Jump to content

EV Elektrikli Otomobiller


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

İş zorlamaya binince tepkiler başladı Amerika'da. Tesla mesla ufak tefek start-uplar varken isteyen alıyorken iyiydi de, şimdi aynı Avrupa gibi mecbur yapmaya başlıyorlar.

Aynı aracın elektriklisi 1.5 katı pahalı benzinli olandan. 30k$'a arabayı almayı düşünen adama 50k$ vereceksin diyecekler. Üste bir de benzinli motorları de güçlü, üst seviye onlarda. Kentleşmeleri evden şarja çok uygun ama normal benzinli motorlar da Amerika'ya çok uygun ki zaten. Bir çevrecilik bilinci oluşturmak, temiz hava sahası için bilinçlendirmek lazım ancak tüm toplumu.

Yoksa herkes ne yapacak elektrikli arabayı, ne faydası var ki son kullanıcıya orada?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Bu makale, gerçekte hesaplı ve uygun fiyatlı markalar olan Hyundai ve Kia'nın EV yarışında en üst konumlara oynadığını anlatıyor.  Makale Ford CEO Jim Farley'in EV konusunda Hyundai/Kia markalarına çok dikkat ediyorum dediğini ve Elon Musk'ın EV'den bahsedildiğinde "Hyundai is doing pretty good." ("Hyundai oldukça iyi gidiyor") dediğini yazıyor.

Hyundai ve Kia firmalarına göre EV müşterilerinin çoğunluğu bu markaları ilk defa seçenler.  Ayrıca, bu kişiler EV harici Hyundai/Kia modellerinin müşterilerinden daha zenginler.  Daha önce Audi kullanan ABD Portland Maine'den Dr. Andrew Mancall da bunlardan biri ve yeni Ford Mustang Mach-E ile ilgilenirken geçenlerde bir Hyundai Ioniq 5 satın aldı.

https://www.wsj.com/articles/hyundai-kia-ev-tesla-7936b777?st=kpb1lq5f9jb3s36&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bu Perşembe günü ileri saatlerde GM de Ford'un ardından Tesla şarj istasyonlarının standardlarına uyacağını ve GM araç sahiplerinin önümüzdeki seneden itibaren Tesla şarj istasyonlarını kullanacağını belirtti.  Bu açıklamanın ardından Tesla hisse fiyatı Cuma günü % 5 yükseldi.  Tesla diğer şarj istasyonlarından farklı türde prizler kullanıyor.  Kaybeden ise sadece EVgo gibi küçük şarj istasyonları oldu.

https://www.wsj.com/articles/tesla-has-won-the-ev-charger-wars-e95928c0?st=d6hxhynh6kbpwi7&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu WSJ makale "Amerika Neden EV'lerin Devralmasına Hazır Değil" başlığını taşıyor.  Yazılım sorunları, doğru olmayan menzil tahminleri ve kullanışsız şarj seçenekleri EV'lerin yaşamımıza girmesinin önündeki en büyük engeller.

Araç üreticilerinin verdiği menzil tahminleri gerçekten % 30'a varan oranlarda sapabiliyor.  Hız, aerodinamiklik, rüzgar, bulunulan rakım, hava sıcaklığı, bagaj yükü gibi faktörler EV menzilini kolayca etkileyebiliyor.  Diğer bir faktör şarj istasyonlarının henüz yetersiz olması.  Joe Biden yönetimi otoyollarda en fazla 50 milde bir şarj istasyonu olmasını hedefleyen $7.5 milyarlık bir yatırım planladı.  Ancak, şehirlerde de bol miktarda şarj istasyonu gerekiyor.  Üçüncü bir faktör, EV'ler alışageldiğimiz benzinli araçlardan daha fazla yazılım içeriyor ve aynı bilgisayarlarda olduğu gibi bazen bu yazılımlar hata yapabiliyor.  Örneğin, Android ve Apple telefonları araçlara entegre eden Android Auto ve Apple CarPlay zaman zaman donabiliyor.

https://www.wsj.com/articles/tesla-gm-ford-biden-administration-ev-charging-5914f547?st=0rxb4d479asbbm0&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

EV'ler zamanla daha popüler oluyor ama bir sorun hep güncelliğini koruyor: Şarj istasyonları hala yeterli değil.  Bunun çözümü daha uzun seneler gerektiriyor.  ABD'de de yol yardımı dendiğinde ilk akla gelen kurum olan AAA American Automobile Association bu sorunun çözümü için mobil şarj istasyonları daha doğrusu EV'lerin direkt ayağına gelen şarj kamyonetleri kullanmaya başladı.  Halen sadece belirli bölgelerde hizmet veren bu kamyonetler geçen sene 100,000 kadar EV'nin ayağına giderek onları şarj etti.

