Jump to content

4. Nesil Mazda 3 Türkiye'ye Gelmeyecek


speed
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 dakika önce, slash :

Kesinlikle bencede toyotanin frenden kinetik enerjiyi elektiriğe cevirmesi, b moduyla elektirigi bataryaya aktarması gibi ozellikleri tercihte daha belirleyici oluyor.  Sarj istasyonu veya priz cogunluk icin mümkün değil . şahsen benimde tercihim olmazdi su zamanda

B modu elektriği bataryaya aktarmak için değil aslında. Herkes yanlış biliyor bu olayı. Youtube'da araba gurusu olan arkadaşlar dahil. B modu sadece motor freni yaparak balataları daha az yıpratmak ve frenin şişmesini önlemek için. Hatta b modundan normalden daha az elektrik aktarır bataryaya. B modunda, elektrikli motor ile benzinli motorun krank miline müdahale ederek hızı ayarlamaya çalışıyor. Kitapçıkta açık açık yazıyor bunlar ama okuyan yok tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgilendirme icin teşekkürler, uzun yolda yokus asagi giderken b moduna alindiginda elektirik depolamasini arttırıcı bir fonksiyonu var gibi anlamisim ben mevzuyu 😄

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Tarahumara hybrid’e mi geçtiniz, çok sevindim :) mazda 6 duruyor mu acaba?

Mazda mild hybrid üretiyor ama bunun toyota hybrid sistemi ile alakası yok. 48v sistemler ayrı konu. 
 

b modu pilleri fazla doldurur. Ama yakıtı da çok harcar. Esasen motor freni anlamında kullanılır. Rampaları B’de inerseniz piller az dolar. Bunun yerine D+fren daha çok enerji üretir. 
 

benim kanalım da var. Hybrid corolla ile ekonomik sürüş nasıl yapılır, sistem nasıl çalışır teknik konularla ilgili

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, tansu87 :

hybrid’e mi geçtiniz, çok sevindim :) mazda 6 duruyor mu acaba?

Mazda 6 yı CH-R'ı almak için sattım :) Mazda 6'yı sattığımın ertesi günü aldım. Bu kanalın sizin olduğunu bilmiyordum. Kanalınızdaki bütün videoları izledim CH-R'ı almadan önce. Süper faydaları bilgiler var emeğinize sağlık. Müthiş memnunum aracın yakıtından :) Sizin araçtan farklı olarak lithium ion piller var bendekinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Tarahumara :

Mazda 6 yı CH-R'ı almak için sattım :) Mazda 6'yı sattığımın ertesi günü aldım. Bu kanalın sizin olduğunu bilmiyordum. Kanalınızdaki bütün videoları izledim CH-R'ı almadan önce. Süper faydaları bilgiler var emeğinize sağlık. Müthiş memnunum aracın yakıtından :) Sizin araçtan farklı olarak lithium ion piller var bendekinde.

Kanalın ismimden şüphelenmeniz lazımdı ama :) 

evet pilleriniz lityum olunca bataryayı daha çok kullanıyorsunuz. Yakıt daha da azalıyor. Ben de çok memnunum. Yoğun istanbul ttafiğinde 4,2 ortalama ile sürüyorum. Mazda ile 11-12 altına düşmezdi bölgede. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, tansu87 :

Yoğun istanbul ttafiğinde 4,2 ortalama ile sürüyorum.

Benim ortalamam da 3,9-4,1 arası gidip geliyor şehir içi. Klima hiç kapatmadım. 2015 Mazda 3 ile yakıt ortalamam 7,5 du. 2018 Mazda 6 ile ortalamam 9,4 du. 

X4z3E7UQeD.thumb.jpg.0abf6d8afc34830b28d7b289b160ea24.jpg

 

aTojwcccHY.thumb.jpg.b756ef76e974987016534555b087f7b2.jpg

 

Geçen Biga'ya giderken, navigasyona beni paralı yola sokmadan götür dedim. Gölcük körfezden dolaşarak götürdü. Sonuç bu:

8F7A6ri6RU.thumb.jpg.ce944ae66cee17191b799a2b5e65332f.jpg

 

2 saat önce, tansu87 :

ama mazda 6 da satılmazdı yaa :( sizinki makyajlıydı hem de

Birkaç özellik harici özlemiyorum desem yeridir. Cama yansıyan HUD, 360 kamera ve koltuk soğutma keşke Toyota'da da olsa diyorum bazen. Benim için güvenlik donanımları ve sürüş asistanları çok daha önemli. Mazda'nın MRCC ve şerit takip sistemi biraz ilkel kalıyor Toyota'nın yanında.

