Jump to content

2. Nesil Mazda 3 100.000 Km Bakımı


Ozgur_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, öncelikle şunu belirteyim forumda yeniyim ve bir süredir forumda araştırmama rağmen sorumun cevabını bulamadım. Bu yüzden yeni bir konu oluşturmak zorunda kaldım. Eğer konusu varsa kusura bakmayın.

Yakın dönende 2010 model Mazda 3 1.6 benzinli otomatik vites bir mazda araç aldım. Şu anda 100 bin km'ye geldi. Bakım için civar illerdeki yetkili servisleri arıyorum ve her biri farklı bir şey söylüyor. Örneğin kimisi gergi kayışı değişecek derken kimisi gerek yok diyor. Açıkçası şu dönemde fazladan para verecek durumum yok o yüzden sadece ne gerekliyse onu yapmak istiyorum.

Sorum şu: Bu araç için 100 bin km'de bakım gerekli mi? Eğer gerekliyse neler değişmeli? Yetkili servis yerine bir özel servise götürsem aracın sağlam yerini de bozarlar mı?

Not: Şehir Ağrı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gergi kayışı Mazda3 için 100.000 değişimlerinden biridir benim de bildiğim ama burada kayışın durumu da etken. Yani bazı durumlarda biraz daha idare edebilir denebliyor. Mesela ben bu hafta sonu 3. Nesil Mazda3 aracımın gergi kayışını ve mekanizmasını değiştirmek zorunda kaldım. Kayış iyi durumda idi ama gergi pistonu yap kaçırmaya başlamıştı.

Bunun dışında buji, balata, yağ ve filtrelerin ne zaman değiştiğine bağlı olarak bunlar da eklenebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım 106 bin km ye gelmişti. Bir hafta önce daha önce internetten satın aldığım V kayışı (gergi kayışı) ve debriyaj balatasını değiştim. V kayışı görünüş olarak tam olarak eskimemişti, tedbir amaçlı değiştim, değişimi 20 dakika sürüyor işi kolay, gergi bilyaları kışın soğuk günlerde bir tanesi 30 saniye kadar ses yapıyordu, usta kayışı değiştirmeden önce sesi uzun süre dinledi, kesinlikle herhangi bir ses yok dedi ve gergi bilyaları değişmedi. V kayışı özellikle tozlu ortamlarda kullanımlarda,  aşırı soğuk ve sıcak iklim ortamlarında değişme süresinin kısaldığını söyleyebilirim.  Diğer bakım konuları buji, hava ve klima filtreleri , hortumların bakımı vs. konular olabilir.  Servis sorunu yaşıyorsanız, japon araçlarından anlayan iyi bir usta işinizi görecektir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 100,000 km bakımda neler yapıldıgını hiç bilmiyorum ama "tedbir amaçlı" değişimlere inanıyorum.  Eger 100,000 km bakımda değiştirmezseniz bu kez yolda kalabilirsiniz ve size aynı işlem daha pahallıya malolabilir.  Özellikle aracı yeni satın aldıysanız bakım geçmişini bilmiyorsunuzdur ve bakım yaptırmışken böyle parçaları değiştirmek bence akıllıca olabilir.  Daha sonraki bakımları yaptırırken daha uygun maliyetli gidersiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Ozgur_ :

Merhaba, öncelikle şunu belirteyim forumda yeniyim ve bir süredir forumda araştırmama rağmen sorumun cevabını bulamadım. Bu yüzden yeni bir konu oluşturmak zorunda kaldım. Eğer konusu varsa kusura bakmayın.

Yakın dönende 2010 model Mazda 3 1.6 benzinli otomatik vites bir mazda araç aldım. Şu anda 100 bin km'ye geldi. Bakım için civar illerdeki yetkili servisleri arıyorum ve her biri farklı bir şey söylüyor. Örneğin kimisi gergi kayışı değişecek derken kimisi gerek yok diyor. Açıkçası şu dönemde fazladan para verecek durumum yok o yüzden sadece ne gerekliyse onu yapmak istiyorum.

Sorum şu: Bu araç için 100 bin km'de bakım gerekli mi? Eğer gerekliyse neler değişmeli? Yetkili servis yerine bir özel servise götürsem aracın sağlam yerini de bozarlar mı?

