Jump to content

En Sorunsuz Marka Hangisi?


Tarahumara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Consumer Peports, ABD pazarında şeffaflık için, kar amacı gütmeyen ve tüketiciler ile doğrudan temas halinde olan bağımsız bir kuruluş. Her sene düzenli olarak yayınladıkları en sorunsuz markalar ve alt modellerine ait listesinin güncel halini 19 Kasım 2020 tarihinde yayınladılar. 

Geçen yıl listede Lexus'un ardından ikinci sırada olan Mazda, bu sene liderliği ele geçirdi. Geçen yıl üçücü sırada olan Toyota, bir basamak yükselerek ikinci sıraya yerleşirken, Lexus liderlikten üçüncülüğe geriledi.

Marka sıralamasını, markaya ait modellerin ortalama sorun/sorunsuzluk istatistiklerine göre belirleyen kurum her araca 0-100 arası bir puan veriyor.

Marka sıralaması:

62wdT9BeMn.thumb.jpg.1c13f038d8a6a8232b065a1f4298d14e.jpg

Mazda için model sıralaması:

7r7ZhbYEGR.jpg.97ce058a281ea5294a9f5d03cf115cf8.jpg

 

Haberin orjinal ve detaylı haline buradan ulaşabilirsiniz:

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/who-makes-the-most-reliable-cars/

 

 

Tüm haberi görüntüle

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Consumer Reports'un direktörü, Mazda öndeki nesilden gelen teknolojileri kullanıp geliştirmesine rağmen, sürüşü zevkli olduğu için yüksek skor aldı demiş. Yani 9-10 ileri otomatik, çift kavrama veya Cvt şanzımanlar kullanmaması, dokunmatik olmayan ekran vb konvansiyenel özellikleri olduğu için öne çıkmış. Motorlar da öndeki nesilden gelen Sky-G atmosferikler olduğu için rakiplere avantaj sağlıyor sorunsuzluk konusunda sanırım ama Sky-X Amerikaya gelseydi birincilik zordu, bazı sorunlar yaşandı Avrupada.

Amerikada bu kadar çok satan araçlarda şanzımanlar bu kadar sağlamken bizde piyasada gezen 3 tane araba var, bir arıza mevzusudur gidiyor. Var herhalde 1.5lt motorla bir uyumsuzluğu, ne diyelim. Consumer reports Amerikada Jd Power ile beraber en büyük ürün test değerlendirme, anket şirketi bu arada, ciddi büyük bir gurur bu Mazda için, Toyota'yı Lexus'u geride bırakabilmek.

https://ca.finance.yahoo.com/news/mazda-no-1-consumer-reports-144449359.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLnJ1Lw&guce_referrer_sig=AQAAAFnjZ7WznbocB5IlZLU9g2jhZH7psPqipxKyR1-tFnwkkDk2-u5-MAov-QNM09twdms1WW1Op24U8vykqfP7AjkfP3j4LLQW1eriGWqpwGo6N19Hl4GOVzBfp5UUq8HmLtGD71ufVv7ooJsn5lOaWtbUfcbNIp3FLjwR0G8mNkew

 

Birde Skyactiv-x motora da 2021 içinde bir güncelleme geliyor, maksimum güç 180hp'den 190hp'ye, tork da 223nm'den 240nm'ye çıkacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bes tane mazda aracim oldu. Yilda min. 20bin km yapiyorum. 

Rutin alt takim, bakim disinda sadece subap sorunu yasadim. O da zaten surpriz degildi. 
 

Ozetle en sorunsuz mu bilmem ama benim gozumde mazda, sornsuzluguyla  bayagi kullanici dostu bir marka. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Leanback :

Amerikada bu kadar çok satan araçlarda şanzımanlar bu kadar sağlamken bizde piyasada gezen 3 tane araba var, bir arıza mevzusudur gidiyor. Var herhalde 1.5lt motorla bir uyumsuzluğu, ne diyelim. Consumer reports Amerikada Jd Power ile beraber en büyük ürün test değerlendirme, anket şirketi bu arada, ciddi büyük bir gurur bu Mazda için, Toyota'yı Lexus'u geride bırakabilmek.

