Jump to content

Mazda3 Skyactiv otomatik şanzıman yağı değişimi


mare101
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün Batman gümüş oto da bakıma girdim. 100.000 km rutin ve şanzuman yağı değişti. Fiyata inanamadım. Mutlu bir şekilde ayrıldım. Necat usta ve babası Orhan usta çok alakadar oldular. Bu arada iyi niyet garantimin dvm ettiğini söylediler. 

Bu arada Diyarbakır unatlar işi bırakmışlar. Aradığım eski cep numarası sanki mazda servisi gibi konuşuyor ama boschcar servisliği yapıyorlar. Dikkat

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24.06.2023 at 20:48, mesut2323 :

Bugün Batman gümüş oto da bakıma girdim. 100.000 km rutin ve şanzuman yağı değişti. Fiyata inanamadım. Mutlu bir şekilde ayrıldım. Necat usta ve babası Orhan usta çok alakadar oldular. Bu arada iyi niyet garantimin dvm ettiğini söylediler. 

Bu arada Diyarbakır unatlar işi bırakmışlar. Aradığım eski cep numarası sanki mazda servisi gibi konuşuyor ama boschcar servisliği yapıyorlar. Dikkat

geçen gün aradım. arefe günü. mesajla bir fiyat vereceklerini söylediler unatlar. yetkili servisliği bıraktıklarını söylemediler ve haliyle bilmiyordum. batman yakın, orada yetkili servis olduğunu da bilmiyordum. fiyat bilgisini verebilirseniz özelden, uygunsa gidip oradan yaptırayım ben de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar Merhaba,

Sanziman yag degisimi konusunda, iki farkli yetkili servis iki farkli sey soyledi. Biri; sorun cikarmadigi surece yag degisimi onermiyoruz, digeri de 100.000’de degismesi gerekir mutlaka dedi. Sizce ne yapmaliyiz? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda farklı görüşler var. Genel olarak kilometre yüksek değilse değişilmeli, 150 bin km civarında ise yağın durumuna bakılıp uygunsa değişilmeli, kilometre yüksek ise ve yağ yanmış, metal tozlu bir form almış ise dokunulmaması yönünde.

Yağ o kadar eskimiş oluyor ki işlevini tamamen yitirmiş oluyor ve yağlama yapılamayan parçalardan kopan minik tozlar o yağa karışıyor. Yağ, yağ olmaktan çıkıp metal ile karışmış yanık bir çamur formuna bürünüyor. Aslında işi çoktan bitmiş fakat içindeki yıpranmış metal tozları bir şekilde tutucu görev görüyor. Eğer bu yağı ve içindeki kopmuş metal çapakları ile birlikte boşaltıp yerine sıfır yağ koyarsanız hareketli parçalar bu sefer ortamdaki metal eksikliğinden ötürü işlevini yitiriyormuş. Şanzıman kaçırma yapıyormuş vs.

Bu yüzden en mantıklısı eskimeye müsaade etmeden yağ değişmek, eskidiyse dokunmamak. Orta bir seviyede ise yağın durumuna bakılması.

Örneğin bizim araç 160 bin kilometreye doğru ilerliyor. Geçen yıl bu zamanlar 152 bin km civarı bakıma girmişti. Usta yağ kontrolü yaptı ve şanzıman  yağı değişimine gerek görmedi. Bakalım bu sene durum ne olacak. Eğer rengi koyulaşmışa daha fazla eskimesini beklemeden değişebiliriz. Kilometre düşük olsaydı kontrol etmeksizin yağı değişebilirdik.

Şanzıman yağ filtresi contası ile birlikte orijinal olarak temin ediliyorsa filtre değişilmeli. Elde filtre yoksa eskisini kullanmak yanlış fakat daha mantıklı. Skyactiv Drive şanzımanların filtresi zaten temin edilmiyor fakat eski nesil aracı olanlar şanzıman yağ filtrelerini bir şekilde temin ediyor ve içinden conta çıkmadığı için sıvı conta kullanıp işi bitiriyorlar. Orada hiç olmaması gereken sıvı conta bunun üstüne yanlış uygulandıysa, contadan kopan sakız formundaki parçalar şanzımana sıkışıp tüm sistemi bozuyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

07.07.2023 at 21:09, mustafa.bage :

Arkadaslar Merhaba,

Sanziman yag degisimi konusunda, iki farkli yetkili servis iki farkli sey soyledi. Biri; sorun cikarmadigi surece yag degisimi onermiyoruz, digeri de 100.000’de degismesi gerekir mutlaka dedi. Sizce ne yapmaliyiz? 

Çok konuşulmuş bir konu bu, forumda aratırsanız bir çok deneyim/görüş bulursunuz ama çok kısaca şunu söyleyim, eğer aracınızı sürekli dur-kalk trafik, yokuşlu ortamda kullanıyorsanız veya aşırı performanslı kullanıyorsanız bence 100binde yağı değişin.

