Jump to content

Otomatik vites manuele alınca vites küçültmüyor


OğuzY
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba değerli arkadaşlar.

2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.

Sizlere birkaç sorum olacak;

  1. Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi?
  2. Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı?
  3. Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.)

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

böyle bir kullanma biçimini ilk defa duyuyorum. neden bu şekilde kullandığınızı anlayamadım gercekten. otomatiği zorla manuele çevirmişsiniz::)

geçmiş.olsun. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli manuel modda kullandığınızı söyleyince aklıma vites kolunda konum işlemini (manuel düşürme/büyütme) ayarlayan manyetik bozulmuş gibi geldi, eskiden tiptronic şanzımanlarda çok olurdu ama arıza ışığı deyince şanzıman içinde de bir sorun olmuş olabilir. Önce yetkili servise götürün mutlaka, cihaza bağlayıp hata koduna baksınlar, teşhis konulsun. Duruma göre dışarı da da yetkili serviste de onarım kararı verilir.

Sürekli manuel modda kullanmanızın normalde hiçbir zararı yok. Ancak önceki nesil activematic şanzımanlarda vites düşürürken, özellikle 1. vitese manuel düşüşte bir kasılma, ani yavaşlama ve sarsıntı olur, arkadaşımdaki 2. nesil Mazda 3'ten hatırlıyorum. Çok sık manuel olarak 1. vitese düşürmemek daha doğru. Bazen bende motor frenini kullanmak için, özellikle inişlerde ışıklara gelirken direksiyondan manuel olarak düşürüyorum ama 1. vitese kadar da düşmüyorum. Uzun yollarda tamamen manuel kullanıyorum, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Katil Balina :

böyle bir kullanma biçimini ilk defa duyuyorum. neden bu şekilde kullandığınızı anlayamadım gercekten. otomatiği zorla manuele çevirmişsiniz::)

geçmiş.olsun. 

@Katil Balina, Hocam öyle deme ya, sürekli manuel kullanmıyorum tabi ki. Aşağıda @Leanback'in de yaptığı gibi yavaşlarken motor freni uygulayan sadece ben değilimdir herhâlde. Bunu yaparken de 50-60 km hızla giderken hiçbir zaman 1.vitese düşmüyorum. 

2 saat önce, Leanback :

Sürekli manuel modda kullandığınızı söyleyince aklıma vites kolunda konum işlemini (manuel düşürme/büyütme) ayarlayan manyetik bozulmuş gibi geldi, eskiden tiptronic şanzımanlarda çok olurdu ama arıza ışığı deyince şanzıman içinde de bir sorun olmuş olabilir. Önce yetkili servise götürün mutlaka, cihaza bağlayıp hata koduna baksınlar, teşhis konulsun. Duruma göre dışarı da da yetkili serviste de onarım kararı verilir.

Sürekli manuel modda kullanmanızın normalde hiçbir zararı yok. Ancak önceki nesil activematic şanzımanlarda vites düşürürken, özellikle 1. vitese manuel düşüşte bir kasılma, ani yavaşlama ve sarsıntı olur, arkadaşımdaki 2. nesil Mazda 3'ten hatırlıyorum. Çok sık manuel olarak 1. vitese düşürmemek daha doğru. Bazen bende motor frenini kullanmak için, özellikle inişlerde ışıklara gelirken direksiyondan manuel olarak düşürüyorum ama 1. vitese kadar da düşmüyorum. Uzun yollarda tamamen manuel kullanıyorum, 

Cevabın için çok teşekkür ederim @Leanback. Şu ara aracı çok kullanmıyorum zaten, ilk fırsatta servise götürüp hata koduna ve ne yapılması gerektiğine baktıracağım.

Dediğin gibi motor freni ile yavaşlamak için 4'ten 3'e , 3'ten 2'ye şeklinde oluyor. Manuel 1'e hiç atmıyorum zaten. 

17 saat önce, quiteguide :

Arıza kodu ne?