Mazda'nin yukaridaki model siralamasina bakarsak en sorunsuz model MX-5 Miata ve en sorunlu model Mazda 3 görünüyor.  Arada diger Mazda modelleri var.  Eger sadece Mazda 3 verilerine bakarsak Mazda birinci degil, Honda ile hemen hemen ayni sirada yani 5. olurdu.  Yani Mazda'yi yükselten MX-5 ve diger modeller olmus.  Türkiye'deki Mazda popülasyonunun muhtemelen tamamina yakini Mazda 3 diye tahmin ediyorum.  Mazda 3 ABD'de 2.5 litre atmosferik benzinli 4 silindirli motorla geliyor.  Bilindigi gibi ABD'de 1.5 litre diye bir motor yok.  Hatta onlar 2.5 litre motora "ekonomik" olarak tabir ediyorlar.  ABD'de dörtten ziyade 6 ve 8 silindir daha yaygin kullaniliyor.

Bu arada, ODD Otomotiv Distribütörleri Dernegi'nin 2019 senesi rakamlarina göre Mazda tüm Türkiye'de sadece 417 adet satmis.  Karsilastirma için, Toyota 24,000 ve Honda 20,000 adet kadar otomobil satmis.  Consumer Reports 2020 en güvenilir markasi Mazda'nin bir senede 417 adet satmasi bana göre düsündürücü ve Türk tüketicilerin düsük otomobil bilincini yansitiyor.  Zaten Consumer Reports marka siralamasi kesinlikle bizdeki otomobil satis rakamlari ile dogru orantili degil.  Yani Türkiye'de güvenilir markalar çok satiliyor, güvenilir olmayanlar az satiliyor diye bir kural yok.  Hatta bazen tam tersi geçerli olabiliyor çünkü tüketicilerin Consumer Reports ve J.D. Power verilerinden hiçbir haberi yok.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bu bizim oto piyasasında da kanıksanmış bir durum. Buna rağmen ülkemizde bu kadar az satması beni kara kara düşündürüyor. Zaten 1.5 Dizel otomatik seçeneğinin de üzerini çizdi Mazda. Bu durumda yeni skyaktive x teknolojisinin düşük hacimli bir versiyonu üretilmezse firmayı bizim piyasamız için iyice ulaşılmaz yapacak.  Normalde birkaç yıl önce sky aktive d motorun 2. jenerasyonu ile ilgili bir çalışma yapacaklarını söylemişlerdi. Ya rafa kaldırdılar ya da pandemi aksamaya neden oldu. Umarım ülkemiz gibi ülkeler içinde en azından hayalini kurabileceğimiz bir model geliştirmeleri vardır.

mazda-2030-620x400.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Squall Skyactiv-d motorun 2. versiyonu 1.8lt 115hp skyactiv-d çıktı zaten ancak 1 sene satışta kalabildi ve Avrupada satıştan çekildi. Bu ay da 2.2lt Sky-d dizel satıştan kalktı. Üreticiler AB komisyonunun projeksiyonunda kendilerine bir yol haritası çizmeye çalışıyorlar da ülke meclisleri de ayrı ayrı toplanıp içten yanmalı tüm motorları kaldırma kararı alıyor, önce Norveç, Hollanda, sonra Almanya ve 5 gün önce de İngiltere de 2030'dan sonra hybrid ve elektrik harici tüm araç satışlarını yasaklayacak, 2035'ten sonra ise sadece full elektrikli araçlar satılabilecek. Durum böyle olunca artık dizel-benzinli hiçbir motora yatırım yapmanın anlamı kalmıyor, hatta Mercedes daha 2 gün önce Geely ile anlaşacaklarını ve ülkede motor üretim fabrikalarını durdurup, elektrikli motor üretimine göre ayarlarken, bu arada motorlarını Çin'de ürettirebilmek için anlaşma imzaladı. Daha birkaç ay önce dizelin 2040'a kadar yolu var diyorlardı ama yasaklamalar bir bir gelmeye başlayınca herşey değişti. 

Mazda harici, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Honda hepsi dizellerini çektiler. Honda yıllar sonra gariplerim 1.6 dizel geliştirdi, 2 yıl pazarda kalamadan çöpe gitti makina, o kadar yatırım da boşa gitti.

Bizde hala ufak dizel otomatik gelsin beklentileri var markalardan iş yapabilmek için. Endüstrinin gerçeklerine fazlasıyla uzak kaldık, bu tarz geleneksel konseptler bitti artık, bir an önce elektriğe geçmeyen, yatırım yapmayan markalara çok büyük cezalar, yaptırımlar kapıda. Bizim ülkemiz de Avrupa pazarına bağımlı olduğu için öyle veya böyle bu araçlar bize de gelecek, bütün sıfır km otomobil parkı baştan yazılacak. Sonsuza kadar bize özel 1.6lt altı motor geliştirecek halleri yok.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, AKayhan :

