Jump to content

Yeni Euro 7 Rotary Motor 2025


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

04.08.2021 at 11:30, Leanback :

İstendiği gibi çalışması için büyük bir pil gerektirdiği anlaşılmış, rotary motorun geliştirme maliyetinin üstüne bu pil eklenince maliyet çok artıyormuş, bu yüzden iptal edildiği söyleniyor. 

Jeneratör olarak çalışması için gerçekten çok uygun bir motor aslında, güzel bir yazı var hakkında. Yine de çok maliyetli, getirisi belirsiz işler. Bir an önce Toyota ile ortak full EV araçlar gelmesi lazım.

https://www.wired.com/2016/06/tiny-engine-one-step-closer-powering-drones-electric-cars/

 

Enteresan, zir bu şekilde çalışan Opel Ampera adında bir araç var, 10 yıl önce üretilmişti. 2021 yılında bunun maliyetinin hala yüksek olması garip geldi. Öte yandan HE-Rotary gelsede binsek diyorum :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, SweepeR :

Enteresan, zir bu şekilde çalışan Opel Ampera adında bir araç var, 10 yıl önce üretilmişti. 2021 yılında bunun maliyetinin hala yüksek olması garip geldi. Öte yandan HE-Rotary gelsede binsek diyorum :) 

Ampera veya Volt gibi sadece pille 3-5km gidecek bir araç istemiyorlar, en az 60km gidebilmesi lazım, piller çok daha hızlı şarj olabilmeli ve fiyat rekabetçi olmalı, deneysel olmayacak araç. Birde Mazda sonuçta Mazda, GM gibi dünya devi değil, Toyota her ne kadar kaynak sağlasa da kuruş hesabı yapıyorlar. Rotary gelişiminde Toyota'nın desteği olduğu şüpheli bence.

HE-Rotary derken, hidrojen rotary mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Leanback :

Ampera veya Volt gibi sadece pille 3-5km gidecek bir araç istemiyorlar, en az 60km gidebilmesi lazım, piller çok daha hızlı şarj olabilmeli ve fiyat rekabetçi olmalı, deneysel olmayacak araç. Birde Mazda sonuçta Mazda, GM gibi dünya devi değil, Toyota her ne kadar kaynak sağlasa da kuruş hesabı yapıyorlar. Rotary gelişiminde Toyota'nın desteği olduğu şüpheli bence.

HE-Rotary derken, hidrojen rotary mi?

benim hatırladığım 60-70 km kadar saf elektrik ile yol alıyor, pil bitince jeneratör çalışıp pili dolduruyor.

evet, hidrojen rotary, rx-8 ve başka bir modelde daha denenmişti. 30-40 adet üretildi, sonra finlandiya da bir üniversiteye bağışlandı. Ama saf hidrojen değil, hidrojen-benzin hybrid

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, SweepeR :

benim hatırladığım 60-70 km kadar saf elektrik ile yol alıyor, pil bitince jeneratör çalışıp pili dolduruyor.

evet, hidrojen rotary, rx-8 ve başka bir modelde daha denenmişti. 30-40 adet üretildi, sonra finlandiya da bir üniversiteye bağışlandı. Ama saf hidrojen değil, hidrojen-benzin hybrid

30-50mil imiş elektrik menzili, şaşırdım valla. 3-5km salladım ama 10 mil falandı diye hatırlıyorum. tamamı ile maliyetlerle ilgili üretimin durması belli ki rotary-hybrid'in.

Yalnız 2011'de fiyatı 40k$'mış, Volt'un, BMW 5 serisi fiyatı. Şimdinin 50k dolara yakın düşünülebilir. Mazda böyle bir rakama araç satamaz, Cx-30 üzerinde deniyorlardı motoru. 

 Rotary'i bir kimlik gibi tutmak istiyor Mazda ama bence bırakmaları lazım. Belki sentetik yakıtlar veya dediğiniz gibi hidrojenle (Toyota desteği ile de) birşeyler olabilir ileride. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.08.2021 at 09:32, Mutlu Tekir :

Euro 7 normları için bu kadar düşünmeyin. LPG candır. 

 

Çevresel anlamda.

En iyisi atmosferik az yakan benzinli motor dizel ve LPG nin bakımı masrafı adamı bezdirir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, speed :

En iyisi atmosferik az yakan benzinli motor dizel ve LPG nin bakımı masrafı adamı bezdirir

Az yakan atmosferik benzinli motor yok maalesef. Avrupa'da da düşük emisyon alanlarına giremeyecekler 2-3 seneye. Ama lpgli araçlar 2030'a kadar LEZ'lere girebilecekler. 

150bin km.den fazla lpgli araç kullanıyorumdur, mazdanın hassas supapları harici hiçbir sıkıntı yaşamadım o da mazdaya has birşeydi zaten, yine de ona rağmen 3 silindirle 10bin km yapabildim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...