Halen araştırma düzeyinde olan bir konsept ise EV'leri otoyolda giderken wireless olarak şarj etmek.  Bunun için pilot çalışmalar sürüyor ama henüz bunu yapmak için çok erken.

https://www.wsj.com/articles/ev-charging-service-mobile-432572f2?st=3x71jnipxgoko1a&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben chr hybrid den tesla ya sert bir geçiş yaptım 😅 sarj istasyonu sıkıntısı büyük şehirler ve uzun yollarda kalmadı neredeyse. Hizla da iyi ye gidecektir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Tarahumara :

Ben chr hybrid den tesla ya sert bir geçiş yaptım 😅 sarj istasyonu sıkıntısı büyük şehirler ve uzun yollarda kalmadı neredeyse. Hizla da iyi ye gidecektir. 


hayırlı olsun :) 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 saat önce, tansu87 :

Elektrikli araba zorlaması bakalım nerede patlayacak

Büyük ihtimal 3. dünya savaşı ile. Altyapı olmadan taşınabilir enerjinin önemi tekrar anlaşılacak.

Savaş olmazsa gelecek elektrikli, savaş olsa bile savaş sonrası yine elektrikli otomobil işi devam edecektir. Mesele şu ki içten yanmalı motorlara yapılan yatırım durmuş durumda. Toyota ile Mazda kısmen devam ediyor sanırım. Teknolojide çok geri kalınacağı ve üretim bantları da kapatılıp iptal olacağı için pek oluru yok artık motor işinin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Büyük ihtimal 3. dünya savaşı ile. Altyapı olmadan taşınabilir enerjinin önemi tekrar anlaşılacak.

Savaş olmazsa gelecek elektrikli, savaş olsa bile savaş sonrası yine elektrikli otomobil işi devam edecektir. Mesele şu ki içten yanmalı motorlara yapılan yatırım durmuş durumda. Toyota ile Mazda kısmen devam ediyor sanırım. Teknolojide çok geri kalınacağı ve üretim bantları da kapatılıp iptal olacağı için pek oluru yok artık motor işinin.


elektrikli araba güzel ama şarj ve pil konusu sıkıntı. Hala çözümsüz. Bence büyük markaların pilli arabada diretmesinin sebebi daha fazla kâr. henüz pillerin geri dönüşüm pile çok sıkıntılı
 

Toyota’nın hidrojen yakıtı güzel. Ama hidrojen üretimi pahalı. 
 

şimdi toyota katı pili arabaya koymaya hazırlanıyor. Daha hafif. Daha uzun menzil. Çok hızlı şarj. 
 

mazda motorda geç atılım yaptı. Elektriklide pluin hybrid’de menzil kısa kaldı yakıtı fazla. Mazda nereye gidiyor bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrikli otomobillerin neden olduğu karbon salınımının hybrid ve içten yanmalı otomobiller ile yüzeysel karşılaştırması ve elektrikli otomobillerin çevreye yaptığı etkide hangi değişkenlerin rol oynadığını anlatan bir makale.

Are electric vehicles definitely better for the climate than gas-powered cars? | MIT Climate Portal

 

Bir iki cümlede özetlemek gerekirse; elektrikli otomobiller üretim sırasında geleneksel bir otomobilin neredeyse iki katı kadar karbon salınımına neden oluyor. Otomobil kullanıldıkça verimliliği ön plana çıkıyor lakin çevresel verimliliği etkileyen asıl değişken, otomobili şarj etmek için kullanılan elektriğin hangi yöntemle üretildiği. Fosil yakıt ile sağlanan elektrik ile şarj edilen bir elektrikli otomobil, hybrid dengine göre %20-25 civarında daha az havayı kirletirken yenilenebilir enerjiyle  üretilen elektrik ile şarj edilen elektrikli otomobil, aynı hybrid araca göre %60 civarında havayı daha az kirletiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amerikalıların "aile arabası" modeli olan 3 sıralı koltuklu 7 kişilik SUV'lar da EV üreticilerinin hedefi oluyor.  Kia, Hyundai, Toyota gibi bazı üreticiler 7 kişilik EV modelleri ile aileleri elektrikli araç sahibi yapmaya çalışıyor.  Uzmanlar araç menzilinin tüketicileri EV almaya ikna edecek önemli psikolojik bir rakam olduğunu savunuyor.

https://www.wsj.com/articles/here-come-the-family-evs-f03f836a?st=oqlhq1fh1sp8mgv&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ABD'de BMW, GM, Honda, Hyundai, Kia, Benz ve Stellantis firmaları birlikte $1 milyarlık bir yatırımla ek 30,000 adet hızlı şarj ünitesi kuracak.  Bu yatırım Avrupa'da 2017'de Ionity ismiyle kurulan şarj şirketini model alıyor.  ABD'deki tüm hızlı şarj ünitelerinin % 60 kadarı Tesla şarj ünitesi.  Diğerlerinin birçoğu ise Electrify America, ChargePoint ve EVgo firmalarına ait.