Mazda'nin yukaridaki model siralamasina bakarsak en sorunsuz model MX-5 Miata ve en sorunlu model Mazda 3 görünüyor.  Arada diger Mazda modelleri var.  Eger sadece Mazda 3 verilerine bakarsak Mazda birinci degil, Honda ile hemen hemen ayni sirada yani 5. olurdu.  Yani Mazda'yi yükselten MX-5 ve diger modeller olmus.  Türkiye'deki Mazda popülasyonunun muhtemelen tamamina yakini Mazda 3 diye tahmin ediyorum.  Mazda 3 ABD'de 2.5 litre atmosferik benzinli 4 silindirli motorla geliyor.  Bilindigi gibi ABD'de 1.5 litre diye bir motor yok.  Hatta onlar 2.5 litre motora "ekonomik" olarak tabir ediyorlar.  ABD'de dörtten ziyade 6 ve 8 silindir daha yaygin kullaniliyor.

Bu arada, ODD Otomotiv Distribütörleri Dernegi'nin 2019 senesi rakamlarina göre Mazda tüm Türkiye'de sadece 417 adet satmis.  Karsilastirma için, Toyota 24,000 ve Honda 20,000 adet kadar otomobil satmis.  Consumer Reports 2020 en güvenilir markasi Mazda'nin bir senede 417 adet satmasi bana göre düsündürücü ve Türk tüketicilerin düsük otomobil bilincini yansitiyor.  Zaten Consumer Reports marka siralamasi kesinlikle bizdeki otomobil satis rakamlari ile dogru orantili degil.  Yani Türkiye'de güvenilir markalar çok satiliyor, güvenilir olmayanlar az satiliyor diye bir kural yok.  Hatta bazen tam tersi geçerli olabiliyor çünkü tüketicilerin Consumer Reports ve J.D. Power verilerinden hiçbir haberi yok.

 

Abi tüm dediklerine katılıyorum sadece düşük otomobil bilinci kısmına katılmıyorum. Beklenti meselesi tamamen. Mazda'nın sıfırı VW Golf ile yarışırken kim alır? Corolla, Honda, Megane nispeten çok daha uygun fiyatlara ulaşılabiliyor. Sıfır araç fiyatlarından kaybediyor ilk olarak. İkinci olarak 2. el hızı ve değeri konusunda kaybediyor. Corolla 1-2 günde istenilen rakama gidiyor. Mazda hem daha fazla bekletiyor hem de liste fiyatından pazarlıkta taviz vermek gerekiyor. Evet Toyota, Honda, Renault; kesinlikle Mazda kalitesinde olamaz ama sıfır bir araç alabilmek varken, neden 2. el Mazda alınsın? 

Sıfır fiyatlara çıkıp Golf yerine Mazda alacak ya da 2. el fiyatlara çıkıp sıfır corolla, megane, civic alabilecekken 2. el Mazda alacak ancak çılgınlar çıkar. :) Son 1 yılda bu forumda en az 5 kişi Mazda'dan Corolla'ya geçti.  Km düşürmek, model yükseltmek niyetiyle yine ilk olarak Mazda'ya baktım ama şimdilik burada birlikteliğimiz sonlandı. (gerçi jantlarıyla devam ediyor :D )

 

Bu arada Toyota'nın motoru da 1.5 skyactiv-g ye göre daha güçlüydü ama artık Toyota da 1.5 3 silindir direk enjeksiyon 14 sıkıştırma oranlı yeni dynamic force motora geçiyor. Atmosferiklerde motor güçleri arasında bir fark pek kalmıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.11.2020 at 14:50, Mutlu Tekir :

Mazda'nın sıfırı VW Golf ile yarışırken kim alır?

ben alırım hocam:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Mutlu Tekir Herşey güzel de ikinci el kısmına pek katılamıyorum. 3. nesil örneğin sıfırı az satılmasına rağmen power ve power sense donanımlar 2.el de yüksek talep görüyor, çok kısa sürelerde satılıyor temiz araçlar. Kaza, çok fazla boya değişen vs varsa arabada ancak satış sıkıntı olur niş otomobillerde.

Alfa Romeo'larda böyledir, temizi orjinali bir dakika durmaz ilanda. Hatta ilan bile vermene gerek kalmaz, alıcısı hazırdır.

 

Amerikada da güvenilirlik (reliability) çok öncelikli bir kavram çünkü acayip km'ler yapıyor araçlar ve tamir işçilik ücretleri çok yüksek. Avrupa pazarında bu kadar yol yapılmıyor. Zaten uzun vadeli oto kiralama, filo kiralama olayı çok yaygınlaştığı için sorunsuzluk otomotivde eskisi kadar öne çıkan bir kavram değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Leanback :

@Mutlu Tekir Herşey güzel de ikinci el kısmına pek katılamıyorum. 3. nesil örneğin sıfırı az satılmasına rağmen power ve power sense donanımlar 2.el de yüksek talep görüyor, çok kısa sürelerde satılıyor temiz araçlar. Kaza, çok fazla boya değişen vs varsa arabada ancak satış sıkıntı olur niş otomobillerde.

