Soruma gelince, arabam ciddi yağ eksiltiyor, ölçmedim ama ilk farkettiğim bakımda, 10 bin km sonunda içinden yarım litre bile yağ çıkmadı, yağ ekleyerek ve 10 bin km beklemeyerek, herhangi bir tamir için sanayiye uğradığımda yağını değiştirterek kullanıyorum. 

Motorda üfleme yok, egzos dumanında bir tuhaflık yok, çekişte bir sorun yok, motorda yağ kaçakları, sızıntı yerleri dışını kirletemeyecek kadar az, ancak egzosdan su ıslaklığı var. Bütün bunlara bakarak, sekman atılması gerektiğini düşünüyorum.

Şu ana dek hep Castrol Magnatec 10w40 kullandım, ancak bu konuda kendim okumaya başlayınca, LPG için, soğuk akışkanlığının yüksek tutulması anlamsız geldi, 0w40 veya 5w40, tam sentetik baktım önce, uyumlu bazı yağlar buldum, Liqui Moly markasına baktım, herkes çok memnun gibi, onda da bulabildiğim 5w40 yağ, tam sentetik değil.  Bu esnada, Mercedes'in MB 229.5, MB 229.51, MB 229.52 onaylarının, yüksek sıcaklıkta buharlaşma katsayısının %10 altında demek olduğunu duydum, buna da dikkat ederek bulduğum tek yağ o olmuştu.

 

Mazda'nın API veya ACEA onayları, şart mı, yoksa benzer yağlar kullanabilir miyiz?

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, DonQuichotte :

Benim aracım Mazda 3 2009 BK kasa, LPG atiker takılı. Daha önce silindir üst kapağı değişti ve motorda LPG kaynaklı olarak subap değişimi yapıldı.

Soruma gelince, arabam ciddi yağ eksiltiyor, ölçmedim ama ilk farkettiğim bakımda, 10 bin km sonunda içinden yarım litre bile yağ çıkmadı, yağ ekleyerek ve 10 bin km beklemeyerek, herhangi bir tamir için sanayiye uğradığımda yağını değiştirterek kullanıyorum. 

Motorda üfleme yok, egzos dumanında bir tuhaflık yok, çekişte bir sorun yok, motorda yağ kaçakları, sızıntı yerleri dışını kirletemeyecek kadar az, ancak egzosdan su ıslaklığı var. Bütün bunlara bakarak, sekman atılması gerektiğini düşünüyorum.

Şu ana dek hep Castrol Magnatec 10w40 kullandım, ancak bu konuda kendim okumaya başlayınca, LPG için, soğuk akışkanlığının yüksek tutulması anlamsız geldi, 0w40 veya 5w40, tam sentetik baktım önce, uyumlu bazı yağlar buldum, Liqui Moly markasına baktım, herkes çok memnun gibi, onda da bulabildiğim 5w40 yağ, tam sentetik değil.  Bu esnada, Mercedes'in MB 229.5, MB 229.51, MB 229.52 onaylarının, yüksek sıcaklıkta buharlaşma katsayısının %10 altında demek olduğunu duydum, buna da dikkat ederek bulduğum tek yağ o olmuştu.

 

Mazda'nın API veya ACEA onayları, şart mı, yoksa benzer yağlar kullanabilir miyiz?

 

 

Düşüncem bu kadar yağ eksilten motora daha ince yağ koyarsanız daha da artar. Eksiltme nispeten az olsaydı 5-50, 10,60 ile bir süre kurtarabilirdiniz ama artık segmandan başka çare yok gibi.

Eğer supap değişimi ve üst kapak değişimi sonrası olduysa aklıma acaba silindirlere metal tozuı vs mi geldi diye düşündürdü. Bir ihtimal de supap lastikleri değişmediyse ondan olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...