Ayrıca Mazda araçlarım varken üzerlerine gereksiz titriyordum. Bu da beni aşırı mutsuz etmeye başladı. Park konusunda çok titizdim, sadece kendim yıkıyordum, çocuğun ayakkabısını bile çıkartıyordum bebe koltuğuna oturttuktan sonra vs. vs. iki Mazda aracımı da çiziksiz şekilde kullanıp, o şekilde sattım. Toyota'da öyle bir derdim yok. Özel hissettiren bir araç değil maalesef Mazda'lar gibi. İstediğim yere park edip, istediğim yerde yıkattırıyorum arabayı. Resmen rahatladım :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Tarahumara :

Ayrıca Mazda araçlarım varken üzerlerine gereksiz titriyordum. Bu da beni aşırı mutsuz etmeye başladı. Park konusunda çok titizdim, sadece kendim yıkıyordum, çocuğun ayakkabısını bile çıkartıyordum bebe koltuğuna oturttuktan sonra vs. vs. iki Mazda aracımı da çiziksiz şekilde kullanıp, o şekilde sattım. Toyota'da öyle bir derdim yok. Özel hissettiren bir araç değil maalesef Mazda'lar gibi. İstediğim yere park edip, istediğim yerde yıkattırıyorum arabayı. Resmen rahatladım :D 

Bence bu farkın nedeni araçların iç tasarımı olabilir.  Toyota'nın sıradan bir iç tasarımı var.  Oysa Mazda'nın iç tasarımı bence daha üst düzey, sanki bir Lexus veya bir Audi çağrıştırıyor.  Mazda'nın değerlendirmelerinde de zaten bu iç tasarım hep övgü alır.

Ben de aracımı park ederken aşırı titiz oluyorum.  Hep çizgilerin ortasına ve çizgilere paralel park etmeye çalışıyorum.  Bazen araçtan çıkmadan önce aynalara bakıp, eğer istediğim gibi değilse tekrardan girdiğim bile oluyor.  Galiba bu kadarı da biraz obsesyon düzeyinde.  Buna rağmen aracın iki tarafında da sayısız milimetrik göçük var (Ingilizce'de bunlara "dent" deniyor).  Bunlar da başka araçların maalesef çok dikkatsiz park etmesinden kaynaklanıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Chr arkası biraz klostrofibik. Yoksa ben de alırdım. Tüketimler çok güzel. 
 

seneye corolla da li-ion’a geçiyor. Elektrik motor gücü artıyor. Pil iyileştiği için artıyor tabi. 140 beygir oluyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bütün mazda kullancıların huyları bu kadar mı benzer :)

corolla' yı incelerken orta konsolda noksanlık hisssettim,  chr daha dolu geldi gözüme . mazdanın zaten  iç tasarımına diycek bişey yok.  ama  corollanın da özellik anlamında artısı fazla.

bana chr' nin arkası abartı dar gelmedi ,  ama tercih tabi, arkada oturan düşünsün  : )

 chr' de sadece kol dayama kısmının arkasında bi ızgara usb olsa şık dururmuş. sunroof da olsa zaten tutabilene aşk olsun 👌

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, tansu87 :

seneye corolla da li-ion’a geçiyor.

Babamda da 2019 Corolla Passion-X var. Ondaki piller li-ion. Sanıyorum HB olduğu için öyle.

24 dakika önce, slash :

corolla' yı incelerken orta konsolda noksanlık hisssettim,  chr daha dolu geldi gözüme . mazdanın zaten  iç tasarımına diycek bişey yok.  ama  corollanın da özellik anlamında artısı fazla.

bana chr' nin arkası abartı dar gelmedi ,  ama tercih tabi, arkada oturan düşünsün  : )

Chr ın konsolunda her şeyin sürücüye dönük olması benim hoşuma gitti. Multimedya ekranı da, klima kontrolleri de sürücüye doğru bakıyor. Corolla'da böyle yapmamışlar nedense. Arkası dar değil ama kapılardan dolayı karanlık. Kol dayama, ızgara ya da güç çıkışı olmaması hoş değil ama.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota'lar herkese, her kullanıcıya göre yapılıyor, universal fit. VW'de böyledir, biraz daha özenli, konfor odaklı tipi.

Mazda'da iş daha mühendislerin de istediği doğrultuda, biraz daha terzi işi yürüyor, üretim de daha az, hele Türkiye'de az bulunan çok hoş otomobiller kategorisinde. Sonuçta değişik bir özen var araçlarda bu hissediliyor, Toyota'lardan iyi veya kötü demek değil bu tabiki.