Alfa Romeo'larda böyledir, temizi orjinali bir dakika durmaz ilanda. Hatta ilan bile vermene gerek kalmaz, alıcısı hazırdır.

 

Amerikada da güvenilirlik (reliability) çok öncelikli bir kavram çünkü acayip km'ler yapıyor araçlar ve tamir işçilik ücretleri çok yüksek. Avrupa pazarında bu kadar yol yapılmıyor. Zaten uzun vadeli oto kiralama, filo kiralama olayı çok yaygınlaştığı için sorunsuzluk otomotivde eskisi kadar öne çıkan bir kavram değil.

Abi istisnalar kaideyi bozmaz. :) Corolla'nın en düşük donanımı hatasızsa hemen gidiyor. 

3 saat önce, Katil Balina :

ben alırım hocam:))

İşte abi alacaklar bu forumdan çıkar sadece. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Türkiye’de işler değişti. Araba işi standart kullanıcılar için artık zevk değil, değere bindi. 90’lardaki gibi bir ev=bir araba oldu. Haliyle insanlar ülkemizde zevklerine öncelik veremiyor. 
 

ben 2010 kazasız içi çok temiz az boyalı 1.6 benzinli impressiveyi 118’e sattım. Aynı zamanda arkadaşım da 1.6 tdi golf 2010 comfortline arabayı 135’e aldı. Km’ler yakın. Donanımda çok fark var. Bu arabaların 2010’daki fiyatlarına bakarsam eminim ya mazda daha pahalıdır ya da eşittir. İkinci elde Mazda değersiz satılmıyor. Bazı markalar aşırı değerli fiyatlanıyor sadece. 
 

şöyle ömer bey’in aracı gibi arabam olsa diğerlerinin yüzüne bakmam. İç geçiriyorum nazar verecem diye fotolarını açmıyorum yani :) 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, tansu87 :

şöyle ömer bey’in aracı gibi arabam olsa diğerlerinin yüzüne bakmam. İç geçiriyorum nazar verecem diye fotolarını açmıyorum yani

Ben 2015 Mazda 3 Power Sense 37.000 km deki aracımı ilana koydum ve neredeyse 24 saat geçmeden satıldı araç @Mazda_Ozan sağolsun.

Arkadaş 2020 Corolla Flame-X aracını satmaya çalışıyor 2-3 haftadır. Ortalamanın da altında bir fiyatla koydu ama hala satamadı aracı. Hoş, şu an ikinci el piyasası biraz durulmuşa benziyor. Onun da etkisi olabilir ama temiz araç ve uygun bir fiyat verilirse satılamayacak araç olduğunu sanmıyorum. 

Ne güzel araçtı yahu arkasından ağlıyordum az kalsın.

mazda3_satis_01.jpg

 

mazda3_satis_02.jpg

 

mazda3_satis_03.jpg

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanırım buraya defalarca yazdım ama tekrar etmekten geri durmayacam galiba. ben mazda2'yi bir hafta gibi kısa bir sürede sattim. aldığım 3 cumartesi günü ilana düstü hemen konuşup anlaştık pazartesi sabahı noter açılır açılmaz da aldım.  pazartesi düşse aynı gün almış olurdum. arkadaşım türkiye için "mükemmel" sayılacak özellikteki corolla'sını aylarca satamadı, fiyatı da oldukca uygun koydugu halde evet aylarca satamadı.  beyaz, dizel otomatik 2015 ya da 2016 model bilemedim simdi, 30 bin km'lerdeydi galiba. aldığı gün tamponu sürtmesi hariç, sıfır kaza boya corolla'dan söz ediyorum.  sonunda da ihtiyacı oldugu için  hiç ama hiç istemediği fiyata ilk gelene verdi. hatta en son "ya ilan bende görünüyor da bir de siz bakın görünüyor mu gercekten" diyordu:) kaç hesaptan kaç ilan verdi bilmiyorum. ben hakeza hanımın makyajlı 2015 model fiesta'sını bir aylık ilan süresinin bitmesine az kala satabildim, sadece bir kişi aradı o da allahtan alıp gitti. benim mazda 3'ü geçen aylarda hatırlayanlar olacaktır, satmak istedim, 155 fiyat koydum  defalarca aranip onlarca mesaj aldım birkaç gün içerisinde 153 bine anlaştik ama ben vazgeçtim. sonraki günlerde  tamam 155 olsun mesajlari aldım, hatta bir iki hafta sonra yoklanarak 160'a kadar çıkabileceğinin sinyalini verdi bi tanesi ama ben bu koşullarda araba almak ve satmanın mantıklı olmadığına karar verip vazgeçmiştim. hatta konusu duruyordur forumda. 