Not: Şehir Ağrı

Klasik yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi değişecek. 

Daha önce değişmediyse fren hidrolik sıvısı değişecek, şanzıman yağı ve filtresi değişecek. En çok tutan kısım da bu zaten. V kayışı değişecek, gergi bilyalarını ntn veya snr gibi kaliteli japon marka yan sanayi rulmanla değişmenizi öneririm. Değişmezseniz 10 20 bin km sonra ses başlar, tekrardan boşuna işçilik ücreti ödemek zorunda kalırsınız. Soğutma sıvısı da değişmek mecburi değil ama olsa iyi olur ya da lpg varsa Supap değişimi sürecine kadar beklenebilir. 

Alt takım kontrolü yapılır, o kadar. 100bin km bakım hikayem başlıklı konu açmıştım 5 sene önce diye hatırlıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Erzurum yetkili servisinden fiyat sordum. Yorumsuz yazıyorum takdir sizin.

- Buji, Motor Yağı, Hava Filtresi, Motor Yağı Filtresi, Polen Filtresi (1903 TL)

- Otomatik Şanzıman Yağı (755 TL)

- Şanzıman Filtresi (950 TL)

- V Kayışı (420 TL)

- Bilyalar (3588 TL)

- Fren Hidroliği Değişimi (50 TL)

- Direksiyon Hidroliği Değişimi (190 TL)

- Antifriz Değişimi (325 TL)

+ İşçilik (500 TL)

Yuvarlak Hesap Toplam = 8700 TL

Aşağıya da bilyanın internet fiyatını bırakıyorum.

Ben bakımdan vazgeçtim motoru komple değiştiririm eğer yanarsa. Zaten 3 5 bin fark eder sorun değil.

Screenshot_2021-06-22-16-30-55-624_com.brave.browser.jpg

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2020 mayıs ayında internetten getirtmiştim, V kayışı (gates) 84 tl, kasnak bilyaları (SKF) iki tane 21+21=42 tl.  Sach baskı balata 880 tl. (içinde bilya ve ayak dahil) Polen filtresi Valeo 68 tl, hava filtresi, Mann 45 tl, yağ filtresi, Mann 26 tl.  sizinki otomatik olduğu için parça fazlalığı ve fiyat farkı biraz olacaktır. Ama servis fiyatı, araç fiyatları ile aynı hızla yükselmiş.

Not: Ayrıca servis kasnak bilyalarını değil, kasnağı komple değiştiriyor ve fiyat Mars'a çıkıyor, kasnak bilyaları ses yapıyorsa  Mutlu arkadaşımızın söylediği gibi özel servislerde bilya kasnağa tornada takılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Renegade :

Not: Ayrıca servis gergi bilyalarını değil, kasnağı komple değiştiriyor ve fiyat Mars'a çıkıyor, gergi bilyaları ses yapıyorsa özelde Mutlu arkadaşımızın söylediği gibi tornada bilya olarak takılıyor kasnaklara

Evet fiyatın yüksek olmasının sebebi bu. Servisler takım olarak satıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kısa Not: v kayışı gergi bilyası ile kasnak bilyaları olayı bir birinden farklı, genelde kasnak bilyaları ses yapıyor onlarda yukarıda ki sitede göründüğü gibi oldukça ucuz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende ses yapan herhangi bir şey yok. Vites geçişleri ve direksiyon da gayet iyi ama benim düşüncem şudur: Bakım ürün bozulunca yapılmaz. Zaten bozulunca yapıyorsan ona tamir denir. O yüzden 11. yılını geçiren bir araçta bu parçalar ister istemez eskimiştir ve değişmesi gerekir. Bu düşüncede birisiyim ama fiyatlar öyle uçuk ki elden bir şey gelmiyor. Mecburen yağını suyunu değiştirip devam ederim. Gerçi doğu illerinde hayatında hiç Mazda görmemiş ustalar da var. Ustayım diyor ama bunların filtresi nasıl sökülüyor bakmak lazım gibi laflar ediyor. Götürdüğü yere kadar götürür sonra batıya gidince yaptırırım artık ağır bakımları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...