1.8 hybrid'ler çok önemli bir gelişim gösterecek yakında bu arada. 140hp güç, daha hafif ve enerji çıkışı yüksek hybrid paketi, ciddi iyileşen bir performans ile Mtv dezavantajına rağmen Tr'de çok can yakabilir. Sony trinitron ekrandan da kurtulup Lexus'lerde de kullanılan yepyeni modern bir sisteme geçiyorlar.

https://www.carscoops.com/2022/06/eu-spec-2023-toyota-corolla-gains-improved-hybrid-system-and-mild-tech-upgrades/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Tarahumara :

Babamda da 2019 Corolla Passion-X var. Ondaki piller li-ion. Sanıyorum HB olduğu için öyle.

Chr ın konsolunda her şeyin sürücüye dönük olması benim hoşuma gitti. Multimedya ekranı da, klima kontrolleri de sürücüye doğru bakıyor. Corolla'da böyle yapmamışlar nedense. Arkası dar değil ama kapılardan dolayı karanlık. Kol dayama, ızgara ya da güç çıkışı olmaması hoş değil ama.

Onlar yurt dışı üretim sanırım ingiltere. O yüzden hb’leri farklı kategoriye alıyorlar.

Li-ion daha fazla akım kapasitesi daha fazla doluluk oranına müsade ediyor. Mesela ni-mh piller %35-80 arası kullanılırken li-ion kapasitenin tamamına yakınına kullanıma izin veriyor. Ama li-ion soğuk ve sıcaktan daha fazla etkileniyor. Sanırım ni-mh piller hataya da az meyilli ve daha dayanıklı. Daha ucuz

1.8 mtv’nin dezavantajı yok. 1.3-1.6 motorlar ile MTV farkı 2100 lira  yani 100 litre benzin. 3 litre kâr bıraksa 3300km’de MTV farkını kapatıyor  gerisi kâr

Kaldıki ben 4-5 litre kâr ediyorum. Yoğun trafikteyim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.3-1.6 arası önemli değil ki, premium oldu artık bu aralık :D 1.0 mild hybrid'ler ile düşünmek lazım 1.8'i ama bu durumda bile Türk lirası pula döndüğü için bin iki bin liranın lafı olmuyor artık. Geçen sene olsa 1.0'lar da iyiydi. Artık hybrid'in üstünlüğü ortada.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gelmeyecek olduğun halde bizi bu kadar konuşturdun ya .... 2015 yılından beri Yaris kibrit! de kullanıyorum ve bu teknolojisini beğeniyorum. Mazda 6 kasasına Toyota'nın hibrit ve güvenlik sistemlerinin eklenmiş halini rüyamda gördüm. Uyandığımda bir ıslaklık vardı.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Leanback :

1.3-1.6 arası önemli değil ki, premium oldu artık bu aralık :D 1.0 mild hybrid'ler ile düşünmek lazım 1.8'i ama bu durumda bile Türk lirası pula döndüğü için bin iki bin liranın lafı olmuyor artık. Geçen sene olsa 1.0'lar da iyiydi. Artık hybrid'in üstünlüğü ortada.


c segmentte veya dengi b-suv c-suv’da vag grubu hariç diğerleri 1.3-1.6 arası. 
 

Çok temel bi eğri vardır. Büyük hacim, uzun ömür. Milyon km’lik otobüs motorları, gemi motorları vb  ne kadar az yorgunluk o kadar uzun ömür

1.0 motor almak isteyen alsın. Ben almam :) e-tsi vw’nin açıklamasına göre en fazla 0,4lt tasarruf yaptırıyormuş. Ama tsi zaten çok ekonomik bir motor. 
 

1.8 toyota motoru zaten atkinson çevrimli. Yani 1.4 kadar yakıt sıkıştırıp 1.8 kadar egzoz zamanı yapıyor. Gayet rahat çalışıyor. Zaten yapılan yolun %50 motor kapalı. Ömür direkt x2  bu arada çift kavrama derdi yok  hybrid’de bir şanzıman veya kavrama yok. Turbo bozuldu derdi de yok :) 

yakıttan muzdarip olanlara öneririm. İstanbul’da 11 litre lpg yerine 4,5 litre benzin tüketimi de gayet tasarruflu oluyor.  

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öte yandan / On the other hand / D'autre part / Auf der anderen Seite / Por otra parte...