Ama açık trafik aracı ise daha yüksek ortalama hızlarla gidiyorsanız (E5 aracı, otoyol aracı diyelim) o zaman gerçekten pek gerek yok. Değiştirip paylaşanlar var yağ neredeyse temiz kırmızı çıkıyor. 

Bizim şanzımanlarda değişim önerilmese bile hava filtre kazanın altında, şanzımanın üstünde bir seviye kontrol çubuğu var. Ulaşması çok kolay değil bir kaç parçanın da sökülmesi gerekiyor ama içiniz rahat edecekse oradan da bakabilirsiniz yağın durumuna.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, paarthurnax :

Bu konuda farklı görüşler var. Genel olarak kilometre yüksek değilse değişilmeli, 150 bin km civarında ise yağın durumuna bakılıp uygunsa değişilmeli, kilometre yüksek ise ve yağ yanmış, metal tozlu bir form almış ise dokunulmaması yönünde.

Yağ o kadar eskimiş oluyor ki işlevini tamamen yitirmiş oluyor ve yağlama yapılamayan parçalardan kopan minik tozlar o yağa karışıyor. Yağ, yağ olmaktan çıkıp metal ile karışmış yanık bir çamur formuna bürünüyor. Aslında işi çoktan bitmiş fakat içindeki yıpranmış metal tozları bir şekilde tutucu görev görüyor. Eğer bu yağı ve içindeki kopmuş metal çapakları ile birlikte boşaltıp yerine sıfır yağ koyarsanız hareketli parçalar bu sefer ortamdaki metal eksikliğinden ötürü işlevini yitiriyormuş. Şanzıman kaçırma yapıyormuş vs.

Bu yüzden en mantıklısı eskimeye müsaade etmeden yağ değişmek, eskidiyse dokunmamak. Orta bir seviyede ise yağın durumuna bakılması.

Örneğin bizim araç 160 bin kilometreye doğru ilerliyor. Geçen yıl bu zamanlar 152 bin km civarı bakıma girmişti. Usta yağ kontrolü yaptı ve şanzıman  yağı değişimine gerek görmedi. Bakalım bu sene durum ne olacak. Eğer rengi koyulaşmışa daha fazla eskimesini beklemeden değişebiliriz. Kilometre düşük olsaydı kontrol etmeksizin yağı değişebilirdik.

Şanzıman yağ filtresi contası ile birlikte orijinal olarak temin ediliyorsa filtre değişilmeli. Elde filtre yoksa eskisini kullanmak yanlış fakat daha mantıklı. Skyactiv Drive şanzımanların filtresi zaten temin edilmiyor fakat eski nesil aracı olanlar şanzıman yağ filtrelerini bir şekilde temin ediyor ve içinden conta çıkmadığı için sıvı conta kullanıp işi bitiriyorlar. Orada hiç olmaması gereken sıvı conta bunun üstüne yanlış uygulandıysa, contadan kopan sakız formundaki parçalar şanzımana sıkışıp tüm sistemi bozuyor.

Geçen hafta eski mazda yetkili servisine götürdüm aracımı. Usta değişmesi gerektiğini söyledi. Ağır bakım olarak v kayışı ve disklerin ise bir dahaki bakıma kadar değişimine gerek görmedi. Araç 96binde.

Ayrıca şanzıman yağını otomatik değiştiren bir makine var. Usta o şekilde değiştirilmesinin de değiştirmemekle aynı şey olduğunu söyledi. Çünkü şanzıman içinde, özellikle de dip köşelerde biriken pisliklerin yapıştığını, devir daim yapan cihazların oralara müdahale edemediğini belirtti. O yüzden şanzımanı indirip, yağ boşaltımı yapıp, şanzıman içini temizleyerek yaptı değişimi. Bilgi olarak aktarayım istedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, Leanback :

Çok konuşulmuş bir konu bu, forumda aratırsanız bir çok deneyim/görüş bulursunuz ama çok kısaca şunu söyleyim, eğer aracınızı sürekli dur-kalk trafik, yokuşlu ortamda kullanıyorsanız veya aşırı performanslı kullanıyorsanız bence 100binde yağı değişin.

Ama açık trafik aracı ise daha yüksek ortalama hızlarla gidiyorsanız (E5 aracı, otoyol aracı diyelim) o zaman gerçekten pek gerek yok. Değiştirip paylaşanlar var yağ neredeyse temiz kırmızı çıkıyor. 

Bizim şanzımanlarda değişim önerilmese bile hava filtre kazanın altında, şanzımanın üstünde bir seviye kontrol çubuğu var. Ulaşması çok kolay değil bir kaç parçanın da sökülmesi gerekiyor ama içiniz rahat edecekse oradan da bakabilirsiniz yağın durumuna.

Tesekkur ederim bilgiler icin. 1-2 yetkili servise daha sorup, ona gore karar verecegim sanirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...