Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Güncel Şanzıman Durumu


Kaan Hoca
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım ilk birkaç modelde oldu şanzıman sorunları. O da nadir. Tercihen daha yeni modelleri tercih edebilirsiniz. Tabi model aralarında şanzımanda revizyon yapıldı mı yapılmadı mı bilmiyorum. En son bi arkadaş 15 bine komple şanzımanı değişmişti burada 2014 dü aracı

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz şanzıman arızaları forumda toplamda 5-6  kullanıcı tarafından dile getirildi.  Bu miktar bir genelleme yapmak için yeterli midir bilmiyorum doğrusu.  Kullandığım araç 2014 model. 80.000 km den sonra şanzıman yağını tümüyle değiştirmiştim. Aldığımdan beri şanzımanla ilgili bir sorun yaşamadım. Aslına bakarsanız aracın hiç bir yeri ile ilgili bir sorun yaşamadım. 

Ama sorunuzun net bir yanıtı yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizlerde eminim duymuştursunuz, otomatik vites alınacaksa japon grubu denilmiştir hep işte bu bi kaç istisnai durumdan dolayı bilgi edinmek istedim. Galiba kendimi mazda'dan vazgeçmemek için ikna etmeye çalışıyorum. benimde malum sitede baktıklarım genelde 80K üstü km'lerde nasip olurda yeniden mazdalanırsam 100K  km yağ bakımından sonra bi sorun yaşamam diye düşünüyorum. Ayriyeten bakım yeri ve ücretlerini de burada paylaşırım ki güncel fiyat içeriği olmuş olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, Kaan Hoca :

Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 

BM kasa kullanıcılarında otomatik şanzıman sorun yaşayan birçok kişi oldu ama günümüzde kadar bu sorunu yaşayanların birçoğu garanti dahilinde veya haricinde gerekli değişimleri şimdiye kadar yaptırmışlardır diye düşünüyorum. Ama dürüstçe söylemem gerekirse de BM kasaların şanzımanlarına önceki nesil Mazda3 şanzımanları gibi güvenemiyorum. Aslında benzer Japon grubu araçlarda da bu geçerli, mesela güncel satıştaki Honda Civic'lerinde CVT şanzımanlarına önceki nesillerdeki klasik otomatikler gibi güvenemiyorum.

Şu konuları incelemeniz düşüncenizi olgunlaştırmanız açısından faydalı olacaktır,

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta aracımı bakıma götürdüm. Liftte şanzımanı sökülmüş BM kasa M3 vardı. Bu haftasonu diğer aracımı bakıma götürdüm. Yine BM aynı yerinde duruyor.

Sohbet muhabbet derken, araç 1 aydır şanzıman arızası nedeniyle liftte bekliyor. Garantiye sokmamışlar. İlk çıkma şanzıman gelmiş, aynı sorun mevcut olduğu için geri göndermişler. 2. çıkma şanzıman gelmiş. Montajdan sonra teste çıkıyorlar, yarım saat içinde yine aynı arıza. 3. şanzıman yanlışlıkla CX3 şanzımanı olarak geliyor. Güncel olarak arızalı şanzıman kasasına, CX3 şanzımanın içini monte edeceklerdi. (Dış kasa farkı nedeniyle) Orada dedim ki; fırsatım olsa asla M3 BM almam.

300-500 bin km rahat rahat götüren 626, 323 ve Xedos 9 şanzımanlarından sonra soru işaretleriyle dolu BM şanzımanı olmamış. Revize edildiği, şanzıman kodunun sonuna yeni harfler eklendiği ve son yıllardaki şanzımanların problemsiz olduğu söyleniyor ama, aması var işte. Onların da 150 bin km'de başka problem çıkarmayacağı net değil. 

Aklınızı bulandırmış gibi olmayayım. Maksat bilgi paylaşımı. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Aurora :

 

Aklınızı bulandırmış gibi olmayayım. Maksat bilgi paylaşımı. 

Tabi ki önemli olan bilgi paylaşımı, karar verme sürecindeki benim gibi arkadaşlar için artı ve eksileri bilmenin önemli olduğunu düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tr de maalesef elde veri toplayacak kadar çok Mazda 3 satılmadığı için istatistiki olarak birşey söylenemiyor, münferit olarak başa gelen olaylar veya gördüklerimizden yola çıkıyoruz ama yurtdışında çok satışı var bu araçların ve ben yabancı Mazda forumlarında da epey gezdim zamanında, tek bir şikayet gördüğümü hatırlamıyorum bu şanzımanlarla ilgili. Hele ki Amerikada falan araçların hepsi otomatik ve sadece BM Mazda 3'ten yılda 100bin 100bin sattılar, diğer bu şanzımana sahip modelleri söylemiyorum bile. Herşeyden ağlanmış, tonla ıvır zıvır arıza konusu var ama şanzıman yok.

Bizim ülkede neden bu kadar çok arıza yaşayan oldu anlayamıyorum açıkcası. Yurtdışındaki modellerle şanzıman kodu aynı mı, kalibrasyonu farklı mı, bazı değişiklikler mi var 1.5'lere özel bilemiyorum. Ancak bu kadar az satılan bir arabada kulağımıza bu kadar çok şanzıman arızası muhabbeti gelmemeliydi gibime geliyor.

Yine de sizin yerinizde olsam yetkili servis bakımlı ve yeni model bir araç alacaksam tereddüt etmem pek alırken, Mazda bu sorunu yaşamış kimseyi yalnız bırakmadı şimdiye kadar. İnsanlar çatır çatır 7-8 yaşında tamirli çift kavrama araçları alıyor, Mazda'nın riski bunların yanında birşey değil ama bu şanzıman eski 4 ileri japon otomatikleri gibi sorunsuz mu derseniz, öyle değil gibi görünüyor. Hiçbir güncel tam otomatiğin de eski 4-5 ileriler gibi sorunsuz olduğunu sanmıyorum. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, Leanback :

Tr de maalesef elde veri toplayacak kadar çok Mazda 3 satılmadığı için istatistiki olarak birşey söylenemiyor, münferit olarak başa gelen olaylar veya gördüklerimizden yola çıkıyoruz.

 

 

Dsg'si bozulan kaç kişi forumlara giriyor "dsg bitirdi beni" diye bilemiyorum belki de biz konu mazda olunca algıda seçici oluyoruz. 5 sene bl kasayı memnuniyetle hatta kullanmak için bahane ararken gözüm bi taraftan hep bm kasaları kesiyordu. Servis bakımı konusuna da kesinlikle katılıyorum çoğu yerde servis olmaması durumu zorlaştırsa da ikinci el de karar vermeyi kolaştırıcı gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
×
×
  • Yeni Oluştur...