Toyota Türkiye web sitesinde 2.5L motorla gelen bir Toyota Camry hybrid var.  Fiyatıyla hiç ilgilenmiyorum gerçi ama 4.3 litre/100km birleşik yakıt tüketimi veriyor web sitesi.  Daha detaylı teknik bilgi arıyorum ama hep "Sizi arıyalım" veya "Bayii ile görüşün" gibi kaçamak yollara saptırmak istiyor sizi.  Burası bir Türkiye web sitesi olmasına rağmen bir de "Görseller ve donanımlar Türkiye’de sunulan versiyonlarda farklılık gösterebilir." gibi bir ibare var ki insanı çileden çıkartıyor.  Madem Türkiye'de sunulan versiyon farklı, o zaman neden siz zahmet edip (!) siteye o Türkiye modelinin görsellerini ve donanımlarını yüklemiyorsunuz, ben anlayamıyorum.  Neyse, sadece bahsetmek istedim, o kadar.  🙂

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, AKayhan :

Öte yandan / On the other hand / D'autre part / Auf der anderen Seite / Por otra parte...

Toyota Türkiye web sitesinde 2.5L motorla gelen bir Toyota Camry hybrid var.  Fiyatıyla hiç ilgilenmiyorum gerçi ama 4.3 litre/100km birleşik yakıt tüketimi veriyor web sitesi.  Daha detaylı teknik bilgi arıyorum ama hep "Sizi arıyalım" veya "Bayii ile görüşün" gibi kaçamak yollara saptırmak istiyor sizi.  Burası bir Türkiye web sitesi olmasına rağmen bir de "Görseller ve donanımlar Türkiye’de sunulan versiyonlarda farklılık gösterebilir." gibi bir ibare var ki insanı çileden çıkartıyor.  Madem Türkiye'de sunulan versiyon farklı, o zaman neden siz zahmet edip (!) siteye o Türkiye modelinin görsellerini ve donanımlarını yüklemiyorsunuz, ben anlayamıyorum.  Neyse, sadece bahsetmek istedim, o kadar.  🙂

Kimse almıyor zaten :) sarı sitede 2019’dan 2 adet var sadece 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 Olur mu hocam, Peugeot, Opel, Cıtroen vs Stellantis grubu, Ford, Fiat, VW grubu, Renault hepsi 1.0-1.2 motorlu araçları satıyor sadece, ya filo satışı dizel var ya da tek tük bireysel 1.3-1.6 arası. Gerçekten sadece birkaç Suv ile premiumlar kaldı 1.3 üstüne tabi olan. 1.8lt hacim falan bunlar ultra premium şeyler :) 

1.0 DSG Vag'ları bende sevmiyorum. Ya sabit hızda gidilen akıcı sürüşler ya da tam gaz gitmek için yapılmış gibi. Gazla yere istediğin torku aktarmak çook çok zor, bomboş bir tepkisiz gaz pedalı, yokuş kalkışlarında ayar zorluğu vs. Düz vitesi iyidir muhtemelen ama DSG ile cık. 1.2 130luk tam otomatik 208'ler Corsa'lar falan da iyidir fakat benzini yakıyor onlarda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

@tansu87 Olur mu hocam, Peugeot, Opel, Cıtroen vs Stellantis grubu, Ford, Fiat, VW grubu, Renault hepsi 1.0-1.2 motorlu araçları satıyor sadece, ya filo satışı dizel var ya da tek tük bireysel 1.3-1.6 arası. Gerçekten sadece birkaç Suv ile premiumlar kaldı 1.3 üstüne tabi olan. 1.8lt hacim falan bunlar ultra premium şeyler :) 

1.0 DSG Vag'ları bende sevmiyorum. Ya sabit hızda gidilen akıcı sürüşler ya da tam gaz gitmek için yapılmış gibi. Gazla yere istediğin torku aktarmak çook çok zor, bomboş bir tepkisiz gaz pedalı, yokuş kalkışlarında ayar zorluğu vs. Düz vitesi iyidir muhtemelen ama DSG ile cık. 1.2 130luk tam otomatik 208'ler Corsa'lar falan da iyidir fakat benzini yakıyor onlarda. 

Otomatik 1300cc altı 2022 modellerde

citroen; c3aircross ve c4

peugeut; 2008 

Opel; crossland

fiat; hybrid egea

renault; yok

Hyundai kia; i10, i20, ceed, picanto

Nissan; micra

ford; var ama çok pahalı 

VAG grubunu yazmadım  onlarda 1.0 çok golf, octavia, leon var


neyse biraz daha düzenleme yapılabilir. Baktıkça 1.2 turbo varmış :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...