Henüz baktıramadım servise uğrayıp. İlk fırsatta öğrenip buradan da paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bk kasada manuel vitese birisi beni ayar ettiyse gazlamak için geçerim onun dışında motor freni yapmak hiç aklıma gelmedi, öncelikle arıza koduna bakılması lazım onun dışında ne desek boş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Webden bakinca Yalova yolu 12. km'de Inallar var görünüyor.  Daha iyi bir önerisi olan yoksa bence bu Inallar servise götürün.  Hiç degilse ufak servislerden daha profesyonel çalisirlar.  Bence büyük servis hemen her zaman küçük servislerden daha iyidir.  Orada verdikleri önerileri bir dinleyin.  Deneyiminizi bizimle paylasirsiniz.  Kolay gelsin.

Bu arada, siz yine de sanslisiniz çünkü bir Mazda yetkili servis var.  Bizim Izmir'de o da yok.  Daha dogrusu vardi ama para kazanamadigi için kapandi.  Bence Inallar'i kullanin.  Zaten bastan bir fiyat tahmini verirler.  Ona göre hareket edersiniz.  Büyük servislerin çalisma prensipleri daha profesyoneldir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de GG kasa otomatik aracımı bu şekilde kullanıyordum. Mazda şanzıman yazılımını konfora yönelik dizayn etmiş. 

Probleme gelince öncelikli olarak bilgisayardan koda bakılmalı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Dostum geçmiş olsun, bu sorunu ben vites arttırırken yaşıyordum bazen algılıyor bazen hiç algılamıyodu. çözümü yabancı forumlardan araştırdım . Hatta çıkma vites kulesi bile almayı düşündüm kesin çözüm diye ama forumları okuyunca sorunu halletim. WD40 ile sorun çözülüyor. arttırma eksiltme switchlerinin olduğu yere sıkıp bol bol arttır azalt iyide temizlensin orası düzelir. şuan ben 3 gün önce yaptım tıkır tıkır çalışıyor. kolay yollu çözüm ilk bunu denemeni tavsiye ederim. Vites kutusuna ulaşman içinde wp dan foto atarım dilersen. nerelere wd40 sıkman gerektiği ile ilgili.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...
02.02.2021 at 12:00, casedede :

Dostum geçmiş olsun, bu sorunu ben vites arttırırken yaşıyordum bazen algılıyor bazen hiç algılamıyodu. çözümü yabancı forumlardan araştırdım . Hatta çıkma vites kulesi bile almayı düşündüm kesin çözüm diye ama forumları okuyunca sorunu halletim. WD40 ile sorun çözülüyor. arttırma eksiltme switchlerinin olduğu yere sıkıp bol bol arttır azalt iyide temizlensin orası düzelir. şuan ben 3 gün önce yaptım tıkır tıkır çalışıyor. kolay yollu çözüm ilk bunu denemeni tavsiye ederim. Vites kutusuna ulaşman içinde wp dan foto atarım dilersen. nerelere wd40 sıkman gerektiği ile ilgili.

Dostum ilgin için çok teşekkür ederim. servise gittim, ikaz ışığının vites ile alakalı olmadığını söyledi ama yine de WD40 alternatifini denemek isterim. 0549 794 6155 rica etsem nerelere sıkmam gerektiğini ve vites kutusuna nasıl ulaşmam gerektiği fotolarını atar mısın?

Teşekkürler.

Herkese tekrar merhaba.

Üzerinden biraz zaman geçti ancak yine de güncelleme geçmek istedim. Bursa'daki tek yetkili servis olan İnallar'a götürdüm. Zaten hasar ikaz ışığı bazen yanıyor, bazen sönüyordu. Servise götürdüğüm gün de sönmüştü. Bilgisayara bağladılar, neyse ki hasar kodu kaydı atmıştı. Vuruntu sensörü arızası olduğu ortaya çıktı. Sensör ve rolik değişiklikleri ile yetkili serviste 1.500 TL civarı halloldu.

Şanzıman ile alakalı kafamdaki soru işaretine gelecek olursak; servisteki Mazda ustasını aldım yanıma birlikte test sürüşüne çıktık. O geçti direksiyona. Manuele aldı, vites takır takır geçmeye başladı. Vites küçültmelerinde herhangi bir zarar oluşmaması için yüksek devirde vites düşerken sistemin buna izin vermediğini, herhangi  bir sorun bulunmadığını anlattı. Anlayacağınız bendeki acemilik.

 

İyi günler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
×
×
  • Yeni Oluştur...