https://www.wsj.com/articles/big-automakers-plan-thousands-of-ev-chargers-in-1-billion-u-s-push-af748d19?st=ibqkxq6vvfihuvr&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu artık bilindik bir gerçek ama ABD'de 7500 araçta yapılan bir çalışma sonucunda bazı elektrikli araçların çok sıcak havalarda menzillerini % 31 gibi ciddi bir oranda kaybedebilecekleri yayınlandı.

https://www.marketwatch.com/story/evs-may-lose-up-to-31-of-range-in-extreme-heat-report-says-5c65e491?reflink=mw_share_email

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bazı AB ülkelerinde sadece bir veya iki kişilik ve kabaca $10,000 cıvarında fiyat etiketli mini elektrikli araçların satışları artıyor.  Buna "mikromobilite" veya "minimobilite" diyorlar.

https://www.wsj.com/business/autos/evs-electric-vehicles-micromobility-smart-car-ultracompact-4b6a6e6b?st=xvfma3k3ltzabmt&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bu WSJ makalesine göre bir kaza sonrası elektrikli araçları tamir etmek, içten yanmalı araçları tamir etmekten daha pahalıya geliyor ve onarım daha uzun sürüyor.  Bunun temel nedenleri şunlar:  Elektrikli araçlar içerdikleri pahalı piller nedeniyle herkes tarafından sökülemiyor, bu pillere bir zarar gelirse yangın tehlikesi var ve tamirciler bu riski almak istemiyor, bu nedenle sadece bu konuda eğitimli teknisyenler bu araçları sökebiliyor, böyle eğitim almış teknisyen sayısı pek az ve tabii bunu yapabilecek kaporta dükkanı sayısı da az.

Ayrıca, bazı EV'ler alışılagelmiş malzemelerden daha farklı malzemeler kullanıyor (alüminyum gibi) ve bu malzemeler daha pahalı olabiliyor.  Yukarıdaki tüm nedenlerle araç onarım süresi de normalden biraz daha uzun olabiliyor.  Sigorta şirketleri da yavaş yavaş bu gerçekleri öğrendiği için EV'lerin sigorta primleri de arttı.

Ancak, herkesin hemfikir olduğu bir nokta var:  Yeterli sayıda teknisyen eğitim aldığında bu sorun çözülecek ve EV tamiri gerek maliyet gerek süre olarak diğer araçların tamiri ile aynı düzeye gelecek.

https://www.wsj.com/business/autos/ev-repair-expensive-eecf09fd?st=bjneai9b5jppair&reflink=desktopwebshare_permalink

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

WSJ'ın her yazısındaayrı bir soruna parmak basılmış. Havalar soğudukça benim de aklıma bu araçların ısınması ve bunun pile etkisi konusu geldi. Tüm yazıları okuma fırsatım olmadı, eğer varsa bu konuda bir makale okumaktan keyif alırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Burak :

WSJ'ın her yazısındaayrı bir soruna parmak basılmış. Havalar soğudukça benim de aklıma bu araçların ısınması ve bunun pile etkisi konusu geldi. Tüm yazıları okuma fırsatım olmadı, eğer varsa bu konuda bir makale okumaktan keyif alırım

Daha geçen gün yayınlanan EV menzili ile ilgili bence çok aydınlatıcı bir makale var.  Burada o konuya da biraz değiniliyor.

https://www.wsj.com/lifestyle/cars/electric-cars-driving-range-d9839e5d?st=0gacwy5e9zrai0w&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben pek ikna olamadım ama bu makalede Amerikalı EV üreticisi Lucid Group CEO'su Peter Rawlinson geleceğin elektrikli otomobilleri sadece 150 mil (kabaca 230 km) menzile sahip olacak, diyor.  Halen bir EV pilin otomobil üreticisine maliyeti minimum $20,000 ve bu nedenle elektrikli araçlar benzinlilerden daha pahalı.  Ama pilin menzili 150 mil olursa pil küçülecek ve böylece aracın maliyeti düşecek, diyor.  Ancak, gelin görün ki Peter Rawlinson kendisi 500 mil menzile sahip olan bir Lucid Air (şirket aracı) kullanıyor.  🙂

https://www.wsj.com/business/autos/electric-vehicle-battery-tech-peter-rawlinson-045dd189?st=u3lnmyy2gkcy2rj&reflink=desktopwebshare_permalink

 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Menzil ısınma ve biraz gazlama dahil 800km olunca elektrikli araba alınır. 
 

hatta akaryakıta ulaşmak kadar şarja ulaşmak kolay olmalı. Bu da 2. şart. 
 

diğer türlü sadece müstakil ev oyuncağı olarak kalır. 
 

toyota katı pil teknolojisini 5-10 yıl içinde çözerse 1000 km menzili daha hafif ve daha ucuza satacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...