kim ne der neye inanır bilmiyorum ama benim tecrubelerim son birkaç yılda bu şekilde oldu. takdir kamuoyunun:)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın satılma hızından hiç bahsetmedim. Ben de 2 günde sattım. Belki 20 kişi de peşine aradı ilanı kaldırana kadar. Diğer araçlara gelince, piyasada bol olduğu için ve daha çok tercih edildiği için fiyatları daha yüksekten ilana koyuluyor. Dolayısıyla daha geç satılıyor. Böyle böyle fiyatı yükseliyor. İlanlara bakalım.

2015 golf 1.4tsi dsg highline 80k-100k arası fiyatlar 185’den 271’e kadar. 
 

2015 mazda 3 1.6 skyactiv-g oto. power 80k-100k 175’den 210 bin tl’ye kadar  

aynı özellikler powersense 50k altı da 200’den 237 bine kadar fiyatlanıyor  

Bazı markaların bu ülkede fazla değerlendiği gerçeğine itiraz etmek kabullenmemek. Ne bileyim. Arabanın kalitesinden bağımsız oluyor bu işler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

Aracın satılma hızından hiç bahsetmedim. Ben de 2 günde sattım. Belki 20 kişi de peşine aradı ilanı kaldırana kadar. Diğer araçlara gelince, piyasada bol olduğu için ve daha çok tercih edildiği için fiyatları daha yüksekten ilana koyuluyor. Dolayısıyla daha geç satılıyor. Böyle böyle fiyatı yükseliyor. İlanlara bakalım.

2015 golf 1.4tsi dsg highline 80k-100k arası fiyatlar 185’den 271’e kadar. 
 

2015 mazda 3 1.6 skyactiv-g oto. power 80k-100k 175’den 210 bin tl’ye kadar  

aynı özellikler powersense 50k altı da 200’den 237 bine kadar fiyatlanıyor  

Bazı markaların bu ülkede fazla değerlendiği gerçeğine itiraz etmek kabullenmemek. Ne bileyim. Arabanın kalitesinden bağımsız oluyor bu işler. 

Yazdığın Golf'ün sıfır fiyatı Mazda 3 power'ın çok üzerinde yalnız, ben 87'ye Mazda'yı alırken 103bin demişlerdi cam tavan highline'a. V40 ile aynı fiyattı, Golf 1.4 elbette pahalı olmalı. 1.2 tsi'lere bakmak lazım, o durumda da benzerdir iki arabanın piyasası. Birinden ilanda 20 tane olur, diğerinden 500 tane, birinden her ilden adam gelir bakmaya, diğerinden en fazla 2 büyükşehirden insan gelir ama gününe satarsın arabayı. Golf için gelenin birkaç tane farklı alternatifi olur, Mazda'yı Subaru'yı almaya gelen adam kafasına koymuştur "o" arabayı.

Bu Golf geç satılır veya tam tersi demek değil. Mazda'nın da satılması için farklı sebepleri var demek. Değerine gitmez hemen satılmaz diye birşey yok, Golf Corolla anında gider diye de birşey yok. Sadece Golf'ü çeyrek altın gibi her yerde bozdurursun, yıkık kazalı bişey bile alsan köşedeki galerici bir şekilde alır onu ama Mazda'yı o şekil satamazsın. Birde taşrada, küçük şehirde falan bu araçları kullanmak çok anlamlı değil, en büyük fark bu ikisi. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 model Caddy aracımı 2016  yılında satılığa çıkardım ve müşteri çıktı aynı gün sattım. Şimdiki Mazda cx3 aracımdan önce Tiguan vardı 3 ayda zorla sattım. Şimdi bu aracımı da satacağım 1 ay oldu tek bir müşteri çıktı o da küfür eder gibi fiyat verdi tersledim gitti. Bence bu işler tamamen şans işi. Çoğu insan araç özelliğinden çok fiyatına bakıyor artık. Ben aracımı Sarı siteye Power Sense Kategorisine ilana koydum aynı 2017 modelde 16 ilan var 8'i alt donanımlara ait araçlar. Hal böyle olunca da bizim fiyatlar alıcılara yüksek geliyor ve araçlarımızı satamıyoruz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...